Nova luksuzna limuzina Kia Quoris
Kijina nova luksuzna limuzina (od maja se prodaje u Južnoj Koreji pod imenom K9) će se na ostalim tržištima zvati Quoris, a očekujemo je krajem godine. Ime proizlazi iz engleskih reči ‘core’ i ‘quality’, što bi trebalo predstavljati kombinaciju čvrstoće, luksuza i visoke tehnologije...
Novi model predstavlja širok izbor novih tehnologija, koje kod Kije još nismo videli.
Inovativne tehnologije aktivne bezbednosti
Quoris pri željenoj brzini može održavati određenu sigurnu razdaljinu do vozila pozadi, a čak se može, ukoliko je to potrebno, i automatski sasvim zaustaviti. Quoris takođe može, zahvaljujući upotrebi inovativnih zvučnih i vizuelnih upozorenja i vibriranjem upravljačkog obruča, vozača upozoriti na približavanje eventualne opasnosti. Limuzina ima po tvrdnjama Kijinih inženjera izvanredne sposobnosti praćenja i uočavanja promena u saobraćaju, jer neprestano prima i obrađuje informacije potrebne za nesmetano besprekorno delovanje ovakvog vrhunskog automobila.
Napredni pametni radarski tempomat (ASCC)
Kia u Quorisu po prvi put predstavlja radarski tempomat (Advanced Smart Cruise Control ASCC). Ugrađen u desni deo prednjeg branika, radarski sistem neprestano prati cestu ispred sebe, do maksimalne razdaljine 174 metra. Vozač može vrlo jednostavno upotrebom prekidača na upravljačkom obruču podesiti razdaljinu izborom jedne od 4 opcije (52, 40, 32 ili 25 metara kod brzine 90 km/h). Quoris se može i automatski zaustaviti. Ako je zaustavljanje kraće od 3 sekunda i saobraćaj se nastavlja odvijati nesmetano, Quoris automatski nastavlja vožnju. Ako je zaustavljae duže od 3 sekunda, vozač mora ručno upaliti motor.
Sistem detekcije mrtvog ugla (BSD) i sistem za upozoravanje kod promene vozne trake (LCA)
Sistem detekcije mrtvog ugla (Blind Spot Detection - BSD) sadrži dva radara smeštena na spoljašnjim ivicama zadnjeg branika. Svaki od njih je sposoban registrovati objekte udaljene do 70 metara iza vozila i 4 metra sa svake strane. BSD sistem se aktivira kod brzina većih od 30 km/h, kada vozača upozorava da vozilo dolazi u područje mrtvog ugla – područje veliko približno 4 metra sa svake strane Quorisa i udaljeno više od 6 metara od zadnjeg branika.
U odnosu na postojeće BSD sisteme Quorisov radarski BSD sistem može se pohvaliti dužom razdaljinom registrovanja, koja se koristi i kod sistema za upozoravanje od promene vozne trake (Lane Change Assistance - LCA), pošto sistem LCA vozača između ostalog upozorava i na vozila iza njega.
Ako sistem proceni da bi se sudar mogao dogoditi u manje od 4,5 sekunda se upozorenje u obliku trougla pojavljuje na levom ili desnom bočnom ogledalu (u zavisnosti od strane sa koje dolazi vozilo) i na ekranu na vetrobranskom staklu.
Ako se vozač uprkos tome ne odazove, sledi zvučno upozorenje, a u slučaju da vozač i dalje ne reaguje sledi vibriranje upravljačkog obruča. Vozač, naravno, ima mogućnost deaktiviranja navedenih sistema.
Sistem praćenja vozila kod parkiranja i manevrisanja (AVM)
4 kamere smeštene oko Quorisa čine sistem praćenja (Around View Monitor - AVM), koji nudi maksimalni komfor i bezbednost kod parkiranja i manevrisanja kod niskih brzina. Za razliku od većine sistema konkurentskih modela, koji nude pregled događanja oko vozila do 270 stepeni, Quorisov sistem nudi pregled do 360 stepeni u čak osam različitih načina gledanja, a to se prikazuje na velikom ekranu. Sistem se automatski gasi kod brzina većih od 20 km/h.
Kia Motors