AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Buduće boje automobila biće „prirodno uzgajane“. Nijanse bobičastog voća i tonovi bakra proširiće portfolio boja automobila budućnosti zajedno sa prirodnim braon, plavim i zelenim bojama koje će doživeti ponovno otkriće...

Dok je tokom prethodnih godina zelena boja igrala malu ulogu na putevima, za četiri do pet godina predviđa se da će ova boja postati popularnija. Ovo su rezultati tek objavljenog izveštaja o globalnim trendovima za period 2012 - 2013. koji su izneli stručnjaci kompanije BASF.  

Razvoj u svetu boja naročito je primetan izvan spektra osnovnih boja crne i srebrne. Nastavlja se trend braon boje koji su stručnjaci kompanije BASF predvideli godinama unazad. Na primer, ova boja se koristi za gotovo sedam procenata novoregistrovanih automobila u Nemačkoj i taj procenat će ostati na visokom nivou. „Postoje znaci da se nastavlja potreba za više boje na putevima i da ćemo se u buduće interesovati za nove vrste boja, kao što su bronzane i smaragdne nijanse. Ono što je specifično je to da zelena boja postaje sve važnija“, navodi se u prognozi globalnog tima dizajnera.  Mark Gutjahr, rukovodilac odseka Dizajn Evropa, objasnio je: „Kako se ekologiji i dalje pripisuje sve veći značaj, zelena boja će postati popularna i u svet automobila vratiće se za četiri do pet godina. Toliko je otprilike potrebno da se boja koja je u trendu pojavi na putevima. Tako da ćemo morati još malo da pričekamo na zelenu“. 

Ovih dana, zelena je već boja koja se nalazi u trenutnim prognozama tendencija koje su izneli dizajneri kompanije BASF iz Severne Amerike, Azije i Evrope. Ova prognoza zasniva se na sledećim društvenim tendencijama:  

Nova različitost

Tema održivosti i dalje nam je u vidokrugu i skreće pažnju ne samo na očuvanje životne sredine, već i na svet svakog dana. Gutjahr smatra: „Ovo je znak da proizvodi širom sveta postaju sve sličniji. S jedne strane, ovo vodi do novog poštovanja prošlosti i tradicija kao što su zanatske rukotvorine. S druge strane, posebno kombinujući i odabirajući tržišne niše, ponovo se trudimo da gajimo veću različitost“. Što se tiče boja automobila, i tu se ponovo otkrivaju niše. Dugo očekivana intenzivna zelena boja preuzima vođstvo. Pored toga, boje kao što su tamno crvena i nijanse plave proširuju spektar boja.

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Materijali koji se mogu iskusiti

U politici, poslovanju i društvu, moderne komunikacione tehnologije izazivaju velike promene. Uvod ovome su pojave kao što je povećana dematerijalizacija tehnologije. U budućnosti, tehnologija će biti manje opipljiva u haptičkom smislu, a umesto toga postajaće sve intuitivnija.  Na primer, tastatura smart telefona razvila se u ekran osetljiv na dodir. „Suprotno tome, poštujemo nove narativne i haptičke kvalitete u mnogim oblastima. Teške supstance, istaknute površine i ekspresivni materijali kao što su drvo i kamen stvaraju jak emotivni naboj sveta u kojem živimo. U automobilskom svetu to znači da možemo očekivati intenzivnije boje i smelije efekte“, objasnila je Korina Saj, dizajner kompanije BASF Coatings Europe. „Nove boje su ekspresivne, ali nisu napadne, već su kao dobra priča“. Uz tamne boje bobičastog voća, intenzivne nijanse braon i bakarne boje, kao i uz blistave smaragdne nijanse, stručnjaci predviđaju snažne doživljaje boje na putevima.

Međunarodni tim, regionalne karakteristike  

Proizvođači automobila rade i razmišljaju na globalnom nivou. Zbog toga je tim dizajnera kompanije BASF prisutan svuda u svetu i ispituje međunarodne trendove ne ignorišući regionalne karakteristike i trendove boja. Kako bi odali priznanje sve većem značaju napredne automobilske industrije azijsko-pacifičkog regiona, a naročito lokalnim proizvođačima, dizajneri su u svoje trend kolekcije uvrstili posebne boje koje su specifične za azijsko-pacifički region i Kinu. Trendovi boja azijsko-pacifičkog regiona i Kine biće otkriveni u regionu kasnije ovog meseca.  

BASF

Chevrolet nastavlja sa podrskom SOS decijih sela

Chevrolet nastavlja sa podrskom SOS decijih sela

Chevrolet i u 2012. nastavlja s podrskom SOS decijih sela, i to putem nekoliko novih projekata i sponzorstava. Chevrolet je pripremio iznenađenje za decu iz te organizacije: odmor u Opatiji, predivnom turistickom odredistu...

24 sata Elegancije 2012

24 sata Elegancije 2012

Nakon izuzetnog uspeha prošlogodišnje manifestacije “24 SATA ELEGANCIJE - Concours d’ Elegance & Luxury salon 2011.”, Beograd će imati priliku da ugosti drugo izdanje ove glamurozne manifestacije...

Kia Karens - Otkrivanje se nastavlja

Kia Karens - Otkrivanje se nastavlja

Južnokorejska kompanija Kia, predstavila je nove ilustracije, koje nam otkrivaju izgled nove generacije MPV modela Carens. Na novim slikama, možemo videti detaljan izgled maske hladnjaka i svetlosnih grupa, koji potvrđuju najavu da će izgled novih modela biti zasnovan na dizajnerskom konceptu modela Venga i druge generacije modela Cee'd...

Reli Ub - Najmlađi vozač i najstariji automobil

Reli Ub - Najmlađi vozač i najstariji automobil

U organizaciji Auto sportskog kluba “Leonhart” Ub i Udruženja istoričara automobilizma na Ubu je održana izložba starovremeskih  vozila pod nazivom “Muzej automobila na otvorenom”. ASK “Leonhart” Ub organizuje “2. Ubski rally” Memorijal Mirka Martinovića, po pravilniku Srpskog auto saveza...

Novitec Rosso: tjuning za Ferrari 458 Spider

Novitec Rosso: tjuning za Ferrari 458 Spider

Pronađi prostor za ulepšavanje jednog od najboljih superautomobila današnjice, nije jednostavan zadatak, ali Novitec je u potpunosti uspeo. Manje kilograma i više snage, zajedno sa unapređenim oslanjanjem i lakšim vizuelnim promenama - to je ukratko tjuning otvorene verzije modela Ferrari 458 od Noviteca...

Paviljon nove Mercedes-Benz A-Klase u Srbiji

Paviljon nove Mercedes-Benz A-Klase u Srbiji

Mercedes-Benz predstavlja potpuno novu A-Klasu pod sloganom “Puls nove generacije”. Od početka juna paviljon krstari Evropom gostovanjima na mnogobrojim modnim događajima i trovima glavnih gradova. Prvi put u ovom delu Evrope, od 04-11. septembra biće postavljen u Beogradu, na platou ispred Tržnog centra Delta City...

Opel Mokka: Preko 25.000 porudžbina

Opel Mokka: Preko 25.000 porudžbina

Potpuno nova Opel Mokka osvojila je srca svojih potencijalnih kupaca. Čak i pre nego što su prva vozila stigla u prodajne salone, za ovaj SUV model je širom Evrope primljeno više od 25.000 porudžbina. Tražnja je posebno visoka u Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Italiji i Rusiji...

Iznenađenje iz Moskve: Lada XRAY

Iznenađenje iz Moskve: Lada XRAY

Dolazak Steva Mattina u kompaniju AvtoVAZ, rezultirao je prvim atraktivnim primerkom automobila. Zvezda međunarodnog sajma automobila u Moskvi, sigurno će biti Lada XRAY, koncept crossover modela, koji danas prvlači veliku pažnju javnosti...

Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje