AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Buduće boje automobila biće „prirodno uzgajane“. Nijanse bobičastog voća i tonovi bakra proširiće portfolio boja automobila budućnosti zajedno sa prirodnim braon, plavim i zelenim bojama koje će doživeti ponovno otkriće...

Dok je tokom prethodnih godina zelena boja igrala malu ulogu na putevima, za četiri do pet godina predviđa se da će ova boja postati popularnija. Ovo su rezultati tek objavljenog izveštaja o globalnim trendovima za period 2012 - 2013. koji su izneli stručnjaci kompanije BASF.  

Razvoj u svetu boja naročito je primetan izvan spektra osnovnih boja crne i srebrne. Nastavlja se trend braon boje koji su stručnjaci kompanije BASF predvideli godinama unazad. Na primer, ova boja se koristi za gotovo sedam procenata novoregistrovanih automobila u Nemačkoj i taj procenat će ostati na visokom nivou. „Postoje znaci da se nastavlja potreba za više boje na putevima i da ćemo se u buduće interesovati za nove vrste boja, kao što su bronzane i smaragdne nijanse. Ono što je specifično je to da zelena boja postaje sve važnija“, navodi se u prognozi globalnog tima dizajnera.  Mark Gutjahr, rukovodilac odseka Dizajn Evropa, objasnio je: „Kako se ekologiji i dalje pripisuje sve veći značaj, zelena boja će postati popularna i u svet automobila vratiće se za četiri do pet godina. Toliko je otprilike potrebno da se boja koja je u trendu pojavi na putevima. Tako da ćemo morati još malo da pričekamo na zelenu“. 

Ovih dana, zelena je već boja koja se nalazi u trenutnim prognozama tendencija koje su izneli dizajneri kompanije BASF iz Severne Amerike, Azije i Evrope. Ova prognoza zasniva se na sledećim društvenim tendencijama:  

Nova različitost

Tema održivosti i dalje nam je u vidokrugu i skreće pažnju ne samo na očuvanje životne sredine, već i na svet svakog dana. Gutjahr smatra: „Ovo je znak da proizvodi širom sveta postaju sve sličniji. S jedne strane, ovo vodi do novog poštovanja prošlosti i tradicija kao što su zanatske rukotvorine. S druge strane, posebno kombinujući i odabirajući tržišne niše, ponovo se trudimo da gajimo veću različitost“. Što se tiče boja automobila, i tu se ponovo otkrivaju niše. Dugo očekivana intenzivna zelena boja preuzima vođstvo. Pored toga, boje kao što su tamno crvena i nijanse plave proširuju spektar boja.

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Materijali koji se mogu iskusiti

U politici, poslovanju i društvu, moderne komunikacione tehnologije izazivaju velike promene. Uvod ovome su pojave kao što je povećana dematerijalizacija tehnologije. U budućnosti, tehnologija će biti manje opipljiva u haptičkom smislu, a umesto toga postajaće sve intuitivnija.  Na primer, tastatura smart telefona razvila se u ekran osetljiv na dodir. „Suprotno tome, poštujemo nove narativne i haptičke kvalitete u mnogim oblastima. Teške supstance, istaknute površine i ekspresivni materijali kao što su drvo i kamen stvaraju jak emotivni naboj sveta u kojem živimo. U automobilskom svetu to znači da možemo očekivati intenzivnije boje i smelije efekte“, objasnila je Korina Saj, dizajner kompanije BASF Coatings Europe. „Nove boje su ekspresivne, ali nisu napadne, već su kao dobra priča“. Uz tamne boje bobičastog voća, intenzivne nijanse braon i bakarne boje, kao i uz blistave smaragdne nijanse, stručnjaci predviđaju snažne doživljaje boje na putevima.

Međunarodni tim, regionalne karakteristike  

Proizvođači automobila rade i razmišljaju na globalnom nivou. Zbog toga je tim dizajnera kompanije BASF prisutan svuda u svetu i ispituje međunarodne trendove ne ignorišući regionalne karakteristike i trendove boja. Kako bi odali priznanje sve većem značaju napredne automobilske industrije azijsko-pacifičkog regiona, a naročito lokalnim proizvođačima, dizajneri su u svoje trend kolekcije uvrstili posebne boje koje su specifične za azijsko-pacifički region i Kinu. Trendovi boja azijsko-pacifičkog regiona i Kine biće otkriveni u regionu kasnije ovog meseca.  

BASF

Auto godine 2013: Spisak kandidata

Auto godine 2013: Spisak kandidata

Bliži se izbor evropskog Automobila godine, a pred nama je spisak nominovanoh modela za 2013. godinu. Na listi se nalaze mnogi "masovni" modeli, kao što su Volkswagen Golf ili Renault Clio, preko skupljih modela, kao što je BMW serije 3, pa sve do sportskih modela, kao što je Mercedes-Benz SL...

Toyota Verso 2013: više nego običan facelift

Toyota Verso 2013: više nego običan facelift

Ovo nije nova generacija, ali kompaktni MPV se promenio više nego što je uobičajeno. Aktuelna generacija modela Toyota Verso (u prodaji od proleće 2009. godine), insprisana je izgledom prvog Aurisa. Osveženi japanski MPV, koji će biti predstavljen na sajmu automobila u Parizu, dobio je dizajnerske elemente novog Aurisa...

Dacia Lodgy stigao u Srbiju - Cene poznate

Dacia Lodgy stigao u Srbiju - Cene poznate

Dugo očekivani i zvanično prvi MPV rumunskog proizvođača automobila Dacia – Dacia Lodgy, konačno je stigao na tržište Srbije. U skladu sa proverenom filozofijom Dacije, osnovne karakteristike Lodgy-ja su veoma konkurentna cena, pouzdanost, robustnost i vrhunska prostranost. Lodgy dolazi s 3 nivoa opreme (Base, Ambiance i Laureate) i sa početnom cenom od 9.600 EUR...

Pariska svetska premijera novog Kia Carensa

Pariska svetska premijera novog Kia Carensa

Sasvim novi Carens dizajniran je i napravljen da zadovolji potrebe savremene, dinamične porodice. Napravljen je novoj platformi i nudi privlačnu, ali istovremeno i  praktičnu prostranost sa vitkim i aerodinamičnim crtama, dugim međuosovinskim rastojanjem i pet ili sedam sedišta...

Garancija na korišćena vozila!

Garancija na korišćena vozila!

Ovlašćeni Toyota partner, firma Toyota Centar Beograd od 17.og septembra svojim kupcima korišćenih vozila daje 6-mesečnu garanciju pri kupovini korišćenog vozila iz njihove ponude. Toyota Centar Beograd je prvi ovlašćeni Toyota partner, ali i prvi prodavac vozila u Srbiji, koji ima zatvoreni salon proverenih korišćenih vozila u sklopu svog prodajnog centra...

MINI Countryman John Cooper Works

MINI Countryman John Cooper Works

Porodica MINI automobila se konstantno širi a najnoviji član u okviru John Cooper Works edicije je MINI Countryman John Cooper Works. Zahvaljujući ovom modelu, trkačko uzbuđenje se prvi put može osetiti u kombinaciji sa transferom snage na sva četiri točka...

Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale
Slika nedelje