Honda CR-V - Konačno evropska premijera
Studija četvrte generacije modela Honda CR-V predstavljena je u Kaliforniji, u septembru 2011. godine, a japanska i američka specifikacija su prikazane su u novembru iste godine. Evropljani su morali čekati do Ženeve 2012, gde je prikazan predprodukcijski koncept. Prve fotografije serijskog modela, Honda je predstavila danas...
Četvrta generacija modela CR-V, snižena je za 30 mm, a za 5 mm je kraća od prethodne generacije. Međuosovinsko rastojanje je ostalo na istom nivou. Premijerni model je opremljen turbodizel motorom zapremine 2.2 litra, a uparen je sa pogonom na sve točkove i manuelnim menjačem. Zahvaljujući sistemu start-stop, prosečna potrošnja goriva je smanjena sa 6,5 na 5,6 l/100 km.
Sistem pogona na sve točkove, funkcioniše tako što, u normalnim okolnostima, najveći deo momenta se šalje na prednje točkove, a kada senzori detektuju proklizavanje, moment se prenosi na točkove koji imaju najbolji grip. Novi sistem poboljšava trakciju, smanjuje trenje, masu i potrošnju goriva. Sistemi asistencije za spuštanje niz strme puteve, biće u ponudi u verziji sa automatskim menjačem. CR-V će biti moguće poručiti i sa pogonom na prednje točkove i benzinskim motorom zapremine 2.0 litra. Sledeće godine, ponudu će proširiti mali turbodizel motor zapremine 1.6 litara, maksimalne snage 88 kW (120 KS).
Nova generacija Honda SUV modela opremljena je i sistemom protiv nekontrolisanog napuštanja vozne trake i adaptivni tempomat. Zapremina prtljažnika, u odnosu na prethodnu generaciju je povećana sa 556 litara na 589 litara. Kada se obore nasloni zadnjih sedišta, zapremina prtljažnika raste na 1.669 litara (+147 L). Instrument tabla je dobila mekše i kvalitetnije materijale, a vrata su dobila bolje izolacione materijale.
Evropska premijera biće održana na međunarodnom sajmu automobila u Parizu, a prodaja je počela u septembru mesecu, a prvi primerci će do kupaca stići u oktobru mesecu. CR-V će na tržištu "koplja" ukrstiti sa modelima kao što su Mazda CX-5 i Ford Kuga, a s obzirom da Honda teži ka premium brendovima, Audi Q5 i BMW X3 neće "ostati mirni".
Automagazin.rs