AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Revolucionaran Volvoov vazdušni jastuk za pešake - princip rada

Revolucionaran Volvoov vazdušni jastuk za pešake - princip rada

Sedam senzora, napredna tehnologija i jedan vazdušni jastuk koji se aktivira munjevitom brzinom u području vetrobrana. To su glavni elementi tehnologije vazdušnog jastuka za pešake – inovativnog bezbednosnog sistema koji je debitovao u potpuno novom Volvou V40...

Dvadeset pet odsto svih žrtava saobraćajnih nesreća u Kini čine pešaci. U Evropi je taj broj nešto manji (14 odsto), dok u SAD iznosi 12 odsto. No, mnogo je veći postotak teže i lakše povređenih pešaka. Najozbiljnije povrede glave pešaka nastaju udarcem u poklopac motora, donji deo vetrobranskog stakla i A nosače krova.

Vodeći se ovim podacima, Volvo Cars korporacija je započela razvoj tehnologije vazdušnog jastuka za pešake koji je, kao nova prekretnica bezbednosnih sistema, debitovao na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi u potpuno novom Volvou V40.

„Ponosni smo što možemo da ponudimo automobil sa vazdušnim jastukom za pešake. Njegova namena je da zaštiti pešake u određenim situacijama, odnosno prilikom udarca u poklopac motora, donji deo vetrobranskog stakla ili A nosač krova i tako spreči ozbiljnije povrede glave“, ističe Thomas Broberg, stariji tehnički savetnik za bezbednost pri Volvo Cars korporaciji.

Sedam senzora ugrađenih u prednji deo vozila šalje signale kontrolnoj jedinici. Kada automobil ostvari kontakt s određenim objektom, dolazi do promene signala. U tom trenutku kontrolna jedinica procenjuje dobijeni signal i, u slučaju da utvrdi da je objekat zapravo noga pešaka, aktivira vazdušni jastuk.

Revolucionaran Volvoov vazdušni jastuk za pešake - princip rada

Poklopac motora koji se podiže za 10 cm

Šarke poklopca motora su opremljene pirotehničkim mehanizmom oslobađanja koji u slučaju aktivacije sistema oslobađa zadnji deo poklopca motora. Istovremeno se vazdušni jastuk počinje da puni gasom i svojim naduvavanjem podiže poklopac motora za 10 cm.

Ostvareni razmak između poklopca motora i tvrdih komponenti u motornom delu stvara prostor za deformisanje poklopca motora, čime se stvara učinak amortizovanja, odnosno poklopac motora „prihvata“ pešaka. „Vazdušni jastuk ima dve funkcije. Podiže poklopac motora kako bi stvorio razmak i ublažava udarac“, pojašnjava Broberg.

U naduvanom položaju vazdušni jastuk prekriva čitav donji deo vetrobranskog stakla, odnosno dve trećine vetrobranskog stakla i A nosača krova. Čitav proces aktivacije sistema i naduvavanja jastuka traje tek nekoliko stotih delova sekunde.

Test sa humanoidnim lutkama

Sistem vazdušnog jastuka za pešake je aktivan pri brzinama između 20 i 50 km/h. Celih 75 odsto svih nezgoda s pešacima događa se pri brzinama do 40 km/h. Sam vazdušni jastuk sastoji se od vreće i generatora gasa. Nakon aktivacije vreća se puni gasom za nekoliko milisekundi.

„Razvili smo tehnologiju koristeći kompjutersku simulaciju i humanoidne lutke, a testovi su sprovedeni u brojnim konfiguracijama“, napominje Broberg.

Pre dve godine Volvo je predstavio sistem otkrivanja pešaka s funkcijom automatskog kočenja, koji pomaže u izbegavanju kontatka s pešakom pri brzini do 35 km/h, a pri većim brzinama značajno se smanjuje brzina naleta na pešaka. Taj sistem, u kombinaciji s novim vazdušnim jastukom za pešake, istinska je dobitna kombinacija u zaštiti pešaka.

Grand Motors

Toyota - Specijalna servisna kampanja

Toyota - Specijalna servisna kampanja

Toyota Srbija najavljuje servisnu kampanju povodom potencijalnog problema koji se može javiti sa prekidačem elektopodizača prozorskog stakla u vozačevim vratima. Uzrok problema je neravnomerno nanošenje maziva na kontaktnim površinama unutar prekidača...

Elegantna i prefinjena Astra sedan: novi član Astra porodice

Elegantna i prefinjena Astra sedan: novi član Astra porodice

Elegantni četvorovratni sedan, najnoviji član Astra porodice, biće prvi put predstavljen na domaćem tržištu u četvrtak, 11.10. na Sajmu automobila u Novom Sadu. Zahvaljujući njemu, Opelova gama je kompletirana, a posetioci će imati priliku da novog sedana vide nedugo nakon svetske premijere na moskovskom Međunarodnom Auto Salonu...

Renault Clio Estate - Prve fotografije i informacije

Renault Clio Estate - Prve fotografije i informacije

Karavan verzija četvrte generacije modela Renault Clio, od svog prethodnika se ne razlikuje samo po dizajnu, već i po imenu - Renault Clio karavan na nekim tržištima se neće zvati Cio Grandtour, već Renault Clio Estate. Francuska kompanija je na sajmu automobila u Parizu predstavila prve fotografije i informacije...

Grand Motors Volvo V40 premijerno u Novom Sadu

Grand Motors Volvo V40 premijerno u Novom Sadu

Najnoviji model u Volvoovom proizvodnom programu, ujedno i jedno od najtraženijih vozila ove marke, V40, biće među retkim premijernim eksponatima na ovogodišnjem 12. sajmu Auto show – Novi Sad. Za prvo prikazivanje u Srbiji, ovlašćeni uvoznik, prodavac i serviser, novobeogradski Grand Motors, odabrao je verziju sa dizel motorom od 1,56 litara (115 KS) i paketom opreme Momentum...

Novi Subaru XV Krostrek osvojio IIHS nagradu za bezbednost

Novi Subaru XV Krostrek osvojio IIHS nagradu za bezbednost

„Subaru Kanada“ je objavio da je novi model „Subaru XV Krostrek 2013“ (model se u Evropi zove samo XV) dobio najvišu nagradu Instituta za bezbednost saobraćaja IIHS zbog odličnih rezultata prilikom testiranja udarca u prednji bočni deo, udara sa strane, prevrtanja i udarca u zadnji kraj vozila...

Proslava 75 godina Toyotine automobilske istorije!

Proslava 75 godina Toyotine automobilske istorije!

Sredinom 1930-ih, mladi Kiichiro Toyoda naslutio je potencijal u masovnoj proizvodnji automobila namenjenih široj javnosti. Tokom nekoliko godina uz puno upornosti, ubedio je svog oca - tekstilnog proizvođača i vlasnika Toyoda Automatic Loom Works da unutar fabrike osnuje novo automobilsko odeljenje...

Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje