AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel Mokka: kompaktna veličina, snažan stav

Opel Mokka: kompaktna veličina, snažan stav

Novo ime i novi segment za Opel: na početku nove godine i dva meseca pre svetske premijere na Sajmu automobila u Ženevi u 6. marta 2012. godine, Opel otkriva prve fotografije svog dinamičnog, subkompaktnog vozila sa sportskom vizijom, pod nazivom Mokka...

Opel Mokka: kompaktna veličina, snažan stav

Sa novim modelom Mokka, Opel je prvi nemački proizvođač koji će lansirati svog kandidata u rastućem subkompaktnom SUV segmentu.

Upkos svojim dimenzijama od 4.28 metara, u Mokka lako može da se smesti petoro ljudi u sedećem položaju. Ovaj model takođe ispunjava Opelovo obećanje da će kombinovati atraktivan dizajn sa inovativnom tehnologijom i luksuznim funkcijama koje ga na taj način čini dostupnim širem krugu klijenata.

“Opel Mokka je nasledio snagu tradicionalnih većih SUV modela, koju je uklopio u moderan kompaktan format”, kaže izvršni direktor Opela, Karl-Fridrih Štrake.“Mokka proširuje Opelovu liniju vozila i predstavlja nastavak elana koji gradimo proteklih nekoliko godina pomoću snažne ofanzive proizvoda. On takođe podstiče novi SUV B segment za koji se predviđa da će se znatno proširiti u narednih nekoliko godina.”

Dinamiča vožnja i životni stil

Opel Mokka spaja funkcionalnost i komfor, visoki položaj sedenja i ukus avanture. Postoji verzija sa tehnologijom pogona na sva četiri točka koja neprimetno prebacuje obrtni moment na zadnje točkove ukoliko je to potrebno radi bolje vuče i upravljanja. Snagu obezbeđuju tri efikasna motora. Svaki od ova tri motora sa manuelnim menjačem je opremljen Opelovom kreni/stani tehnologijom za štednju goriva. Benzinske varijante uključuju motor od 1,6 litara sa prirodnim usisavanjem snage 85 kW/115 ks, kao i turbo motor od 1.4 litara, 103kW/140ks sa obrtnim momentom od 200 Nm. Što se tiče dizel ponude, ona uključuje CDTI turbo dizel motor od 1.7 litara, 93kW/130ks sa obrtnim momentom od 300 Nm. I turbo motor od 1.4 litara i CDTI motor od 1.7 litara mogu da se kombinuju sa šestostepenim manuelnim ili sa šestostepenim automatskim menjačem.

Mokka uvodi nove, najmodernije tehnologije u SUV B segment, kao što je niz sistema pomoći vozaču koji se zasnivaju na sistemu prednjih kamera “Opelovo oko” i na zadnjoj kameri. Štaviše, Mokka ima ergonomična sedišta sa sertifikatom nemačke organizacije stručnjaka za zdrava leđa AGR (“Aktion Gesunder Rücken e.V.”) Pored prostranog prtljažnog prostora, Mokka nudi u potpunosti ugrađeni nosač za bicikle poslednje generacije Flex-Fix, koji je jedinstven za Opel.

Sa svim ovim karakteristikama, Mokka je dizajniran za ljude sa aktivnim i sofisticiranim životni stilom. To se takođe vidi iz naziva modela, koji je inspirisan malim, okruglim zrnima prestižne vrste kafe “Coffea Arabica”. Napitci koji se prave od sorte kafe Moka su sofisticirani i prosvećeni, bogatog karaktera i puni energije. Baš kao i ti napitci, Opel Mokka je kompaktan, sa velikim stavom.

Smeo SUV dizajn u kombinaciji sa prefinjenom funkcionalnošću

Sa novim modelom Mokka, Opelova filozofija dizajna da spoji “vajarsku umetnost i nemačku preciznost” dobija novi oblik u subkompaktnom SUV segmentu. Opel Mokka pokazuje smeo stav sa izvajanim i elegantnim crtama, dok sa druge strane zadržava sportski karakter zahvaljujući mišićavim i atletskim linijama karoserije. Svemu tome dodatnu energiju daje Opelova tipična “oštrica” na bočnim stranama karoserije koja se penje prema zadnjoj strani automobila. Sportski karakter modela Mokka je naglašen i pomoću većeg odstojanja od tla, što ga čini pogodnima za puteveod šljunka, kao i razmakom između točkova od 1540 mm. Robusan izgled modela je dodatno istaknut alu felnama od 18 inča, koje su standardni deo konfiguracija “Enjoy” i “Cosmo”.

Što se tiče enterijera, novi Mokka pokazuje tipične vrednosti Opela, kao što su svestranost i pristupačna funkcionalnost. Mokka ima do 1.372 litara prtljažnog prostora i do 19 pregrada za skladištenje stvari. Nosivost modela Mokka može da se pohvali novom generacijom nosača za bicikle Flex-Fix, koji se savršeno uklapa u aktivan životni stil. Opel je jedini proizvođač koji nudi ovakav sistem. Pristupačan nosač je kompletno ugrađen u zadnji deo auta, funkcioniše kao fioka i može da nosi do tri bicikla od jednom.

Opel Mokka: kompaktna veličina, snažan stav

Dostupnost pogona na sva četiri točka, pogona na prednje točkove i eksluzivnih tehnologija

Novi Opel Mokka je dostupan kako sa pogonom na sva četiri točka, tako i sa pogonom na prednje točkove. Pogonski sistem na sva četiri točka osigurava visok nivo stabilnosti i bezbednosti, a istovremeno prilagođava kapacitete modela Mokka neravnim površinama. Test upravljanja i vuče je pokazao da ovaj sistem automatski i neprimetno prenosi snagu na zadnje točkove.

Standardna oprema koja poboljšava iskustvo pri vožnji u svim verzijama modela Mokka uključuje elektronsku kontrolu stabilnosti (ECS), kontrolu vuče (TC), kao i pomoć pri kretanju uzbrdo (HSA) i pomoć pri spuštanju nizbrdo (HDC). Ovi sistemi povećavaju komfor i bezbednost pri vožnji uzbrdo i nizbrdo.

Bogat i prefinjen, Opel Mokka čini najmodernije luksuzne tehnologije dostupnim SUV B segmentu. Napredni sistem prilagodljivih prednjih svetla (AFL+), koji poboljšava bezbednost pri vožnji, zasniva se na trećoj generaciji sistema biksenonskih svetla, koji uključuje i sistem koji automatski menja položaj prednjih farova (HBA). Nova generacija prednje kamere “Opelovo oko” je takođe dostupna. Ovaj sistem vozaču nudi pristup određenim funkcijama, uključujući upozorenje o napuštanju trake (LDW) i drugu generaciju sistema za prepoznavanje saobraćajnih znakova.
Nijedno drugo subkompaktno SUV vozilo ne nudi ovakav sistem koji povećava nivo bezbednosti i udobnosti pri vožnji.

Opel Mokka će se naći u Opelovim prodajnim centrima krajem 2012. godine.

Opel

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Trenutno, Range Rover Evoque pod "haubom" ima isključivo motore sa četiri cilindra. Uskoro bi najmanji Range Rover mogao svoju ponudu proširiti sa novim benzinskim motorom 3.0 V6 Supercharged, iz "radionice" Jaguara. Ovaj agregat bi trebao pokretati vrhunski verziju, koja će nositi oznaku Evoque R...

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Nova Škoda Rapid u Evropi postaje automobilska tema broj jedan, i to ne samo za automobilske časopise, već i za dnevne medije. Rapid i na srpskim TV stanicama dobija veliki "prostor", ali nisu svi mediji svojim gledaocima uspeli da pokažu pravi automobil...

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula 2012. godine, u Francuskoj je na snagu stupilo novo pravilo, prema kojem je vozač dužan da u vozilu kojim upravlja ima alkotester. Ova odluka će se primenjivati kako na vozila registrovana u Francuskoj, tako i na sva vozila koja ulaze na teritoriju Francuske, a registrovana su u nekoj drugoj državi...

McLaren MP4-12C Spider: Otkrivanje počinje

McLaren MP4-12C Spider: Otkrivanje počinje

McLaren je pokrenuo kampanju otkrivanja novog modela. MP4-12C Spider, tako će se zvati otvorena verzija sportskog modela McLaren MP4-12C. Pored imena, preko prve oficijelne fotografije smo saznali, kako će izgledati kokpit nove karoserijske verzije novog supersportiste...

Zbogom, Renesis Wankel

Zbogom, Renesis Wankel

Molimo za minut tišine. Posle 35 godina, kompanija Mazda je okončala proizvodnju rotacionih motora. Japanska kompanija je rekla i konačno zbogom Wankel motoru sa rotacionim klipom, koji nas je očarao svojom konstrukcijom, netipičnim zvukom i visokim brojem obrtaja (do 10.000!)...

Buduću Renault Clio RS pokretaće motor 1.6 Turbo

Buduću Renault Clio RS pokretaće motor 1.6 Turbo

Četvrta generacija modela Renault Clio, zvanično će biti predstavljena na jesenjem sajmu automobila u Parizu. Sportska verzija modela Clio, koja nosi oznaku RS, ispod haube će imati motor zapremine 1.6 litara, opremljen turbopunjačem...

Renault Symbioz
Slika nedelje