AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm...

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana.

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

Opel

Mazda CX-5 na putu ka prodajnom rekordu širom sveta

Mazda CX-5 na putu ka prodajnom rekordu širom sveta

CX-5, Mazdin model nove generacije vozila sa potpuno novom SKYACTIV tehnologijom, na putu je prodajnog rekorda na svim kontintetima. Nakon premijernog predstavljanja u februaru ove godine, Mazdin novi kompaktni krosover SUV velikom brzinom osvaja kupce: u Evropi, po broju porudžbina vodi Rusija, u kojoj je za samo prva tri meseca naručeno 7.500 hiljada vozila.

Škoda Rapid: Nove fotografije serijskog automobila

Škoda Rapid: Nove fotografije serijskog automobila

Otkrivanje se nastavlja: pred nama su nove zvanične fotografije novog modela Škoda Rapid! Na prvim zvaničnim fotografijama, koje je u javnost pustila sama češka kompanija, otkriveni su detalji Škode Rapid, među kojima su i delovi maske, felne i svetlosnih grupa, a sada možemo videti zadnja vrata i deo prednjeg dela...

Gymkhana 4: Manje Hollywooda, više vožnje

Gymkhana 4: Manje Hollywooda, više vožnje

Ken Block nam pokazuje drugu, kraću verziju četvtog dela slavnog serijala Gymkhana. Ovoga puta, na snimku je manje holywoodskih efekata, a više atraktivne vožnje u supersnažnij Ford Fiesti, što će obradovati sve ljubitelje drifta....

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Premijera drumskog voza SARTRE na javnim putevima

Po prvi put u istoriji, „drumski voz“ sastavljen od Volvoa XC60, Volvoa V60, Volvoa S60 i jednog kamiona, koji su samostalno vozili u koloni iza vodećeg vozila, isproban je na javnom autoputu, među ostalim učesnicima u saobraćaju. Istorijski test, sproveden u Španiji, bio je izuzetno uspešan...

SsangYong Rexton W: Facelift na prvim fotografijama

SsangYong Rexton W: Facelift na prvim fotografijama

SsangYong je na autosalonu u južnokorejskom Busanu predstavio facelift verziju modela Rexton, koji je dobio slovo "W" u nazivu (od Work of Art - umetničko delo). Glavni elementi redizajniranog SUV modcela su novi prednji deo i novi turbodizel motor ispod haube...

Aston Martin Project AM310: Novi DBS se otkriva

Aston Martin Project AM310: Novi DBS se otkriva

Na manifestaciji Concorso d'Eleganza Villa d´Este, predstavljena je studia nove generacije modela Aston Martin DBS. Zanimljivo je da buduća generacija modela DBS, koristi neke dizajnerske elemente "pozajmljene" od ekskluzivnog modela One-77...

Novi rekord: Bager marke Volvo jurio 103 km/h!

Novi rekord: Bager marke Volvo jurio 103 km/h!

Izgleda da Volvo ima lek za kašnjenja na gradilištima. Na trkačkoj stazi Anderstorp, nedaleko od Gislaveda (Švedska), pao je novi rekord. Supersnažni koncept bager Volvo L60G PCP (Performance Concept Prototype) postigao je brzinu od 103 km/h, i tako postavio novi svetski rekord za ovu vrstvu vozila...

BMW Zagato Coupe - Prve fotografije i informacije

BMW Zagato Coupe - Prve fotografije i informacije

Svake godine, neka automobilska kompanija pripremi ekskluyivni model za prestižni Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Posle nekoliko godina, na redu je BMW. Nedaleko od jezera Como, videćemo crveni dvosed sa nemačkom tehnikom i odećom iz Milana - za izgled automobila, zadužen proizvođač karoserija Zagato...

Renault Alpine A110-50: Plava legenda se vraća!

Renault Alpine A110-50: Plava legenda se vraća!

Model Alpine A110 ove godine slavi pedeseti rođendan, a Renault je odlučio da podari najbolji mogući mpoklon za godišnjicu - novi koncept. Po platformu i tehniku, u Renault Sport Technologies nisu išli dalako. Bez problema je poslužio takmičarski Megane Trophy...

Lamborghini Lanzador concept
Slika nedelje