AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Michelin predstavio pneumatike koji komuniciraju

Michelin predstavio pneumatike koji komuniciraju

Za 30. Olimpijske igre koji će se održati u Londonu od 27. jula do 12. avgusta 2012, Michelin će predstaviti svoju najnoviju inovaciju – pneumatici koji "komuniciraju", odnosno pneumatike opremljene specijalnim RFID čipovima...

Michelin predstavio pneumatike koji komuniciraju

Kombinovanjem sistema za praćenje pritiska u gumama (TPMS) i čipovima za identifikaciju Radio frekvencija (RFID), Michelin omogućava operaterima Londonskog gradskog prevoza da poboljšaju bezbednost pneumaticima koje montiraju na njihovim autobusima, čime odmah poboljšavaju mobilnosti i autobusa i transportnih korisnika.  Kada se koriste sa RFID čipovima sada objedinjenim u Michelin X InCityTM pneumaticima, TPMS senzori ne samo da pružaju uvid u pritisak i temperaturu pneumatika, već i obezbeđuju besprekornu sledivost koju unapređuje i obezbeđuje praćenje sve dok se pneumatik koristi na vozilu.

Ova inovacija ukazuje put ka novim metodama upravljanja flotom, ne samo za autobuse već i za kamione, zahvaljujući rešenjima koja će biti dostupna u bliskoj budućnosti.

Inovacije u Michelin-u : Ključne cifre

0,2 - Težina RFID čipa u gramima

 

5 - Dužina RFID čipa i njegove antene u centimetrima

 

7 - Broj godina koliko je trebalo da se potvrdi ova nova tehnologija.

 

20 - Broj porodica patenata podnetih od strane Michelin-a za ovu inovaciju.

 

85 - Procenat londonskih autobusa opremljenih sa MICHELIN pneumaticima.

 

1.200 - Broj "komunikacionih" pneumatika koji će se montirati na londonskim autobusima do kraja 2012godine.

 

50.000 - Broj pneumatika koji su već proizvedeni sa RFID čipovima za proveru valjanosti svih faza testiranja.

 

6 milijardi - Ukupan broj pređenih kilometara za proveru valjanosti ove inovacije.

Michelin predstavio pneumatike koji komuniciraju

Za bezbednije, efikasnije kretanje

Michelin Vam predstavlja pneumatik koji “komunicira”. Ubacivanjem RFID čipa u njegovim pneumaticima, Michelin Grupa je napravila elektronsku vezu koja se pruža od pneumatika do sistema za obradu podataka.

RFID čip ne treba bateriju jer se napaja preko elektromagnetnih talasa emitovanih u toku prikupljanja podataka.Memorija RFID čipova koje koristi Michelin je podeljena u četiri oblasti. Njen vek trajanja je znatno duži od samih pneumatika. I za razliku od bar kodova, postoji rizik od brisanja ili odlepljivanja nalepnica. Šta više, kupci mogu uneti svoje podatke, koji onda mogu biti ažurirani tokom trajanja pneumatika. Podaci sadržani u čipovima se emituju na bežični, nedodirivi sistem koji koristi radio talase.

Istraživanja su pokazala da je u proseku je potrebno 15 minuta da proverite pritisak i stanje pneumatika na autobusu ili kamionu. Zato menadžeri flota treba da uvedu složene, skupe sisteme za održavanje proveru  pneumatika na nekoliko stotina vozila, posebno za duplo montirane točkove, što dodatno komplikuje proces inspekcije.

Michelin predstavio pneumatike koji komuniciraju

Michelin je inovirao stvaranjem potpunog ekosistema kombinujući RFID čipove i TPMS1. Uz Michelin "komunikacione" pneumatike, operater prolazi pored vozila sa elektronskog čitačem koji prikuplja kompletne, izuzetno pouzdane podatke za mnogo manje vremena, zahvaljujući TMPS, a istovremeno dobija jedinstveni identifikacioni broj svakog pneumatika sa RFID čipom. To omogućava operaterima ne samo da obavljaju češće i efikasnije kontrole već i da obezbede besprekornu sledljivost istorije pneumatika, zahvaljujući RFID čipu.

Ova inovacija povećava sledljivost jer provera identifikacionog broja svakog pneumatika pojedinačno može biti problematična, naročito kada se taj broj nalazi na unutrašnjem zidu pneumatika, što je čest slučaj. Čak i kada je broj na spoljnom zidu, ponekad ga je teško pročitati zbog stalnog trljanja i grebanja pneumatika o ivičnjake i ostale prepreke.

Pored toga, prilikom dizajniranja TPMS senzora, Michelin je iskoristio svoje iskustvo u montaži i demontaži pneumatika kao i njegove veštine održavanja da bi bili sigurni da  je uređaj izuzetno otporan. Michelin-ov kapacitet za inovacije je omogućio transportnim kompanijama da poboljšaju dve ranije nepomirljive oblasti rada: optimizacija vreme provedenog na održavanju vozila uz istovremeno značajno poboljšanje bezbednosti.

Michelin

Audi RS5 i Pikes Peak - Šta se sprema?

Audi RS5 i Pikes Peak - Šta se sprema?

Kompanija Audi, objavila je prvi video snimak sa modelom RS 5 Coupe, u bojama sa kojim je ova kompanija nastupila na brdskoj trci Pikes Peak. Audi je još u proleće najavio, da će se na slavnoj brdskoj trci pojaviti Walter Röhl, dvostruki reli šampion sveta iz 1980. i 1982. godine...

Toyota brine o bezbednosti svojih kupaca

Toyota brine o bezbednosti svojih kupaca

Povodom objava u medijima vezanih za specijanu servisnu kampanju u SAD, koja je posledično objavljena i u Evropi, Toyota Srbija želi da informiše javnost o detaljima ove kampanje. Kampanja se odnosi modele Rav4, Avensis i neke verzije Aurisa, što je približno 600.000 vozila...

G Tech Sportster - Pobesneli Fiat 500!

G Tech Sportster - Pobesneli Fiat 500!

Fiat 500 nije najčešća meta tjunerskih kompanija, a kada se to desi, od malenog Italijana nastaje ekstremni sportista. Ovoga puta, nemačka tjunerska kompanija G-Tech, predstavila je model Sportster - pravog monstruma u prekrojenom odelu Fiata 500...

U Evropi će biti obavezan sistem automatskog kočenja

U Evropi će biti obavezan sistem automatskog kočenja

Automatski sistem hitnog kočenja, koji se koristi da bi se izbegao frontalni sudar bez intervencije vozača, narednih godina bi mogao postati deo standardne opreme u novim automobilima u Evropi. Sistem automatskog hitnog kočenja, trenutno je u ponudi samo u automobilima premium marki, i njegov razvoj je na početku...

Posle tri godine, Damler u julu zabeležio pad prodaje

Posle tri godine, Damler u julu zabeležio pad prodaje

Nemački automobilski koncern Daimler, u julu mesecu je zabeležio prvi pad prodaje putničkih automobila za zadnje tri godine. Damler je objavio, da je u navedenom mesecu, prodaja automobila marki Mercedes-Benz, Smart i Maybach, zabeležila pad u odnosu na isti mesec prošle godine od 3%, na 105.449 automobila...

Nagrada za dizajn za Mazdu Takeri

Nagrada za dizajn za Mazdu Takeri

“Automotive Brand Contest 2012” proglasio je Mazdu Takeri jednim od ovogodišnjih pobednika. Takmičenje za najbolji brend i dizajn sa žirijem sastavljenim od međunarodnih automobilskih novinara krunisao je koncept auto premijerno predstavljen u Ženevi ove godine, proglasivši ga pobednikom u kategoriji “koncepti”...

Kelleners Sport  obradio BMW 3 (F30)

Kelleners Sport obradio BMW 3 (F30)

Kelleners Sport je nemački specijalista za modifikacije automobila BMW već tri decenije. Najnovija kreacija ove tjunerske kompanije je šesta generacija modela BMW 3 (F30), koji je dobio nove aerodinamičke detalje, više snage o bolje vozne osobine...

Volkswagen danas počeo proizvodnju modela Golf VII

Volkswagen danas počeo proizvodnju modela Golf VII

Danas, 6. avgusta 2012. godine, kompanija Volfkswagen je u svom glavnom proizvodnom pogonu u Wolsburgu počela proizvodnju sedme generacije modela Golf. S obzirom na tronedeljne odmore, Volkswagen je bio primoran da uvede dodatne radne smene za proizvodnju Golfa "sedmice"...

OMV i NAVAK nagradili najefikasnije vozače

OMV i NAVAK nagradili najefikasnije vozače

Kompanija OMV Srbija je u saradnji sa Nacionalnom vozačkom akademijom (NAVAK) realizovala akciju treninga ekonomične vožnje za kupce na OMV benzinskim stanicama. Centar NAVAK je organizovao za sve kvalifikovane učesnike i takmičenje u ekonomičnoj vožnji. Nagrade je najboljima uručio generalni direktor OMV Srbija Karolj Lajko...

Audi Q3 2026
Slika nedelje