AutoMAGAZIN - Vesti

www.automagazin.rs

Najnovije vesti iz auto industrije

Novi Volvo V40 predstavljen u Zagrebu - Prvi naši utisci

Novi Volvo V40 predstavljen u Zagrebu - Prvi naši utisci

Dvadesetak dana nakon svetske premijere na sajmu automobila u Ženevi, Volvo V40 je stigao i do naših suseda. Za regionalnu promociju ovog veoma važnog modela za švedsku kompaniju, Volvo je izabrao terasu hotela Regent Esplanade u Zagrebu. Automagazin portal je prisustvovao na ovoj manifestaciji, i prenosimo vam naše utiske i fotografije...

Novi Volvo V40 predstavljen u Zagrebu - Prvi naši utisci

Automobil su predstavili Loic Claude, regionalni direktor Volvo-a za Jugoistočnu Europu i Davor Ričković, "produkt menadžer" za isti region.

 

Novi Volvo V40 donosi seriju inovacija. Najpre treba istaći da je, i pored svoje oznake, koja se ranije odnosila na karavan, novi Volvo V40 premium hatchback. Njegovi glavni konkurenti su nova generacije nemačkih modela Audi A3, Mercedes-Benz A-klasa i BMW serije 1. Prvi utisci su veoma pozitivni, Volvo V40 izgledao veoma atraktivno i dinamično, a kao što je rekao gospodin Davor Ričković, u isto vreme se i smeši.

Dizajn

Sa dizajnerske tačke gledišta, Volvo V40 izgleda kao skraćeni V60. Prednji deo je zadržao duže prevese, a skraćeno je međuosovinsko rastojanje i zadnji prevesi. Dizajneri su se odlučili da mu podare odvažnije linije, posebno one na zadnjem delu automobila. Treba istaći i da automobil uživo izgleda još dinamičnije, jer fotografije teško mogu dočarati "igru" glatkih i zakrivljenih površina i oštrih ivica. Dinamičan izgled autombila podržavaju i snažni bokovi, koji se prostiru iznad prednjih i zadnjih blatobrana. U sportske bočne linije, savršeno se uklapaju nizak prednji deo, diskretna ispupčenja na "haubi", niska široka maska hladnjaka, prednja svetla koja zadiru duboko u bokove automobila, kao i "zadnjica" tipa Monica Belluci, sa izraženo zakošenim staklom i uzdignutim zadnjim branikom.

Novi Volvo V40 predstavljen u Zagrebu - Prvi naši utisci

Enterijer

I enterijer Volva V40 je varijacija na temu S60/V60, a među najmarkantnije razlike spada dvostuki ventilacioni otvor na centralnoj konzoli. Ono što smo u kratkom upoznavanju sa Volvom V40 mogli zaključiti, jeste da su ključni ciljevi u razvoju enterijera bili ergonomija i komfor. Intstrument tabla je potpuno digitalizovana, i nudi tri režima rada - sportski, elegantni i eko, kojima se menja i boja grafike instrumenata. Dominantan kružni pokazivač, može biti brzinomer ili pokazviač broja obrtaja sa digitalnim brzinomerom. I V40 je zadržao karakterističan tanak središnji "tunel". Napred ima sasvim dovoljno mesta i za korpulentnije "članove posade", a prostor za putnike na zadnjim sedištima je veoma sličan onom u nemačkim konkurentima (unutrašnja širina od 145 cm je veća od proseka).

Novi Volvo V40 predstavljen u Zagrebu - Prvi naši utisci

Motori

Pod haubom dišu novi motor iz serije VEA (Volvo Environmental Architecture). Ponuda benzinskih motora počinje verzijom T3, koja je opremljena 4-cilindarskim turbo motorom zapremine 1,6 litara (150 KS i 240 Nm). Ovaj motor, u kombinovanom ciklusu vožnje, troši 4,8 l/100 km. Sledi verzija T4, koju pokreće isti agregat, ali od 180 KS i 270 Nm. Švedska kompanija je potvrdila i T5 agregat, koji razvija maksimalnu snagu od 187 kW (254 KS, 400 Nm!), sa kojim V40 ubrzava iz mesta do 100 km/h za 6,7 sekundi. Naravno, tu su i dizelske verzije D3 i D4, koje pokreće turbodizel motor zapremine 2.0 litra. Verzija D3 razvija snagu od 150 KS i maksimalno obrtni moment od 350 Nm, a verzija D4 ima 177 KS i 400 Nm!

Novi Volvo V40 predstavljen u Zagrebu - Prvi naši utisci

Svetski novitet - vazdušni jastuk za pešake

Automobili marke Volvo poznati su po vrhunskoj bezbednosti i po naprednim tehnologijama iz ove oblasti, a izuzetak nije ni najvnoviji predstavnik ove švedske marke - hatchback V40. Vazdušni jastuk za pešaka se aktivira u situaciji, kada senzori u prednjem braniku detektuju kontakt između automobila i pešaka. U toj situaciji se podiže zadnji deo "haube", odakle izlazi naduvan vazdušni jastuk. Vazdušni jastuk ima oblik slova "U" i pokriva oblasti ispod haube i jednu trećinu vetrobranskog stakla i "A" stub, što možemo videti i na zanimljivoj animaciji:

 

Pomenuti sistem u Volvu V40 spada u pasivne sisteme bezbednosti, a šansu da do kontakta između pešaka i vozila dođe, minimalizuje sistem Pedestrian Detection sa funkcijom Full Auto Brake. Za raspoznavanje pešaka, sistem koristi specijalni radar, smešten u masku hladnjaka i kameru instaliranu u unutrašnji retrovizor. Radar detektuje da li se nalazi nešto ispred automobila i na kolikoj udaljenosti, a kamera raspoznaje o kakvom se objektu radi. Sistem može da detektuje osobu višu od 80 centimetara.

Novi Volvo V40 predstavljen u Zagrebu - Prvi naši utisci

 

Očekivanja

Volvo očekuje godišnju prodaju od približno 90.000 primeraka novog modela V40. Automobil je prvenstveno namenjen evropskim kupcima, odnosno čak 85 odsto proizvedenih primeraka namenjeno je tržištu Evrope. Najveća pojedinačna tržišta su Velika Britanija, Nemačka, Švedska, Francuska, Belgija, Italija, Holandija, Španija, Japan, Kina, Švajcarska i Australija. Proizvodnja u fabrici Ghent u Belgiji počinje u maju ove godine.

Volvo V40 u salone u Srbiji stiže u septembru mesecu.

 

Fotografije sa jučerašnje promocije, možete pogledati klikom na LINK.


Novi Volvo V40 predstavljen u Zagrebu - Prvi naši utisci

Tekst i foto: Goran Sarić - Automagazin portal

Mitsubishi ASX dobio facelift - prodaja počinje na jesen

Mitsubishi ASX dobio facelift - prodaja počinje na jesen

Na autosalonu u New Yorku, kompanija Mitsubishi je predstavila facelift kompaktnog crossover modela ASX (u USA se prodaje kao Outlander Sport, u Japanu kao RVR). Pored modernizacija dizajna, koji dolazi posle dve godine prodaje, ASX je dobio i slabiji turbodizel snage 85 kW...

VW Up! je Svetski automobil 2012. godine

VW Up! je Svetski automobil 2012. godine

Najnoviji trijumf Volkswagena: up! je "Svetski automobil 2012. godine". Žiri, sastavljen od 66 vrhunskih novinara iz 25 zemalja, izglasalo je up! za "Svetski automobil 2012. godine". Na kraju je ovaj gradski automobil iz Volkswagena pobedio drugo dvoje finalista i sebi obezbedio ovu međunarodno priznatu nagradu...

Potvrđeno: Serijska Mazda6 stiže u Pariz

Potvrđeno: Serijska Mazda6 stiže u Pariz

Na aktuelnom autosalonu u New Yorku, kompanija Mazda američkoj javnosti prezentuje koncept Takeri, koji smo prvi put mogli videti na sajmovima automobila u Tokiju i Ženevi. Japanska kompanija u USA je potvrdila, da će prodaja nove generacije "šestice", čiji izgled najavljuje koncept Takeri, početi 2013. godine...

Volvo V40 R-Design na prvoj fotografiji

Volvo V40 R-Design na prvoj fotografiji

Na međunarodnom sajmu automobila u Ženevi, novi Volvo V40 bio je glavna zvezda na štandu švedske kompanije. Najnovije informacije su usmerene na sajam automobila u Parizu, gde će svetlost dana ugledati agresivnija verzija atraktivnog sportskog modela - V40 R-Design...

SRT Viper na videu

SRT Viper na videu

Na sajmu automobila u New Yorku, predstavljena je nova generacija modela Viper, koji neće nositi znak Chryslera niti Dodgea, već će ponosno nositi ime sportske divizvije SRT. Teoriju There is no replacement for cubic displacement! (nema zamene za radnu zapreminu), u Chrylseru su doveli do savršenstva...

David Beckham rasprodaje svoje skupocene automobile

David Beckham rasprodaje svoje skupocene automobile

Engleski fudbaler David Beckham opet je oživeo spekulacije, da želi trajno da se preseli iz Velike Britanije. Igrač tima Los Angeles Galaxy odlučio je da proda ne samo luksuznu vilu u londonskoj oblasti Hertfordshire, već i kolekciju svojuh luksuznih automobila, koja vredi više od pola miliona funti...

Bezbednost u saobraćaju: Budi svestan. Pazi. Izbegni najgore!

Bezbednost u saobraćaju: Budi svestan. Pazi. Izbegni najgore!

Motociklisti spadaju u grupu ranjivih učesnika u saobraćaju, i briga o njima spada u prioritete u svim planovima za poboljšanje bezbednosti u saobraćaju na globalnom nivou, a tako je i u Republici Srbiji. U skladu s tim, Agencija za bezbednost saobraćaja je u toku 2012. godine planirala sprovođenje kampanje posvećene bezbednosti ove kategorije. Kampanja nosi radni naziv "BUDI SVESTAN. PAZI. IZBEGNI NAJGORE!"

Rekordna proizvodnja u Kijinoj evropskoj fabrici

Rekordna proizvodnja u Kijinoj evropskoj fabrici

Osetno povećanje potražnje za vozilima Kia širom Evrope je glavni »krivac« za novi proizvodni rekord u Kijinoj evropskoj fabrici u slovačkoj Žilini. Tako su u 2011. godini u tamošnjoj fabrici ukupno proizveli nešto više od 252.000 Kija i 359.000 motora, što predstavlja 10- odnosno 12-odstotno povećanje u odnosu na godinu ranije.

BMW X6 2023
Slika nedelje