AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Buduće boje automobila biće „prirodno uzgajane“. Nijanse bobičastog voća i tonovi bakra proširiće portfolio boja automobila budućnosti zajedno sa prirodnim braon, plavim i zelenim bojama koje će doživeti ponovno otkriće...

Dok je tokom prethodnih godina zelena boja igrala malu ulogu na putevima, za četiri do pet godina predviđa se da će ova boja postati popularnija. Ovo su rezultati tek objavljenog izveštaja o globalnim trendovima za period 2012 - 2013. koji su izneli stručnjaci kompanije BASF.  

Razvoj u svetu boja naročito je primetan izvan spektra osnovnih boja crne i srebrne. Nastavlja se trend braon boje koji su stručnjaci kompanije BASF predvideli godinama unazad. Na primer, ova boja se koristi za gotovo sedam procenata novoregistrovanih automobila u Nemačkoj i taj procenat će ostati na visokom nivou. „Postoje znaci da se nastavlja potreba za više boje na putevima i da ćemo se u buduće interesovati za nove vrste boja, kao što su bronzane i smaragdne nijanse. Ono što je specifično je to da zelena boja postaje sve važnija“, navodi se u prognozi globalnog tima dizajnera.  Mark Gutjahr, rukovodilac odseka Dizajn Evropa, objasnio je: „Kako se ekologiji i dalje pripisuje sve veći značaj, zelena boja će postati popularna i u svet automobila vratiće se za četiri do pet godina. Toliko je otprilike potrebno da se boja koja je u trendu pojavi na putevima. Tako da ćemo morati još malo da pričekamo na zelenu“. 

Ovih dana, zelena je već boja koja se nalazi u trenutnim prognozama tendencija koje su izneli dizajneri kompanije BASF iz Severne Amerike, Azije i Evrope. Ova prognoza zasniva se na sledećim društvenim tendencijama:  

Nova različitost

Tema održivosti i dalje nam je u vidokrugu i skreće pažnju ne samo na očuvanje životne sredine, već i na svet svakog dana. Gutjahr smatra: „Ovo je znak da proizvodi širom sveta postaju sve sličniji. S jedne strane, ovo vodi do novog poštovanja prošlosti i tradicija kao što su zanatske rukotvorine. S druge strane, posebno kombinujući i odabirajući tržišne niše, ponovo se trudimo da gajimo veću različitost“. Što se tiče boja automobila, i tu se ponovo otkrivaju niše. Dugo očekivana intenzivna zelena boja preuzima vođstvo. Pored toga, boje kao što su tamno crvena i nijanse plave proširuju spektar boja.

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Materijali koji se mogu iskusiti

U politici, poslovanju i društvu, moderne komunikacione tehnologije izazivaju velike promene. Uvod ovome su pojave kao što je povećana dematerijalizacija tehnologije. U budućnosti, tehnologija će biti manje opipljiva u haptičkom smislu, a umesto toga postajaće sve intuitivnija.  Na primer, tastatura smart telefona razvila se u ekran osetljiv na dodir. „Suprotno tome, poštujemo nove narativne i haptičke kvalitete u mnogim oblastima. Teške supstance, istaknute površine i ekspresivni materijali kao što su drvo i kamen stvaraju jak emotivni naboj sveta u kojem živimo. U automobilskom svetu to znači da možemo očekivati intenzivnije boje i smelije efekte“, objasnila je Korina Saj, dizajner kompanije BASF Coatings Europe. „Nove boje su ekspresivne, ali nisu napadne, već su kao dobra priča“. Uz tamne boje bobičastog voća, intenzivne nijanse braon i bakarne boje, kao i uz blistave smaragdne nijanse, stručnjaci predviđaju snažne doživljaje boje na putevima.

Međunarodni tim, regionalne karakteristike  

Proizvođači automobila rade i razmišljaju na globalnom nivou. Zbog toga je tim dizajnera kompanije BASF prisutan svuda u svetu i ispituje međunarodne trendove ne ignorišući regionalne karakteristike i trendove boja. Kako bi odali priznanje sve većem značaju napredne automobilske industrije azijsko-pacifičkog regiona, a naročito lokalnim proizvođačima, dizajneri su u svoje trend kolekcije uvrstili posebne boje koje su specifične za azijsko-pacifički region i Kinu. Trendovi boja azijsko-pacifičkog regiona i Kine biće otkriveni u regionu kasnije ovog meseca.  

BASF

To je on: Volkswagen Golf sedme generacije

To je on: Volkswagen Golf sedme generacije

Sedma generacija Volkswagen Golfa predstavljena je on-line u Berlinu 4. septembra. Golf stoji na novoj modularnoj platformi MQB sa motorom postavljenim napred, ali sa prednjom osovinom pomerenom 43 milimetra napred. Karoserija je delo tima pod vođstvom Klausa Bischoffa, ali je izgled automobila pod jasnim uticajem slavnog Waltera de Silve...

Peugeot 208 GTI - Otkriven serijski automobil

Peugeot 208 GTI - Otkriven serijski automobil

Kompanija Peugeot je oficijelno predstavila serijsko izdanje modela 208 GTi. Francuski hot-hatch u obliku koncepta je predstavljen na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi, a serijska verzija od koncepta se razlikuje već na prvi pogled...

Video: Koncept Lada XRAY već je na ulici

Video: Koncept Lada XRAY već je na ulici

Premijera koncepta Lada XRAY, biće jedno od najvećih iznenađenja ovogodišnjeg automobilskog sajma u Moskvi. Lada XRAY najavljuje, u kojem smeru će se kretati dizajn ove ruske marke, a mnogi smatraju da ovaj atraktivni koncept najavljuje modernog naslednika Lade Nive. Pred nama je prvi video...

U Španiji za tri dana prodato 15.000 novih automobila

U Španiji za tri dana prodato 15.000 novih automobila

Od 1. septembra 2012. godine u Španiji je stupila na snagu obavezna stopa poreza, povećana sa 18 na 21 procenat, što iznos za kupovinu automobila prosečno povećava za 650 evra. Zato je avgust mesec tekuće godine, rekordan sa stanovišta broja prodatih automobila u ovoj zemlji...

Kia počela sa globalnim projektom Green Light

Kia počela sa globalnim projektom Green Light

Korporacija Kia Motors je ovaj mesec sa projektom Green Light raširila svoje aktivnosti na području korporativne društvene odgovornosti. Radi se o programu društvene mobilnosti čiji cilj je poboljšanje dostupa deprivilegovane omladine na kriznim područjima do zdravstvenih i obrazovnih usluga...

SEAT Toledo: Prvni oficijelni video

SEAT Toledo: Prvni oficijelni video

Oficijelna premijera nove generacije modela SEAT Toledo, biće održana na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu. Novi Toledo je sa 4,48 metara dužine, čak četiri centimetra duži od orethodnika iz 2004. godine. Za razliku od Toleda II, koji je imao konvencionalni zadnji deo, najnovi model ima peta vrata, koja se otvaraju zajedno sa staklom...

Chevrolet nastavlja sa podrskom SOS decijih sela

Chevrolet nastavlja sa podrskom SOS decijih sela

Chevrolet i u 2012. nastavlja s podrskom SOS decijih sela, i to putem nekoliko novih projekata i sponzorstava. Chevrolet je pripremio iznenađenje za decu iz te organizacije: odmor u Opatiji, predivnom turistickom odredistu...

24 sata Elegancije 2012

24 sata Elegancije 2012

Nakon izuzetnog uspeha prošlogodišnje manifestacije “24 SATA ELEGANCIJE - Concours d’ Elegance & Luxury salon 2011.”, Beograd će imati priliku da ugosti drugo izdanje ove glamurozne manifestacije...

Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje