AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Nova Astra BiTurbo – Najmoćnija dizel Astra ikada

Nova Astra BiTurbo – Najmoćnija dizel Astra ikada

Opel Astra porodica je dopunjena novim snažnim dizel članom – 2.0 BiTurbo CDTI motorom sa 143 kW/195 ks i 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Dostupne su tri karoserijske verzije: hatchback 5V, kupe i karavan. Ni jedan drugi brend u segmentu kompaktnih modela ne nudi ovako širok izbor visokoperformantnih dizel motora...

Astra BiTurbo CDTI sa pet vrata dostiže maksimalnu brzinu od 226 km/h, što je čini najbržom dizel Astrom ikada (Sports Tourer 222 km/h, GTC 223 km/h). Dok nudi moćne performanse i zabavu pri vožnji, BiTurbo motor je takođe veoma efikasan. U kombinaciji sa ekonomičnom Start/Stop tehnologijom, koja je standard u svim Astra BiTurbo modelima, GTC koristi samo 4,9 l/100 km (Sports Tourer i model sa 5 vrata 5,1 l/100km). GTC beleži emisiju od 129 g/km (134 g/m beleže hečbek i kravan modeli).

Lansiran početkom 2012. u Opelovoj perjanici, Insigniji, snažan motor od 195 ks uvodi u Astra porodicu sofisticiranu sekvencijalnu BiTurbo tehnologiju koja dolazi sa dvostrukim interkuler sistemom. Nove Astra BiTurbo verzije se mogu naručiti od jeseni, a trebalo bi da budu u predstavništvima do kraja ove godine. 

Nema više ''turbo lag'' efekta  



Kod Astrinog BiTurbo četvorocilindričnog dizel motora, dva turbopunjača različitih veličina rade bilo odvojeno ili zajedno. Manji turbopunjač, pri nižim brzinama motora, postiže veliko ubrzanje za vrlo kratko vreme. To znači da papučica za gas dobro reaguje i sprečava neželjeni „turbo lag“ efekat. Počevši od 1250 obrtaja u minuti, vozač već tada može da izvuče 320 Nm – to je 80% maksimalnog obrtnog momenta od 400 Nm, koji sada može da se dostigne između 1750 i 2500 obrtaja u minuti.

U srednjem opsegu obrtaja, oba turbopunjača rade zajedno, gde se vazduh koji ulazi prvo prekompresuje u većem turbopunjaču, a nakon toga potpuno kompresuje u manjem. Premostni ventil se konstantno kontroliše kako bi deo izduvnih gasova propustio većem turbopunjaču. Kao rezultat toga, vozač i dalje uživa u glatkom ubrzanju. Pri većem broju obrtaja u minuti (od oko 3000 opm) svi gasovi ulaze direktno u veći turbopunjač, održavajući napajanje tečnosti pri većim brzinama.

Glavni cilj u razvoju 2,0 BiTurbo CDTI motora je bio da se osigura brzo nagomilavanje pritiska punjenja vazduha pri niskom opsegu obrtaja u minuti, dok omogućava reakciju ubrzanja pri srednjem opsegu obrtaja. Vazduh u motoru je idealno prilagođen prema  opsegu obrtaja i potrebama dva turbopunjača različitih veličina. Pri nižim obrtajima dodatni kuler, koji je povezan isključivo sa manjim turbopunjačem, obezbeđuje da mala zapremina vazduha prođe direktno do komore za sagorevanje. Pri srednjem opsegu obrtaja, veći i snažniji turbopunjač postaje sve više angažovan. Njegov veliki protok vazduha hladi veći kuler. Pošto je sklop odeljka za motor na Astri drugačiji od Insignijinog, inženjeri su se odlučili za pametno pakovanje interno podelivši modul interkulera na manji i veći kuler. Ovim se razlikuje od BiTurbo motora na Insigniji gde su kuleri postavljeni na odvojena mesta. Oba kulera u Astra BiTurbo motoru se hlade vazduhom. 

Nova Astra BiTurbo – Najmoćnija dizel Astra ikada

Oštar sportski dizajn naglašava visoke performanse  

Nove visokoperformantne BiTurbo dizel verzije sa pet vrata, Sports Tourer i GTC, dobile su još više sportski i stilizovan spoljašnji izgled od njihovih konvencionalnih modela. Prednja instrument tabla Astra BiTurbo modela (GTC, Sports Tourer i model sa pet vrata) naglašava visoke performanse automobila i njegovu agresivniju prirodu. Gornja rešetka ima sličan oblik kao ona na Astra GTC modelu, mada je prednja lajsna uvek u boji karoserije a hečbek i Sports Tourer BiTurbo modeli imaju novu lajsnu preko rešetke u obliku krila. Niži usisnik vazduha je takođe dobio sportski dizajn: deo gde centralna rešetka ulazi u spoljašnju rešetku izvajan je u oblik nalik peraju ajkule, čineći da automobil deluje agresivnije. Okvir bočnog prozora ima hromirane umetke. Na zadnjem delu, dve izduvne cevi i upečatljiviji oblik zadnjeg branika daju automobilu posebno moćan stav.
U kabini Astra BiTurbo verzije JetBlack crna tkanina ili koža su kombinovane sa Magic Red crvenom nijansom na ivici sedišta. Magic Red crveni štepovi i šavovi na sedištima, umetcima na vratima i menjaču, doprinose sportskoj atmosferi unutrašnjosti. Novi kožni volan i posebni otirači sa crvenim okvirom su druga sportska komponenta Astra BiTurbo kabine.

BiTurbo verzije koriste Astrinu široku ponudu tehnologije


Sada najmoćniji dizel motor, Opel Astra BiTurbo, takođe ima koristi od mnogih premijum bezbednosnih karakteristika i opcija za povećanje udobnosti koje su dostupne u novoj  Astra porodici. One uključuju drugu generaciju Opel Eye prednje kamere sa unapređenim sistemom za prepoznavanje saobraćajnih znakova (TSA II),  sistem upozorenja pri napuštanju trake (LDW), sistem za praćenje razdaljine automobila (FDI) i sistem upozorenja na frontalni sudar (FCA). Zadnja kamera je dostupna kod Sports Tourer i BiTurbo modela sa pet vrata.

Novi sistemi dopunjunju već široku Astrinu ponudu inovativnih tehnologija, od kojih su neke jedinstvene u segmentu kompaktnih automobila, dok se neke druge teško mogu naći kod Opelovih konkurenata. Jedan od njih je inteligentno adaptivno prednje osvetljavanje puta (AFL+) poslednje generacije sa bi-ksenonskim farovima i velikim brojem sofisticiranih svetlosnih funkcija, uključujući i sistem za regulaciju snopa dugih svetala, dinamično osvetljenje u krivinama, svetlo pri skretanju, kao i varijabilna distribucija svetla koja se automatski prilagođava prema preovlađujućim uslovima, pa čak i prema vremenu.

Vozna dinamika BiTurbo verzije modela Astra je dodatno unapređena modifikovanjem  ležajeva, redukovanjem visine modela krućim oprugama i uključivanjem nove zadnje osovine sa većom stopom kotrljanja.  Pored već dinamičnih voznih karakteristika Astre, kupci mogu da se odluče za Opelov inteligentan mehatronički FlexRide sistem koji se automatski prilagođava preovlađujućim uslovima vožnje i nudi tri režima: Standard, Tour orijentisan na udobnost, i aktivniji Sport režim. FlexRide sistem za BiTurbo motore je prilagođen da garantuje dobre performanse vožnje zajedno sa višim stepenom reakcije vozila.

Kao svi Astra GTC i OPC modeli, Astra GTC BiTurbo verzija ima prednje HiPerStruts vešanje (visokoperformantni amortizer) kao deo standardne opreme na amortizerima prednjeg točka zarad još više sportske vožnje i upravljanja. Prednje HiPerStruts vešanje poboljšava zahvatanje puta, povećava snagu pri skretanju i značajno redukuje „torque steer“ efekat dozvoljavajući vozačima da izvuku maksimum iz performansi.  

Za dodatnu udobnost, ergonomska prednja sedišta su ponuđena u svim Astra modelima, uključujući i BiTurbo verzije. Sedišta sa AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V) sertifikatom gode leđima vozača i suvozača. Još jedna opcionalna karakteristika koja daje dodatnu luksuznu notu kabini GTC modela, uključujući i BiTurbo verzije, je panoramski vetrobran. Ovaj ekskluzivan vetrobran patentiran od strane Opela doseže skroz do sredine krova automobila, nudeći vozaču i svim putnicima izvanredno vizuelno, prostorno i vozno iskustvo.

Opel

Fiat 500L: Prva kompozicija krenula za Bar

Fiat 500L: Prva kompozicija krenula za Bar

Prve železničke kompozicije s vozilima marke Fiat 500L, jutros su krenule za Luku Bar iz Kragujevca. Na 16 vagona utovareno je 206 vozila, koja su namenjena izvozu. Kompozicija u večernjim časovima stiže u Bar, gde se vozila ukrcavaju na brod i nastavljaju za Italiju....

Fiat 500XL - Izgled otkriven!

Fiat 500XL - Izgled otkriven!

Iz Evropskog zavoda za patente "procurele" su skice druge karoserijske verzije nedavno predstavljenog modela Fiat 500L. Novi MPV sa tri reda sedišta, nosiće oznaku Fiat 500XL, a u svoj enterijer će moći da primi sedam putnika...

Lamborghini Aventador pozira sa slonom

Lamborghini Aventador pozira sa slonom

Automobilske kompanije i mediji, često snimaju automobile pored životinja, posebno onih koji asociraju na brzinu. Kompanija za proizvodnju atraktivnih felni, ADV.1 Wheels, pripremila je nove hromirane felne ADV5 za Lamborghini Aventador i odlučila da ih propagira na neuobičajen način...

Dušan Borković i Nisotec Racing Team sa fanovima

Dušan Borković i Nisotec Racing Team sa fanovima

Srpski automobilista Dušan Borković član Nisotec Racing Team-a između dve trke evropskog šampionata na brdskim stazama ima puno aktivnosti u Srbiji. Veliki broj navijača našeg vozača koji se nalazi na korak od osvajanja titule evropskog šamopiona imao je priliku da se druži sa Borkovićem u Novom Sadu i Guči...

Suzuki S-Cross: Naslednik modela SX4 dobija svoj oblik

Suzuki S-Cross: Naslednik modela SX4 dobija svoj oblik

Sa modelom SX4, Suzuki je konačno pronašao recept, kako uspešno nastupiti na evropskom tržištu. Ali, to je bilo pre šest godina, a bliži se vreme za naslednika. Suzuki će na na međunarodnom salonu automobila u Parizu, prikazati koncept S-Cross, kojim će najaviti novi smer razvoja japanskih crossover modela...

BMW Group beleži nove prodajne rekorde

BMW Group beleži nove prodajne rekorde

U vremesnkom periodu od januara do jula tekuće godine, grupacija BMW je prodala preko 1 milion novih automobila. U prvih sedam meseci 2012. godine, BMW Group, pod čijom "kapom" posluju marke MINI, Rolls-Royce i BMW, prodao je 1.036.088 automobila, što predstavlja rast prodaje u odnosu na isti period prošle godine od 7,6%...

Subaru Srbija akcija: model Forester već od 19.900 evra

Subaru Srbija akcija: model Forester već od 19.900 evra

Zahvaljujući potpuno novoj „imprezi“ prodaja vozila Subaru porasla je u poslednjih godinu dana na skoro svim inostranim tržištima, uključujući i Sjedinjene Američke Države, gde je drugi kvartal od aprila do juna doneo novi rekord od 82.000 prodatih jedinica...

Cena Fiata 500L u Srbiji je 13.490 evra!

Cena Fiata 500L u Srbiji je 13.490 evra!

Novi Fiat 500L (L - Large) zvanično je predstavljen početkom marta na Salonu automobila u Ženevi, a pre nešto više od mesec dana predstavnici specijalizovanih medija iz celog sveta imali su priliku da obave prve test vožnje u Torinu....

Mazda 6e
Slika nedelje