AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Goodyear savetuje: pripremite auto za zimu

Goodyear savetuje: pripremite auto za zimu

Zima je period u kome mogu da nas iznenade loši vremenski uslovi i, shodno tome, lošiji uslovi vožnje. Koncern Goodyear koji spada među vodeća globalna društva na području razvoja pneumatika pripremio je nekoliko praktičnih saveta kako da izbegnete neprijatne situacije koje su često posledica loših priprema za zimsku sezonu.

Goodyear savetuje: pripremite auto za zimu

Goodyear ovde daje osnovna uputstva za sigurnost na putu u najhladnijem godišnjem dobu kad vožnja može da bude posebno opasna. Kada u zimskim mesecima sedate za volan proverite da li ste pripremljeni za vrlo različite vremenske uslove i teške uslove vožnje.

Zašto su zimski pneumatici pametna investicija?

Pokazalo se da je zamena letnjih pneumatika zimskim za vozače u mnogim državama ekonomično i sigurno rešenje, a to važi i za države u kojima su zime obično blage.

Zimski pneumatici u hladnim zimskim mesecima su očigledno korisni - sa njima može da se pređe više kilometara, a pored toga imaju i duži vek trajanja. Letnji pneumatici se na niskim zimskim temperaturama brže habaju od zimskih. Mekša smeša gazećeg sloja zimskih pneumatika je idealna za niske zimske temperature jer omogućava bolje prianjanje pneumatika, sa njima se takođe lakše upravlja u vrlo različitim zimskim uslovima. Smeša gazećeg sloja letnjih pneumatika nije dovoljno elastična, a profili pneumatika se međusobno razlikuju, zato letnji pneumatici nisu optimalni za zimske uslove vožnje.

Goodyear savetuje kako da proverite da li ste vi i vaše vozilo pripremljeni za put:


Nikako bez zimskih pneumatika! Odlične performanse na izuzetno niskim temperaturama, na suvim, mokrim i zaleđenim putevima koji mogu biti pokriveni snegom i snežnom bljuzgavicom – sve to je od bitne važnosti za vašu sigurnost koja je uvek najvažnija stvar kad sedate za volan.
Opremite svoje vozilo za zimu! Proverite da li je vaše vozilo u besprekornom stanju. Čista unutrašnja i spoljašnja površina stakala, ispravne sijalice i vidljiva registarska tablica su takođe važni činioci.
Kontrola, kontrola i još jednom kontrola! Pre zime treba posvetiti punu pažnju delovima automobila koje najviše pogađaju zaoštreni zimski uslovi vožnje. Valja proveriti stanje akumulatora, usmerenost farova, metlice brisača i pritisak u pneumaticima. Važan je takođe nivo tečnosti za hlađenje motora i pravi rastvor tečnosti za pranje stakala. Tečnost za pranje razredite prema uputstvima proizvođača u odnosu preporučenom za temperature ispod nule. Proverite takođe da li sistem prskanja tečnosti na stakla radi bez problema. Pre nego što spoljašnje temperature postanu ekstremno niske, treba proveriti kako deluje sistem ventilacije i grejanja. Ispravan mora da bude i sistem za zagrevanje i odmrzavanje stakala.
•  Ne zaboravite da dopunite obaveznu zimsku opremu!  Pametno je zimsku opremu dopuniti  pokrivačem za prednje staklo i kablovima za pokretanje motora kad je akumulator prazan. Ako krećete na duže putovanje, uvek morate imati u vidu klimatske i geografske uslove. Zimi, kad iznenada može da napada mnogo snega, lanci za sneg su apsolutno neophodni. Takođe je potrebno da pratite vremensku prognozu.
•  Prilagodite način vožnje! Manja vidljivost, duži put zaustavljanja i promenljivi uslovi na putu mogu biti fatalni ako ne prilagodite svoj način vožnje situaciji na putu.
•  Šta da se radi u ekstremnim slučajevima? Može se desiti, zbog kvara na automobilu ili zastoja u saobraćaju, da budete izloženi mrazu. Budite na to spremni i držite na dohvat ruke u automobilu toplo ćebe, dovoljnu količinu vode i hrane, baterijsku lampu, dodatnu toplu odeću i napunjen mobilni telefon.

Izbegnite nezadovoljstvo zbog veće potrošnje goriva u zimskim uslovima!


U zimskom periodu, zbog specifičnih uslova vožnje, potrošnja goriva može biti znatno veća nego u ostalim periodima godine. Vrlo važan faktor pri štednji goriva je odgovarajući pritisak u pneumatiku. Ako pneumatici nisu dovoljno napumpani pri kotrljanju se mnogo više deformišu, što znači da se zbog većeg otpora troši mnogo više energije nego što je potrebno. Istraživanja su pokazala da nepravilan pritisak u pneumatiku može da poveća potrošnju goriva čak za 2,5 do 3,3 procenta!

Goodyear zato daje sledeće savete:


•  Pravilno održavanje motora vašeg automobila može znatno da doprinese uštedi goriva.
•  Potpuno odstranjivanje snega i leda sa automobila pre nego što krenete na put bitno smanjuje potrošnju energije za uređaje za odmrzavanje i grejanje, aerodinamički otpor vozila i njegovu težinu.
•  Prazan hod motora koji ponekad koristite za grejanje automobila je totalno izguljena energija.
•    Nemojte da povećavate broj obrtaja motora prvih nekoliko kilometara da biste zagrejali motor i druge pokretne delove vašega automobila, bolje krenite odmah i ubrzavajte polako.
•  Sporijom vožnjom u podmuklom zimskom vremenu nećete biti samo sigurniji, već i štedljiviji.
•  Prtljažnik na krovu i nosači za skije povećavaju otpor vazduha, čime se povećava potrošnja goriva, zato ih treba skinuti ako nisu stvarno neophodni.
•  Nepravilan pritisak u (nekvalitetnim) pneumaticima pogoršava opšte performanse automobila i prianjanje pneumatika i smanjuje njihovu kilometražu, a pored toga povećava otpor kotrljanja i potrošnju goriva.

Vožnja sa neadekvatnim pneumaticima može bitno da utiče na performanse vozila. Mišljenja stručnjaka na tom području se ne razlikuju jer priznaju da su kvalitetni zimski pneumatici u zimskom periodu od bitne važnosti kako za sopstvenu sigurnost tako i za sigurnost drugih. Primarno usmerenje velikog dela napora koje društva ulažu u istraživanje, razvoj i testiranje svojih pneumatika jeste uticaj na performanse automobila. Goodyear zato preporučuje da štedite gorivom, a ne korišćenjem nekvalitetne automobilske opreme.

Goodyear

VW Polo Blue GT - Četvorocilindarski dvocilindraš

VW Polo Blue GT - Četvorocilindarski dvocilindraš

Volkswagen Polo Blue GT debitobao je na martovskom sajmu automobila u Ženevi, a s obzirom da se bliži početak njegove prodaje, nemačka kompanija nas je "počastila" novim informacijama. Glavna novina kod ovog modela je 4-cilindarski motor 1.4 TSI, sa sistemom deaktivacije dva cilindra, koji se prvi put pojavio u modelu Audi A1...

Preminuo Sergio Pininfarina, slavni automobilski dizajner

Preminuo Sergio Pininfarina, slavni automobilski dizajner

U 85. godini, noćas je preminuo italijanski dizajner Sergio Pininfarina, počasni direktor istoimene slavne automobilske dizajnerske kompanije. Pininfarina se najviše proslavio dizajniranjem automobila za kompanije Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Ford, Cadillac...

Citroën C5: Sa faceliftom u 2013. godinu

Citroën C5: Sa faceliftom u 2013. godinu

Citroën C5 druge generacije, proizvodi se od 2008. godine, a poslednja unapređenja je imao u jesen 2010. godine. U novu modelsku godinu, luksuzni sedan ulazi sa minimalnim "kozmetičkim" promenama i unapređenom opremom...

Aston Martin V12 Vantage Roadster: Za sto srećnika

Aston Martin V12 Vantage Roadster: Za sto srećnika

Aston Martin ovih dana aktivno radi na promociji nove generacije modela Vanquish, ali na internetu su u senci ovog modela predstavljene prve fotografije novog automobila - V12 Vantage Roadster. O ovom atraktivnom super-automobilu, govori se još od 2009. godine, kada je debitovala njegova kupe verzija V12 Vantage...

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Trenutno, Range Rover Evoque pod "haubom" ima isključivo motore sa četiri cilindra. Uskoro bi najmanji Range Rover mogao svoju ponudu proširiti sa novim benzinskim motorom 3.0 V6 Supercharged, iz "radionice" Jaguara. Ovaj agregat bi trebao pokretati vrhunski verziju, koja će nositi oznaku Evoque R...

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Nova Škoda Rapid u Evropi postaje automobilska tema broj jedan, i to ne samo za automobilske časopise, već i za dnevne medije. Rapid i na srpskim TV stanicama dobija veliki "prostor", ali nisu svi mediji svojim gledaocima uspeli da pokažu pravi automobil...

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula 2012. godine, u Francuskoj je na snagu stupilo novo pravilo, prema kojem je vozač dužan da u vozilu kojim upravlja ima alkotester. Ova odluka će se primenjivati kako na vozila registrovana u Francuskoj, tako i na sva vozila koja ulaze na teritoriju Francuske, a registrovana su u nekoj drugoj državi...

Renault Symbioz
Slika nedelje