Mazdini inženjeri dobili nagradu za razvoj filtera čestica kod dizel motora
Inženjerski tim kompanije Mazda Motor Corporation dobio je dve nagrade za tehnološki razvoj na nedavno održanoj konferenciji Udruženja automobilskih inženjera Japana (JSAE) u Jokohami. Grupa Mazdinih istraživača nagrađena je za unapređenje filtera čestica kod dizel motora (DFP)...
Druga grupa je nagrađena za dostizanje svetskog rekorda kada je reč o razmeru kompresije i redukciji trenja koje dodatno smanjuje potrošnju goriva kod Mazdinog novog SKYACTIV-G benzinskog motora. JSAE nagrada se dodeljuje za izvanredna dostignuća u oblasti tehnologije koja doprinose razvoju automobilskog inženjerstva uopšte.
Mazdina DPF tehnologija podrazumeva nanokatalitičku tehnologiju sa pojedinačnim česticama kojom se povećava termalna izdržljivost i omogućava bolji rad motora na niskim temperaturama, a po prvi put je primenjena kod SKYACTIV-D dizel motora u modelu CX-5. Katalitički konvertor je sada direktno povezan sa motorom i dostiže 30–50% smanjenja potrošnje platinijumskih grupa metala (PGM), uz očuvanje vrhunskih performansi.
Druga nagrada dodeljena je za dva revolucionarna proizvoda u oblasti tehnologije unutrašnjeg sagorevanja. Grupa Mazdinih inženjera uspela je da ostvari odnos kompresije 14:1 – najviši do sada u oblasti automobilske tehnologije kod benzinskih motora sa direktnim ubrizgavanjem - SKYACTIV-G. Nagrada se odnosi i na veću efikasnost, odnosno smanjenu potrošnju goriva zahvaljujući redukciji mehaničkog trenja.
Mazda