AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Buduće boje automobila biće „prirodno uzgajane“. Nijanse bobičastog voća i tonovi bakra proširiće portfolio boja automobila budućnosti zajedno sa prirodnim braon, plavim i zelenim bojama koje će doživeti ponovno otkriće...

Dok je tokom prethodnih godina zelena boja igrala malu ulogu na putevima, za četiri do pet godina predviđa se da će ova boja postati popularnija. Ovo su rezultati tek objavljenog izveštaja o globalnim trendovima za period 2012 - 2013. koji su izneli stručnjaci kompanije BASF.  

Razvoj u svetu boja naročito je primetan izvan spektra osnovnih boja crne i srebrne. Nastavlja se trend braon boje koji su stručnjaci kompanije BASF predvideli godinama unazad. Na primer, ova boja se koristi za gotovo sedam procenata novoregistrovanih automobila u Nemačkoj i taj procenat će ostati na visokom nivou. „Postoje znaci da se nastavlja potreba za više boje na putevima i da ćemo se u buduće interesovati za nove vrste boja, kao što su bronzane i smaragdne nijanse. Ono što je specifično je to da zelena boja postaje sve važnija“, navodi se u prognozi globalnog tima dizajnera.  Mark Gutjahr, rukovodilac odseka Dizajn Evropa, objasnio je: „Kako se ekologiji i dalje pripisuje sve veći značaj, zelena boja će postati popularna i u svet automobila vratiće se za četiri do pet godina. Toliko je otprilike potrebno da se boja koja je u trendu pojavi na putevima. Tako da ćemo morati još malo da pričekamo na zelenu“. 

Ovih dana, zelena je već boja koja se nalazi u trenutnim prognozama tendencija koje su izneli dizajneri kompanije BASF iz Severne Amerike, Azije i Evrope. Ova prognoza zasniva se na sledećim društvenim tendencijama:  

Nova različitost

Tema održivosti i dalje nam je u vidokrugu i skreće pažnju ne samo na očuvanje životne sredine, već i na svet svakog dana. Gutjahr smatra: „Ovo je znak da proizvodi širom sveta postaju sve sličniji. S jedne strane, ovo vodi do novog poštovanja prošlosti i tradicija kao što su zanatske rukotvorine. S druge strane, posebno kombinujući i odabirajući tržišne niše, ponovo se trudimo da gajimo veću različitost“. Što se tiče boja automobila, i tu se ponovo otkrivaju niše. Dugo očekivana intenzivna zelena boja preuzima vođstvo. Pored toga, boje kao što su tamno crvena i nijanse plave proširuju spektar boja.

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Materijali koji se mogu iskusiti

U politici, poslovanju i društvu, moderne komunikacione tehnologije izazivaju velike promene. Uvod ovome su pojave kao što je povećana dematerijalizacija tehnologije. U budućnosti, tehnologija će biti manje opipljiva u haptičkom smislu, a umesto toga postajaće sve intuitivnija.  Na primer, tastatura smart telefona razvila se u ekran osetljiv na dodir. „Suprotno tome, poštujemo nove narativne i haptičke kvalitete u mnogim oblastima. Teške supstance, istaknute površine i ekspresivni materijali kao što su drvo i kamen stvaraju jak emotivni naboj sveta u kojem živimo. U automobilskom svetu to znači da možemo očekivati intenzivnije boje i smelije efekte“, objasnila je Korina Saj, dizajner kompanije BASF Coatings Europe. „Nove boje su ekspresivne, ali nisu napadne, već su kao dobra priča“. Uz tamne boje bobičastog voća, intenzivne nijanse braon i bakarne boje, kao i uz blistave smaragdne nijanse, stručnjaci predviđaju snažne doživljaje boje na putevima.

Međunarodni tim, regionalne karakteristike  

Proizvođači automobila rade i razmišljaju na globalnom nivou. Zbog toga je tim dizajnera kompanije BASF prisutan svuda u svetu i ispituje međunarodne trendove ne ignorišući regionalne karakteristike i trendove boja. Kako bi odali priznanje sve većem značaju napredne automobilske industrije azijsko-pacifičkog regiona, a naročito lokalnim proizvođačima, dizajneri su u svoje trend kolekcije uvrstili posebne boje koje su specifične za azijsko-pacifički region i Kinu. Trendovi boja azijsko-pacifičkog regiona i Kine biće otkriveni u regionu kasnije ovog meseca.  

BASF

Druženje sa Fićom

Druženje sa Fićom

Povodom zatvaranja izložbe "Tehnika narodu" Muzej istorije Jugoslavije i Udruženje istoričara automobilizma pozivaju vas na DRUŽENJE SA “FIĆOM” u subotu 25. avgusta. Od 11 do 13 sati na platou ispred kompleksa Muzeja istorije Jugoslavije (Botićeva 6) možete da vidite „izložbu na otvorenom“ - najstarijih “fića” u voznom stanju...

Opelove četiri svetske premijere u Moskvi

Opelove četiri svetske premijere u Moskvi

Opel prvi put ima svetsku premijeru u Rusiji. Na moskovskom Međunarodnom Auto Salonu (29. avgust - 9. septembar), predstavljanje potpuno nove četvorovratne Astre sedan je neprikosnoveni vrhunac Opelovog izlaganja. Opelov štand, koji se nalazi u hali 14 i pokriva površinu od 1.750 kvadratnih metara, nikad do sad nije bio tako veliki...

Početak proizvodnje novog cee’da Sportswagon

Početak proizvodnje novog cee’da Sportswagon

U Kijinoj fabrici u slovačkoj Žilini danas kreću sa proizvodnjom novog cee’da Sportswagon, koji će biti drugi novi model, koji ove godine dolazi iz te fabrike. Potražnja za novim cee’dom Sportswagon će po Kijinim očekivanjima povećati proizvodnju u fabrici na ukupno 285.000 vozila u ovoj godini...

Volkswagen Crafter - Novi servisni intervali

Volkswagen Crafter - Novi servisni intervali

Sva vozila Volkswagen Crafter isporučena posle 01. avgusta 2012 godine poseduju fleksibilni servisni interval. To praktično znači da ćete ulje menjati kada je to zaista potrebno a najkasnije nakon 40.000 pređenih kilometara ili dve godine...

Mazda CX-5 osvojila Auto Bild nagradu za dizajn

Mazda CX-5 osvojila Auto Bild nagradu za dizajn

Ko je najlepši u Evropi? Čitaoci Auto Bilda su odlučili: pobednik u kategoriji SUV, ven i automobili sa pogonom na sva četiri točka je Mazda CX-5. Oko 200.000 čitalaca ovog magazina iz 15 zemalja odlučilo je sa 17,8 odsto glasova da model CX-5 ima interesantniji dizajn i od modela Audi A6 (drugo mesto sa 10,8 % glasova) i Audi Q3 (3. mesto sa 9,9 % glasova).

Toyota Auris 2013: Prve fotografije i informacije

Toyota Auris 2013: Prve fotografije i informacije

Toyota je objavila prve informacije o novoj generaciji modela Auris, koja će široj javnosti biti predstavljena na sajmu automobila u Parizu. Toyota Auris za modelsku godinu 2013, u odnosu na prethodnika je duža, i to za tačno 30 milimetara, a niži je za 55 milimetara. Prednji deo automobila otkriva nam nove dizajnerske elemente budućih automobila ove japanske marke...

 Toyota Aygo za samo 6.290 evra!

Toyota Aygo za samo 6.290 evra!

U prodajnoj mreži Toyote u Srbiji, od danas važe specijalne cene za ograničenu količinu modela Toyota Aygo po specijalnim uslovima. Specijalni uslovi uključuju produženi garantni rok na 5 godina bez ograničenja pređene kilometraže, zatim 5 godina Toyota Eurocare usluge pomoći na putu, odlične uslove finansiranja do 5 godina i mogućnost kupovine ’staro za novo’...

Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje