AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

14. jula veoma poseban Chevrolet Aveo kreće na put sa auto-staze u Gudvudu bez rezerve, bez podrške, bez određene rute u avanturu ka reliju u Mongoliji, dugu preko 14.000 km, kako bi sakupio novac za pomoć deci. Aveov PRVI tim za reli u Mongoliji će povesti mali Aveo 1.2 na putovanje puno prepreka: planine, pustinje, loši putevi, nedostatak puteva, banditi.

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

Trojka ovog reli tima, koju čine iskusni marketing menadžer Gaj Vajt (Guy White), investicioni bankar Ed Klifus (Ed Kliphus) i istraživač razvojne biologije Arno Šepers (Arnout Schepers), svi bez ikakvog predznanja o reli trkama ili automobilima, voze ovaj Aveo kako bi sakupili preko potreban novac za SOS dečja sela na njihovom putu.

Na pitanje otkud im motivacija za ovaj poduhvat, Gaj Vajt je odgovorio: „Život je da se živi i samo određeni trenuci u vašem životu kada možete da uradite nešto poput ovoga se stvarno dese. Vožnja preko trećine sveta, upoznavanje toliko neverovatnih ljudi, sticanje toliko neverovatnih uspomena, a uraditi nešto dobro dok sve to radite, to je zaista savršena kombinacija. Želim da budem jedan od onih deda čiji unuci žele da čuju njegove priče.“

Ovaj tim koji se upoznao – prvi put – pre tri godine na terenu za ragbi u Ženevi, sakuplja donacije za SOS Dečija sela u Mongoliji – kojima će i Aveo biti doniran. Takođe usput „prodaju“ zanimljive prilike za interakciju za ovaj dobar cilj: Pogledajte na: www.indiegogo.com/10000mileMongolRally

Ruta

Mongolijski reli se uveliko razlikuje od drugih relija jer nema utvrđene rute. Postoje samo dve prekretnice koje svi timovi moraju da pređu: takozvana Czeckout zabava u istorijskom zamku Klenova u Češkoj, gde će bendovi nastupati uživo a posetioci će kampovati na zelenim livadama, i zabave dobrodošlice u Ulan Batoru. Šta timovi mogu da očekuju između ove dve tačke i kojim putem će tačno voziti, u ovom trenutku im nije poznato.
Neki timovi će ići na jug, preko Iraka, Irana i Avganistana, drugi će ići na sever preko Arktičkog kruga, a neka druga grupa će opet ići kroz Centralnu Aziju. „Kako bi zadržali osećaj prave ekspedicije, organizatori, „avanturisti“, odbijaju da preporuče bilo koju rutu ili da daju informacije o tome šta da očekujemo“, rekao je Gaj Vajt. „Ovo nije putovanje za odmor. Ovo je prava avantura koja se možda ogleda i u upozorenju koje možete videti na vebsajtu avanturista da su neki ljudi koji su učestvovali u ovim relijima izgubili živote ili su ostali nepokretni.“

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

Tim će na svom putu da poseti decu u tri  SOS Cdečija sela: u Beču (Austrija), u Taškentu (Uzbekistan) i u Ulan Batoru (Mongolija). Tim će prevoziti i pakete pomoći iz SOS Dečijeg sela u Austriji u ono u Mongoliji, te će doneti bukvalno neuništive fudbalske lopte deci u Uzbekistanu i Mongoliji.

Napredak tima možete pratiti na facebook.com/Chevrolet.Charity.Rally.

Avanturisti su sakupili preko 4,5 miliona evra u humanitarne svrhe preko raznih programa. Novac sakupljen sa Mongolskim relijem će biti upućen humanitarnoj organizaciji za decu, Lotus.

Automobil

1,2-litarski Aveo sa 86 ks je automobil standardne proizvodnje – ali je bio podvrgnut nekim posebnim pripremama za ovaj dugačak put na često teškim putevima:  

• Montirani su pneumatici za sve terene
• Oslanjanje je ojačano, učvršćeno i podignuto
• Montirana je bulbar rešetka na prednjoj strani i zaštita za pogonski sistem  
• Nameštena je dugotrajna baterija visokog napona
• Postavljeni su dodatni farovi na nosač krova, kao i dodatna unutrašnja svetla za čitanje mape
• Dodata je zaštita za korito motora
• Tim nosi sa sobom i tešku hidrauličnu dizalicu, kanistere sa gorivom i rezervne točkove kao i komplet za prvu pomoć

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

Tim

Ed Klifphuis

Edvard je specijalista za prodaju kapitala u sektoru prirodnih nauka i zdravstvene zaštite u investicionoj banci u Holandiji (Kempen & Co). Njegov svakodnevni posao je da sakuplja kapital za kompanije koje se bave prirodnim naukama a koje imaju ograničena finansijska sredstva. Edvard ima mnogo iskustva u sakupljanju novca u humanitarne svrhe. Kao student na Univerzitetu u Lajdenu, sakupljao je novac za organizaciju Kika (pomaže deci koja boluju od teških oboljenja) jedrenjem preko kanala. Podržao je i projekat za izgradnju škole u Mataramu, na Lomboku (Indonezija).

Arno Šepers

Arno je diplomirao razvojnu biologiju u junu 2012. godine, radom na matičnim ćelijama, na genijalnim modelima bolesti i na istraživanju kancera kako bi našao način za borbu protiv raka. Nada se da će u budućnosti imati svoju laboratoriju. U slobodno vreme voli da trči, vozi bicikl, igra hokej i bavi se jedrenjem na dasci. Privlače ga izazovi i avanture, pa je stoga tim odlučio da će on da bude prvi koji će prići i uhvatiti se u koštac sa agresivnim graničarima.

Gaj Vajt

Gaj je marketing menadžer sa preko deset godina iskustva i zapaženim rezultatima u razvoju globalnog brenda, lansiranjima proizvoda u nekoliko država, razvoju strategije portfolija i novim poslovnim kreacijama. Nedavno je radio za kompaniju Procter & Gamble gde je bio zadužen za globalni razvoj njihovih tržišta i brendova. Član je ragbi kluba Hermans koji je igrao u švajcarskoj nacionalnoj ligi, voli da skija, vozi snoubord, skače sa padobranom, bavi se paraglajdingom i ronjenjem.

Kako je formiran Aveo tim za avanture

Pre nekoliko godina, Gaj je čeznuo za avanturom. Raspitujući se okolo, čuo je za nešto što se zove Mototaksi izlet – reli trka od Perua do Paragvaja u Mototaksiju (što je skoro isto kao indijska rikša, samo gore). Dok je bio u Južnoj Americi, upoznao je momke koji stoje iza ove lude ideje – Avanturiste – i saznao da oni idu u razne avanture, uključujući i Mongolski reli.

Pre oko godinu dana, prisećao se neverovatnog provoda na Mototaksi izletu, a Ed je rekao da to zvuči ludo i neverovatno. U svakom slučaju, nakon nekoliko piva, Gaj je opisao Mongolski reli Edu, i usput rekao da bi možda bio zaniteresovan da to uradi. Nije to ozbiljno mislio. Mislio je da je čitava ideja nenormalna. Izlet je bio dovoljno težak. Ed, koji je prodavac... pa, u ovom slučaju je bio pijani prodavac... je rekao Gaju da ako je pravi muškarac on će to učiniti. Gaj, koji voli da se takmiči i koji je neverovatno odvažan, odgovorio je na izazov i oni su se rukovali uz razgovor koji je tekao ovako:  

Ed: "Hoćemo li?"
Gaj: "Stvarno?"
Ed: "Da, stvarno? Nisi valjda kukavica?"
Gaj: "Ma - ne!… Da li znaš kako da popraviš automobil?"
Ed: "Ne, a ti?… Ustvari, nemoj da mi odgovoriš – video sam kako voziš…"
Gaj: "Kako god! Uradiću to samo ako si ti ozbiljan... Uradićemo to kako treba. Naći ćemo sponzore i sakupiti mnogo novca u humanitarne svrhe. Jedino zbog čega žalim kada je u pitanju Mototaksi je što nismo sakupili dovoljno za humanitarne svrhe."
Ed: "Naravno. Hajde da to uradimo!"
I tako je i bilo.

Sledećeg jutra, Ed je nazvao Arnoa (za koga je rekao da mora da pođe  sa njima – kao jedini čovek za koga zna da može da ih spreči da se međusobnmo poubijaju – a koji je iz razloga koji su samo njemu poznati istog trenutka pristao (a sem toga, ko ne bi hteo da se izgubi u Mongolskoj pustinji sa biologičarem-istraživačem matičnih ćelija…?).

Ostalo, kako kažu, je istorija.

Chevrolet

Gemballa: tjuning za Porsche 911 Carrera S Cabriolet

Gemballa: tjuning za Porsche 911 Carrera S Cabriolet

Umesto da troši energiju na povećavanje snage atmosferskog motora, tjunerska kompanija Gemballa se odlučila da unapredi druge oblasti slavnog modela Porsche 911 Carrera S Cabrio. Automobil je dobio nove atraktivne (i skupocene!) felne, snažniji kočioni sistem marke Brembo i sportsko oslanjanje...

Chevrolet na Sajmu automobila u Parizu

Chevrolet na Sajmu automobila u Parizu

Uzbudljiva svetska premijera, sasvim novi Chevrolet Trax, sveže stilizovano izdanje popularnog mini automobila Spark, i jedinstveni ambijent će činiti prisustvo Chevrolet-a na Sajmu automobila u Parizu 2012. godine...

Peta godina edukativne akcije „Jabuka ili limun“

Peta godina edukativne akcije „Jabuka ili limun“

U okviru akcije „Jabuka ili limun“ učenici petog razreda Osnovne škole „Veljko Ramadanović” iz Zemuna sa pripadnicima saobraćajne policije učestvuju u regulisanju saobraćaja na raskrsnici u blizini škole. Vozači koji poštuju saobraćajne propise biće nagrađeni jabukom i plaketom zahvalnosti, dok će nesavesni kao opomenu dobiti limun...

Starovremenski automobili - Dolazi jesen

Starovremenski automobili - Dolazi jesen

Na centralnom grdskom trgu u Sremskoj Mitrovici okupilo se nešto više od trideset starovremnskih vozila. Sa približavanjem jeseni i lošijeg vremena sezona skupova starovremenskih vozila kod nas je pri kraju. Ovo je jedan od zadnjih ovogodišnjih skupova...

Nova Opel Mokka sa jedinstvenim sistemima pomoći u vožnji

Nova Opel Mokka sa jedinstvenim sistemima pomoći u vožnji

Sa potpuno novim SUV-om, Mokkom, Opel prvi put donosi svoje bogate jedinstvene nemačke tehnologije i sisteme pomoći u vožnji u sub-kompaktni SUV segment. Ekskluzivne Opelove tehnologije koje povećavaju i bezbednost i udobnost, sada su dostupne širem segmentu kupaca...

Wales Rally GB: Druga ovogodišnja pobeda za Latvalu

Wales Rally GB: Druga ovogodišnja pobeda za Latvalu

Jari-Matti Latvala je bio neuhvatljiv na blatnjavim brzinskim ispitima Walesa. Leteći Finac je stekao ključnu prednost već tokom prvog dana, povećao je tokom drugog i održao tokom finalnog dana takmičenja. Oštra borba vodila se za drugo mesto između Pettera Solberga i Sebastiena Loeba. Uspešniji je bio Francuz...

EMA - Knić Srpske nadgradnje za Evropu i svet

EMA - Knić Srpske nadgradnje za Evropu i svet

Na 64. međunarodnom samu komercijalnih vozila IAA (Internationale Automobil-Ausstellung), koji se od 20. do 27. septembra održava u Hanoveru, među 1.900 izlagača iz celog sveta je i renomirani proizvođač transportnih nadgradnji EMA iz Knića...

BMW Active Tourer Concept: Počinje doba prednjeg pogona

BMW Active Tourer Concept: Počinje doba prednjeg pogona

Upoznajte se sa automobilom nove ere marke BMW - komaktnim MPV modelom sa pogonom na prednje točkove. To je prvi takav model, ali neće biti jedini. S obzirom na anketu, čiji rezultati govore, da 80 % vlasnika BMW serije 1 misli da njihov automobil ima pogon na prednje točkove, ovo neće biti veliki šok za nove vlasnike...

YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje