AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi 1-2-3 na 24 časa Le Mana

Audi 1-2-3 na 24 časa Le Mana

Jedanaesta pobeda Audi Motorsport odeljenja na Le Manu u poslednjih 13 godina! Jubilarni, 80-ti, Le Man je prošao u znaku nove generacije R18 prototipa – e-tron quattro. Preko 200.000 gledalaca je prisustvovalo veoma dramatičnoj trci, prepunoj preokreta i trkačkih incidenata...

Audi 1-2-3 na 24 časa Le Mana

Međutim, nakon svih dramatičnih preokreta, na čelu kolone su se nalazila dva potpuno nova protototipa koji su ponovo pokazali da je moto kompanije ponovo potvrđen – “Vorsprung durch Technik.” Audi posade su trku završile na pozicijama 1, 2, 3 i 5. Ovo je četvrta 1-2-3 pobeda za Audi od kako ovaj tim nastupa na Le Manu.

Ruper Štedler (Rupert Stadler), Predsedavajući Upravnog Odbora AUDI AG, je izjavio: “Ostvarivanjem uspeha na najznačajnijoj trci na svetu, naši inženjeri su demonstrirali našu tehnološku ekspertizu na najimpresivniji mogući način. Kombinacija ultra lakih materijala i e-tron quattro pogona je odmah pokazala svoj potencijal. Međutim, ova trka je pokazala da se do trijumfa teško dolazi i da je savršena priprema ključ za pobedu.”

Sva četiri Audi R18 prototipa su imali priliku da osvoje pobedu, ali je posada #1 bila i ove godine ta koja je napravila najmanje grešaka, a uz to bila veoma brza. Prošlogodišnji pobednici su ove godine odvezli 378 krugova tokom 24 časa, što im je značajno pomoći da i naredne sezone zadrže prestižni broj 1 na svom prototipu. Ovo je druga pobeda za vozače Marsel Fesler (Švajcarska), Benoa Treluje (Francuska) i Andre Loterer (Nemačka). Na drugom mestu je trku završila druga e-tron quattro posada – Alan MekNiš, Tom Kristensen i Dindo Kapelo.
Posada #4 sa Majk Rokenfelerom i dvojcom novajlija na Le Manu – Oliverom Džarvisom i Markom Bonanomijem je trku završila na trećem mestu, dok je posada #3 (Roman Duma, Loik Duval i Mark Žene) i pored impresivnih vožnji i veoma brzih vremena imala nekoliko izletanja pa su kroz cilj prošli kao petoplasirani.

Audi 1-2-3 na 24 časa Le Mana

Direktor Audi Motorsport odeljenja, Dr. Volfgang Ulrih, je izjavio: “Ovo je trka kakvu možete imati samo na Le Manu. Nikada se ne smete radovati pre kraja trke, što smo mi iskusil u nedelju u podne. Svi su već pričali o 1-2-3-4 pobedi, kada smo imali dva udesa – skoro pa istovremeno. Srećom, tim je uspeo da popravi oba prototipa veoma brzo, tako da nismo mnogo izgubili. Nakon svega, mogu samo da se poklonim celom Audi Sport timu koji je radio naporno u proteklih godinu dana da bi omogućio ovakav trijumf. Dokazali smo da smo ne samo brzi već i da smo najveći inovatori – predstavili smo TFSI agregat 2001, TDI 2006, a ove godine smo pokazali da imamo i hibridnu tehnologiju spremnu za pobedu.”

Audi

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Trenutno, Range Rover Evoque pod "haubom" ima isključivo motore sa četiri cilindra. Uskoro bi najmanji Range Rover mogao svoju ponudu proširiti sa novim benzinskim motorom 3.0 V6 Supercharged, iz "radionice" Jaguara. Ovaj agregat bi trebao pokretati vrhunski verziju, koja će nositi oznaku Evoque R...

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Nova Škoda Rapid u Evropi postaje automobilska tema broj jedan, i to ne samo za automobilske časopise, već i za dnevne medije. Rapid i na srpskim TV stanicama dobija veliki "prostor", ali nisu svi mediji svojim gledaocima uspeli da pokažu pravi automobil...

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula 2012. godine, u Francuskoj je na snagu stupilo novo pravilo, prema kojem je vozač dužan da u vozilu kojim upravlja ima alkotester. Ova odluka će se primenjivati kako na vozila registrovana u Francuskoj, tako i na sva vozila koja ulaze na teritoriju Francuske, a registrovana su u nekoj drugoj državi...

McLaren MP4-12C Spider: Otkrivanje počinje

McLaren MP4-12C Spider: Otkrivanje počinje

McLaren je pokrenuo kampanju otkrivanja novog modela. MP4-12C Spider, tako će se zvati otvorena verzija sportskog modela McLaren MP4-12C. Pored imena, preko prve oficijelne fotografije smo saznali, kako će izgledati kokpit nove karoserijske verzije novog supersportiste...

Zbogom, Renesis Wankel

Zbogom, Renesis Wankel

Molimo za minut tišine. Posle 35 godina, kompanija Mazda je okončala proizvodnju rotacionih motora. Japanska kompanija je rekla i konačno zbogom Wankel motoru sa rotacionim klipom, koji nas je očarao svojom konstrukcijom, netipičnim zvukom i visokim brojem obrtaja (do 10.000!)...

Buduću Renault Clio RS pokretaće motor 1.6 Turbo

Buduću Renault Clio RS pokretaće motor 1.6 Turbo

Četvrta generacija modela Renault Clio, zvanično će biti predstavljena na jesenjem sajmu automobila u Parizu. Sportska verzija modela Clio, koja nosi oznaku RS, ispod haube će imati motor zapremine 1.6 litara, opremljen turbopunjačem...

Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje