AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ženeva 2012 - Volvo V40 više nije karavan

Ženeva 2012 - Volvo V40 više nije karavan

Na aktuelnom sajmu automobila u Ženevi je predstavljen Volvo V40. To je prvi predstavnik nove generacije kompaktnih modela ove švedske marke, koji donosi seriju inovacija. Najpre da istaknemo, ovo nije karavan, kao što je to bio model V50 ili V40. Iako ima slovo "V" u imenu, u pitanju je hatchback. Tako kažu u Volvou, i to je realnost...

Ženeva 2012 - Volvo V40 više nije karavan

Koncepcijski, novi Volvo V40 je najbliži modelu Audi A3 Sportback, koji je sada na zalasku karijere i čeka dolazak nove generacije. Sa dizajnerskog aspekta, novi Volvo model izgleda kao skraćeni S60. Prednji deo automobila je zadržao duge prevese, a najveće promene uočavamo na zadnjem delu automobila. Fotografije nam otkrivaju zanimljivu kombinaciju krivih linija i udubljenja.

Enterijer je dizajniran u skladu sa principima korišćenim na modelu S60. Automobil karakteriše veoma kompaktno "pakovanje", dinamičnost i sportske linije, što je i očekivano od novih Volvo automobila. Volvo V40 je predstavnik Volva u nižoj srednjoj klasi, a biće glavni konkurent modelima, kao što će biti nova generacija modela Audi A3 Sportback.

Ženeva 2012 - Volvo V40 više nije karavan

Kasnije će na bazi modela V40 biti razvijen sedan S40, naslednik neobičnog Volva C30, a spekuliše se i o kompaktnom crossover modelu XC40. Pod haubom dišu novi motor iz serije VEA (Volvo Environmental Architecture). Ponuda benzinskih motora počinje verzijom T3, koja je opremljena 4-cilindarskim turbo motorom zapremine 1,6 litara (150 KS i 240 Nm). Ovaj motor, u kombinovanom ciklusu vožnje, troši 4,8 l/100 km. Sledi verzija T4, koju pokreće isti agregat, ali od 180 KS i 270 Nm. Švedska kompanija je potvrdila i T5 agregat, koji razvija maksimalnu snagu od 187 kW (254 KS, 400 Nm!), sa kojim V40 ubrzava iz mesta do 100 km/h za 6,7 sekundi. Naravno, tu su i dizelske verzije D3 i D4, koje pokreće turbodizel motor zapremine 2.0 litra. Verzija D3 razvija snagu od 150 KS i maksimalno obrtni moment od 350 Nm, a verzija D4 ima 177 KS i 400 Nm!

Foto: Autoblog.com

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Trenutno, Range Rover Evoque pod "haubom" ima isključivo motore sa četiri cilindra. Uskoro bi najmanji Range Rover mogao svoju ponudu proširiti sa novim benzinskim motorom 3.0 V6 Supercharged, iz "radionice" Jaguara. Ovaj agregat bi trebao pokretati vrhunski verziju, koja će nositi oznaku Evoque R...

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Nova Škoda Rapid u Evropi postaje automobilska tema broj jedan, i to ne samo za automobilske časopise, već i za dnevne medije. Rapid i na srpskim TV stanicama dobija veliki "prostor", ali nisu svi mediji svojim gledaocima uspeli da pokažu pravi automobil...

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula 2012. godine, u Francuskoj je na snagu stupilo novo pravilo, prema kojem je vozač dužan da u vozilu kojim upravlja ima alkotester. Ova odluka će se primenjivati kako na vozila registrovana u Francuskoj, tako i na sva vozila koja ulaze na teritoriju Francuske, a registrovana su u nekoj drugoj državi...

McLaren MP4-12C Spider: Otkrivanje počinje

McLaren MP4-12C Spider: Otkrivanje počinje

McLaren je pokrenuo kampanju otkrivanja novog modela. MP4-12C Spider, tako će se zvati otvorena verzija sportskog modela McLaren MP4-12C. Pored imena, preko prve oficijelne fotografije smo saznali, kako će izgledati kokpit nove karoserijske verzije novog supersportiste...

Zbogom, Renesis Wankel

Zbogom, Renesis Wankel

Molimo za minut tišine. Posle 35 godina, kompanija Mazda je okončala proizvodnju rotacionih motora. Japanska kompanija je rekla i konačno zbogom Wankel motoru sa rotacionim klipom, koji nas je očarao svojom konstrukcijom, netipičnim zvukom i visokim brojem obrtaja (do 10.000!)...

Buduću Renault Clio RS pokretaće motor 1.6 Turbo

Buduću Renault Clio RS pokretaće motor 1.6 Turbo

Četvrta generacija modela Renault Clio, zvanično će biti predstavljena na jesenjem sajmu automobila u Parizu. Sportska verzija modela Clio, koja nosi oznaku RS, ispod haube će imati motor zapremine 1.6 litara, opremljen turbopunjačem...

Renault Symbioz
Slika nedelje