AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Po prvi put u istoriji, „drumski voz“ sastavljen od Volvoa XC60, Volvoa V60, Volvoa S60 i jednog kamiona, koji su samostalno vozili u koloni iza vodećeg vozila, isproban je na javnom autoputu, među ostalim učesnicima u saobraćaju. Istorijski test, sproveden u Španiji, bio je izuzetno uspešan...

Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment - „drumski vozovi“ sigurni za okolinu) koji delom finansira Evropska komisija, a koji vodi kompanija Ricardo UK Ltd iz Velike Britanije u saradnji sa partnerima Applus+Idiada i Robotiker-Tecnalia iz Španije; Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) iz Nemačke; SP Technical Research Institute, Volvo Car Corporation i Volvo Technology iz Švedske, grabi velikim koracima napred. Jedan od najvećih napravljen je prošle sedmice na autoputu u okolini Barcelone, gde je „drumski voz“ testiran u realnim uslovima saobraćaja. Projekt SARTRE (Safe Road Trains for the Environment - „drumski vozovi“ sigurni za okolinu) koji delom finansira Evropska komisija, a koji vodi kompanija Ricardo UK Ltd iz Velike Britanije u saradnji sa partnerima Applus+Idiada i Robotiker-Tecnalia iz Španije; Institut für Kraftfahrwesen Aachen (IKA) iz Nemačke; SP Technical Research Institute, Volvo Car Corporation i Volvo Technology iz Švedske, grabi velikim koracima napred. Jedan od najvećih napravljen je prošle sedmice na autoputu u okolini Barcelone, gde je „drumski voz“ testiran u realnim uslovima saobraćaja.

«Prešli smo 200 kilometara u jednom danu i test je bio uspešan. Oduševljeni smo rezultatima», izjavila je Linda Wahlström, projekt menadžer za projekt SARTRE u Volvo Car korporaciji.

„Drumski voz“ se sastoji od vodećeg vozila, kojim upravlja profesionalni vozač, a koje sledi nekoliko vozila. Zahvaljujući postojećim Volvo bezbednosnim sistemima, koji funkcionišu na principu kamera, radara i laserskih senzora, prateća vozila nadgledaju vodeće vozilo, kao i ostala vozila u njihovoj blizini. Uz pomoć bežične komunikacije, vozila u koloni oponašaju prateće vozilo, a zahvaljujući Ricardo autonomnoj kontroli, ubrzavaju, koče i skreću na isti način kao i vodeće vozilo.

Poboljšanje uslova vožnje

Glavna prednost „drumskih vozova“ je u tome da svi drugi vozači u koloni, osim vodećeg, imaju vremena za druge aktivnosti umesto upravljanja vozilom. Naravno, projektom se želi da se poveća bezbednost saobraćaja i da se smanji negativan uticaj na okolinu, zahvaljujući nižoj potrošnji goriva prilikom ravnomerne vožnje u koloni.

«Vožnja u realnim uslovima saobraćaja je veliki korak napred za projekt. Bilo je zaista uzbudljivo. Vozila su se kretala brzinom od 85 km/h, a razmak između vozila bio je tek šest metara. Testirali smo razmake od pet do petnaest metara» - izjavila je Linda Wahlström.

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Brzo prilagođavanje

Sediti u vozilu samo šest metara iza drugog vozila, pri brzini od 85 km/h i oslanjati se isključivo na naprednu tehnologiju može biti traumatično iskustvo. Međutim, test je pokazao da se ljudi brzo prilagođavaju.

Projekt SARTRE je aktivan od 2009. godine. Vozila u projektu su do sada prešla oko 10.000 kilometara. Nakon testa sprovedenog u Španiji, projekt ulazi u novu fazu, čiji je fokus analiziranje potrošnje goriva.

«Mnogo smo naučili u proteklom razdoblju. Ljudi misle da je autonomna vožnja naučna fantastika, ali činjenica je da ta tehnologija već postoji. Sa čisto konceptualnog gledišta, sistem funkcioniše i ‘drumski vozovi’ će biti naša stvarnost u skoroj budućnosti. Fokusirali smo se na minimalne izmene postojećih sistema. Sve bi trebalo da funkcioniše bez izmena drumskih infrastruktura ili ugradnji skupih dodatnih komponenti u automobile. Izuzmemo li softver razvijen za ovaj projekt, sve što ove automobile razdvaja od ostalih vozila na drumu jeste bežična tehnologija» - zaključuje Linda Wahlström.

Grand Motors

RENAULT PRO + , SADA I U SRBIJI!

RENAULT PRO + , SADA I U SRBIJI!

U sredu 19 septembra u 19:30h AK KOMPRESOR ponosno je otvorila PRVI RENAULT PRO+ CENTAR U SRBIJI. Uz mnogobrojne zvanice iz sveta automobila, predstavnike kompanija, partnere i prijatelje, predstavljen je novi Renaultov koncept prodaje i održavanja lakih komercijalnih vozila namenjen profesionalnim kupcima, zanatlijama, preduzetnicima i korporacijama.

Novi Opel ADAM ostvaruje snove posetilaca na sajmu u Parizu

Novi Opel ADAM ostvaruje snove posetilaca na sajmu u Parizu

Novi ADAM, Opelov šik, mali gradski automobil će imati svoju svetsku premijeru za samo nekoliko dana, na "Mondial de l'Automobile" (Pariz, od 29. septembra do 14. oktobra 2012.), gde će tajne koje se kriju iza njegovog, praktično neograničenog, potencijala za prilagođavanje biti otkrivene...

Sedmi TOYOTA club Serbia skup - Košutnjak

Sedmi TOYOTA club Serbia skup - Košutnjak

TOYOTA club Serbia organizuje sedmo tradicionalno okupljanje. Zvezda manifestacije je nova GT86 / 86 / Hachi-Roku /*ハチロク* naslednik legendarne Corolle AE86. Toyota vraća sportsku strast, osetite je. Udahnite sedmo TOYOTA club Serbia okupljanje...

Jaguar F-Type na prvim fotografijama bez maske

Jaguar F-Type na prvim fotografijama bez maske

Britanska kompanija Jaguar objavila je prve fotografije, na kojima predstavlja serijski izgled dvosed modela F-Type. Na prvim fotografijama su tri roadstera, na čijim maskama je logo S, što znači da je pod "haubom" smešten turbo benzinski V6 motor zapremine 3.0 litra (380 KS)...

Fiat 500L nudi 333 kombinacije boja! (VIDEO)

Fiat 500L nudi 333 kombinacije boja! (VIDEO)

Široka mogućnost individualizacije bila je glavna odlika Fiata 500, a isti trend nastavlja i njegov veći i praktičniji "imenjak" - MPV model Fiat 500L. Novi Fiat model, koji se proizvodi u Kragujevcu, kupcima će biti dostupan u 333 kombinacije boja!

Toyota Auris 2013 - Tehničke informacije i nove fotografije

Toyota Auris 2013 - Tehničke informacije i nove fotografije

Bliži se svetska premijera nove generacije modela Toyota Auris, na međunarodnom sajmu automobila u Ženevi. Japanska kompanija, počastila nas je novim informacijama o ponudi motora za ovaj kvalitetan automobil niže srednje klase. Zanimljivo je da će u ponudi biti pet motora...

Novi Audi S3 ima 300 KS, do 100 km/h stiže za 5,1 sekundu

Novi Audi S3 ima 300 KS, do 100 km/h stiže za 5,1 sekundu

Aktuelna generacija modela Audi A3 dobila je svoju sportsku verziju S3 quattro. Nova verzija će jedno vreme igrati ulogu najsportskije verzije "A-trojke", do dolaska limitirane edicije, koja će nositi oznaku Audi RS3. Za svoju novu ulogu Audi S3 quattro je dobro pripremljen...

Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale
Slika nedelje