AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Buduće boje automobila biće „prirodno uzgajane“. Nijanse bobičastog voća i tonovi bakra proširiće portfolio boja automobila budućnosti zajedno sa prirodnim braon, plavim i zelenim bojama koje će doživeti ponovno otkriće...

Dok je tokom prethodnih godina zelena boja igrala malu ulogu na putevima, za četiri do pet godina predviđa se da će ova boja postati popularnija. Ovo su rezultati tek objavljenog izveštaja o globalnim trendovima za period 2012 - 2013. koji su izneli stručnjaci kompanije BASF.  

Razvoj u svetu boja naročito je primetan izvan spektra osnovnih boja crne i srebrne. Nastavlja se trend braon boje koji su stručnjaci kompanije BASF predvideli godinama unazad. Na primer, ova boja se koristi za gotovo sedam procenata novoregistrovanih automobila u Nemačkoj i taj procenat će ostati na visokom nivou. „Postoje znaci da se nastavlja potreba za više boje na putevima i da ćemo se u buduće interesovati za nove vrste boja, kao što su bronzane i smaragdne nijanse. Ono što je specifično je to da zelena boja postaje sve važnija“, navodi se u prognozi globalnog tima dizajnera.  Mark Gutjahr, rukovodilac odseka Dizajn Evropa, objasnio je: „Kako se ekologiji i dalje pripisuje sve veći značaj, zelena boja će postati popularna i u svet automobila vratiće se za četiri do pet godina. Toliko je otprilike potrebno da se boja koja je u trendu pojavi na putevima. Tako da ćemo morati još malo da pričekamo na zelenu“. 

Ovih dana, zelena je već boja koja se nalazi u trenutnim prognozama tendencija koje su izneli dizajneri kompanije BASF iz Severne Amerike, Azije i Evrope. Ova prognoza zasniva se na sledećim društvenim tendencijama:  

Nova različitost

Tema održivosti i dalje nam je u vidokrugu i skreće pažnju ne samo na očuvanje životne sredine, već i na svet svakog dana. Gutjahr smatra: „Ovo je znak da proizvodi širom sveta postaju sve sličniji. S jedne strane, ovo vodi do novog poštovanja prošlosti i tradicija kao što su zanatske rukotvorine. S druge strane, posebno kombinujući i odabirajući tržišne niše, ponovo se trudimo da gajimo veću različitost“. Što se tiče boja automobila, i tu se ponovo otkrivaju niše. Dugo očekivana intenzivna zelena boja preuzima vođstvo. Pored toga, boje kao što su tamno crvena i nijanse plave proširuju spektar boja.

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Materijali koji se mogu iskusiti

U politici, poslovanju i društvu, moderne komunikacione tehnologije izazivaju velike promene. Uvod ovome su pojave kao što je povećana dematerijalizacija tehnologije. U budućnosti, tehnologija će biti manje opipljiva u haptičkom smislu, a umesto toga postajaće sve intuitivnija.  Na primer, tastatura smart telefona razvila se u ekran osetljiv na dodir. „Suprotno tome, poštujemo nove narativne i haptičke kvalitete u mnogim oblastima. Teške supstance, istaknute površine i ekspresivni materijali kao što su drvo i kamen stvaraju jak emotivni naboj sveta u kojem živimo. U automobilskom svetu to znači da možemo očekivati intenzivnije boje i smelije efekte“, objasnila je Korina Saj, dizajner kompanije BASF Coatings Europe. „Nove boje su ekspresivne, ali nisu napadne, već su kao dobra priča“. Uz tamne boje bobičastog voća, intenzivne nijanse braon i bakarne boje, kao i uz blistave smaragdne nijanse, stručnjaci predviđaju snažne doživljaje boje na putevima.

Međunarodni tim, regionalne karakteristike  

Proizvođači automobila rade i razmišljaju na globalnom nivou. Zbog toga je tim dizajnera kompanije BASF prisutan svuda u svetu i ispituje međunarodne trendove ne ignorišući regionalne karakteristike i trendove boja. Kako bi odali priznanje sve većem značaju napredne automobilske industrije azijsko-pacifičkog regiona, a naročito lokalnim proizvođačima, dizajneri su u svoje trend kolekcije uvrstili posebne boje koje su specifične za azijsko-pacifički region i Kinu. Trendovi boja azijsko-pacifičkog regiona i Kine biće otkriveni u regionu kasnije ovog meseca.  

BASF

Autostad - Ford na auto sajmu u Čačku

Autostad - Ford na auto sajmu u Čačku

Na prvom sajam automobila u Čačku, koji se održava od 12. do 16. septembra na izložbenom prostoru Preljina expo (na ulasku u Čačak, ispred megamarketaInterex i pored baze AMSS), ovlašćeni prodavac i serviser Fordovih automobila i lakih komercijalnih vozila – čačanskiAutostad učestvuje sa tri najtraženija modela – Fiestom, Focusom (sa četvoro vrata) i Kugom...

Peugeot Onyx: hibridni superauto sa dizel motorom V8

Peugeot Onyx: hibridni superauto sa dizel motorom V8

Pred nama su prve fotografije i informacije o francuskom konceptu supersportskog automobila Peugeot Onyx. Iza prednjih sedišta je smešten hibridni pogon sa dizel motorom V8 HDi FAP 3.7, koji razvija 600 konjskih snaga, koja se preko šestostepenog sekvencijalnog menjača prenosi na zadnje točkove...

Volkswagen - Raznovrsnost za svaki posao

Volkswagen - Raznovrsnost za svaki posao

Brend Volkswagen Privredna vozila će predstaviti celu gamu  lakih dostavnih vozila na vodećem evropskom sajmu privrednih vozila, IAA (od 20. do 27.09.2012). Glavne teme ove godine su Blue Motion tehnologija, pogon na četiri točka, a posebno  raznovrsna proizvodnja karoserije i rešenja za konverziju bazirana na seriji sva četiri modela.

Kia Quoris postavlja nove standarde udobnosti

Kia Quoris postavlja nove standarde udobnosti

Kada se Kijina nova luksuzna limuzina Quoris krajem godine pojavi na tržištima izvan Južne Koreje predstavljaće zaista širok raspon opreme koja postavlja nove standarde luksuza i jednostavnosti upotrebe. Vozači Quorisa ceniće sve kvalitete novog 12,3-inčnog TFT LCD ekrana...

Hennessey VR1200: sedam litara, dva turba i 1244 KS

Hennessey VR1200: sedam litara, dva turba i 1244 KS

Hennessey Performance iz Teksasa predstavio je hardcore verziju modela Cadillac CTS-V Coupe. Monstrum, koji vidimo na fotografijama, opremljen je sa dva turbo punjača, koji su od sedmolitarskog agregata napravili pravu pogonsku raketu...

Ford predstavio glavna proizvodna ubrzanja u Evropi

Ford predstavio glavna proizvodna ubrzanja u Evropi

Ford Motor kompanija je danas saopštila detalje o agresivnom proizvodnom ubrzanju u Evropi, usklađenim sa kompanijskim globalnim portfolijom One Ford i ciljane mogućnosti za rast u segmentima velikih automobila, SUV i komercijalnih vozila...

Novi segment u Opelovoj Android aplikaciji

Novi segment u Opelovoj Android aplikaciji

Kompanija Opel, kao i uvek do sad, svojim vernim vozačima stavlja na raspolaganje najsavremenije tehnologije. Opelova aplikacija ’’Suvozač’’, koja je nedavno pokrenuta na Google Play Store-u, sada je dopunjena novim opcijama koje će dodatno unaprediti bezbednost i informisanost Opelovih vozača...

Jevtović Cars – Novi ovlašćeni partner Mercedes-Benza

Jevtović Cars – Novi ovlašćeni partner Mercedes-Benza

Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora je predstavila novog ovlašćenog partnera za region Čačka u petak 07. septembra. Jeftović Cars je naslednik dilerskih aktivnosti preduzeća Ristić Cars i raspolaže najsavremenijim centrom koji se prostire na površini od 15 000 m² od čega je 2850 m² pod objektima...

Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje