AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Popularni Audi Q5 u salonima se nalazi od 2008. godine, i sada je na polovini svog "životnog" ciklusa. To je jasan znak da je došlo vreme za "zatezanje bora". Pored dozajnerskih promena, unapređeni Audi Q5 je dobio i modernizovane motore...

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Dizajn

 

Spolja ćemo novi Q5 prepoznati po drugačijim branicima, čiji je donji deo, gde se nalaze i usisnici za vazduh, iznenađujuće zaobljen. Maska ima nešto tanji hromiran okvir, a izgled glavnih svetlosnih grupa je praktično isti, osim blago izmenjenih LED dioda za dnevno svetlo. Cevi izduvnog sistema, koje su vešto uklopljene u zadnji branik, sada imaju elipsast oblik, umesto dosadašnjih okruglih. Automobil je za 2 cm šiti (tačno 1,9 m), ima dužinu od 4,63 m i visinu od 1,65 m. Zapremina prtljažnog prostora iznosi 540 litara (maksimalno 1.560 L), što znača da je prošao bez promena.

Oslanjanje

Važnije od revizije eksterijera i enterijera (novi materijali i modifikacija nekih komandi) jesu tehničke modifikacije. Oslanjanje visine 200 mm i međuosovinskog razmaka 2,81 m dobilo je nove opruge, amortizere i stabilizatore, što će posadi obezbediti bolji komfor, a vozaču više užitka u vožnji. Moda elektro-mehaničkih pojačivača upravljača je stigla i u Q5, a tradicionalna hidraulika je prošlost. Felne su prečnika 17 inča, a po zahtevu kupca, mogu biti jedan, dva, pa čak i tri inča veće.

ESC i asistent za silazak niz strmu nizbrdicu su standard, a među "extras" elemente spadaju inteligentni tempomat, adaptivno oslanjanje i sistem održavanja vožnje u saobraćajnoj traci. Naravno, tu je i sistem "pametni ključ" za olakšan ulazak u automobil, trozonska klimatizacija, sedišta sa ventilacijom i panoramski stakleni krov. Vrata prtljažnika se mogu otvoriti ili zatvoriti električnim putem, sedište suvozača je preklopivo, a zadnja klupa je "klizna".

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Motori

Svi benzinski i dizel motori, standardno su opremljeni sistemom start-stop. 4-cilindarski turbodizel 2.0 TDI (105 kW, 320 Nm), uparen sa šestostepeni manuelnim menjačem, prosečno troši samo 5,3 litra "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. Ovu verziju, moguće je poručiti i sa pogonom na prednje točkove, dok sve ostale verzije imaju isključivo pogon na sve točkoce quattro. Rezervoar za gorivo ima zapreminu od 75 litara, što je dovoljno da Q5 2.0 TDI sa jednim rezervoarom pređe do 1.400 kilometara. U ponudi je i snažnija verzija istog motora (130 kW, 380 Nm), koja je za 5 kW jača, a na 100 km prosečno troši 6 l/100 km. V6 3.0 TDI motor razvija 180 kW (245 KS) i 580 Nm. Uparen sa robotizovanim sedmostepenim S-Tronic menjačem, Q5 3.0 TDI prosečno troši samo 0,4 litra više goriva na 100 pređenih kilometara, od snažnije verzije dvolitarskog motora. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h traje samo 6,5 s, a maksimalna brzina iznosi 225 km/h.

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Bazni benzinski motor je 2.0 TFSI (165 kW). Motor je opremljen inoviranim sistemom procesa hlađenja, i značajno skraćuje vreme potrebno za zagrevanje motora pri hladnom startu. Maksimalni obrtni moment motora iznosi 350 Nm, a potrošnja sa manuelnim menjačem iznosi 7,6 l/100 km. U ponudi je i verzija sa osmostepenim Tiptronic menjačem. Benzinski trolitarski V6 motor ima 200 kW i 400 Nm i opremljen kompresorom, a u ponudi menja dosadašnji agregat slične konfiguracije, ali zapremine 3,2 litra. Ovo je i najbrža verzija modela Q5, jer sa ovim motorom, atraktivni SUV iz mesta do 100 km/h ubrzava za samo 5,9 sekundi i postiže maksimalnih 234 km/h. Prosečna potrošnja iznosi 8,5 l/100 km. Tiptronic je u slučaju ovog motora standardan.

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Hybrid

U ponudi će biti i hibridni Q5, koji kombinuje stari benzinski 4-cilindarski 2.0 TFSI (155 kW) motor, sa elektromotorom od 40 kW. Elektromotor energiju crpi iz litijum-jonskih baterija. Ukupna snaga sistema iznosi 180 kW, a maksimalni obrtni moment 480 Nm. Vozač može izabrati jedan od tri režima vožnje, a "paralelni hibrid" je sposoban na čistu električnu energiju da pređe 3 kilometra pri konstantnoj brzini od 60 km/h.

 

Inovativni Audi Q5 biće predstavljen na sajmu automobila u Parizu, a prodaja počinje od oktobra tekuće godine. Klijenti će moći da biraju između petnaest boja karoserije, različite multimedijalne sisteme, audio sistem Bang & Olfusen, DVD, Bluetooth, aplikacije za pametne telefone...

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Automagazin.rs

Nova Mercedes-Benz A-klasa na novom videu

Nova Mercedes-Benz A-klasa na novom videu

Posredstvom kratkog filma, Mercedes-Benz predstavlja prednosti nove generacije modela A-klasa. Podsetimo, nova Mercedes-Benz A-klasa rekla je definitivno zbogom "sendvič konstrukciji" poda i karoseriji koja je koketirala sa MPV segmentom. U Stuttgartu više ne žele da ignorišu otvorenu konkurentsku borbu između Audija A3 i drugih premium modela...

Mazda najavila SKYACTIV-D čisti dizel motor na trci 24 sata Le Mana 2013

Mazda najavila SKYACTIV-D čisti dizel motor na trci 24 sata Le Mana 2013

U kompaniji Mazda Motorsports najavljeno je da će se na najvećem testu izdržljivosti, trci 24 sata Le Mana, pojaviti njeni novi SKYACTIV-D čisti dizel motori u klasi Le Man Prototype 2. Le Manov program sa novim motorima doživeće svoj debi 2013. godine. Mazda je bila prvi, i do danas ostaje prvi azijski proizvođač koji je ikada pobedio na ovoj trci (1991. godine).

Audi 1-2-3 na 24 časa Le Mana

Audi 1-2-3 na 24 časa Le Mana

Jedanaesta pobeda Audi Motorsport odeljenja na Le Manu u poslednjih 13 godina! Jubilarni, 80-ti, Le Man je prošao u znaku nove generacije R18 prototipa – e-tron quattro. Preko 200.000 gledalaca je prisustvovalo veoma dramatičnoj trci, prepunoj preokreta i trkačkih incidenata...

Volvo S60 Polestar: do stotke za 3,9 s, maksimalno preko 300 km/h

Volvo S60 Polestar: do stotke za 3,9 s, maksimalno preko 300 km/h

Na Gothenburg City Race, Volvo je zvanično predstavio sedan S60, koji je modifikovan u saradnji sa Volvo Cars Official Motorsports i kompanije Polestar. Ali, ljubitelji švedske marke nemaju puno razloga za slavlje, jer je proizveden samo jedan primerak ovog atraktivnog automobila, i to za neimenovanog klijenta...

EU planira uvođenje metodike za realnije merenje potrošnje goriva

EU planira uvođenje metodike za realnije merenje potrošnje goriva

Svi veoma dobro znamo koliko je teško postići potrošnju koju navodi proizvođač automobila. Možete pokušavati šta želite, ali u realnim uslovima, brojke koje stoje u zvaničnoj specifikaciji, ponekad su nedostižne. Kao logično, nameće nam se pitanje - zašto se ovi podaci prikazuju, ako su nerealni? I ovo će uskoro biti promenjeno...

Dacia Duster ima motorni čamac kao dodatnu opremu

Dacia Duster ima motorni čamac kao dodatnu opremu

Dacia je u saradnji sa Yamahom, na izabranim tržištima nudi model Duster sa paketom Yamaha Marine. Najveća prednost ovog paketa je motorni čamac japanskog proizvođača, dostupan po specijalnim cenama. U pitanju je čamac na naduvavanje Yamaha Yam 310 S, sa aluminijumskom podlogom, dužine 3,1 metar i širine 1,6 metara...

Hennessey napravio monstruma od Camara ZL1

Hennessey napravio monstruma od Camara ZL1

U kompaniji Hennessey je rođena nova zver. Od veoma brzog modela Camaro ZL1, stvoren je ulični monstrum, koji ima preko 1.000 konjskih snaga! S obzirom da Chevrolet Camaro ZL1 ima isti motor (6.2) kao i Cadillac CTS-V, u Hennesseyu nisu imali težak posao...

Potvrđeno: BMW i8 će koštati oko 100.000 evra

Potvrđeno: BMW i8 će koštati oko 100.000 evra

BMW je potvrdio informaciju, da će novi sportski model, koji pokreću benzinski turbo trocilindarski motor i elektromotor, koštati više od 100.000 evra. O ceni ovog supersportskog "hibrida" je govorio Ian Robertson, šef globalne prodaje u kompaniji BMW, prilikom otvaranja prodajnog objekta u Londonu, koji je primarno usmeren na novu diviziju BMW i...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje