AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

Novi jednolitarski EcoBoost motor Ford Motor kompanije – koji je sa velikim uspehom ove godine predstavljen u Evropi u modelu Focus - danas je imenovan Međunarodnim motorom godine 2012 - International Engine of the Year...

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

Mali, supermoderan trocilindrični motor takođe je poneo druge dve nagrade - "Najbolji novi motor" i "Najbolji motor radne zapremine manje od jednog litra" - u kategorijama koje je predstavio magazin Engine Technology International, a na osnovu glasova 76 novinara iz 35 država širom sveta.

Ovo je prvi put da je Ford je poneo naziv International Engine of the Year u 13-godišnjoj istoriji te nagradea. Štaviše, jednolitarski EcoBoost je postigao najviši skor u istoriji te nagrade. "Postavili smo lestvicu izuzetno visoko kada smo krenuli da pravimo ovaj motor", rekao je Joe Bakaj, potpredsednik Forda za globalni razvoj pogonskih jedinica. "Želeli smo da ima neverovatnu ekonomičnost u potrošnji goriva, iznenađujuće performanse, tih rad i prefinjenost - i sve to u veoma malom, trocilindričnom motoru. Tim je odgovorio na ovaj naizgled nemoguć izazov nekim zaista uzbudljivim inovacijama", dodao je Bakaj.

"Rezultat je pogonski agregat koji menja pravila igre među benzinskim motorima - na svetskom nivou. Ovo je izuzetna pobeda zaista neverovatnog motora", rekao je Dean Slavnich, predsednik nagrade "Međunarodni motor godine" i urednik magazina Engine Technology International. Motor - dovoljno mali da stane na papir formata A4 – razvijan je u Fordovim tehničkim centrima Dunton, u Velikoj Britaniji i Merkenich, u Nemačkoj. Proizvodi se u Fordovim pogonima u Krajovi, Rumunija i Kelnu, Nemačka.

Jednolitarski EcoBoost koristi turbo punjač niske inercije da isporuči snagu ubrzo kada je aktivirana pedala „gasa“, već od niskog broja obrtaja i pruža veliku snagu pri brzinama do 248.000 obrtaja u minutu.

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

Inovacije na jednolitarskom EcoBoost uključuju:
    
• Izduvna grana, izlivena u glavi cilindra, snižava temperaturu izduvnih gasova da omogući optimalan odnos gorivo-vazduh kroz širi opseg obrtaja

• Jedinstven blok od livenog gvožđa greje motor brže od konvencionalnog aluminijumskog bloka, čime se za 50 odsto smanjuje količina energije potrebne za "zagrevanje" i smanjuje potrošnja goriva
    
• Dva glavna pogonska remena u motoru su uronjenai u ulje da bi se dobio tiši, efikasniji motor
    
• Konfiguracija motora namerno "neizbalansirana“ prema zamajcu i remenici, umesto dodavanjem balanser vratila koje „ispumpava“ energiju.

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

Jednolitarski EcoBoost je ove godine debitovao u Evropi u modelu Focus, a kasnije ove godine će biti ponuđen i u modelima C-MAX i B-MAX. EcoBoost od jednog litra će biti dostupan u Fordovim modelima u SAD ovog leta, a kasnije , u azijsko-pacifičkom regionu i Africi.; u bliskoj budućnosti će takođe biti uveden i na tržišta u drugim regionima. Novi jednolitarski EcoBoost od 100 KS u Focusu ima najbolju potrošnju goriva u klasi - od 4,8 l/100 km* i emisiju CO2 od 109 g/km. Verzija sa 125 KS ima prosečnu potrošnju od 5,0 l/100 km uz emisiju CO2 od 114 g/km.

U prvom punom mesecu svoje prodaje širom Evrope, više od 4.700 kupaca je naručilo Focusa sa jednolitarskim EcoBoost motorom, čineći gotovo četvrtinu svih automobila Ford Focus naručenih na Fordovih 19 tradicionalnih evropskih tržišta.

Ford Evropa planira da utrostruči godišnju proizvodnju vozila koja su opremljena efikasnim benzinskim motorima EcoBoost na oko 480.000 do 2015, sa 141,000 u 2011. Kompanija predviđa da će više od 300.000 tih vozila biti opremljeno jednolitarskim EcoBoost varijantama.

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

"Internacionalni motor godine" određuje panel od 76 automobilskih novinara iz 35 država širom sveta. Članovi panela razmatraju vozne karakteristike, performanse, ekonomičnost, uglađenost i uspešnu primenu naprednih motorskih tehnologija. Popularnost jednolitarskog EcoBoost kod članova panela („sudija“) očitovala se i po tome što je dobio 28 odsto više poena od svog najbližeg rivala, a i ukupno je dobio najviše poena - od bilo kog motora u istoriji takmičenja.

Ford 1.0 EcoBoost je Međunarodni motor godine 2012

"Snaga iz tri cilindra u vozilu kao što je Ford Focus sa lakoćom dokazuje da je budućnost za motor sa unutrašnjim sagorevanjem vrlo, vrlo svetla", rekao je Slavnich iz magazina Engine Technologi International. "Snaga, odziv i veoma dobra potrošnja u realnim uslovima – samo su neke od karakteristika sa vrha ledenog brega kada je u pitanju ovaj motor i ono što nudi vozačima danas. Bravo Ford!"

"Sa dobrim obrtnim momentom na veoma niskom broju obrtaja, ovaj haj-tek trocilindrični turbo daje vozne performanse malog turbo dizela, ali bez buke i vibracija", rekao je Christophe Congrega iz francuskog L'Automobile Magazine.

Grand Motors

Električni Audi R8 zabeležio rekord Nürburgringu - 8:09 min

Električni Audi R8 zabeležio rekord Nürburgringu - 8:09 min

Audi R8 e-tron postao je najbrži serijski elektromobil na stazi Nürburgring Nordschleife. Električna verzija modela Audi R8, slavnu stazu je prešla za osam minuta i 9.099 sekundi. Za volanom je bio sportski vozač i pobednik ovogodišnje trke 24 sata Nürbrugringa, Markus Winkelhock...

I Fiat započeo proizvodnju automobila u Kini

I Fiat započeo proizvodnju automobila u Kini

Italijanski proizvođač automobila Fiat, u saradnji sa kompanijom Guangzhou Auto (GAC), u četvrtak, 28. juna, pustio je u rad svoju prvu fabriku u Kini. Tamo će se proizvoditi sedan Viaggio, koji nije ništa drugo, nego Dodge Dart decentno modifikovan za potrebe kineskog tržišta. Nova fabrika ima kapacitet od 140.000 vozila godišnje...

Škoda Auto glavni partner Tour de France 2012

Škoda Auto glavni partner Tour de France 2012

Ovogodišnje, 99. izdanje najslavnije biciklističke trke na planeti, Tour de France, po deveti put biće održano uz podršku kompanije Škoda Auto. Češka kompanija je, u okviru ovog velikog partnerstva, organizatoru obezbedila flotu od 110 automobila...

BMW i Toyota zajednički će razvijati sportski automobil

BMW i Toyota zajednički će razvijati sportski automobil

Japanska i nemačka automobilska kompanija, najavili su saradnju na polju "zelene" tehnologije još u decembru prošle godine. BMW i Toyota ove nedelje su potpisali takozvani Memorandum o razumevanju, koji je fokusiran na dugoročnu stratešku saradnju u četiri oblasti...

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake - Prve zvanične fotografije i info

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake - Prve zvanične fotografije i info

Karoseriju sa petora vrata, imao je i koncept aktuelne generacije modela Mercedes-Benz CLS. Nemačka kompanija najpre je prikazala studiju, a serijski automobil je prikazan samo u verziji sa četvora vrata. Posle prošlogodišnjeg proširenja ponude sa pogonom na sve točkove 4Matic, stigla je i nova karoserijska verzija klase CLS...

NIS podržao Bajk rok misiju 2012

NIS podržao Bajk rok misiju 2012

Humanitarni karavan pod nazivom «Bajk rok misija 2012» krenuo je danas sa benzinske stanice NIS PETROL u Beogradu, ka Kosovskoj Mitrovici, gde je krajem dana planiran rok koncert, uz učešće poznatih rok bendova. NIS već treću godinu za redom podržava ovaj projekat, koji organizuje Harlej Dejvidson klub Srbije...

AK Kompresor - Velika letnja servisna akcija

AK Kompresor - Velika letnja servisna akcija

AK Kompresor, auto kuća sa višedecenijskim iskustvom servisera i prodavca putničkih i teretnih vozila, od 2006. godine deo je dilerske mreže Renault Nissan Srbija, gde je jedan od najuspešnijih dilera marki Renault, Dacia i Nissan...

Grand Motors: Infiniti EX 30d s popustom i poklonom

Grand Motors: Infiniti EX 30d s popustom i poklonom

Uvoznik i serviser vozila Infiniti, novobeogradski Grand Motors, formirao je novu, za 5.000 evra nižu maloprodajnu cenu za eksponat iz prodajnog salona – model EX 30d. Taj kompaktni crossover-kupe iz modelske 2011. s vrhunskom opremom GT Premium i izvanrednim performansama sada, sa svim dažbinama, košta 57.180 evra (u dinarskoj protivvrednosti).

Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje