AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm...

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana.

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

Opel

Jevtović Cars – Novi ovlašćeni partner Mercedes-Benza

Jevtović Cars – Novi ovlašćeni partner Mercedes-Benza

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora je predstavila novog ovlašćenog partnera za region Čačka u petak 07. septembra. Jeftović Cars je naslednik dilerskih aktivnosti preduzeća Ristić Cars i raspolaže najsavremenijim centrom koji se prostire na površini od 15 000 m² od čega je 2850 m² pod objektima...

Predpremijera Fiata 500L u Kragujevcu, Beogradu i Novom Sadu

Predpremijera Fiata 500L u Kragujevcu, Beogradu i Novom Sadu

Kompanija Fiat Automobili Srbija pronašla je originalan način da predpremijerno prikaže novi model 500L, koji se ekskluzivno proizvodi u našoj zemlji. Dizajnirane su specijalne teasing kapsule, koje će biti postavljene u najprometnijim delovima tri srpska grada...

Svetska premijera novog Golfa u Berlinu

Svetska premijera novog Golfa u Berlinu

Hiljade zvanica je u Berlinu doživelo svetsku premijeru novog Golfa. Nova Nacionalna galerija je ugostila usavršenu sedmu generaciju automobila koji je definisao čitavu klasu vozila u pogledu težine vozila, emisije, udobnosti i bezbednosti...

Stiže i veliki Fića

Stiže i veliki Fića

Komfornija verzija modela koji se danas proizvodi u Kragujevcu, a koji će imati naziv Fiat 500XL biće prvi put prikazan javnosti na Salonu automobila u Parizu od 29. septembra do 14. oktobra ove godine, dok će američku premijeru imati naredne godine...

GP2 serija - Felipe Nasr: „U F1 za godinu ili dve“

GP2 serija - Felipe Nasr: „U F1 za godinu ili dve“

Brazilac libanskog porekla Felipe Nasr (20) dospeo je u GP2 seriju odmah po osvajanju šampionskog naslova u prestižnoj Britanskoj Formuli 3. Brz, promišljeno agresivan i nesklon banzai manevrima, deluje kao momak koji će daleko dogurati, što je pokazao i tempom napredovanja kroz trkačke kategorije i vozačkom raznovrsnošću nagrađenom podijumom na 24 časa Dejtone...

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Korporacija Kia Motors ulaže pozamašna sredstva u istraživanja i razvoj (R&D), pre svega poboljšanjem proizvodnih procesa i povećanjem broja inovacija na području automobilskih tehnologija, a sve sa ciljem smanjenja svog ekološkog uticaja...

Automechanika 2012 - virtuelni obilazak Bosch izložbenog štanda

Automechanika 2012 - virtuelni obilazak Bosch izložbenog štanda

Na ovogodišnjem sajmu Automechanika koji se održava od 11-16. septembra 2012. u Frankfurtu na Majni Bosch izlaže svoje proizvode i usluge u paviljonu broj 9. Od 4. septembra 2012. posetioci mogu doživeti virtuelni obilazak i dobiti informacije o izložbenom štandu na posebnoj internet stranici sajma Automechanika...

Toyota u Parizu

Toyota u Parizu

Kompletno obnovljen asortiman Toyote u evropskom C segmentu se sastoji od novog Aurisa, novog Auris Touring Sports modela i novog Versa. Svi ovi modeli će imati premijeru na ovogodišnjem Sajmu automobila u Parizu. Takođe, biće predstavljeni novi Yaris Trend i TRD linija vrhunske dodatne opreme za GT86. Kao najvažniji korak u ofanzivi na evropski C segment, novi Auris je odraz Toyotine rešenosti da napravi dopadljivije, dinamičnije i zabavnije automobile...

Honda CR-V modeli sa popustom i dodatnom opremom

Honda CR-V modeli sa popustom i dodatnom opremom

Od 07. septembra,  kupci Honda SUV modela CR-V,  koji u standardnom paketu ima pogon 4x4, prednje i zadnje parking senzore, dvozonsku automatsku klimu, alu felne 17”, tempomat, napredne sisteme bezbednosti, 8 airbagova i multifunkcionalni kožni upravljač, moćiće da ostvare  popust do 2.000 eur i dobiju paket originalne Honda dodatne opreme.

Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale
Slika nedelje