AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Fordova virtuelna fabrika

Fordova virtuelna fabrika

Ford Evropa razvija kompletnu virtuelni fabriku za simuliranje proizvodnje na montažnoj liniji - od početka do kraja. To će omogućiti kompaniji da poboljša kvalitet i smanji troškove u realnim objektima u svetu za proizvodnju, nakon kreiranja i analize računarskih simulacija kompletne procedure za proizvodnju vozila...

"Već smo počeli rad na našem projektu virtuelne fabrike, tako da nećemo morati da idemo na prave montažne linije da bi vršili testove ili istraživanja za eventualne nadogradnje postrojenja", kaže José Terrades, inženjer za simulacije u Ford Španija.

"Virtuelne fabrike će omogućiti Fordu da pregleda i optimizuje montažu budućih modela u bilo kojoj od naših fabrika, bilo gde u svetu. Sa naprednim simulacijama i virtuelnim okruženjem koje već imamo na raspolaganju, verujemo da je ovo nešto što Ford može da postigne u bliskoj budućnosti."

Ford sakuplja hiljade komponenti zajedno za proizvodnju gotovih vozila. Kompjuterska simulacija montažnog procesa omogućava kompaniji da testira proizvodne procese vozila pre nego što investira u resurse potrebne za stvarne proizvodne linije. Ford je postao prvi proizvođač automobila koji je počeo da koristi kompjuterske simulacije za planiranje montaže vozila u objektima širom sveta – od 1997. Kompjuterska simulacija je sada suštinski deo proizvodnih procesa Ford.

"Mi danas koristimo simulaciju za konačne montažne procese koji nam dozvoljavaju da uradimo mnogo više nego da jednostavno planiramo pojedine faze u našoj proizvodnji", kaže Nick Newman, rukovodilac za implementacije u Ford Nemačka. "Možemo da sjedinimo delove kompletnih automobila u virtuelnom okruženju i procenimo konstrukciju do najsitnijih detalja, a planiramo još mnogo više u budućnosti."

Ford koristi sofisticiranu tehnologiju kamera za skeniranje i digitalizaciju svojih realnih proizvodnih objekata za kreiranjeu ultra realističnih 3D virtuelnih okruženja u montaži. Kompanijina fabrika u Valensiji, u Španiji, ima vodeću ulogu u razvoju virtuelnih fabričkih okruženja, koja imaju potencijal da omoguće da se sprovode daljinske procene iz celog sveta.

Specijalni projektori i polarizacione, na pokret osetljive naočare se koriste za kreiranje interaktivnih 3D virtuelnih scenarija stvarne proizvodnje.

Akcije koje zahtevaju stvarne operatere na montažnim linijama su simulirane u tim sredinama da pomognu Fordovim ergonomskim stručnjacima da eliminišu naporne položaje i optimizuju pojedinačne aspekate montažnih procesa.

Fordovi stručnjaci za ergonomiju Kelnu, u Nemačkoj, koriste računarske simulacije da kontrolišu procese opreme čak i za najmanje delove i analiziraju da li su neophodne promene da bi zadatak za operatera na liniji bio što je moguće jednostavniji.

Fordova virtuelna fabrika

Virtuelni radnik "Džek" može da simulira akcije i muškaraca i žena zaposlenih na montažnim linijama da bi se testirali i procenili procesi u najfinijim detaljima, kao što je, recimo, pokretljivost prstiju rukovaoca u zatvorenom prostoru. "Džek je" napredni softver koji procenjuje zahteve u realnom svetu operatera i u fazi simulacije otkriva 80 odsto ergonomskih problema u montažnim procesima.

Ford takođe povećava svoje korišćenje "pojačane realnosti" vozila. Te 3D simulacije vozila kombinuju inženjerske podatke i skenirane slike fizičkih prototipova da omoguće efikasnu procenu integracije komponenata.

Ford koristi računarske simulacije da sprovede potpune "vrtuelne proizvodne događaje" za programe novih vozila; specijalisti prikupljaju digitalne inženjerske podatke o svakoj komponenti i učitavaju ih u okruženje virtuelne proizvodnje, pre nego što je simuliran kompletan proces montaže od početka do kraja.

Sve ove aktivnosti mogu smanje potrebu da se prave fizički prototipovi vozila ili alata za procenu.

U Fordovoj „pećini“ sa automatskim virtuelnim okruženjem u fabrici u Kelnu (Cave Automatic Virtual Environment - CAVE), na primer, interaktivno 3D okruženje za razvoj unutrašnjosti Fordovih vozila omogućava procenu mnogih aspekata, uključujući vidljivost, dostupnost instrumenta, ergonomiju i prostranost pre izgradnje fizičkog prototipa.

"CAVE donosi emocije u proces razvoja", kaže Joerg Querengaesser, supervizor za vozačko okruženje i virtuelnu realnost u Ford Nemačka. "Mi više ne moramo da vidimo vozila samo kroz njihove tehničke dimenzije. Sada možemo da sednemo unutra i zaista doživimo virtuelno vozilo."

VIDEO:



Grand Motors

Novi Audi S3 ima 300 KS, do 100 km/h stiže za 5,1 sekundu

Novi Audi S3 ima 300 KS, do 100 km/h stiže za 5,1 sekundu

Aktuelna generacija modela Audi A3 dobila je svoju sportsku verziju S3 quattro. Nova verzija će jedno vreme igrati ulogu najsportskije verzije "A-trojke", do dolaska limitirane edicije, koja će nositi oznaku Audi RS3. Za svoju novu ulogu Audi S3 quattro je dobro pripremljen...

Lamborghini Murcielago LP2000-2 SV Twin Turbo

Lamborghini Murcielago LP2000-2 SV Twin Turbo

Pred sobom imate verovatno najekstremniju modifikaciju automobila ove godine. Tjuning kompanija Covert Tuning Dynamics potrošila je preko 3.000 radnih sati za njegovu proizvodnju (razvoj je trajao četiri godine!), a rezultat je Lamborghini Murcielago Super Veloce, kojeg pokreće motor snage 2.030 KS...

Nedelja otvorenih vrata u ovlašćenoj mreži kompanije FAS!

Nedelja otvorenih vrata u ovlašćenoj mreži kompanije FAS!

Novi Fiat 500L sinoć je svečano predstavljen na Belom dvoru a prodaja zvanično počinje u subotu 22. septembra. Kompanija Fiat Automobili Srbija (FAS) tim povodom organizovala je Nedelju otvorenih vrata, što je izuzetno dobra prilika za zainteresovane kupce da se bliže upoznaju s ovim novitetom i kompletnom ponudom Fiata...

BMW grupa na sajmu automobila  Pariz 2012.

BMW grupa na sajmu automobila Pariz 2012.

Na Sajmu automobila u Parizu ove godine, BMW će predstaviti tri fascinantne koncept studije koje su  korak napred kada su u pitanju mobilnost u budućnosti, uživanje u vožnji i održivosti alternativnih pogona...

Auto godine 2013: Spisak kandidata

Auto godine 2013: Spisak kandidata

Bliži se izbor evropskog Automobila godine, a pred nama je spisak nominovanoh modela za 2013. godinu. Na listi se nalaze mnogi "masovni" modeli, kao što su Volkswagen Golf ili Renault Clio, preko skupljih modela, kao što je BMW serije 3, pa sve do sportskih modela, kao što je Mercedes-Benz SL...

Toyota Verso 2013: više nego običan facelift

Toyota Verso 2013: više nego običan facelift

Ovo nije nova generacija, ali kompaktni MPV se promenio više nego što je uobičajeno. Aktuelna generacija modela Toyota Verso (u prodaji od proleće 2009. godine), insprisana je izgledom prvog Aurisa. Osveženi japanski MPV, koji će biti predstavljen na sajmu automobila u Parizu, dobio je dizajnerske elemente novog Aurisa...

Dacia Lodgy stigao u Srbiju - Cene poznate

Dacia Lodgy stigao u Srbiju - Cene poznate

Dugo očekivani i zvanično prvi MPV rumunskog proizvođača automobila Dacia – Dacia Lodgy, konačno je stigao na tržište Srbije. U skladu sa proverenom filozofijom Dacije, osnovne karakteristike Lodgy-ja su veoma konkurentna cena, pouzdanost, robustnost i vrhunska prostranost. Lodgy dolazi s 3 nivoa opreme (Base, Ambiance i Laureate) i sa početnom cenom od 9.600 EUR...

Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale
Slika nedelje