AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

ZF oprema laka komercijalna vozila električnim upravljačkim sistemom

ZF oprema laka komercijalna vozila električnim upravljačkim sistemom

Nakon tržišta putničkih automobila sistem Servolectric firme ZF Lenksysteme, koji je konstruisan za optimalnu potrošnju, sada osvaja i veliku poslovnu oblast lakih komercijalnih vozila (LCV). Do sada je proizvedeno već preko 23 miliona sistema  električnog upravljanja Servolectric...

Od toga je 2,6 miliona sistema napravljeno sa paralelnim osovinama, sa najvećom snagom zupčaste letve. Uz manje modifikacije ovaj električni sistem upravljanja može da se adaptira za laka komercijalna vozila. U poređenju sa hidrauličkim sistemom upravljanja Servolectric firme ZF Lenksysteme štedi tačno 0,6 litara goriva u NEFZ-ciklusu vožnje (Neuer Europaischer Fahrzyklus - novi evropski ciklus vožnje) u gradskom saobraćaju. Još jedna prednost je sistemska sposobnost, odnosno umrežavanje sa električnim sistemima asistencije. Za kupce to znači više sigurnosti i komfora.

Manja potrošnja goriva –manje ugljen dioksida

Električnom upravljačkom sistemu Servolectric potrebna je snaga samo kada je aktivirano upravljanje. Prema aktuelnim merenjima električno upravljanje u poređenju sa hidrauličkim servo-upravljanjem štedi 0,6 litara goriva na 100 kilometara. Ako se godišnje pređe 25 000 km, to znači da se ostvaruje ušteda od 150 litara goriva samo zahvaljujući upravljanju. Ako je cena jednog litra dizela 1,40 evra, onda to iznosi 210 evra  godišnje.

 

U pogledu emisije CO2 takođe postoji velika mogućnost uštede. U poređenju sa hidrauličkim upravljanjem Servolectric proizvodi za 16,1 g/km manje CO2. Ako vozilo   godišnje pređe 25 000 km,  proizilazi da se ostvaruje ušteda od 0,4 tone CO2. Pored toga zakonodavac je odlučio da se na nivou Evropske Unije uvede kazneni porez za komercijalna vozila koja emituju više od 147 g/km CO2. Ovo će stupiti na snagu 2014. godine, ali će ograničenje u početku biti 175 g/km, a cilj je da se do 2020. postepeno dostigne granična vrednost od 147 g/km. I u ovom slučaju Servolectric pokazuje ogroman potencijal uštede.

„Power-on-demand“

Servolectric se zasniva na principu upravljačkog mehanizma sa zupčastom letvom koji je kod električnog upravljanja povezan sa servomotorom i visokorazvijenom elektronikom. Čim vozač napravi neki pokret pri upravljanju, senzori registruju odgovarajući upravljački momenat i brzinu upravljanja. Iz ovih podataka upravljačka jedinica za nekoliko milisekundi izračuna potrebnu asistenciju upravljanju i servomotor preko recirkulacionog upravljača prenosi optimalni momenat na zupčastu letvu mehaničkog upravljačkog mehanizma. Granica snage ovog upravljačkog sistema odgovara opterećenju upravljačke osovine od 2 000 kilograma. Električni upravljački mehanizam sa paralelnom osovinom koji se pojavio 2006. god. nudi još neke prednosti: potrebno je manje mesta za ugradnju jer više nema  upravljačke pumpe i creva što pojednostavljuje montažu i rasterećuje životnu sredinu. Pored upravljanja u putničkim automobilima ZF-Servolectric sada pokriva i laka komercijalna vozila (LCV), kao npr. Mercedes Sprinter ili Volkswagen Crafter. Time je ovaj višestrani upravljački mehanizam zastupljen u svim klasama vozila, od malih preko srednjih do luksuznih i na kraju dostavnih vozila.

Sistemska sposobnost stvara sigurnost u vožnji

Servolectric može da bude umrežen sa mnoštvom eksternih sistema. Tako sve informacije o uglu upravljača stoje na raspolaganju drugim sistemima kao npr. ESP-u ili nekoj adaptivnoj regulaciji šasije. Osim toga on omogućava sigurnosne funkcije vožnje kao što su asistent za održavanje pravca ili asistent za izbegavanje prepreka. U zavisnosti od situacije odgovarajući sistem reaguje i preporučuje vozaču putem optičkih, akustičnih ili haptičkih signala da koriguje upravljanje. Ako koristite asistent za parkiranje, više nije potrebno da držite volan rukom. Tu Servolectric potpuno autonomno preuzima upravljanje.

ZF Lenksysteme

Tri kruga oko Kalemegdana

Tri kruga oko Kalemegdana

Uz buku motora formula kolona starovremenskih automobila i motocikala krenula je sa parkinga pored Galerije Cvijeta Zuzorić u obilazak staze oko Kalemegdana. Na čelu je bila formula DMB 850 S, a za upravljačem Bratislav Braca Petković, vlasnik Muzeja automobila i ministar kulture i informisanja...

Autostad - Ford na auto sajmu u Čačku

Autostad - Ford na auto sajmu u Čačku

Na prvom sajam automobila u Čačku, koji se održava od 12. do 16. septembra na izložbenom prostoru Preljina expo (na ulasku u Čačak, ispred megamarketaInterex i pored baze AMSS), ovlašćeni prodavac i serviser Fordovih automobila i lakih komercijalnih vozila – čačanskiAutostad učestvuje sa tri najtraženija modela – Fiestom, Focusom (sa četvoro vrata) i Kugom...

Peugeot Onyx: hibridni superauto sa dizel motorom V8

Peugeot Onyx: hibridni superauto sa dizel motorom V8

Pred nama su prve fotografije i informacije o francuskom konceptu supersportskog automobila Peugeot Onyx. Iza prednjih sedišta je smešten hibridni pogon sa dizel motorom V8 HDi FAP 3.7, koji razvija 600 konjskih snaga, koja se preko šestostepenog sekvencijalnog menjača prenosi na zadnje točkove...

Volkswagen - Raznovrsnost za svaki posao

Volkswagen - Raznovrsnost za svaki posao

Brend Volkswagen Privredna vozila će predstaviti celu gamu  lakih dostavnih vozila na vodećem evropskom sajmu privrednih vozila, IAA (od 20. do 27.09.2012). Glavne teme ove godine su Blue Motion tehnologija, pogon na četiri točka, a posebno  raznovrsna proizvodnja karoserije i rešenja za konverziju bazirana na seriji sva četiri modela.

Kia Quoris postavlja nove standarde udobnosti

Kia Quoris postavlja nove standarde udobnosti

Kada se Kijina nova luksuzna limuzina Quoris krajem godine pojavi na tržištima izvan Južne Koreje predstavljaće zaista širok raspon opreme koja postavlja nove standarde luksuza i jednostavnosti upotrebe. Vozači Quorisa ceniće sve kvalitete novog 12,3-inčnog TFT LCD ekrana...

Hennessey VR1200: sedam litara, dva turba i 1244 KS

Hennessey VR1200: sedam litara, dva turba i 1244 KS

Hennessey Performance iz Teksasa predstavio je hardcore verziju modela Cadillac CTS-V Coupe. Monstrum, koji vidimo na fotografijama, opremljen je sa dva turbo punjača, koji su od sedmolitarskog agregata napravili pravu pogonsku raketu...

Ford predstavio glavna proizvodna ubrzanja u Evropi

Ford predstavio glavna proizvodna ubrzanja u Evropi

Ford Motor kompanija je danas saopštila detalje o agresivnom proizvodnom ubrzanju u Evropi, usklađenim sa kompanijskim globalnim portfolijom One Ford i ciljane mogućnosti za rast u segmentima velikih automobila, SUV i komercijalnih vozila...

Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje