AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm...

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana.

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

Opel

Ford Fiesta 2013: Trocilindarski EcoBoost i novi sistemi

Ford Fiesta 2013: Trocilindarski EcoBoost i novi sistemi

Posle tačno četiri godine, svetlost dana je ugledao facelift "kinetičke" Ford Fieste. Jedan od najpopularnijih modela u segmentu malih automobila, u svom modernizovanom izdanju, prvi put će biti prikazan na globalnoj konferenciji Forda u Amsterdamu. Šira javnost, imaće priliku da ga vidi na sajmu automobila u Parizu...

Suzuki Alto dobio novo lice za 2013. godinu

Suzuki Alto dobio novo lice za 2013. godinu

Suzuki u Kini predstavlja modernizovani gradski automobil Alto, sa modernizovanim prednjim delom. Podsetimo, aktuelna sedma generacija, koja sledi tridesetogodišnju tradiciju ovog modela, predstavljena je 2009. godine...

Nova Mazda6 karavan zvanično predstavljena

Nova Mazda6 karavan zvanično predstavljena

Posle sedana, koji je imao svetsku premijeru pre nekoliko dana na sajmu automobila u Moskvi, kompanija Mazda je objavila prve zvanične fotografije nove Mazde6 karavan (SW). Karavan verzija nove "šestice", izvedena je iz sedana i koncepta Takeri...

Otkrivamo: Opelov novi kabriolet se zove Cascada

Otkrivamo: Opelov novi kabriolet se zove Cascada

Sada je zvanično: novi Opelov kabriolet se zove Cascada. Izvedeno od španske reči koja znači vodopad, ime tradicionalno završava na "a", tipično za Opel. On takođe donosi dinamičnu eleganciju, lepotu i svežinu za pravo uživanje u vožnji na otvorenom...

To je on: Volkswagen Golf sedme generacije

To je on: Volkswagen Golf sedme generacije

Sedma generacija Volkswagen Golfa predstavljena je on-line u Berlinu 4. septembra. Golf stoji na novoj modularnoj platformi MQB sa motorom postavljenim napred, ali sa prednjom osovinom pomerenom 43 milimetra napred. Karoserija je delo tima pod vođstvom Klausa Bischoffa, ali je izgled automobila pod jasnim uticajem slavnog Waltera de Silve...

Peugeot 208 GTI - Otkriven serijski automobil

Peugeot 208 GTI - Otkriven serijski automobil

Kompanija Peugeot je oficijelno predstavila serijsko izdanje modela 208 GTi. Francuski hot-hatch u obliku koncepta je predstavljen na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi, a serijska verzija od koncepta se razlikuje već na prvi pogled...

Video: Koncept Lada XRAY već je na ulici

Video: Koncept Lada XRAY već je na ulici

Premijera koncepta Lada XRAY, biće jedno od najvećih iznenađenja ovogodišnjeg automobilskog sajma u Moskvi. Lada XRAY najavljuje, u kojem smeru će se kretati dizajn ove ruske marke, a mnogi smatraju da ovaj atraktivni koncept najavljuje modernog naslednika Lade Nive. Pred nama je prvi video...

U Španiji za tri dana prodato 15.000 novih automobila

U Španiji za tri dana prodato 15.000 novih automobila

Od 1. septembra 2012. godine u Španiji je stupila na snagu obavezna stopa poreza, povećana sa 18 na 21 procenat, što iznos za kupovinu automobila prosečno povećava za 650 evra. Zato je avgust mesec tekuće godine, rekordan sa stanovišta broja prodatih automobila u ovoj zemlji...

Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje