Električni Audi R8 zabeležio rekord Nürburgringu - 8:09 min
Audi R8 e-tron postao je najbrži serijski elektromobil na stazi Nürburgring Nordschleife. Električna verzija modela Audi R8, slavnu stazu je prešla za osam minuta i 9.099 sekundi. Za volanom je bio sportski vozač i pobednik ovogodišnje trke 24 sata Nürbrugringa, Markus Winkelhock...
Audi ističe, da je rekordan rezultat postavio automobil, koji ispod "lima" ima potpuno serijsku tehnologiju, a koja će do prvih kupaca stići krajem tekuće godine. Jedina razlika je u tome, što je "rekorder" imao maksimalnu brzinu ograničenu na 250 km/h, a serijski R8 e-tron može da postigne maksimalnih 200 km/h. Markus Winkelhock je sa potpuno serijskim automobilom, sa brzinom ograničenom na 200 km/h, stazu prešao za osam minuta i 26.096 sekundi.
Serijski Audi R8 e-tron, za pogon koristi dva elektromotora, na svakoj osovini po jedan, koji generišu maksimalnu snagu od 230 kW i "tramvajski" maksimalni obrtni moment od 820 Nm. Iz mesta do "stotke", supersportski automobil stiže za samo 4,6 sekunde. Elektromotori snagu crpe iz litijum-jonskih baterija kapaciteta 49 kWh, koje su smeštene u središnjem "tunelu" i prostoru između kabine i zadnje osovine. Baterije se pune i tokom kočenja, a autonomija automobila iznosi 215 kilometara.
Karoserija je, kao kod modela R8, izrađena od aluminijuma, a neki detalji su napravljeni od karbonom ojačanog kompozita (CFRP). Masa električnog R8 iznosi 1.780 kilograma, što je odličan rezultat u odnosu na masu osmocilindarskog konvencionalnog R8, koji teži 1.635 kilograma.
Winkelhock je o R8 e-tron izjavio, da zahvaljujući niskom težištu i odličnoj raspodeli mase (veća masa se oslanja na zadnju osovinu), automobil ima mnogo sportskih kvaliteta. Vozač je posebno pohvalio visok obrtni moment, a bio je prijatno iznenađen činjenicom, da je automobil izuzetno tih.
Automagazin.rs