Francuska predstavila plan za podršku automobilskom sektoru
Francuska vlada predstavila je predlog novih mera za podršku tamošnjem automobilskom sektoru. Nove mere su mnogo manje ambiciozne od onih iz 2008. i 2009. godine, kada je nekoliko država u Evropi pomoglo automobilsku industriju, pogođenu finansijskom i ekonomskom krizom...
Socijalistička vlada i predsednik Francois Hollande, suočavaju se sa novonastalom situacijom u kojoj će automobilska industrija imati novi talas otpuštanja. Najveći francuski proizvođač automobila PSA Peugeot Citroën planira da otpusti 8.000 radnika, što predstavlja oko deset procenata radne snage ove grupacije.
Prethodna vlada je automobilski sektor podržala takozvanim subvencijama, kojima je značajno povećano interesovanje za kupovinu automobila. Ministarstvo industrije sada navodi, da će subvencija za kupovinu potpuno električnih vozila biti povećana sa 5.000 na 7.000 evra. Za kupovinu hibridnog vozila, država će intervenisati u iznosi od 4.000 evra (do sada je bilo 2.000 evra). Pomenute subvencije se odnose samo na automobile proizvedene u Francuskoj.
Vlada predsednika Hollandea, koja je na vlasti samo dva meseca, pred sobom ima veliki test. Sindikati se protive planu PSA grupacije da zatvori fabriku u mestu Aulnay u blizini Pariza.
Problemi sa kojima se automobilski sektor suočava, ne odnose se samo na Peugeot. Prodaja automobila u Evropi, u prvom polugodištu je smanjena za 7 %, a najveći pad prodaje automobila je zabeležen u Francuskoj, Italiji i Španiji, gde je prodaja smanjena za više od 10 %. Jedna od malobrojnih kompanija, koja uspeva da prevaziđe ekonomsku krizu je Volkswagen, zahvaljujući velikoj zastupljenosti na tržištima kao što su Kina, USA i Brazil.
Jedna od novih mera, koju je francuska vlada predstavila juče, jesu od strane države garantovani krediti za proizvođače, u iznosu od 150 miliona evra. Pored toga, vlada je dužna prilikom kupovine automobila čak četvrtinu čine elektromobili ili hibridi. Hollande je obećao da će automobilski sektor ponovo "postaviti na noge" i sprečiti dalja otpuštanja radnika. Treba istaći da je budžet Francuske desetkovan posle trogodišnje ekonomske krize, što je eliminisalo mogućnost veće državne intervencije u automobilskom sektoru.
Automagazin.rs