AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Nova Astra BiTurbo – Najmoćnija dizel Astra ikada

Nova Astra BiTurbo – Najmoćnija dizel Astra ikada

Opel Astra porodica je dopunjena novim snažnim dizel članom – 2.0 BiTurbo CDTI motorom sa 143 kW/195 ks i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Dostupne su tri karoserijske verzije: hatchback 5V, kupe i karavan. Ni jedan drugi brend u segmentu kompaktnih modela ne nudi ovako širok izbor visokoperformantnih dizel motora...

Astra BiTurbo CDTI sa pet vrata dostiže maksimalnu brzinu od 226 km/h, što je čini najbržom dizel Astrom ikada (Sports Tourer 222 km/h, GTC 223 km/h). Dok nudi moćne performanse i zabavu pri vožnji, BiTurbo motor je takođe veoma efikasan. U kombinaciji sa ekonomičnom Start/Stop tehnologijom, koja je standard u svim Astra BiTurbo modelima, GTC koristi samo 4,9 l/100 km (Sports Tourer i model sa 5 vrata 5,1 l/100km). GTC beleži emisiju od 129 g/km (134 g/m beleže hečbek i kravan modeli).

Lansiran početkom 2012. u Opelovoj perjanici, Insigniji, snažan motor od 195 ks uvodi u Astra porodicu sofisticiranu sekvencijalnu BiTurbo tehnologiju koja dolazi sa dvostrukim interkuler sistemom. Nove Astra BiTurbo verzije se mogu naručiti od jeseni, a trebalo bi da budu u predstavništvima do kraja ove godine. 

Nema više ''turbo lag'' efekta  



Kod Astrinog BiTurbo četvorocilindričnog dizel motora, dva turbopunjača različitih veličina rade bilo odvojeno ili zajedno. Manji turbopunjač, pri nižim brzinama motora, postiže veliko ubrzanje za vrlo kratko vreme. To znači da papučica za gas dobro reaguje i sprečava neželjeni „turbo lag“ efekat. Počevši od 1250 obrtaja u minuti, vozač već tada može da izvuče 320 Nm – to je 80% maksimalnog obrtnog momenta od 400 Nm, koji sada može da se dostigne između 1750 i 2500 obrtaja u minuti.

U srednjem opsegu obrtaja, oba turbopunjača rade zajedno, gde se vazduh koji ulazi prvo prekompresuje u većem turbopunjaču, a nakon toga potpuno kompresuje u manjem. Premostni ventil se konstantno kontroliše kako bi deo izduvnih gasova propustio većem turbopunjaču. Kao rezultat toga, vozač i dalje uživa u glatkom ubrzanju. Pri većem broju obrtaja u minuti (od oko 3000 opm) svi gasovi ulaze direktno u veći turbopunjač, održavajući napajanje tečnosti pri većim brzinama.

Glavni cilj u razvoju 2,0 BiTurbo CDTI motora je bio da se osigura brzo nagomilavanje pritiska punjenja vazduha pri niskom opsegu obrtaja u minuti, dok omogućava reakciju ubrzanja pri srednjem opsegu obrtaja. Vazduh u motoru je idealno prilagođen prema  opsegu obrtaja i potrebama dva turbopunjača različitih veličina. Pri nižim obrtajima dodatni kuler, koji je povezan isključivo sa manjim turbopunjačem, obezbeđuje da mala zapremina vazduha prođe direktno do komore za sagorevanje. Pri srednjem opsegu obrtaja, veći i snažniji turbopunjač postaje sve više angažovan. Njegov veliki protok vazduha hladi veći kuler. Pošto je sklop odeljka za motor na Astri drugačiji od Insignijinog, inženjeri su se odlučili za pametno pakovanje interno podelivši modul interkulera na manji i veći kuler. Ovim se razlikuje od BiTurbo motora na Insigniji gde su kuleri postavljeni na odvojena mesta. Oba kulera u Astra BiTurbo motoru se hlade vazduhom. 

Nova Astra BiTurbo – Najmoćnija dizel Astra ikada

Oštar sportski dizajn naglašava visoke performanse  

Nove visokoperformantne BiTurbo dizel verzije sa pet vrata, Sports Tourer i GTC, dobile su još više sportski i stilizovan spoljašnji izgled od njihovih konvencionalnih modela. Prednja instrument tabla Astra BiTurbo modela (GTC, Sports Tourer i model sa pet vrata) naglašava visoke performanse automobila i njegovu agresivniju prirodu. Gornja rešetka ima sličan oblik kao ona na Astra GTC modelu, mada je prednja lajsna uvek u boji karoserije a hečbek i Sports Tourer BiTurbo modeli imaju novu lajsnu preko rešetke u obliku krila. Niži usisnik vazduha je takođe dobio sportski dizajn: deo gde centralna rešetka ulazi u spoljašnju rešetku izvajan je u oblik nalik peraju ajkule, čineći da automobil deluje agresivnije. Okvir bočnog prozora ima hromirane umetke. Na zadnjem delu, dve izduvne cevi i upečatljiviji oblik zadnjeg branika daju automobilu posebno moćan stav.
U kabini Astra BiTurbo verzije JetBlack crna tkanina ili koža su kombinovane sa Magic Red crvenom nijansom na ivici sedišta. Magic Red crveni štepovi i šavovi na sedištima, umetcima na vratima i menjaču, doprinose sportskoj atmosferi unutrašnjosti. Novi kožni volan i posebni otirači sa crvenim okvirom su druga sportska komponenta Astra BiTurbo kabine.

BiTurbo verzije koriste Astrinu široku ponudu tehnologije


Sada najmoćniji dizel motor, Opel Astra BiTurbo, takođe ima koristi od mnogih premijum bezbednosnih karakteristika i opcija za povećanje udobnosti koje su dostupne u novoj  Astra porodici. One uključuju drugu generaciju Opel Eye prednje kamere sa unapređenim sistemom za prepoznavanje saobraćajnih znakova (TSA II),  sistem upozorenja pri napuštanju trake (LDW), sistem za praćenje razdaljine automobila (FDI) i sistem upozorenja na frontalni sudar (FCA). Zadnja kamera je dostupna kod Sports Tourer i BiTurbo modela sa pet vrata.

Novi sistemi dopunjunju već široku Astrinu ponudu inovativnih tehnologija, od kojih su neke jedinstvene u segmentu kompaktnih automobila, dok se neke druge teško mogu naći kod Opelovih konkurenata. Jedan od njih je inteligentno adaptivno prednje osvetljavanje puta (AFL+) poslednje generacije sa bi-ksenonskim farovima i velikim brojem sofisticiranih svetlosnih funkcija, uključujući i sistem za regulaciju snopa dugih svetala, dinamično osvetljenje u krivinama, svetlo pri skretanju, kao i varijabilna distribucija svetla koja se automatski prilagođava prema preovlađujućim uslovima, pa čak i prema vremenu.

Vozna dinamika BiTurbo verzije modela Astra je dodatno unapređena modifikovanjem  ležajeva, redukovanjem visine modela krućim oprugama i uključivanjem nove zadnje osovine sa većom stopom kotrljanja.  Pored već dinamičnih voznih karakteristika Astre, kupci mogu da se odluče za Opelov inteligentan mehatronički FlexRide sistem koji se automatski prilagođava preovlađujućim uslovima vožnje i nudi tri režima: Standard, Tour orijentisan na udobnost, i aktivniji Sport režim. FlexRide sistem za BiTurbo motore je prilagođen da garantuje dobre performanse vožnje zajedno sa višim stepenom reakcije vozila.

Kao svi Astra GTC i OPC modeli, Astra GTC BiTurbo verzija ima prednje HiPerStruts vešanje (visokoperformantni amortizer) kao deo standardne opreme na amortizerima prednjeg točka zarad još više sportske vožnje i upravljanja. Prednje HiPerStruts vešanje poboljšava zahvatanje puta, povećava snagu pri skretanju i značajno redukuje „torque steer“ efekat dozvoljavajući vozačima da izvuku maksimum iz performansi.  

Za dodatnu udobnost, ergonomska prednja sedišta su ponuđena u svim Astra modelima, uključujući i BiTurbo verzije. Sedišta sa AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V) sertifikatom gode leđima vozača i suvozača. Još jedna opcionalna karakteristika koja daje dodatnu luksuznu notu kabini GTC modela, uključujući i BiTurbo verzije, je panoramski vetrobran. Ovaj ekskluzivan vetrobran patentiran od strane Opela doseže skroz do sredine krova automobila, nudeći vozaču i svim putnicima izvanredno vizuelno, prostorno i vozno iskustvo.

Opel

Hondin ASIMO nastupio je u Kolarčevoj zadužbini

Hondin ASIMO nastupio je u Kolarčevoj zadužbini

Najnapredniji humanoidni robot na svetu, Hondin ASIMO, premijerno je nastupio juče u Kolarčevoj zadužbini u Beogradu, u okviru naučnopopularne manifestacije “Dani budućnosti", koju je organizovao Centra za promociju nauke i Elektrotehnički fakultet...

Opel na Business Exitu

Opel na Business Exitu

Na manifestaciji Business Exit, koja se održava u četvrtak, 27.09.2012., na Petrovaradinskoj tvrđavi u Novom Sadu, posetioci će moći da uživaju u specijalnoj izložbi Opelovih automobila - od oldtajmera do najnovije Astre GTC...

Nova montažna linija za automobile Subaru

Nova montažna linija za automobile Subaru

Proizvođač automobila Subaru, japanska kompanija „Fudži teška industrija“ - FHI, prikazala je po prvi put pilot-verziju modela Subaru XV sklopljenog u Maleziji, na 20. Međunarodnom sajmu automobila u Indoneziji. Lokalna proizvodnja trebalo bi da započne januara 2013. godine...

RENAULT PRO + , SADA I U SRBIJI!

RENAULT PRO + , SADA I U SRBIJI!

U sredu 19 septembra u 19:30h AK KOMPRESOR ponosno je otvorila PRVI RENAULT PRO+ CENTAR U SRBIJI. Uz mnogobrojne zvanice iz sveta automobila, predstavnike kompanija, partnere i prijatelje, predstavljen je novi Renaultov koncept prodaje i održavanja lakih komercijalnih vozila namenjen profesionalnim kupcima, zanatlijama, preduzetnicima i korporacijama.

Novi Opel ADAM ostvaruje snove posetilaca na sajmu u Parizu

Novi Opel ADAM ostvaruje snove posetilaca na sajmu u Parizu

Novi ADAM, Opelov šik, mali gradski automobil će imati svoju svetsku premijeru za samo nekoliko dana, na "Mondial de l'Automobile" (Pariz, od 29. septembra do 14. oktobra 2012.), gde će tajne koje se kriju iza njegovog, praktično neograničenog, potencijala za prilagođavanje biti otkrivene...

Lamborghini Temerario Ad Personam (2025)
Slika nedelje