AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Revolucionaran Volvoov vazdušni jastuk za pešake - princip rada

Revolucionaran Volvoov vazdušni jastuk za pešake - princip rada

Sedam senzora, napredna tehnologija i jedan vazdušni jastuk koji se aktivira munjevitom brzinom u području vetrobrana. To su glavni elementi tehnologije vazdušnog jastuka za pešake – inovativnog bezbednosnog sistema koji je debitovao u potpuno novom Volvou V40...

Dvadeset pet odsto svih žrtava saobraćajnih nesreća u Kini čine pešaci. U Evropi je taj broj nešto manji (14 odsto), dok u SAD iznosi 12 odsto. No, mnogo je veći postotak teže i lakše povređenih pešaka. Najozbiljnije povrede glave pešaka nastaju udarcem u poklopac motora, donji deo vetrobranskog stakla i A nosače krova.

Vodeći se ovim podacima, Volvo Cars korporacija je započela razvoj tehnologije vazdušnog jastuka za pešake koji je, kao nova prekretnica bezbednosnih sistema, debitovao na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi u potpuno novom Volvou V40.

„Ponosni smo što možemo da ponudimo automobil sa vazdušnim jastukom za pešake. Njegova namena je da zaštiti pešake u određenim situacijama, odnosno prilikom udarca u poklopac motora, donji deo vetrobranskog stakla ili A nosač krova i tako spreči ozbiljnije povrede glave“, ističe Thomas Broberg, stariji tehnički savetnik za bezbednost pri Volvo Cars korporaciji.

Sedam senzora ugrađenih u prednji deo vozila šalje signale kontrolnoj jedinici. Kada automobil ostvari kontakt s određenim objektom, dolazi do promene signala. U tom trenutku kontrolna jedinica procenjuje dobijeni signal i, u slučaju da utvrdi da je objekat zapravo noga pešaka, aktivira vazdušni jastuk.

Revolucionaran Volvoov vazdušni jastuk za pešake - princip rada

Poklopac motora koji se podiže za 10 cm

Šarke poklopca motora su opremljene pirotehničkim mehanizmom oslobađanja koji u slučaju aktivacije sistema oslobađa zadnji deo poklopca motora. Istovremeno se vazdušni jastuk počinje da puni gasom i svojim naduvavanjem podiže poklopac motora za 10 cm.

Ostvareni razmak između poklopca motora i tvrdih komponenti u motornom delu stvara prostor za deformisanje poklopca motora, čime se stvara učinak amortizovanja, odnosno poklopac motora „prihvata“ pešaka. „Vazdušni jastuk ima dve funkcije. Podiže poklopac motora kako bi stvorio razmak i ublažava udarac“, pojašnjava Broberg.

U naduvanom položaju vazdušni jastuk prekriva čitav donji deo vetrobranskog stakla, odnosno dve trećine vetrobranskog stakla i A nosača krova. Čitav proces aktivacije sistema i naduvavanja jastuka traje tek nekoliko stotih delova sekunde.

Test sa humanoidnim lutkama

Sistem vazdušnog jastuka za pešake je aktivan pri brzinama između 20 i 50 km/h. Celih 75 odsto svih nezgoda s pešacima događa se pri brzinama do 40 km/h. Sam vazdušni jastuk sastoji se od vreće i generatora gasa. Nakon aktivacije vreća se puni gasom za nekoliko milisekundi.

„Razvili smo tehnologiju koristeći kompjutersku simulaciju i humanoidne lutke, a testovi su sprovedeni u brojnim konfiguracijama“, napominje Broberg.

Pre dve godine Volvo je predstavio sistem otkrivanja pešaka s funkcijom automatskog kočenja, koji pomaže u izbegavanju kontatka s pešakom pri brzini do 35 km/h, a pri većim brzinama značajno se smanjuje brzina naleta na pešaka. Taj sistem, u kombinaciji s novim vazdušnim jastukom za pešake, istinska je dobitna kombinacija u zaštiti pešaka.

Grand Motors

Novi sistem apsolutne kontrole za Honda automobile

Novi sistem apsolutne kontrole za Honda automobile

Honda je u svoju ponudu uvrstila potpuno novi uređaj – VIPER. Ovo je najnovija generacija alarma, ali i uređaj koji u velikoj meri doprinosi komforu korišćenja automobila i omogućava Vam apsolutnu kontrolu nad automobilom...

VW Taigun: koncept terenske verzije modela Up!

VW Taigun: koncept terenske verzije modela Up!

U brazilskom Sao Paulu ove nedelje se održava međunarodni sajam automobila. Kompanija Volkswagen ovde je predstavila studiju kompaktnog SUV modela pod nazivom Taigun. Automobil je tehnički baziran na seriji modela New Small Family, u koju spadaju modeli VW Up!, Škoda Citigo i SEAT Mii...

Benzin od vazduha i vode - dolazi uskoro?

Benzin od vazduha i vode - dolazi uskoro?

S vremena na vreme u ozbiljnim medijima se pojavljuju informacije, koje se odnose na takozvana zelena goriva. Poslednja takva informacija se pojavila u dnevniku The Telegraph. Prema pisanju ovog dnevnog lista, britanska firma Air Fuel Synthesis (AFS) je pronašla revolucionaran način, kako od vode i vazduha napraviti "benzin"...

Vespa u Progresu

Vespa u Progresu

U galeriji “Progres” u Knez Mihajlovoj ulici u Beogradu u toku je izložba pod nazivom “Vespa – 55 godina u Beogradu”. Organizator izložbe je “Vespa Klub Srbija”. Izložbu je svečano otvorio ambasador Italije u Srbiji gospodin Armando Varikio (Armando Varriccio), inače veliki ljubitelj starovremenskih vozila...

Evropsko tržište u septembru 2012 - Analiza

Evropsko tržište u septembru 2012 - Analiza

Mesec septembar je pokazao, da je situacija na evropskom tržištu novih automobila veoma ozbiljna. U Evropi je tokom septembra meseca tekuće godine prodato 1.132.908 vozila, što je za 11,2 % manje nego u istom mesecu prošle godine. Ovo pokazuje statistika analitičke kompanije JATO Dynamics...

Istraživanje - Pušenje je štetno za putnike u automobilu

Istraživanje - Pušenje je štetno za putnike u automobilu

Ranije studije su jasno dokazale, da udisanje dima cigareta šteti zdravlju ljudi. Najnovije istraživanje u Velikoj Britaniji upozorava, da je pasivno pušenje opasno po zdravlje putnika u automobilu. Zaključak je jasan, nikako ne pušite dok vozite ili se vozite...

Pre 125 godina Bosch je proizveo prvi magnet za paljenje

Pre 125 godina Bosch je proizveo prvi magnet za paljenje

Počeci kompanije Bosch kao dobavljača automobilske opreme sežu još u daleku 1887. godinu. U toj je godini na zahtev jednog kupca, 25-godišnji električar i precizni mehaničar Robert Bosch izradio proizvod koji je kasnije odigrao važnu ulogu u automobilu – magnet za paljenje za stacionarni motor...

Wimmer RS: 1020 konja za Porsche 911 GT2 RS

Wimmer RS: 1020 konja za Porsche 911 GT2 RS

Porsche 911 GT2 RS dobija supersnažnu injekciju. Nemačka tjuning kompanija, Wimmer Racing Technology, smatra da su inženjeri Porschea pri razvoju modela GT2 bili previše oprezni, i zato je predstavila poseban tjuning paket...

Mercedes-Benz GLB (2026)
Slika nedelje