Zbogom, Renesis Wankel
Molimo za minut tišine. Posle 35 godina, kompanija Mazda je okončala proizvodnju rotacionih motora. Japanska kompanija je rekla i konačno zbogom Wankel motoru sa rotacionim klipom, koji nas je očarao svojom konstrukcijom, netipičnim zvukom i visokim brojem obrtaja (do 10.000!)...
Prvi automobil na svetu, koji je pod haubom imao agregat Wankel tipa bio je Mazda Cosmo Sport (110S), predstavljen na sajmu automobila u Tokiju 1964. godine. Serijska proizvodnja ovog modela, počela je 1967. godine. Jednolitarski rotacioni Wankel agregat razvijao je snagu od 110 konjskih snaga, i 130 Nm obrtnog momenta pri 3.500 o/min. Podsetimo, konstruktor Felix Wankel počeo je razvoj motora sa rotacionim klipom još 1951. godine na modelima NSU, a zatim su počela testiranja na modelu Cosmo Sport. Prednosti ovog agregata su jako niske vibracije, a mane su povećana potrošnja i emisija štetnih gasova.
Motor Wankel konstrukcije, sedamdesetih godina prošlog veka se našao pod "haubom" različitih modela - sedana, karavana, čak i modela pick-up konstrukcije. U Evropi se motor Wankel konstrukcije, najviše proslavio u trećoj generaciji sportskog kupea RX-7, a kasnije i na modelu RX-8. Zanimljiva je činjenica, da je Wankel motor pokretao i takmičarski bolid 787B, kojim je Mazda osvojila prestižnu trku 24 sata Le Mans, 1991. godine. Mazda je jedina japanska kompanija, koja je pobednila na pomenutom takmičenju.
Pročitaje naše utiske iz vožnje modela Mazda RX-8.
Automagazin.rs