AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm...

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana.

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

Opel

Fiat S.p.A. opet uvršten u svetski Dow Jones indeks održivosti

Fiat S.p.A. opet uvršten u svetski Dow Jones indeks održivosti

Četvrtu godinu zaredom, Fiat S.p.A. uvršten je u evropski i svetski Dow Jones indeks održivosti (DJSI – Dow Jones Sustainability Indexes) s dobijenim rezultatom 91/100 u poređenju s prosekom od 74/100 za kompanije iz automobilskog sektora koje ocenjuje SAM, grupacija koja je specijalizovana za održivo upravljanje sredstvima...

BMW porodica. Beskrajno uživanje.

BMW porodica. Beskrajno uživanje.

Delta Motors je pripremio najnovije pogodnosti za vlasnike svih novih BMW vozila: Kampanja „4 GODINE KAO STANDARD“ podrazumeva garanciju i besplatno servisiranje svih BMW modela na 4 godine i to od sada postaje standard. Takođe podrazumeva i povoljne uslove otkupa korišćenih vozila i izuzetne uslove finansiranja...

Hondin robot ASIMO stiže u Srbiju

Hondin robot ASIMO stiže u Srbiju

Najnapredniji humanoidni robot na svetu, Hondin ASIMO, posle spektakularnog nastupa u Moskvi, posetiće Beograd. ASIMO će, od 24-26. septembra, nastupati u Zadužbini “Ilije M. Kolarca” u okviru naučnopopularne manifestacije regionalnog značaja - “Dani budućnosti: Robotika”...

Renault Clio RS: Nova generacija na prvim fotografijama

Renault Clio RS: Nova generacija na prvim fotografijama

Renault Clio RS je popularni mali automobil, koji svojim vlasnicima pruža puno užitka u vožnji. Pored odlično podešenog oslanjanja, Clio RS je svoje dosadašnje vlasnike oduševio fantastičnim motorom. Ali, atmosferskom agregatu je došao kraj. Novi Clio RS stiže sa turbo benzinskim motorom 1.6T...

Subaru BRZ osvojio nagradu za bezbednost

Subaru BRZ osvojio nagradu za bezbednost

Novi model Subarua, BRZ 2013, osvojio je najznačajniju nagradu Instituta za bezbednost saobraćaja (IIHS) pod nazivom “Top Safety Pick” (najbezbedniji) sa ocenom “dobar” za odlične rezultate prilikom testiranja udara u prepreku prednjim bočnim delom vozila, udarca sa strane, zadnji kraj vozila i prevrtanja...

Svetska premijera novog Kia pro_cee’da u Parizu

Svetska premijera novog Kia pro_cee’da u Parizu

Kia će 27. septembra na salonu automobila u Parizu predstaviti trećeg člana 2. generacije porodice cee’d - novog trovratnog pro_cee’da. Novajlija je preuzeo sve najbolje tehničke karakteristike petovratnog i karavanskog cee’da, a tome je dodao i sportski izgled, koji je prethodnika napravio tako popularnim...

Tri kruga oko Kalemegdana

Tri kruga oko Kalemegdana

Uz buku motora formula kolona starovremenskih automobila i motocikala krenula je sa parkinga pored Galerije Cvijeta Zuzorić u obilazak staze oko Kalemegdana. Na čelu je bila formula DMB 850 S, a za upravljačem Bratislav Braca Petković, vlasnik Muzeja automobila i ministar kulture i informisanja...

Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje