AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

ZF oprema laka komercijalna vozila električnim upravljačkim sistemom

ZF oprema laka komercijalna vozila električnim upravljačkim sistemom

Nakon tržišta putničkih automobila sistem Servolectric firme ZF Lenksysteme, koji je konstruisan za optimalnu potrošnju, sada osvaja i veliku poslovnu oblast lakih komercijalnih vozila (LCV). Do sada je proizvedeno već preko 23 miliona sistema  električnog upravljanja Servolectric...

Od toga je 2,6 miliona sistema napravljeno sa paralelnim osovinama, sa najvećom snagom zupčaste letve. Uz manje modifikacije ovaj električni sistem upravljanja može da se adaptira za laka komercijalna vozila. U poređenju sa hidrauličkim sistemom upravljanja Servolectric firme ZF Lenksysteme štedi tačno 0,6 litara goriva u NEFZ-ciklusu vožnje (Neuer Europaischer Fahrzyklus - novi evropski ciklus vožnje) u gradskom saobraćaju. Još jedna prednost je sistemska sposobnost, odnosno umrežavanje sa električnim sistemima asistencije. Za kupce to znači više sigurnosti i komfora.

Manja potrošnja goriva –manje ugljen dioksida

Električnom upravljačkom sistemu Servolectric potrebna je snaga samo kada je aktivirano upravljanje. Prema aktuelnim merenjima električno upravljanje u poređenju sa hidrauličkim servo-upravljanjem štedi 0,6 litara goriva na 100 kilometara. Ako se godišnje pređe 25 000 km, to znači da se ostvaruje ušteda od 150 litara goriva samo zahvaljujući upravljanju. Ako je cena jednog litra dizela 1,40 evra, onda to iznosi 210 evra  godišnje.

 

U pogledu emisije CO2 takođe postoji velika mogućnost uštede. U poređenju sa hidrauličkim upravljanjem Servolectric proizvodi za 16,1 g/km manje CO2. Ako vozilo   godišnje pređe 25 000 km,  proizilazi da se ostvaruje ušteda od 0,4 tone CO2. Pored toga zakonodavac je odlučio da se na nivou Evropske Unije uvede kazneni porez za komercijalna vozila koja emituju više od 147 g/km CO2. Ovo će stupiti na snagu 2014. godine, ali će ograničenje u početku biti 175 g/km, a cilj je da se do 2020. postepeno dostigne granična vrednost od 147 g/km. I u ovom slučaju Servolectric pokazuje ogroman potencijal uštede.

„Power-on-demand“

Servolectric se zasniva na principu upravljačkog mehanizma sa zupčastom letvom koji je kod električnog upravljanja povezan sa servomotorom i visokorazvijenom elektronikom. Čim vozač napravi neki pokret pri upravljanju, senzori registruju odgovarajući upravljački momenat i brzinu upravljanja. Iz ovih podataka upravljačka jedinica za nekoliko milisekundi izračuna potrebnu asistenciju upravljanju i servomotor preko recirkulacionog upravljača prenosi optimalni momenat na zupčastu letvu mehaničkog upravljačkog mehanizma. Granica snage ovog upravljačkog sistema odgovara opterećenju upravljačke osovine od 2 000 kilograma. Električni upravljački mehanizam sa paralelnom osovinom koji se pojavio 2006. god. nudi još neke prednosti: potrebno je manje mesta za ugradnju jer više nema  upravljačke pumpe i creva što pojednostavljuje montažu i rasterećuje životnu sredinu. Pored upravljanja u putničkim automobilima ZF-Servolectric sada pokriva i laka komercijalna vozila (LCV), kao npr. Mercedes Sprinter ili Volkswagen Crafter. Time je ovaj višestrani upravljački mehanizam zastupljen u svim klasama vozila, od malih preko srednjih do luksuznih i na kraju dostavnih vozila.

Sistemska sposobnost stvara sigurnost u vožnji

Servolectric može da bude umrežen sa mnoštvom eksternih sistema. Tako sve informacije o uglu upravljača stoje na raspolaganju drugim sistemima kao npr. ESP-u ili nekoj adaptivnoj regulaciji šasije. Osim toga on omogućava sigurnosne funkcije vožnje kao što su asistent za održavanje pravca ili asistent za izbegavanje prepreka. U zavisnosti od situacije odgovarajući sistem reaguje i preporučuje vozaču putem optičkih, akustičnih ili haptičkih signala da koriguje upravljanje. Ako koristite asistent za parkiranje, više nije potrebno da držite volan rukom. Tu Servolectric potpuno autonomno preuzima upravljanje.

ZF Lenksysteme

Otkrivamo: Opelov novi kabriolet se zove Cascada

Otkrivamo: Opelov novi kabriolet se zove Cascada

Sada je zvanično: novi Opelov kabriolet se zove Cascada. Izvedeno od španske reči koja znači vodopad, ime tradicionalno završava na "a", tipično za Opel. On takođe donosi dinamičnu eleganciju, lepotu i svežinu za pravo uživanje u vožnji na otvorenom...

To je on: Volkswagen Golf sedme generacije

To je on: Volkswagen Golf sedme generacije

Sedma generacija Volkswagen Golfa predstavljena je on-line u Berlinu 4. septembra. Golf stoji na novoj modularnoj platformi MQB sa motorom postavljenim napred, ali sa prednjom osovinom pomerenom 43 milimetra napred. Karoserija je delo tima pod vođstvom Klausa Bischoffa, ali je izgled automobila pod jasnim uticajem slavnog Waltera de Silve...

Peugeot 208 GTI - Otkriven serijski automobil

Peugeot 208 GTI - Otkriven serijski automobil

Kompanija Peugeot je oficijelno predstavila serijsko izdanje modela 208 GTi. Francuski hot-hatch u obliku koncepta je predstavljen na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi, a serijska verzija od koncepta se razlikuje već na prvi pogled...

Video: Koncept Lada XRAY već je na ulici

Video: Koncept Lada XRAY već je na ulici

Premijera koncepta Lada XRAY, biće jedno od najvećih iznenađenja ovogodišnjeg automobilskog sajma u Moskvi. Lada XRAY najavljuje, u kojem smeru će se kretati dizajn ove ruske marke, a mnogi smatraju da ovaj atraktivni koncept najavljuje modernog naslednika Lade Nive. Pred nama je prvi video...

U Španiji za tri dana prodato 15.000 novih automobila

U Španiji za tri dana prodato 15.000 novih automobila

Od 1. septembra 2012. godine u Španiji je stupila na snagu obavezna stopa poreza, povećana sa 18 na 21 procenat, što iznos za kupovinu automobila prosečno povećava za 650 evra. Zato je avgust mesec tekuće godine, rekordan sa stanovišta broja prodatih automobila u ovoj zemlji...

Kia počela sa globalnim projektom Green Light

Kia počela sa globalnim projektom Green Light

Korporacija Kia Motors je ovaj mesec sa projektom Green Light raširila svoje aktivnosti na području korporativne društvene odgovornosti. Radi se o programu društvene mobilnosti čiji cilj je poboljšanje dostupa deprivilegovane omladine na kriznim područjima do zdravstvenih i obrazovnih usluga...

SEAT Toledo: Prvni oficijelni video

SEAT Toledo: Prvni oficijelni video

Oficijelna premijera nove generacije modela SEAT Toledo, biće održana na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu. Novi Toledo je sa 4,48 metara dužine, čak četiri centimetra duži od orethodnika iz 2004. godine. Za razliku od Toleda II, koji je imao konvencionalni zadnji deo, najnovi model ima peta vrata, koja se otvaraju zajedno sa staklom...

Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje