AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Fordova virtuelna fabrika

Fordova virtuelna fabrika

Ford Evropa razvija kompletnu virtuelni fabriku za simuliranje proizvodnje na montažnoj liniji - od početka do kraja. To će omogućiti kompaniji da poboljša kvalitet i smanji troškove u realnim objektima u svetu za proizvodnju, nakon kreiranja i analize računarskih simulacija kompletne procedure za proizvodnju vozila...

"Već smo počeli rad na našem projektu virtuelne fabrike, tako da nećemo morati da idemo na prave montažne linije da bi vršili testove ili istraživanja za eventualne nadogradnje postrojenja", kaže José Terrades, inženjer za simulacije u Ford Španija.

"Virtuelne fabrike će omogućiti Fordu da pregleda i optimizuje montažu budućih modela u bilo kojoj od naših fabrika, bilo gde u svetu. Sa naprednim simulacijama i virtuelnim okruženjem koje već imamo na raspolaganju, verujemo da je ovo nešto što Ford može da postigne u bliskoj budućnosti."

Ford sakuplja hiljade komponenti zajedno za proizvodnju gotovih vozila. Kompjuterska simulacija montažnog procesa omogućava kompaniji da testira proizvodne procese vozila pre nego što investira u resurse potrebne za stvarne proizvodne linije. Ford je postao prvi proizvođač automobila koji je počeo da koristi kompjuterske simulacije za planiranje montaže vozila u objektima širom sveta – od 1997. Kompjuterska simulacija je sada suštinski deo proizvodnih procesa Ford.

"Mi danas koristimo simulaciju za konačne montažne procese koji nam dozvoljavaju da uradimo mnogo više nego da jednostavno planiramo pojedine faze u našoj proizvodnji", kaže Nick Newman, rukovodilac za implementacije u Ford Nemačka. "Možemo da sjedinimo delove kompletnih automobila u virtuelnom okruženju i procenimo konstrukciju do najsitnijih detalja, a planiramo još mnogo više u budućnosti."

Ford koristi sofisticiranu tehnologiju kamera za skeniranje i digitalizaciju svojih realnih proizvodnih objekata za kreiranjeu ultra realističnih 3D virtuelnih okruženja u montaži. Kompanijina fabrika u Valensiji, u Španiji, ima vodeću ulogu u razvoju virtuelnih fabričkih okruženja, koja imaju potencijal da omoguće da se sprovode daljinske procene iz celog sveta.

Specijalni projektori i polarizacione, na pokret osetljive naočare se koriste za kreiranje interaktivnih 3D virtuelnih scenarija stvarne proizvodnje.

Akcije koje zahtevaju stvarne operatere na montažnim linijama su simulirane u tim sredinama da pomognu Fordovim ergonomskim stručnjacima da eliminišu naporne položaje i optimizuju pojedinačne aspekate montažnih procesa.

Fordovi stručnjaci za ergonomiju Kelnu, u Nemačkoj, koriste računarske simulacije da kontrolišu procese opreme čak i za najmanje delove i analiziraju da li su neophodne promene da bi zadatak za operatera na liniji bio što je moguće jednostavniji.

Fordova virtuelna fabrika

Virtuelni radnik "Džek" može da simulira akcije i muškaraca i žena zaposlenih na montažnim linijama da bi se testirali i procenili procesi u najfinijim detaljima, kao što je, recimo, pokretljivost prstiju rukovaoca u zatvorenom prostoru. "Džek je" napredni softver koji procenjuje zahteve u realnom svetu operatera i u fazi simulacije otkriva 80 odsto ergonomskih problema u montažnim procesima.

Ford takođe povećava svoje korišćenje "pojačane realnosti" vozila. Te 3D simulacije vozila kombinuju inženjerske podatke i skenirane slike fizičkih prototipova da omoguće efikasnu procenu integracije komponenata.

Ford koristi računarske simulacije da sprovede potpune "vrtuelne proizvodne događaje" za programe novih vozila; specijalisti prikupljaju digitalne inženjerske podatke o svakoj komponenti i učitavaju ih u okruženje virtuelne proizvodnje, pre nego što je simuliran kompletan proces montaže od početka do kraja.

Sve ove aktivnosti mogu smanje potrebu da se prave fizički prototipovi vozila ili alata za procenu.

U Fordovoj „pećini“ sa automatskim virtuelnim okruženjem u fabrici u Kelnu (Cave Automatic Virtual Environment - CAVE), na primer, interaktivno 3D okruženje za razvoj unutrašnjosti Fordovih vozila omogućava procenu mnogih aspekata, uključujući vidljivost, dostupnost instrumenta, ergonomiju i prostranost pre izgradnje fizičkog prototipa.

"CAVE donosi emocije u proces razvoja", kaže Joerg Querengaesser, supervizor za vozačko okruženje i virtuelnu realnost u Ford Nemačka. "Mi više ne moramo da vidimo vozila samo kroz njihove tehničke dimenzije. Sada možemo da sednemo unutra i zaista doživimo virtuelno vozilo."

VIDEO:



Grand Motors

DMC Lamborghini Aventador LP900 Molto Veloce

DMC Lamborghini Aventador LP900 Molto Veloce

Nemačka tjunerska kompanija DMC, pripremila je kompletan program modifikacija za Lamborghini Aventador LP700–4. Čini ga aerodinamički kit Molto Veloce, kao i upgrade motora LP-900. Automobil je dobio karbonske elemente, kao što su branici, spojleri i nastavci pragova...

Porsche Cayenne Turbo S: 550 KS i 750 Nm

Porsche Cayenne Turbo S: 550 KS i 750 Nm

Poslednji komad slagalice u nizivu modela Porsche Cayenne, konačno je pronađen. Nemačka kompanija je predstavila prve fotografije i informacije o vrhunskoj verziji modela Porsche Cayenne, pod nazivom Turbo S. Posle modela Cayenne S Diesel, stiže Cayenne Turbo S...

Hyundai Auto Beograd: Oktobarska prodajna akcija

Hyundai Auto Beograd: Oktobarska prodajna akcija

Hyundai Auto Beograd u oktobru kupcima novih vozila poklanja dodatnu sigurnost. Kupci imaju mogućnost da izaberu jednu od ponuđenih opcija: 7 godina garancije, besplatan kasko za prvu godinu, 0% kamate na kredit ili dodatnu opremu...

Video: Novi Seat Toledo u prvoj reklami

Video: Novi Seat Toledo u prvoj reklami

Španska kompanija SEAT, na sajmu automobila u Parizu je predstavila novu generaciju modela Toledo. Automobil je razvijen u okviru koncerna VW, a proizvodi se u fabrici u češkoj Mladoj Boleslavi. SEAT se u novom reklamnom filmu oslanja na emocije...

Najluksuznija palata na točkovima ima i garažu za Ferrari

Najluksuznija palata na točkovima ima i garažu za Ferrari

Ukoliko ste zainteresovani da kupite originalnu i motorizovanu "kuću", moraćete ruke da zavučete duboko u džepove. Za ultraluksuzni autobus firme Volkner Mobil, potrebno je izdvojiti od 750.000 do 1.2 miliona funti. Unutrašnjost nudi komfor luksuznog stana, pa čak i garažu za neki niži automobil, po mogućstvu Ferrari :-)

Bezbednost u saobraćaju: Saveti

Bezbednost u saobraćaju: Saveti

Pred nаmа su vremenski uslovi koji drugаčije utiču nа kretаnje vozilа, pre svegа zbog pаdа temperаture, oblаčnog i kišovitog vremenа, zbog čegа su putevi često mokri i klizаvi. Ujutru, аli i u ostаlim delovimа dаnа može se očekivаti pojаvа mаgle i sitne kiše, što dodаtno smаnjuje vidljivost...

Chevrolet beleži rast prodaje i udela na tržištu

Chevrolet beleži rast prodaje i udela na tržištu

Kompanija Chevrolet Europe je prodala 157.000  automobila u zapadnoj i centralnoj Evropi  u periodu od januara do septembra 2012. godine, što predstavlja porast od 2,3% (tj. 3.500 jedinica), u poređenju sa istim periodom prošle godine (2011:153.500 automobila), dok je autoindustrija zabeležila pad od 8,0%...

Mazda CX-5 premijerno u Novom Sadu, niže cene za nekoliko modela

Mazda CX-5 premijerno u Novom Sadu, niže cene za nekoliko modela

Na dvanaestoj manifestaciji Auto show Novi Sad, koja se od 10. do 14. oktobra održava na Novosadskom sajmu, među tradicionalnim učesnicima je i Mazda, koja na ovoj izložbi predstavlja šest automobila, među kojima je premijerno, prvi put u Srbiji i na ovom mestu, prodajni hit u celom svetu – potpuno novi crossover CX-5...

Peugeot 208 GTI u Francuskoj košta 24.500 evra

Peugeot 208 GTI u Francuskoj košta 24.500 evra

Peugeot je objavio francusku cenu novog hot-hatch modela 208 GTI. Serijski Peugept 208 GTI široj javnosti je predstavljen na sajmu automobila u Parizu, a prodaja ovog atraktivnog automobila će početi u januaru sledeće godine...

Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje