Mercedes-Benz će ponuditi motor 1,6 turbo u C-klasi
Ni Mercedes-Benz nije odoleo trendu "downsizinga", pa će osnovnu C-klasu pokretati mali benzinski turbo motor, koji će ostvariti istu potrošnju, kao i turbodizel ove zapreminske kategorije. Krajem ovog leta, pod haubom C klase će se pojaviti motor 1.6 Turbo, sa kodnom oznakom M274...
Motor je razvijen na bazi agregata M270, koji je imao premijeru u novoj generaciji modela A-Klasa (W176). Motor će u ponudi zameniti agregat koji je pokretao model C 180 BlueEfficiency. Novi motor ima zapreminu od 1595 cm3 i razvija maksimalnu snagu od 115 kW (156 KS) pri 5.300 o/min. Motor je oprmeljen sistemom direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar, sa piezo brizgaljkama, koje su sposobne da realizuju i do pet ubrizgavanja u jednom ciklusu. Benzin ne ide tako duboko u cilindar i veoma brzo sagoreva.
Napredak u tehnici predstavlja i dvofazni elektromehanički sistem upravljanja ventila Camtronic. Vreme otvaranja usisnih i izduvnih ventila se delimično poklapa. Motor je opremljen i specijalnim balansom na kolenastom vratilu i vodenom pumpom sa sistemom varijabilnog protoka tečnosti. Maksimalni obrtni moment od 250 Nm, dostupan je u rasponu obrtaja od 1.250 do 4.000 o/min. Moment se na zadnje točkove prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača. Za one zahtevnije, tu je automatizovan sedmostepeni menjač 7G-Tronic Plus.
Iz mesta do 100 km/h, C-klasa opremljena novim motorom će stizati za 8,5 sekundi, što je rezultat koji ostvaruje model C 180, a maksimalna brzina iznosi 225 km/h, što je za 2 km/h brže od C 180. Potrošnja modela C-klasa, opremljena motorom 1.6 Turbo iznosiće oko 6,4 l/100 km, a to je skoro 1 litar manje od potrošnje koju je beležio model C 180.
Automagazin.rs