AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Po prvi put u istoriji, „drumski voz“ sastavljen od Volvoa XC60, Volvoa V60, Volvoa S60 i jednog kamiona, koji su samostalno vozili u koloni iza vodećeg vozila, isproban je na javnom autoputu, među ostalim učesnicima u saobraćaju. Istorijski test, sproveden u Španiji, bio je izuzetno uspešan...

Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment - „drumski vozovi“ sigurni za okolinu) koji delom finansira Evropska komisija, a koji vodi kompanija Ricardo UK Ltd iz Velike Britanije u saradnji sa partnerima Applus+Idiada i Robotiker-Tecnalia iz Španije; Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) iz Nemačke; SP Technical Research Institute, Volvo Car Corporation i Volvo Technology iz Švedske, grabi velikim koracima napred. Jedan od najvećih napravljen je prošle sedmice na autoputu u okolini Barcelone, gde je „drumski voz“ testiran u realnim uslovima saobraćaja. Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment - „drumski vozovi“ sigurni za okolinu) koji delom finansira Evropska komisija, a koji vodi kompanija Ricardo UK Ltd iz Velike Britanije u saradnji sa partnerima Applus+Idiada i Robotiker-Tecnalia iz Španije; Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) iz Nemačke; SP Technical Research Institute, Volvo Car Corporation i Volvo Technology iz Švedske, grabi velikim koracima napred. Jedan od najvećih napravljen je prošle sedmice na autoputu u okolini Barcelone, gde je „drumski voz“ testiran u realnim uslovima saobraćaja.

«Prešli smo 200 kilometara u jednom danu i test je bio uspešan. Oduševljeni smo rezultatima», izjavila je Linda Wahlström, projekt menadžer za projekt SARTRE u Volvo Car korporaciji.

„Drumski voz“ se sastoji od vodećeg vozila, kojim upravlja profesionalni vozač, a koje sledi nekoliko vozila. Zahvaljujući postojećim Volvo bezbednosnim sistemima, koji funkcionišu na principu kamera, radara i laserskih senzora, prateća vozila nadgledaju vodeće vozilo, kao i ostala vozila u njihovoj blizini. Uz pomoć bežične komunikacije, vozila u koloni oponašaju prateće vozilo, a zahvaljujući Ricardo autonomnoj kontroli, ubrzavaju, koče i skreću na isti način kao i vodeće vozilo.

Poboljšanje uslova vožnje

Glavna prednost „drumskih vozova“ je u tome da svi drugi vozači u koloni, osim vodećeg, imaju vremena za druge aktivnosti umesto upravljanja vozilom. Naravno, projektom se želi da se poveća bezbednost saobraćaja i da se smanji negativan uticaj na okolinu, zahvaljujući nižoj potrošnji goriva prilikom ravnomerne vožnje u koloni.

«Vožnja u realnim uslovima saobraćaja je veliki korak napred za projekt. Bilo je zaista uzbudljivo. Vozila su se kretala brzinom od 85 km/h, a razmak između vozila bio je tek šest metara. Testirali smo razmake od pet do petnaest metara» - izjavila je Linda Wahlström.

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Brzo prilagođavanje

Sediti u vozilu samo šest metara iza drugog vozila, pri brzini od 85 km/h i oslanjati se isključivo na naprednu tehnologiju može biti traumatično iskustvo. Međutim, test je pokazao da se ljudi brzo prilagođavaju.

Projekt SARTRE je aktivan od 2009. godine. Vozila u projektu su do sada prešla oko 10.000 kilometara. Nakon testa sprovedenog u Španiji, projekt ulazi u novu fazu, čiji je fokus analiziranje potrošnje goriva.

«Mnogo smo naučili u proteklom razdoblju. Ljudi misle da je autonomna vožnja naučna fantastika, ali činjenica je da ta tehnologija već postoji. Sa čisto konceptualnog gledišta, sistem funkcioniše i ‘drumski vozovi’ će biti naša stvarnost u skoroj budućnosti. Fokusirali smo se na minimalne izmene postojećih sistema. Sve bi trebalo da funkcioniše bez izmena drumskih infrastruktura ili ugradnji skupih dodatnih komponenti u automobile. Izuzmemo li softver razvijen za ovaj projekt, sve što ove automobile razdvaja od ostalih vozila na drumu jeste bežična tehnologija» - zaključuje Linda Wahlström.

Grand Motors

Pet pogrešnih položaja za volanom - Vladan Petrović

Pet pogrešnih položaja za volanom - Vladan Petrović

Svaki malo iskusniji instruktor vožnje će vam potvrditi, da je pravilno sedenje i pravilno držanje volana osnova za bezbednu i udobnu vožnju automobila. Iako možda nekom zvuči banalno, naša analiza nas je dovela do iznenađujućih zaključaka. U tome nam je pomogao četvorostruki državni reli šampion i test vozač Automagazin portala, Vladan Petrović. Kako sedite za volanom?

Sajam automobila u Parizu: Volvo V40 Cross Country

Sajam automobila u Parizu: Volvo V40 Cross Country

Pola godine posle predstavljanja modela V40, kompanija Volvo je na sajmu automobila u Parizu predstavila je i verziju sa "terenskim" izgledom i prepoznatljivom oznakom Cross Country. Dok standardni V40 igra na kartu dinamičnog izgleda, verzija Cross Country je luksuznija i robusnija, a viša je za 40 milimetara...

Honda Civic: Od sledeće godine i kao karavan

Honda Civic: Od sledeće godine i kao karavan

Honda je na međunarodnom sajmu automobila u Parizu predstavila nekoliko novina. Pored potvrde da će model Civic Type R dobiti naslednika, japanska kompanija je u Parizu predstavila prvu skicu, kojom najavljuje dolazak karavanske karoserije modela Civic...

Sajam automobila u Parizu 2012: McLaren P1

Sajam automobila u Parizu 2012: McLaren P1

Kompanija McLaren prvi put izlaže na tako velikom salonu, kao što je Paris Motor Show, pa je želeo da pokaže najbolje što ima u svojoj ponudi. Na štandu McLarena u Parizu, nalaze se dve velike zvezde: otvoreni MP4-12C Spider i supersportski P1. Najveću pažnju javnosti je privukao McLaren P1...

Sajam u Parizu 2012 - Novi Auris Touring Sports

Sajam u Parizu 2012 - Novi Auris Touring Sports

Novi Toyota Auris Touring Sports će imati svetsku premijeru na ovogodišnjem Sajmu automobila u Parizu, čime će se popularna karavan verzija pridružiti širokoj paleti modela Aurisa. Karavani trenutno čine 25% prodaje C segmenta, a novi Auris Touring Sports će biti prvi karavan u segmentu sa potpuno hibridnim agregatom...

Renault Clio Renault Sport 2013: Dobrodošao TURBO!

Renault Clio Renault Sport 2013: Dobrodošao TURBO!

Pažnja! Novi Renault Clio R.S. je pred nama, ali novi mali hot-hatch dolazi sa radikalnom promenom koncepcije.  Atmosferski motor je prošlost, jer pod "haubom" nove generacije modela Clio R.S. diše turbo benzinski agregat 1.6 Turbo, uparen sa dvolamelastim menjačem...

VIVA proslavlja ovogodisnji „Dan kafe“

VIVA proslavlja ovogodisnji „Dan kafe“

Na OMV benzinskim stanicama sa VIVA 1. oktobar je već postao tradicija: Po peti put VIVA proslavlja „Dan kafe“ i poziva svoje potrošače da besplatno uživaju u šoljici svoje najomiljenije kafe. Potrošači na OMV benzinskim stanicama sa VIVA restoranima mogu besplatno da se 1. oktobra počaste šoljicom kafe...

Bussines Exit na Petrovaradinskoj tvrđavi

Bussines Exit na Petrovaradinskoj tvrđavi

Na Petrovaradinskoj tvrđavi održan je događaj pod nazivom Bussines Exit. Otvorio ga je Njegova ekselencija ambasador Brazila u Srbiji. Bila je to manifestacija na kojoj je dimničarska firma iz Novog Sada prikazala kako se održavaju odžaci, a domaćice sa sela svoje proizvoda urađene po tradicionalnoj recepturi...

Renault Twingo E-Tech electric (2026)
Slika nedelje