AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

Novi jednolitarski EcoBoost motor Ford Motor kompanije – koji je sa velikim uspehom ove godine predstavljen u Evropi u modelu Focus - danas je imenovan Međunarodnim motorom godine 2012 - International Engine of the Year...

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

Mali, supermoderan trocilindrični motor takođe je poneo druge dve nagrade - "Najbolji novi motor" i "Najbolji motor radne zapremine manje od jednog litra" - u kategorijama koje je predstavio magazin Engine Technology International, a na osnovu glasova 76 novinara iz 35 država širom sveta.

Ovo je prvi put da je Ford je poneo naziv International Engine of the Year u 13-godišnjoj istoriji te nagradea. Štaviše, jednolitarski EcoBoost je postigao najviši skor u istoriji te nagrade. "Postavili smo lestvicu izuzetno visoko kada smo krenuli da pravimo ovaj motor", rekao je Joe Bakaj, potpredsednik Forda za globalni razvoj pogonskih jedinica. "Želeli smo da ima neverovatnu ekonomičnost u potrošnji goriva, iznenađujuće performanse, tih rad i prefinjenost - i sve to u veoma malom, trocilindričnom motoru. Tim je odgovorio na ovaj naizgled nemoguć izazov nekim zaista uzbudljivim inovacijama", dodao je Bakaj.

"Rezultat je pogonski agregat koji menja pravila igre među benzinskim motorima - na svetskom nivou. Ovo je izuzetna pobeda zaista neverovatnog motora", rekao je Dean Slavnich, predsednik nagrade "Međunarodni motor godine" i urednik magazina Engine Technology International. Motor - dovoljno mali da stane na papir formata A4 – razvijan je u Fordovim tehničkim centrima Dunton, u Velikoj Britaniji i Merkenich, u Nemačkoj. Proizvodi se u Fordovim pogonima u Krajovi, Rumunija i Kelnu, Nemačka.

Jednolitarski EcoBoost koristi turbo punjač niske inercije da isporuči snagu ubrzo kada je aktivirana pedala „gasa“, već od niskog broja obrtaja i pruža veliku snagu pri brzinama do 248.000 obrtaja u minutu.

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

Inovacije na jednolitarskom EcoBoost uključuju:
    
• Izduvna grana, izlivena u glavi cilindra, snižava temperaturu izduvnih gasova da omogući optimalan odnos gorivo-vazduh kroz širi opseg obrtaja

• Jedinstven blok od livenog gvožđa greje motor brže od konvencionalnog aluminijumskog bloka, čime se za 50 odsto smanjuje količina energije potrebne za "zagrevanje" i smanjuje potrošnja goriva
    
• Dva glavna pogonska remena u motoru su uronjenai u ulje da bi se dobio tiši, efikasniji motor
    
• Konfiguracija motora namerno "neizbalansirana“ prema zamajcu i remenici, umesto dodavanjem balanser vratila koje „ispumpava“ energiju.

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

Jednolitarski EcoBoost je ove godine debitovao u Evropi u modelu Focus, a kasnije ove godine će biti ponuđen i u modelima C-MAX i B-MAX. EcoBoost od jednog litra će biti dostupan u Fordovim modelima u SAD ovog leta, a kasnije , u azijsko-pacifičkom regionu i Africi.; u bliskoj budućnosti će takođe biti uveden i na tržišta u drugim regionima. Novi jednolitarski EcoBoost od 100 KS u Focusu ima najbolju potrošnju goriva u klasi - od 4,8 l/100 km* i emisiju CO2 od 109 g/km. Verzija sa 125 KS ima prosečnu potrošnju od 5,0 l/100 km uz emisiju CO2 od 114 g/km.

U prvom punom mesecu svoje prodaje širom Evrope, više od 4.700 kupaca je naručilo Focusa sa jednolitarskim EcoBoost motorom, čineći gotovo četvrtinu svih automobila Ford Focus naručenih na Fordovih 19 tradicionalnih evropskih tržišta.

Ford Evropa planira da utrostruči godišnju proizvodnju vozila koja su opremljena efikasnim benzinskim motorima EcoBoost na oko 480.000 do 2015, sa 141,000 u 2011. Kompanija predviđa da će više od 300.000 tih vozila biti opremljeno jednolitarskim EcoBoost varijantama.

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

"Internacionalni motor godine" određuje panel od 76 automobilskih novinara iz 35 država širom sveta. Članovi panela razmatraju vozne karakteristike, performanse, ekonomičnost, uglađenost i uspešnu primenu naprednih motorskih tehnologija. Popularnost jednolitarskog EcoBoost kod članova panela („sudija“) očitovala se i po tome što je dobio 28 odsto više poena od svog najbližeg rivala, a i ukupno je dobio najviše poena - od bilo kog motora u istoriji takmičenja.

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

"Snaga iz tri cilindra u vozilu kao što je Ford Focus sa lakoćom dokazuje da je budućnost za motor sa unutrašnjim sagorevanjem vrlo, vrlo svetla", rekao je Slavnich iz magazina Engine Technologi International. "Snaga, odziv i veoma dobra potrošnja u realnim uslovima – samo su neke od karakteristika sa vrha ledenog brega kada je u pitanju ovaj motor i ono što nudi vozačima danas. Bravo Ford!"

"Sa dobrim obrtnim momentom na veoma niskom broju obrtaja, ovaj haj-tek trocilindrični turbo daje vozne performanse malog turbo dizela, ali bez buke i vibracija", rekao je Christophe Congrega iz francuskog L'Automobile Magazine.

Grand Motors

Elektromobil Renault Zoe prešao 1618 km za 24 sata

Elektromobil Renault Zoe prešao 1618 km za 24 sata

Renault Zoe je postavio novi svetski rekord u udaljenosti, koju je prešao serijski elektromobil u vremenu od 24 sata. Time je nadmašio prethodni rekord Citroëna AX na električni pogon, koji je za jedan dan prešao 1.280 kilometara. Zoe je na stazi Aubevoye u Normandiji, za jedan dan prešao 363 kruga, odnosno 1.618 km...

Kompanija Opel proslavila 150. rođendan

Kompanija Opel proslavila 150. rođendan

Kompanija Opel je na današnjoj proslavi u Klubu S u Jakovu, sa velikim ponosom i zadovoljstvom obeležila 150 godina od svog osnivanja, uz prisustvo brojnih novinara, poznatih ličnosti, prijatelja i partnera Opela. Velika rođendanska proslava je priređena u klubu S u Jakovu, a kompanija Opel se pobrinula da gosti uživaju u maksimalnom komforu i udobnosti...

Otvoren novi Honda salon u  Čačku

Otvoren novi Honda salon u Čačku

16. juna u Čačku ovlašćeni diler Honda vozila, Autogarant Motors svečano je otvorio novi salon Honda automobila. Autogarant Motors kao ovlašćeni diler Honde počeo je sa prodajom vozila 2007. godine i od tada se uspešno bavi prodajom vozila, dodatne opreme i servisiranjem  po najvišim standardima Honde, na teritoriji Šumadijskog okruga...

Nova Mercedes-Benz A-klasa na novom videu

Nova Mercedes-Benz A-klasa na novom videu

Posredstvom kratkog filma, Mercedes-Benz predstavlja prednosti nove generacije modela A-klasa. Podsetimo, nova Mercedes-Benz A-klasa rekla je definitivno zbogom "sendvič konstrukciji" poda i karoseriji koja je koketirala sa MPV segmentom. U Stuttgartu više ne žele da ignorišu otvorenu konkurentsku borbu između Audija A3 i drugih premium modela...

Mazda najavila SKYACTIV-D čisti dizel motor na trci 24 sata Le Mana 2013

Mazda najavila SKYACTIV-D čisti dizel motor na trci 24 sata Le Mana 2013

U kompaniji Mazda Motorsports najavljeno je da će se na najvećem testu izdržljivosti, trci 24 sata Le Mana, pojaviti njeni novi SKYACTIV-D čisti dizel motori u klasi Le Man Prototype 2. Le Manov program sa novim motorima doživeće svoj debi 2013. godine. Mazda je bila prvi, i do danas ostaje prvi azijski proizvođač koji je ikada pobedio na ovoj trci (1991. godine).

Audi 1-2-3 na 24 časa Le Mana

Audi 1-2-3 na 24 časa Le Mana

Jedanaesta pobeda Audi Motorsport odeljenja na Le Manu u poslednjih 13 godina! Jubilarni, 80-ti, Le Man je prošao u znaku nove generacije R18 prototipa – e-tron quattro. Preko 200.000 gledalaca je prisustvovalo veoma dramatičnoj trci, prepunoj preokreta i trkačkih incidenata...

Volvo S60 Polestar: do stotke za 3,9 s, maksimalno preko 300 km/h

Volvo S60 Polestar: do stotke za 3,9 s, maksimalno preko 300 km/h

Na Gothenburg City Race, Volvo je zvanično predstavio sedan S60, koji je modifikovan u saradnji sa Volvo Cars Official Motorsports i kompanije Polestar. Ali, ljubitelji švedske marke nemaju puno razloga za slavlje, jer je proizveden samo jedan primerak ovog atraktivnog automobila, i to za neimenovanog klijenta...

EU planira uvođenje metodike za realnije merenje potrošnje goriva

EU planira uvođenje metodike za realnije merenje potrošnje goriva

Svi veoma dobro znamo koliko je teško postići potrošnju koju navodi proizvođač automobila. Možete pokušavati šta želite, ali u realnim uslovima, brojke koje stoje u zvaničnoj specifikaciji, ponekad su nedostižne. Kao logično, nameće nam se pitanje - zašto se ovi podaci prikazuju, ako su nerealni? I ovo će uskoro biti promenjeno...

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje