AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

14. jula veoma poseban Chevrolet Aveo kreće na put sa auto-staze u Gudvudu bez rezerve, bez podrške, bez određene rute u avanturu ka reliju u Mongoliji, dugu preko 14.000 km, kako bi sakupio novac za pomoć deci. Aveov PRVI tim za reli u Mongoliji će povesti mali Aveo 1.2 na putovanje puno prepreka: planine, pustinje, loši putevi, nedostatak puteva, banditi.

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

Trojka ovog reli tima, koju čine iskusni marketing menadžer Gaj Vajt (Guy White), investicioni bankar Ed Klifus (Ed Kliphus) i istraživač razvojne biologije Arno Šepers (Arnout Schepers), svi bez ikakvog predznanja o reli trkama ili automobilima, voze ovaj Aveo kako bi sakupili preko potreban novac za SOS dečja sela na njihovom putu.

Na pitanje otkud im motivacija za ovaj poduhvat, Gaj Vajt je odgovorio: „Život je da se živi i samo određeni trenuci u vašem životu kada možete da uradite nešto poput ovoga se stvarno dese. Vožnja preko trećine sveta, upoznavanje toliko neverovatnih ljudi, sticanje toliko neverovatnih uspomena, a uraditi nešto dobro dok sve to radite, to je zaista savršena kombinacija. Želim da budem jedan od onih deda čiji unuci žele da čuju njegove priče.“

Ovaj tim koji se upoznao – prvi put – pre tri godine na terenu za ragbi u Ženevi, sakuplja donacije za SOS Dečija sela u Mongoliji – kojima će i Aveo biti doniran. Takođe usput „prodaju“ zanimljive prilike za interakciju za ovaj dobar cilj: Pogledajte na: www.indiegogo.com/10000mileMongolRally

Ruta

Mongolijski reli se uveliko razlikuje od drugih relija jer nema utvrđene rute. Postoje samo dve prekretnice koje svi timovi moraju da pređu: takozvana Czeckout zabava u istorijskom zamku Klenova u Češkoj, gde će bendovi nastupati uživo a posetioci će kampovati na zelenim livadama, i zabave dobrodošlice u Ulan Batoru. Šta timovi mogu da očekuju između ove dve tačke i kojim putem će tačno voziti, u ovom trenutku im nije poznato.
Neki timovi će ići na jug, preko Iraka, Irana i Avganistana, drugi će ići na sever preko Arktičkog kruga, a neka druga grupa će opet ići kroz Centralnu Aziju. „Kako bi zadržali osećaj prave ekspedicije, organizatori, „avanturisti“, odbijaju da preporuče bilo koju rutu ili da daju informacije o tome šta da očekujemo“, rekao je Gaj Vajt. „Ovo nije putovanje za odmor. Ovo je prava avantura koja se možda ogleda i u upozorenju koje možete videti na vebsajtu avanturista da su neki ljudi koji su učestvovali u ovim relijima izgubili živote ili su ostali nepokretni.“

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

Tim će na svom putu da poseti decu u tri  SOS Cdečija sela: u Beču (Austrija), u Taškentu (Uzbekistan) i u Ulan Batoru (Mongolija). Tim će prevoziti i pakete pomoći iz SOS Dečijeg sela u Austriji u ono u Mongoliji, te će doneti bukvalno neuništive fudbalske lopte deci u Uzbekistanu i Mongoliji.

Napredak tima možete pratiti na facebook.com/Chevrolet.Charity.Rally.

Avanturisti su sakupili preko 4,5 miliona evra u humanitarne svrhe preko raznih programa. Novac sakupljen sa Mongolskim relijem će biti upućen humanitarnoj organizaciji za decu, Lotus.

Automobil

1,2-litarski Aveo sa 86 ks je automobil standardne proizvodnje – ali je bio podvrgnut nekim posebnim pripremama za ovaj dugačak put na često teškim putevima:  

• Montirani su pneumatici za sve terene
• Oslanjanje je ojačano, učvršćeno i podignuto
• Montirana je bulbar rešetka na prednjoj strani i zaštita za pogonski sistem  
• Nameštena je dugotrajna baterija visokog napona
• Postavljeni su dodatni farovi na nosač krova, kao i dodatna unutrašnja svetla za čitanje mape
• Dodata je zaštita za korito motora
• Tim nosi sa sobom i tešku hidrauličnu dizalicu, kanistere sa gorivom i rezervne točkove kao i komplet za prvu pomoć

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

Tim

Ed Klifphuis

Edvard je specijalista za prodaju kapitala u sektoru prirodnih nauka i zdravstvene zaštite u investicionoj banci u Holandiji (Kempen & Co). Njegov svakodnevni posao je da sakuplja kapital za kompanije koje se bave prirodnim naukama a koje imaju ograničena finansijska sredstva. Edvard ima mnogo iskustva u sakupljanju novca u humanitarne svrhe. Kao student na Univerzitetu u Lajdenu, sakupljao je novac za organizaciju Kika (pomaže deci koja boluju od teških oboljenja) jedrenjem preko kanala. Podržao je i projekat za izgradnju škole u Mataramu, na Lomboku (Indonezija).

Arno Šepers

Arno je diplomirao razvojnu biologiju u junu 2012. godine, radom na matičnim ćelijama, na genijalnim modelima bolesti i na istraživanju kancera kako bi našao način za borbu protiv raka. Nada se da će u budućnosti imati svoju laboratoriju. U slobodno vreme voli da trči, vozi bicikl, igra hokej i bavi se jedrenjem na dasci. Privlače ga izazovi i avanture, pa je stoga tim odlučio da će on da bude prvi koji će prići i uhvatiti se u koštac sa agresivnim graničarima.

Gaj Vajt

Gaj je marketing menadžer sa preko deset godina iskustva i zapaženim rezultatima u razvoju globalnog brenda, lansiranjima proizvoda u nekoliko država, razvoju strategije portfolija i novim poslovnim kreacijama. Nedavno je radio za kompaniju Procter & Gamble gde je bio zadužen za globalni razvoj njihovih tržišta i brendova. Član je ragbi kluba Hermans koji je igrao u švajcarskoj nacionalnoj ligi, voli da skija, vozi snoubord, skače sa padobranom, bavi se paraglajdingom i ronjenjem.

Kako je formiran Aveo tim za avanture

Pre nekoliko godina, Gaj je čeznuo za avanturom. Raspitujući se okolo, čuo je za nešto što se zove Mototaksi izlet – reli trka od Perua do Paragvaja u Mototaksiju (što je skoro isto kao indijska rikša, samo gore). Dok je bio u Južnoj Americi, upoznao je momke koji stoje iza ove lude ideje – Avanturiste – i saznao da oni idu u razne avanture, uključujući i Mongolski reli.

Pre oko godinu dana, prisećao se neverovatnog provoda na Mototaksi izletu, a Ed je rekao da to zvuči ludo i neverovatno. U svakom slučaju, nakon nekoliko piva, Gaj je opisao Mongolski reli Edu, i usput rekao da bi možda bio zaniteresovan da to uradi. Nije to ozbiljno mislio. Mislio je da je čitava ideja nenormalna. Izlet je bio dovoljno težak. Ed, koji je prodavac... pa, u ovom slučaju je bio pijani prodavac... je rekao Gaju da ako je pravi muškarac on će to učiniti. Gaj, koji voli da se takmiči i koji je neverovatno odvažan, odgovorio je na izazov i oni su se rukovali uz razgovor koji je tekao ovako:  

Ed: "Hoćemo li?"
Gaj: "Stvarno?"
Ed: "Da, stvarno? Nisi valjda kukavica?"
Gaj: "Ma - ne!… Da li znaš kako da popraviš automobil?"
Ed: "Ne, a ti?… Ustvari, nemoj da mi odgovoriš – video sam kako voziš…"
Gaj: "Kako god! Uradiću to samo ako si ti ozbiljan... Uradićemo to kako treba. Naći ćemo sponzore i sakupiti mnogo novca u humanitarne svrhe. Jedino zbog čega žalim kada je u pitanju Mototaksi je što nismo sakupili dovoljno za humanitarne svrhe."
Ed: "Naravno. Hajde da to uradimo!"
I tako je i bilo.

Sledećeg jutra, Ed je nazvao Arnoa (za koga je rekao da mora da pođe  sa njima – kao jedini čovek za koga zna da može da ih spreči da se međusobnmo poubijaju – a koji je iz razloga koji su samo njemu poznati istog trenutka pristao (a sem toga, ko ne bi hteo da se izgubi u Mongolskoj pustinji sa biologičarem-istraživačem matičnih ćelija…?).

Ostalo, kako kažu, je istorija.

Chevrolet

Renault Clio Estate - Prve fotografije i informacije

Renault Clio Estate - Prve fotografije i informacije

Karavan verzija četvrte generacije modela Renault Clio, od svog prethodnika se ne razlikuje samo po dizajnu, već i po imenu - Renault Clio karavan na nekim tržištima se neće zvati Cio Grandtour, već Renault Clio Estate. Francuska kompanija je na sajmu automobila u Parizu predstavila prve fotografije i informacije...

Grand Motors Volvo V40 premijerno u Novom Sadu

Grand Motors Volvo V40 premijerno u Novom Sadu

Najnoviji model u Volvoovom proizvodnom programu, ujedno i jedno od najtraženijih vozila ove marke, V40, biće među retkim premijernim eksponatima na ovogodišnjem 12. sajmu Auto show – Novi Sad. Za prvo prikazivanje u Srbiji, ovlašćeni uvoznik, prodavac i serviser, novobeogradski Grand Motors, odabrao je verziju sa dizel motorom od 1,56 litara (115 KS) i paketom opreme Momentum...

Novi Subaru XV Krostrek osvojio IIHS nagradu za bezbednost

Novi Subaru XV Krostrek osvojio IIHS nagradu za bezbednost

„Subaru Kanada“ je objavio da je novi model „Subaru XV Krostrek 2013“ (model se u Evropi zove samo XV) dobio najvišu nagradu Instituta za bezbednost saobraćaja IIHS zbog odličnih rezultata prilikom testiranja udarca u prednji bočni deo, udara sa strane, prevrtanja i udarca u zadnji kraj vozila...

Proslava 75 godina Toyotine automobilske istorije!

Proslava 75 godina Toyotine automobilske istorije!

Sredinom 1930-ih, mladi Kiichiro Toyoda naslutio je potencijal u masovnoj proizvodnji automobila namenjenih široj javnosti. Tokom nekoliko godina uz puno upornosti, ubedio je svog oca - tekstilnog proizvođača i vlasnika Toyoda Automatic Loom Works da unutar fabrike osnuje novo automobilsko odeljenje...

Prodaja automobila sa turbom do 2017. godine će porasti za 80 %

Prodaja automobila sa turbom do 2017. godine će porasti za 80 %

Upotreba turbopunjača u automobilima poslednjih godina je u velikom porastu, a čini se da će ovaj trend biti nastavljen i narednih godina. Do 2017. godine, u celom svetu će se godišnje prodavati 36 miliona automobila sa motorom opremljenim turbopunjačem, što će biti 80 % više nego danas...

Mercedes S600 Guard TopCar: Oklop, zlato i krokodilska koža

Mercedes S600 Guard TopCar: Oklop, zlato i krokodilska koža

Ruski oligarsi nikako nisu skromni klijenti, i to je razlog zbog kojeg je nastao ovaj automobil. Ruska tjunerska kompanija TopCar, pripremila je specijalni automobil za neimenovanog ruskog bogataša, koji očigledno obožava zlato. Sve što je u enterijeru modela Mercedes-Benz S600 Guard bilo hromirano, sada je pozlaćeno...

Mitt Romney označio Teslu i Fisker kao neuspešne

Mitt Romney označio Teslu i Fisker kao neuspešne

Republikanski kandidat za predsednika USA, Mitt Romney, kritikovao je vladinu podršku automobilskim kompanijama koje rade na razvoju "čiste energije". Prva od tri debate predsedničkih kandidata Mitta Romneya i Baraka Obame, donela je i kritiku vladine podrške za firme Tesla i Fisker. Romney je ove kompanije označio kao neuspešne...

BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje