AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm...

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana.

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

Opel

Renault Clio Estate - Prve fotografije i informacije

Renault Clio Estate - Prve fotografije i informacije

Karavan verzija četvrte generacije modela Renault Clio, od svog prethodnika se ne razlikuje samo po dizajnu, već i po imenu - Renault Clio karavan na nekim tržištima se neće zvati Cio Grandtour, već Renault Clio Estate. Francuska kompanija je na sajmu automobila u Parizu predstavila prve fotografije i informacije...

Grand Motors Volvo V40 premijerno u Novom Sadu

Grand Motors Volvo V40 premijerno u Novom Sadu

Najnoviji model u Volvoovom proizvodnom programu, ujedno i jedno od najtraženijih vozila ove marke, V40, biće među retkim premijernim eksponatima na ovogodišnjem 12. sajmu Auto show – Novi Sad. Za prvo prikazivanje u Srbiji, ovlašćeni uvoznik, prodavac i serviser, novobeogradski Grand Motors, odabrao je verziju sa dizel motorom od 1,56 litara (115 KS) i paketom opreme Momentum...

Novi Subaru XV Krostrek osvojio IIHS nagradu za bezbednost

Novi Subaru XV Krostrek osvojio IIHS nagradu za bezbednost

„Subaru Kanada“ je objavio da je novi model „Subaru XV Krostrek 2013“ (model se u Evropi zove samo XV) dobio najvišu nagradu Instituta za bezbednost saobraćaja IIHS zbog odličnih rezultata prilikom testiranja udarca u prednji bočni deo, udara sa strane, prevrtanja i udarca u zadnji kraj vozila...

Proslava 75 godina Toyotine automobilske istorije!

Proslava 75 godina Toyotine automobilske istorije!

Sredinom 1930-ih, mladi Kiichiro Toyoda naslutio je potencijal u masovnoj proizvodnji automobila namenjenih široj javnosti. Tokom nekoliko godina uz puno upornosti, ubedio je svog oca - tekstilnog proizvođača i vlasnika Toyoda Automatic Loom Works da unutar fabrike osnuje novo automobilsko odeljenje...

Prodaja automobila sa turbom do 2017. godine će porasti za 80 %

Prodaja automobila sa turbom do 2017. godine će porasti za 80 %

Upotreba turbopunjača u automobilima poslednjih godina je u velikom porastu, a čini se da će ovaj trend biti nastavljen i narednih godina. Do 2017. godine, u celom svetu će se godišnje prodavati 36 miliona automobila sa motorom opremljenim turbopunjačem, što će biti 80 % više nego danas...

Mercedes S600 Guard TopCar: Oklop, zlato i krokodilska koža

Mercedes S600 Guard TopCar: Oklop, zlato i krokodilska koža

Ruski oligarsi nikako nisu skromni klijenti, i to je razlog zbog kojeg je nastao ovaj automobil. Ruska tjunerska kompanija TopCar, pripremila je specijalni automobil za neimenovanog ruskog bogataša, koji očigledno obožava zlato. Sve što je u enterijeru modela Mercedes-Benz S600 Guard bilo hromirano, sada je pozlaćeno...

Renault Twingo E-Tech electric (2026)
Slika nedelje