Rekord u potrošnji goriva Ford Mondea: prosek ispod 2,8 litara!
Cilj je bio jasan kada su Knut Wilthil i Henrik Borchgrevink okrenuli ključ za paljenje u standardnom Ford Mondeu sa 1,6-litarskim dizel motorom i 70,92 litara goriva u rezervoaru, u subotu, 12. maja, u 5 sati ujutro, u finskoj prestonici Helsinki: automobil bez ikakvog dodavanja goriva treba da vozi do Osla - rastojanje od 2.467,7 km. Najmanje!
U ponedeljak ujutro, 14.maja, u 03.10 sati, rezervoar u Mondeu je bio prazan, automobil je došao na poslednju stanicu, 25 km severno od Osla, nakon što je obišao grad sa južne strane. Putni kompjuter je pokazao da su prevalili razdaljinu od 2.536,4 km tokom 46 sati putovanja, uz prosečnu potrošnju od 2,79648 litara dizela na 100 km. Nekoliko stvari se desilo u svetu u poslednjih nekoliko dana u vezi sa rekordima u potrošnji, tako da posada ovog Mondea ne želi da proglasi da je postavila svetski rekord.U ponedeljak ujutro, 14.maja, u 03.10 sati, rezervoar u Mondeu je bio prazan, automobil je došao na poslednju stanicu, 25 km severno od Osla, nakon što je obišao grad sa južne strane. Putni kompjuter je pokazao da su prevalili razdaljinu od 2.536,4 km tokom 46 sati putovanja, uz prosečnu potrošnju od 2,79648 litara dizela na 100 km. Nekoliko stvari se desilo u svetu u poslednjih nekoliko dana u vezi sa rekordima u potrošnji, tako da posada ovog Mondea ne želi da proglasi da je postavila svetski rekord.
”Ono što mi ipak možemo reći bez rezerve je da smo postavili evropski rekord”, kažu Knut i Henrik, potpuno iscrpljeni nakon što su neprekidno proveli 46 sati u automobilu, ali u isto vreme potpuno usićeni konačnim rezultatom. Ono što takođe navode jeste da su u automobilu proveli skoro dva cela dana, non-stop. Bez obzira na to što su vozili čak i tako komforan autompobil, poput Ford Mondea, biće potrebno neko vreme da se oporave od izuzetnog napora.
Trasa koju su pratili ih je odvela iz Helsingforsa duž zapadne finske obale do Haparanda, a zatim dole duž istočne obale Švedske, do Stokholma. Odavde su se vozili do Uddevalle na švedskoj zapadnoj obali, a potom do Osla. Na taj način su dobili zadovoljavajuće dugu vožnju i izbegavali korišćenje bilo kakvog trajekta.
”Pokušali smo da postavimo sličan rekord prošle godine, od Murmanska u Rusiji do Osla, ali su uslovi bili previše teški, sa putevima u delu Rusije prekrivenim kamenjem i kišom preko većeg dela Švedske. Ovaj put su fizički uslovi bili potpuno na našoj strani, nešto što je omogućilo evropski rekord”, kažu dvojica Norvežana.
Istovremeno, oni ne kriju činjenicu da je svetski rekord postavljen u SAD pre nekoliko dana sa nemačkim automobilom koji je imao 2,2 litra više dizel goriva u rezervoaru, kao i da je voženo samo po dnevnoj svetlosti. Taj automobil je prevalio 2.617 km, uz prosečnu potrošnju od 2,8 litara na 100 km. Dakle, Norvežani su pobedili u prosečnoj potrošnji. Ako se u obzir uzme da rekord postavljen u SAD nije ostavio nikakav prostor za diskusiju - barem ne pre nego što su Norvežani imali nekoliko sati da zatvore oči, oni su ipak mogli da se probude sa osećanjem koje imaju šampioni.
Lični podaci:
Knut Wilthil, 52 godine, operativni specijalista u Avinoru - norveške vazduhoplovne vlasti, oženjen, otac dvoje dece (na fotografijama u crnoj, prugastoj košulji).
Henrik Borchgrevink, 42 godine, konsultant u AIS - vazduhoplovni informacioni servisi, oženjen, otac dvoje dece (na fotografijama u plavoj trenerici).
Grand Motors