Promocija: U Srbiju stigli Renault Megane i Scenic 2012
Kompanija Renault Srbija je organizovala promociju modela Renault Megane Kolekcija 2012 i Renault Scenic Kolekcija 2012, koje su predstavnici medija imali priliku da isprobaju vožnjom do antičkog rimskog grada Viminacijuma. Osvežen izgled i novi motori - to su glavne odlike modernizacije modela Renault Megane, Scenic i Grand Scenic...
Renault Megane 2012
Promene se najviše odnose na tehniku automobila, uz blagu modernizaciju dizajnerskih detalja. Već na prvi pogled uočavamo dnevna LED svetla integrisana u glavne svetlosne grupe. Redizajniran je i prednji branik, koji je dobio crne detalje, kao i decentne hromirane detalje. Renault Megane je dobio tri nova motora.
Novi motori
Prvi je benzinski Energy TCe 115, opremljen sistemom za direktno ubrizgavanje goriva u cilindar i turbopunjačem. Iz zapremine 1,2 litra (1198 cm3) agregat razvija maksimalnu snagu od 85 kW (115 KS), i beleži prosečnu potrošnju od 5,3 l/100 km, što obezbeđuje autonomiju od 1.000 kilometara. Emisija CO2 iznosi 119 grama po pređenom kilometru. Maksimalni obrtni moment agregata iznosi 190 Nm, a 90 % ove vrednosti je dostupno već pri 1.650 o/min. Ovaj motor u ponudi će zameniti agregat 1.6 16V.
Dizelsku ponudu je obogatio motor Energy dCi 110. U pitanju je motor zapremine 1,5 litara, koji razvija maksimalnu snagu od 110 KS i maksimalni obrtni moment od 260 Nm pri 1.750 o/min. Potrošnja je smanjena na 3,8 l/100 km (emisija 95 g/km). Snažnija verzija Energy dCi 130 je poznata od prošle godine. Osnovni parametri motora zapremine 1,6 litara su: 96 kW (130 k), 320 Nm pri 1750 o/min. Motor troši 0,2 litra nafte više nego slabiji turbodizel motor i emituje 104 g/km.
Nova elektronika
Armada elektronskih sistema je proširena sistemom Visio. Njegova osnova je kamera na vetrobranskom staklu, instalirana na retrovizor. Ovaj sistem poboljšava noćnu vidljivost, na udaljenosti od 100 metara, i automatski podešava visinu svetala, do brzine od 45 km/h. Takođe, tu je i sistem koji detektuje nepropisno napuštanje saobraćajne trake. Za lakše kretanje na strmim uzbrdicama, tu je i "hill-holder" sistem. Paleta boja je proširena belom bojom sa perla efektom i plavom Majorelle. Enterijer može biti opremljen kombinacijom kože i Alcantare, a na nekim tržištima će biti dostupna specijalna oprema Bose, sa vrhunskim audio sistemom. Naravno, tu je i Bluetooth sistem, kao i navigacioni sistem marke TomTom. U ponudi će ostati i sportski paketi GT i GT-Line.
Proizvodnja modela Megane će biti nastavljena u španskoj Palenciji. Prošle godine, prodato je 235.000 primeraka modela Megane u svetu, a od 2008. godine, treća generacija je pronašla put do 730.000 kupaca. Najsnažniju verziju RS kupilo je 12.500 ljudi.
Renault Scenic 2012
Dizajn
Na prednjem delu automobila uočavamo nove svetlosne grupe sa manje izraženim dizajnom, koje najavljuju novi dizajnerski smer automobila marke Renault, sa ozbiljnijim i elegantnjim linijama. U skladu sa ovim konceptom, promenjeni su i branici, koji su dobili nove lakirane površine i diode za dnevno osvetljenje, koje se nalaze na unutrašnjim stranama svetala za maglu. Naglasak na bočne linije, pomogao je da se smanji efekat visoke karoserije.
Bokove posebno oživljavaju hromirane lajsne, a pozadi je redizajnirana grafika svetlosnih grupa. I dalje ostaje razlika u dizajnu zadnjih svetala - kratki Scenic ima bumerang svetla usmerena ka sredini automobila, a kod modela Grand Scenic bumerang je usmeren ka bokovima automobila. Osveženje serije Scenic predstavljaju i nove booje karoserije: Grenat Red i Majorelle Blue.
Enterijer
U enterijeru osveženog Scenica, najveću novinu predstavljaju kvalitetniji materijali i proširana ponuda obloga i "tapacirunga", a u nekim paketima opreme je dostupan i kožni paket sa Alcantarom. Na nekim tržištima će biti dostupna specijalna oprema Bose, sa vrhunskim audio sistemom. Naravno, tu je i Bluetooth sistem, kao i navigacioni sistem marke TomTom. Armada elektronskih sistema je proširena sistemom Visio. Njegova osnova je kamera na vetrobranskom staklu, instalirana na retrovizor. Ovaj sistem poboljšava noćnu vidljivost, na udaljenosti od 100 metara, i automatski podešava visinu svetala, do brzine od 45 km/h. Takođe, tu je i sistem koji detektuje nepropisno napuštanje saobraćajne trake. Za lakše kretanje na strmim uzbrdicama, tu je i "hill-holder" sistem.
Štedljiviji turbodizel motori Energy
Još u leto, Renault je pod haubu novog Scenica smestio prvi motor nove generacije - 1.6 Energy dCi 130, snage 96 kW. Motor potpuno nove konstrukcija, u ponudi će zameniti motor iste snage, ali zapremine 1,9 litara. Zanimljivo je da novi motor manje zapremine ima za 20 Nm veći obrtni moment (320).
Od januara mu se pridružio motor 1.5 Energy dCi 110. Agregat snage 81 kW predstavlja evoluciju dosadašnjeg motora 1.5 dCi. Novi motor ima potpuno novu konstrukciju turbopunjača, novi sistem ubrizgavanja i nove tehnologije za štednju goriva: Stop & Start, novi EGR sa niskim pritiskom rada i varijabilnu pumpu za ulje. Rezultat je smanjenje prosečne potrošnje za 12 %, na 4,1 l/100 km i povećanje maksimalnog obrtnog momenta za 20 Nm, na 260 Nm.
Ponudu turbodizel motora činiće verzije: 1.5 dCi 95, 1.5 dCi 110, 1.5 Energy dCi 110, 1.6 Energy dCi 130, 2.0 dCi 150 i 2.0 dCi 160
Novi benzinski 1.2 Turbo
A, šta znači skraćenica TCe 115? Renault u Scenic premijerno ugrađuje turbo benzinski motor zapremine 1,2 litra, što će se dogoditi u proleće 2012. godine. Novi motor bi trebao za četiri godine da dostigne tržišni udeo od 85 % svih prodatih benzinskih Renault automobila, a motor će postepeno u ponudi naslediti model 1.6 16V. Agregat razvija 85 kW (+4 kW) i maksimalni obrtni moment od 190 Nm (+40 Nm) u rasponu obrtaja od 2.000 do 4.000 o/min. Ovaj motor koristi iskustvo iz Formule 1 (verovali ili ne), što se posebno odnosi na konstrukciju "kvadratnog tipa", kod koje je prečnik i hod klipa iste dužine. Unutrašnja trenja su svedena na minimum. Novi motor je opremljen sistemom direktnom ubrizgavanja goriva u cilindar, sistem varijabilnog vremena otvaranja ventila i sistem Stop & Start.
Ponudu benzinskih motora čine verzije: 1.6 16V 110, 1.6 16V 110 E85, 1.2 Energy TCE 115, 1.4 TCE 130, 2.0 16V 140. Promena u pondu motora će biti izvršan postepeni, pa će i stari i novi motori u određenom periodu biti u pondui. Za izabrana tržišta, Renault će u modelu Scenic ponuditi turbodizel 2.0 dCi, uparen sa automatskim menjačem.
Fotografije možete pogledati klikom na LINK.
Dobro je znati
Novinarima su automobili predstavljeni na lokaciji antičkog rimskog grada Viminacijuma, najvećeg i najbogatijeg grada rimske provincije Gornje Mezije koja je obuhvatala prostor današnje centralne Srbije, prostirao se na 450 hektara šire i 220 hektara uže gradske teritorije i u njemu je živelo između trideset i pedeset hiljada stanovnika, što je antički ekvivalent današnjem Beogradu. Domaćin je bio Dr Miomir Korać, direktor ovog arheološkog nalazišta. Više o Viminacijumu, koji svakako treba posetiti, na adresi: www.viminacium.org.rs.
Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal