AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Nije ni FT-86, niti Celica! Novi Toyota kupe, u Evropi će se prodavati pod imenom GT 86. Japanska kompanija, danas je objavila prve zvanične informacije i fotografije novog sportskog modela, razvijenog u saradnji sa kompanijom Subaru. Koncept modeli su nosili oznake FT-86 i FT-86 II, a serijska verzija u Evropi će se prodavati pod imenom GT 86, a na domećem japanskom tržištu kao Toyota 86...

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Ciljna grupa kupaca je već određena. Toyota tvrdi da je sportski GT 86 namenjen svim vozačima, koji žele uživati za volanom i koji se ne zadovoljavaju samo neophodnim.

Nasleđe

Toyota GT 86 asocira na nekoliko sportskih modela ove marke. Najpre na model Toyota 2000 GT, predstavljen 1965. godine, koji je imao slično naglo zakošen krov, kao i aktuelni model. Ali, glavna inspiracija je bila Corolla Levin AE86, poznatija kao Hachi-Roku, proslavljena po zadovoljstvu u vožnji, koje je pružala vozačima. Ovaj kompaktni model je bio lagan, a njegova masa je bila savršeno raspoređena, zbog čega je Corolla Levin AE86 postala omiljeni "alat" na mnogobrojnim automobilskim takmičenjima i dostupan automobil za istinske entuzijaste.

Dizajn

osnovne dizajnerske linije automobila, definisali su ranije predstavljeni koncepti. Toyota GT 86 u odnosu na svoje koncept prethodnike, odaje umereniji utisak, a možemo reći i da je elegantnija od svog "dvojnika", modela Subaru BRZ. Nestao je agresivno dizajniran prednji deo koncepta FT-86 II sa lukovima od LED dioda integrisanim u branik, a za serijsku verziju je modifikovan i zadnji difuzor za vazduh. Felne su prečnika 17 inča i izrađene su od lake legure. Automobil meri dužinu od 4.240 mm i visinu od 1.285 mm, dok međuosovinsko rastojanje meri 2.570 mm. U odnosu na koncept FT-86 II, serijski automobil je za 5 mm duži i 15 mm viši.

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Enterijer

Unutrašnjost ima koncept 2+2 i usmerena je na maksimalne zahteve vozača. Toyota ističe savršenu ergonomiju i funkcionalnost svih elemenata, sa kojima vozač ima kontakt. Sedišta su konstruisana tako da pružaju maksimalnu podršku prilikom ubrzanja i bočnih ubrzanja. Sedišta vozača i suvozača su dizajnirana da imaju i optimalnu udobnost. Prečnik volana iznosi 365 milimetara, što je najmanji prečnik volana od svih modela Toyote u istoriji. Na instrument tabli dominira veliki obrtomer, a pojedinačni indikatori su dizajnirani tako da budu što bolje čitljivi. Sportski karakter pojačavaju i detalji od imitacije karbonskih vlakana, crveni šavovi, sportske komande na središnjem panelu i aluminijumske nožne komande.

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Motor i menjač

Za pogon modela Toyota GT 86 se brine atmosferski četvorocilindarski agregat boxer konstrukcije, čija zapremina iznosi 1998 cm3. Kao što je ranije najavljeno, agregat razvija maksimalnu snagu od 200 KS pri 7.000 o/min, a maksimalni obrtni moment iznosi 205 Nm pri 6.600 o/min. Agregat je rezultat zajedničkog razvoja kompanija Subaru i Toyota i ima tzv. kvadratnu konstrukciju, jer je prečnik klipa isti kao i hod klipa i iznosi 86 mm. Subaru je u razvoju učestvovao sa svojom konstrukcijom boxer motora, a Toyota je razvila tehnologiju ubrizgavanja D-4S (kombinacija direktnog ubrizgavanja goriva i indirektnog sistema ubrizgavanja). Rezultat ovakvog rešenja je veća snaga i obrtni moment, bez negativnih uticaja na potrošnju goriva ili emisiju. Motor se može pohvaliti sistemom sa dve brizgaljke goriva po jednom cilindru, D-4S (Direct-injection 4-stroke petrol Superior-version), koji je razvila Toyota. Ovaj sistem smo prvi put mogli videti u automobilu Lexus, konkretno u modelu GS 450. Instalacija jedne brizgaljke u komoru za sagorevanje, a druge u usisni kanal, spaja prednosti direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar i klasičnog dovoda preko usisnog kanala.

Motor se može kombinovati sa šestostepenim manuelnim, ili automatskim menjačm sa istim brojem stepeni prenosa. Toyota ističe, da manuelni menjač obezbeđuje veoma brzu promenu stepena prenosa, a hodovi su sportski kratki. Automatski menjač budi sportski mod vožnje, u kojem vozač sam može menjati stepene prenosa, preko polugica ispod volana.

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Sa ciljem optimalne raspodele mase, agregat je smešten veoma nisko i što je više moguće pozadi, što je obezbedila njegova boxer koncepcija. Odnos mase između prednje i zadnje osovine, iznosu 53:47. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko samoblokirajućeg diferencijala. Elektronski program kontrole stabilnosti (VSC), podešen je tako da obezbedi dinamičku stabilnost na granici mogućnosti automobila, sa minimalnim uticajem na upravljanje. Zahvaljujući tome, vozač može istinski uživati u vožnji. Prednje oslanjanje je tipa McPherson, a pozadi je dvostruko trapezoidno oslanjanje.

Toyota GT 86: Serijska verzija predstavljena zvanično

Svetska premijera modela Toyota GT 86 biće održana na predstojećem Tokio Motor Show, a prodaja će početi u leto 2012. godine. Nemački mediji najavljuju da će cena modela Toyota GT 86 iznositi oko 30.000 evra.

VIDEO:



VIDEO 2:



Automagazin.rs

Škoda Auto glavni partner Tour de France 2012

Škoda Auto glavni partner Tour de France 2012

Ovogodišnje, 99. izdanje najslavnije biciklističke trke na planeti, Tour de France, po deveti put biće održano uz podršku kompanije Škoda Auto. Češka kompanija je, u okviru ovog velikog partnerstva, organizatoru obezbedila flotu od 110 automobila...

BMW i Toyota zajednički će razvijati sportski automobil

BMW i Toyota zajednički će razvijati sportski automobil

Japanska i nemačka automobilska kompanija, najavili su saradnju na polju "zelene" tehnologije još u decembru prošle godine. BMW i Toyota ove nedelje su potpisali takozvani Memorandum o razumevanju, koji je fokusiran na dugoročnu stratešku saradnju u četiri oblasti...

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake - Prve zvanične fotografije i info

Mercedes-Benz CLS Shooting Brake - Prve zvanične fotografije i info

Karoseriju sa petora vrata, imao je i koncept aktuelne generacije modela Mercedes-Benz CLS. Nemačka kompanija najpre je prikazala studiju, a serijski automobil je prikazan samo u verziji sa četvora vrata. Posle prošlogodišnjeg proširenja ponude sa pogonom na sve točkove 4Matic, stigla je i nova karoserijska verzija klase CLS...

NIS podržao Bajk rok misiju 2012

NIS podržao Bajk rok misiju 2012

Humanitarni karavan pod nazivom «Bajk rok misija 2012» krenuo je danas sa benzinske stanice NIS PETROL u Beogradu, ka Kosovskoj Mitrovici, gde je krajem dana planiran rok koncert, uz učešće poznatih rok bendova. NIS već treću godinu za redom podržava ovaj projekat, koji organizuje Harlej Dejvidson klub Srbije...

AK Kompresor - Velika letnja servisna akcija

AK Kompresor - Velika letnja servisna akcija

AK Kompresor, auto kuća sa višedecenijskim iskustvom servisera i prodavca putničkih i teretnih vozila, od 2006. godine deo je dilerske mreže Renault Nissan Srbija, gde je jedan od najuspešnijih dilera marki Renault, Dacia i Nissan...

Grand Motors: Infiniti EX 30d s popustom i poklonom

Grand Motors: Infiniti EX 30d s popustom i poklonom

Uvoznik i serviser vozila Infiniti, novobeogradski Grand Motors, formirao je novu, za 5.000 evra nižu maloprodajnu cenu za eksponat iz prodajnog salona – model EX 30d. Taj kompaktni crossover-kupe iz modelske 2011. s vrhunskom opremom GT Premium i izvanrednim performansama sada, sa svim dažbinama, košta 57.180 evra (u dinarskoj protivvrednosti).

Euro Sumar: Suzuki SX4 prvi put ispod 10.000 evra

Euro Sumar: Suzuki SX4 prvi put ispod 10.000 evra

Iz kompanije Euro Sumar, ovlašćenog uvoznika Suzuki automobila i motocikala, stiže pravo letnje osveženje: najprodavaniji model ove marke kod nas, popularni SX4, sa motorom zapremine 1,6 litara (120 „konja“) i GLX paketom opreme, od 1. jula do 31. avgusta ove godine moći će da se kupi za 9.990 evra (u dinarskoj protivvrednosti)...

Voz prolazi, a rampa je podignuta

Voz prolazi, a rampa je podignuta

Juče oko podneva, ispod starog tramvajskog mosta preko Save, prolazio je teretni voz u čijoj kompoziciji je bilo dvadesetak vagona cisterni. Nije prolazio velikom brzinom, mašinovođa dizel lokomotive je više puta svirao, ali nekoliko rampi na pruzi kojom je prolazio nisu bie spuštene...

2024 Toyota Land Cruiser
Slika nedelje