AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm...

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana.

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

Opel

Volvo Trucks predstavlja novu FH seriju

Volvo Trucks predstavlja novu FH seriju

„Kamion koji će nas odvesti daleko u budućnost“. Tako Claes Nilsson, direktor Volvo Trucks, rezimira nove verzije kamiona Volvo FH i Volvo FH16 koje će uskoro biti predstavljene. U sredu 5. septembra, Volvo Trucks će predstaviti nove verzije najprodavanije serije Volvo FH i prestižne serije Volvo FH16...

50 godina Opelovog kompaktnog sedana

50 godina Opelovog kompaktnog sedana

Kada je 1962. godine lansiran Opel Kadet, postavljeni su temelji za moderni kompaktni segment u Nemačkoj tokom godina ekonomske ekspanzije. Automobili su tada postali pristupačni rastućoj srednjoj klasi. Sedan sa dvoje vrata obeležava početak uspešne priče Opelovih kompaktnih nočbekova sa zasebnim gepekom...

Srpski stunter šampion Mađarske

Srpski stunter šampion Mađarske

Proteklog vikenda, u Mađarskom gradu Kunmadaras, najtrofejniji Srpski stunter Radislav Mihajlov, osvojio je 1. mesto u trećoj rundi Mađarskog šampionata u stuntu. Ovo je ujedno bila i poslednja runda ove godine, tako da je Radislav postao žvanično šampion Mađarske u ovoj disciplini...

Druženje sa Fićom

Druženje sa Fićom

Povodom zatvaranja izložbe "Tehnika narodu" Muzej istorije Jugoslavije i Udruženje istoričara automobilizma pozivaju vas na DRUŽENJE SA “FIĆOM” u subotu 25. avgusta. Od 11 do 13 sati na platou ispred kompleksa Muzeja istorije Jugoslavije (Botićeva 6) možete da vidite „izložbu na otvorenom“ - najstarijih “fića” u voznom stanju...

Opelove četiri svetske premijere u Moskvi

Opelove četiri svetske premijere u Moskvi

Opel prvi put ima svetsku premijeru u Rusiji. Na moskovskom Međunarodnom Auto Salonu (29. avgust - 9. septembar), predstavljanje potpuno nove četvorovratne Astre sedan je neprikosnoveni vrhunac Opelovog izlaganja. Opelov štand, koji se nalazi u hali 14 i pokriva površinu od 1.750 kvadratnih metara, nikad do sad nije bio tako veliki...

Početak proizvodnje novog cee’da Sportswagon

Početak proizvodnje novog cee’da Sportswagon

U Kijinoj fabrici u slovačkoj Žilini danas kreću sa proizvodnjom novog cee’da Sportswagon, koji će biti drugi novi model, koji ove godine dolazi iz te fabrike. Potražnja za novim cee’dom Sportswagon će po Kijinim očekivanjima povećati proizvodnju u fabrici na ukupno 285.000 vozila u ovoj godini...

Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje