AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Nenapadan facelift Mazde3 stigao je na tržište Srbije, a posle prve vožnje, možemo slobodno reći da su naši utisci i više nego pozitivni. Kao što smo i navikli, prilikom testiranja na srpskim putevima, svojim iskustvom i znanjem, pomogao nam je višestruki državni reli šampion u generalnom plasmanu, Vladan Petrović...

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Priču o dizajnu i "kozmetičkim" promenama izgleda kod unapređene Mazde3, ostavićemo za detaljan test, koji ćemo objaviti u sutra, a od Petrovića smo želeli da čujemo najstručnije mišljenje o tome, kako se oslanjanje ovog porodičnog automobila ponaša na našim putevima, kako funkcioniše sklop motor-menjač, kočioni sistem, kakva je ergonomija enterijera...

Enterijer

"Kod Mazda automobila nove generacije, već smo navikli na odličan položaj vozača. Mogućnosti podešavanja su velike, i svaki vozač, bez obzira na svoje gabarite, lako će pronaći svoj idealan položaj za volanom. Enterijer reflektuje karakter automobila svežim sportskim dizajnom i izraženom orjentacijom na vozača. Primećujem da je modernizovana "trojka" dobila i novu grafiku instrumenata, što ih čini dosta čitljivijim nego kog prethodnog modela, a to se odnosi i na pozadinsku boju putnog računara. Volan je mačo dimenzija i odlično "leži" u rukama, a položaj i izgled ručice menjača je idealan. Ako nešto moram kritikovati, onda je to nešto tvrđa plastika na instrument tabli i centralnoj konzoli, ali zato je zavšna obrada za svaku pohvalu."

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Motor

2010. godine, Mazda je za svoju "trojku" pripremila novi turbodizel motor, koji nikoga neće ostaviti ravnodušnim, kako po pitanju snage, tako i po pitanju potrošnje. U pitanju je common-rail motor MZ-CD 1.6, koji je u ponudi zamenio stari agregat MZR-CD 1.6 od 80 kW, koji je bio preuzet iz prve generacije Mazde3, i to bez promena. Motor ćemo detaljnije opisati u sutrašnjem tekstu (iako je većini ljubitelja ove marke već dobro poznat), ali važno je istaći da motor razvija maksimalnu snagu od 116 KS pri 3.600 o/min i maksimalni obrtni moment od 270 Nm, dostupan u rasponu obrtaja od 1.750 do 2.500, i da je uparen sa 6-stepenim manuelnim menjačem.

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Vladan Petrović nam je nesebično otkrio svoje utiske o sklopu motor-menjač. "Modernizovani turbodizel nije novina na našem testu, jer smo imali priliku da ga isprobamo i u novom Ford Focusu 1.6 TDCi. Dakle, utisci su veoma slični. Put do prilično velike "porcije" obrtnog momenta nije nimalo lak i motor ispod 1.500 o/min ne povlači tako snažno. Ovakvo ponašanje motora u niskim obrtajima, objašnjava i smanjen kompresioni odnos u poređenju sa prethodnikom, a sve u cilju smanjenja emisije štetnih materija. Ali, realno gledajući, iznad ove granice broja obrtaja, motor je veoma živahan i lepo povlači sve do 4.100 o/min, što je mnogo važnije sa stanovišta svakodnevne eksploatacije. S obzirom da je ovo automobil koji spada u nižu srednju klasu, preciznost i hod ručice menjača je na najvišem nivou. Treba pohvaliti i potrošnju goriva, jer smo u uslovima otvorenog saobraćaja i lagane noge na papučici gasa, zabeležili potrošnju od samo 4,5 l/100 km. Kočnice se "ne umaraju" ni posle deset snažnih kočenja na nizbrdici, i veoma su efikasne."

Vladan Petrović o modelu Mazda3 facelift

Oslanjanje

"U vožnji se oseća da se Mazdini inženjeri nisu zadovoljili samo kozmetičkim promenama na automobilu. Povećana je krutost karoserije, što se odrazilo i na poboljšanje voznih osobina, ali i na smanjenje uticaja vetra i buke u automobilu. U vožnji je sve veoma tiho, što možemo zahvaliti kako poboljšanoj aerodinamici, tako i boljoj izolaciji oslanjanja. Mazda je u osveženu "trojku" instalirala i nove amortizere, što je znatno omekšalo prelaske preko udarnih rupa i neravnina na našim putevima, a u isto vreme zadržana je agilnost." - zaključuje Petrović.

Automagazin.rs

Serijski Nissan Juke Nismo predstavljen u Le Manu

Serijski Nissan Juke Nismo predstavljen u Le Manu

Trka 24 časa Le Mana 2012, bila je idealna prilika da Nissan predstavi serijsko izdanje modela Juke, modifikovan od strane divizije Nismo. Zanimljivo dizajniran crossover model sa sportskim elementima, na evropskom tržištu će se pojaviti u januaru 2013. godine...

Audi A1 dostupan u specijalnoj ediciji Amplified

Audi A1 dostupan u specijalnoj ediciji Amplified

Kompanija Audi želi da svoje najmanje modele učini još atraktivnijim i predstavlja dve nove edicije modela A1 i A1 Sportback - Amplified Red i Amplified White. Za prvu imenovanu ediciju, karakteristična je specifična crvena boja sa perla efektom, a druga edicija je prepoznatljiva po beloj metaliziranoj boji...

Mercedes-Benz A 45 AMG na prvim fotografijama

Mercedes-Benz A 45 AMG na prvim fotografijama

Mercedes-Benz je objavio prve fotografije vrhunske AMG verzije nove generacije modela A-klasa (W176), istina u formi zamaskiranog automobila. Mercedes-Benz A 45 AMG, možemo prvi put videti u crnoj boji, sa zatamnjenim zadnjim staklima, sa maskiranom "haubom", maskom hladnjaka i branicima...

Koncept Toyota Camatte: Za decu i odrasle

Koncept Toyota Camatte: Za decu i odrasle

Na međunarodnoj izložbi igračaka Tokyo Toy Show 2012 , kompanija Toyota će predstaviti studiju Camatte. Toyota tvrdi da će u ovom automobilu, kraćem od tri metra, uživati ne samo roditelji, već i deca. Glavni cilj Toyote je da ovim modelom aktuelnim i budućim vlasnicima obezbedi radost i snove spojene sa automobilom...

24 časa Le Mana - kvalifikacije: Prvi put najbrži hibridni Audi

24 časa Le Mana - kvalifikacije: Prvi put najbrži hibridni Audi

Nakon što je Peugeot otkazao učešće na 80. izdanju takmičenja 24 sata Le Mans, svi smo očekivali borbu između Audija i Toyote. Startni redosled nam to i potvrđuje. Prvi put, u kvalifikacijama je najbrže hibridno vozilo, konkretno Audi R18 e-tron quattro, a najbolje vreme je postigao Andre Lotterer (3:23,787 min)...

Pagani Zonda R Evo: premijera u Goodwoodu!

Pagani Zonda R Evo: premijera u Goodwoodu!

Pred nama je novi dokaz, da Zonda još uvek nije rekla svoje poslednje zbogom. Na Goodwood Festival od Speed pojaviće se Pagani Zonda R Evo, koja "preti" i novom modelu Huayra. Iako nije logično, da se u vreme promocije novog modela, predstavlja edicija starog, Horacio je izjavio da će na Zondi raditi, sve dok postoji interesovanje...

BMW M5 (2025)
Slika nedelje