AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Nenapadan facelift Mazde3 stigao je na tržište Srbije, a posle prve vožnje, možemo slobodno reći da su naši utisci i više nego pozitivni. Kao što smo i navikli, prilikom testiranja na srpskim putevima, svojim iskustvom i znanjem, pomogao nam je višestruki državni reli šampion u generalnom plasmanu, Vladan Petrović...

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Priču o dizajnu i "kozmetičkim" promenama izgleda kod unapređene Mazde3, ostavićemo za detaljan test, koji ćemo objaviti u sutra, a od Petrovića smo želeli da čujemo najstručnije mišljenje o tome, kako se oslanjanje ovog porodičnog automobila ponaša na našim putevima, kako funkcioniše sklop motor-menjač, kočioni sistem, kakva je ergonomija enterijera...

Enterijer

"Kod Mazda automobila nove generacije, već smo navikli na odličan položaj vozača. Mogućnosti podešavanja su velike, i svaki vozač, bez obzira na svoje gabarite, lako će pronaći svoj idealan položaj za volanom. Enterijer reflektuje karakter automobila svežim sportskim dizajnom i izraženom orjentacijom na vozača. Primećujem da je modernizovana "trojka" dobila i novu grafiku instrumenata, što ih čini dosta čitljivijim nego kog prethodnog modela, a to se odnosi i na pozadinsku boju putnog računara. Volan je mačo dimenzija i odlično "leži" u rukama, a položaj i izgled ručice menjača je idealan. Ako nešto moram kritikovati, onda je to nešto tvrđa plastika na instrument tabli i centralnoj konzoli, ali zato je zavšna obrada za svaku pohvalu."

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Motor

2010. godine, Mazda je za svoju "trojku" pripremila novi turbodizel motor, koji nikoga neće ostaviti ravnodušnim, kako po pitanju snage, tako i po pitanju potrošnje. U pitanju je common-rail motor MZ-CD 1.6, koji je u ponudi zamenio stari agregat MZR-CD 1.6 od 80 kW, koji je bio preuzet iz prve generacije Mazde3, i to bez promena. Motor ćemo detaljnije opisati u sutrašnjem tekstu (iako je većini ljubitelja ove marke već dobro poznat), ali važno je istaći da motor razvija maksimalnu snagu od 116 KS pri 3.600 o/min i maksimalni obrtni moment od 270 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.500, i da je uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem.

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Vladan Petrović nam je nesebično otkrio svoje utiske o sklopu motor-menjač. "Modernizovani turbodizel nije novina na našem testu, jer smo imali priliku da ga isprobamo i u novom Ford Focusu 1.6 TDCi. Dakle, utisci su veoma slični. Put do prilično velike "porcije" obrtnog momenta nije nimalo lak i motor ispod 1.500 o/min ne povlači tako snažno. Ovakvo ponašanje motora u niskim obrtajima, objašnjava i smanjen kompresioni odnos u poređenju sa prethodnikom, a sve u cilju smanjenja emisije štetnih materija. Ali, realno gledajući, iznad ove granice broja obrtaja, motor je veoma živahan i lepo povlači sve do 4.100 o/min, što je mnogo važnije sa stanovišta svakodnevne eksploatacije. S obzirom da je ovo automobil koji spada u nižu srednju klasu, preciznost i hod ručice menjača je na najvišem nivou. Treba pohvaliti i potrošnju goriva, jer smo u uslovima otvorenog saobraćaja i lagane noge na papučici gasa, zabeležili potrošnju od samo 4,5 l/100 km. Kočnice se "ne umaraju" ni posle deset snažnih kočenja na nizbrdici, i veoma su efikasne."

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Oslanjanje

"U vožnji se oseća da se Mazdini inženjeri nisu zadovoljili samo kozmetičkim promenama na automobilu. Povećana je krutost karoserije, što se odrazilo i na poboljšanje voznih osobina, ali i na smanjenje uticaja vetra i buke u automobilu. U vožnji je sve veoma tiho, što možemo zahvaliti kako poboljšanoj aerodinamici, tako i boljoj izolaciji oslanjanja. Mazda je u osveženu "trojku" instalirala i nove amortizere, što je znatno omekšalo prelaske preko udarnih rupa i neravnina na našim putevima, a u isto vreme zadržana je agilnost." - zaključuje Petrović.

Automagazin.rs

Fiat Linea: Facelift za italijansko-turski sedan

Fiat Linea: Facelift za italijansko-turski sedan

Fiat je objavio prve fotografije modernizovanog sedana Linea, koji se proizvodi u turskoj Bursi, u fabrici firme Tofas. Unapređena Fiat Linea od prethodne se razlikuje samo po decentnim dizajnerskim promenama, a tehnika je prošla bez promena...

MINI dvanaestu godinu za redom podržava Life Ball u Beču

MINI dvanaestu godinu za redom podržava Life Ball u Beču

Najveća Evropska dobrotvorna manifestacija – Life Ball, održava se 19. maja, i kao i uvek ujedinjuje tradiciju bala sa sjajem i glamurom, a sa  ciljem da pošalje poruku u ime borbe protiv HIV/AIDS. Moto ovogodišnjeg  Life Ball-a je “Fight the Flames of Ignorance”...

Opel Junior - Opus 2: Otkrivanje

Opel Junior - Opus 2: Otkrivanje

Velika tajna je konačno otkrivena! Pravo ime našeg novog, malog, urbanog četvoroseda je Opel Adam, a svoju svetsku premijeru imaće na Salonu automobila u Parizu u septembru 2012. Pred nama su prve informacije...

BMW 3 (F30) u odelu od AC Schnitzera

BMW 3 (F30) u odelu od AC Schnitzera

Tjunerska kompanija AC Schnitzer, specijalizovana za modifiikacije automobila marke BMW i MINI, predstavila je paket izmena za novu generaciju modela BMW serije 3 (F30). Pored optičkih promena, u pripremi su i paketi za povećanje snage benzinskih i dizel motora...

ABS Show - BS produkcija slavi 4.rođendan

ABS Show - BS produkcija slavi 4.rođendan

BS produkcija je počela sa radom u martu 2008. godine, kada je na Beogradskom sajmu napravljena i prva epizoda emisije ABS show. Od prvog dana, redakcija emisije ABS Show se trudila da na male ekrane donese najzanimljivije teme i dešavanja iz sveta automobila i auto moto sporta...

Volkswagen up! je stigao u Srbiju!

Volkswagen up! je stigao u Srbiju!

Od ove nedelje Volkswagen je u Srbiji bogatiji za još jednog predstavnika - model up!. Trenutno, kod ovlašćenih dilera u Srbiji i Crnoj Gori u ponudi je up! sa troje vrata i to  model Move up! 1.0 l MPI (petostepeni manualni menjač) sa  izuzetno bogatom opremom...

Lamborghini Revuelto
Slika nedelje