AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

ZF oprema laka komercijalna vozila električnim upravljačkim sistemom

ZF oprema laka komercijalna vozila električnim upravljačkim sistemom

Nakon tržišta putničkih automobila sistem Servolectric firme ZF Lenksysteme, koji je konstruisan za optimalnu potrošnju, sada osvaja i veliku poslovnu oblast lakih komercijalnih vozila (LCV). Do sada je proizvedeno već preko 23 miliona sistema  električnog upravljanja Servolectric...

Od toga je 2,6 miliona sistema napravljeno sa paralelnim osovinama, sa najvećom snagom zupčaste letve. Uz manje modifikacije ovaj električni sistem upravljanja može da se adaptira za laka komercijalna vozila. U poređenju sa hidrauličkim sistemom upravljanja Servolectric firme ZF Lenksysteme štedi tačno 0,6 litara goriva u NEFZ-ciklusu vožnje (Neuer Europaischer Fahrzyklus - novi evropski ciklus vožnje) u gradskom saobraćaju. Još jedna prednost je sistemska sposobnost, odnosno umrežavanje sa električnim sistemima asistencije. Za kupce to znači više sigurnosti i komfora.

Manja potrošnja goriva –manje ugljen dioksida

Električnom upravljačkom sistemu Servolectric potrebna je snaga samo kada je aktivirano upravljanje. Prema aktuelnim merenjima električno upravljanje u poređenju sa hidrauličkim servo-upravljanjem štedi 0,6 litara goriva na 100 kilometara. Ako se godišnje pređe 25 000 km, to znači da se ostvaruje ušteda od 150 litara goriva samo zahvaljujući upravljanju. Ako je cena jednog litra dizela 1,40 evra, onda to iznosi 210 evra  godišnje.

 

U pogledu emisije CO2 takođe postoji velika mogućnost uštede. U poređenju sa hidrauličkim upravljanjem Servolectric proizvodi za 16,1 g/km manje CO2. Ako vozilo   godišnje pređe 25 000 km,  proizilazi da se ostvaruje ušteda od 0,4 tone CO2. Pored toga zakonodavac je odlučio da se na nivou Evropske Unije uvede kazneni porez za komercijalna vozila koja emituju više od 147 g/km CO2. Ovo će stupiti na snagu 2014. godine, ali će ograničenje u početku biti 175 g/km, a cilj je da se do 2020. postepeno dostigne granična vrednost od 147 g/km. I u ovom slučaju Servolectric pokazuje ogroman potencijal uštede.

„Power-on-demand“

Servolectric se zasniva na principu upravljačkog mehanizma sa zupčastom letvom koji je kod električnog upravljanja povezan sa servomotorom i visokorazvijenom elektronikom. Čim vozač napravi neki pokret pri upravljanju, senzori registruju odgovarajući upravljački momenat i brzinu upravljanja. Iz ovih podataka upravljačka jedinica za nekoliko milisekundi izračuna potrebnu asistenciju upravljanju i servomotor preko recirkulacionog upravljača prenosi optimalni momenat na zupčastu letvu mehaničkog upravljačkog mehanizma. Granica snage ovog upravljačkog sistema odgovara opterećenju upravljačke osovine od 2 000 kilograma. Električni upravljački mehanizam sa paralelnom osovinom koji se pojavio 2006. god. nudi još neke prednosti: potrebno je manje mesta za ugradnju jer više nema  upravljačke pumpe i creva što pojednostavljuje montažu i rasterećuje životnu sredinu. Pored upravljanja u putničkim automobilima ZF-Servolectric sada pokriva i laka komercijalna vozila (LCV), kao npr. Mercedes Sprinter ili Volkswagen Crafter. Time je ovaj višestrani upravljački mehanizam zastupljen u svim klasama vozila, od malih preko srednjih do luksuznih i na kraju dostavnih vozila.

Sistemska sposobnost stvara sigurnost u vožnji

Servolectric može da bude umrežen sa mnoštvom eksternih sistema. Tako sve informacije o uglu upravljača stoje na raspolaganju drugim sistemima kao npr. ESP-u ili nekoj adaptivnoj regulaciji šasije. Osim toga on omogućava sigurnosne funkcije vožnje kao što su asistent za održavanje pravca ili asistent za izbegavanje prepreka. U zavisnosti od situacije odgovarajući sistem reaguje i preporučuje vozaču putem optičkih, akustičnih ili haptičkih signala da koriguje upravljanje. Ako koristite asistent za parkiranje, više nije potrebno da držite volan rukom. Tu Servolectric potpuno autonomno preuzima upravljanje.

ZF Lenksysteme

Humanitarna vožnja Toyote GT86

Humanitarna vožnja Toyote GT86

U subotu 13. oktobra na stazi Nacionalne vozačke akademije ( NAVAK ) u Subotištu, održana je humanitarna vožnja Toyote GT86, za pomoć Centru za smeštaj i dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju – dnevni boravak Čukarica...

Andrea Friedrich i njen Golf GTI

Andrea Friedrich i njen Golf GTI

Da li vas zanima, u čemu se vozi nemački model Andrea Friedrich? Ona ima samo 23 godine, osvojila je titulu Miss Yamaha 2012 i Monster Energy Girl, a planira da učestvuje u profesionalnim autosportskim takmičenjima. Firma BBM Motorsport za nju je pripremila takmičarski automobil Volkswagen Golf GTI Club Sport...

Chevrolet donirao 250.000 evra SOS Dečijim selima

Chevrolet donirao 250.000 evra SOS Dečijim selima

U godini u kojoj Chevrolet slavi stogodišnjicu postojanja, Chevolet program „Točkovi za decu“ donirao je 103 automobila SOS Dečijim selima u Evropi, Mongoliji, Izraelu, Uzbekistanu, Južnoj Africi i Lesotu – kako bi se pojačala mobilnost dece koja su u njihovom staranju i njihovih saradnika...

Boschovi eBike sistemi prvi put izloženi na  Intermot sajmu

Boschovi eBike sistemi prvi put izloženi na Intermot sajmu

Ove godine je po prvi put predstavljen Bosch eBike sistem na sajmu Intermot. eMobilnost bila je u središtu pažnje ovogodišnjeg Međunarodnog sajma motocikala, skutera i bicikala koji je održan od 3. do 7. oktobra u Kelnu, Boschov eBike sistem sastoji se od motora, baterije i upravljačkog računara i ekrana...

DMC Lamborghini Aventador LP900 Molto Veloce

DMC Lamborghini Aventador LP900 Molto Veloce

Nemačka tjunerska kompanija DMC, pripremila je kompletan program modifikacija za Lamborghini Aventador LP700–4. Čini ga aerodinamički kit Molto Veloce, kao i upgrade motora LP-900. Automobil je dobio karbonske elemente, kao što su branici, spojleri i nastavci pragova...

Porsche Cayenne Turbo S: 550 KS i 750 Nm

Porsche Cayenne Turbo S: 550 KS i 750 Nm

Poslednji komad slagalice u nizivu modela Porsche Cayenne, konačno je pronađen. Nemačka kompanija je predstavila prve fotografije i informacije o vrhunskoj verziji modela Porsche Cayenne, pod nazivom Turbo S. Posle modela Cayenne S Diesel, stiže Cayenne Turbo S...

Hyundai Auto Beograd: Oktobarska prodajna akcija

Hyundai Auto Beograd: Oktobarska prodajna akcija

Hyundai Auto Beograd u oktobru kupcima novih vozila poklanja dodatnu sigurnost. Kupci imaju mogućnost da izaberu jednu od ponuđenih opcija: 7 godina garancije, besplatan kasko za prvu godinu, 0% kamate na kredit ili dodatnu opremu...

Video: Novi Seat Toledo u prvoj reklami

Video: Novi Seat Toledo u prvoj reklami

Španska kompanija SEAT, na sajmu automobila u Parizu je predstavila novu generaciju modela Toledo. Automobil je razvijen u okviru koncerna VW, a proizvodi se u fabrici u češkoj Mladoj Boleslavi. SEAT se u novom reklamnom filmu oslanja na emocije...

Najluksuznija palata na točkovima ima i garažu za Ferrari

Najluksuznija palata na točkovima ima i garažu za Ferrari

Ukoliko ste zainteresovani da kupite originalnu i motorizovanu "kuću", moraćete ruke da zavučete duboko u džepove. Za ultraluksuzni autobus firme Volkner Mobil, potrebno je izdvojiti od 750.000 do 1.2 miliona funti. Unutrašnjost nudi komfor luksuznog stana, pa čak i garažu za neki niži automobil, po mogućstvu Ferrari :-)

Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje