AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Buduće boje automobila biće „prirodno uzgajane“. Nijanse bobičastog voća i tonovi bakra proširiće portfolio boja automobila budućnosti zajedno sa prirodnim braon, plavim i zelenim bojama koje će doživeti ponovno otkriće...

Dok je tokom prethodnih godina zelena boja igrala malu ulogu na putevima, za četiri do pet godina predviđa se da će ova boja postati popularnija. Ovo su rezultati tek objavljenog izveštaja o globalnim trendovima za period 2012 - 2013. koji su izneli stručnjaci kompanije BASF.  

Razvoj u svetu boja naročito je primetan izvan spektra osnovnih boja crne i srebrne. Nastavlja se trend braon boje koji su stručnjaci kompanije BASF predvideli godinama unazad. Na primer, ova boja se koristi za gotovo sedam procenata novoregistrovanih automobila u Nemačkoj i taj procenat će ostati na visokom nivou. „Postoje znaci da se nastavlja potreba za više boje na putevima i da ćemo se u buduće interesovati za nove vrste boja, kao što su bronzane i smaragdne nijanse. Ono što je specifično je to da zelena boja postaje sve važnija“, navodi se u prognozi globalnog tima dizajnera.  Mark Gutjahr, rukovodilac odseka Dizajn Evropa, objasnio je: „Kako se ekologiji i dalje pripisuje sve veći značaj, zelena boja će postati popularna i u svet automobila vratiće se za četiri do pet godina. Toliko je otprilike potrebno da se boja koja je u trendu pojavi na putevima. Tako da ćemo morati još malo da pričekamo na zelenu“. 

Ovih dana, zelena je već boja koja se nalazi u trenutnim prognozama tendencija koje su izneli dizajneri kompanije BASF iz Severne Amerike, Azije i Evrope. Ova prognoza zasniva se na sledećim društvenim tendencijama:  

Nova različitost

Tema održivosti i dalje nam je u vidokrugu i skreće pažnju ne samo na očuvanje životne sredine, već i na svet svakog dana. Gutjahr smatra: „Ovo je znak da proizvodi širom sveta postaju sve sličniji. S jedne strane, ovo vodi do novog poštovanja prošlosti i tradicija kao što su zanatske rukotvorine. S druge strane, posebno kombinujući i odabirajući tržišne niše, ponovo se trudimo da gajimo veću različitost“. Što se tiče boja automobila, i tu se ponovo otkrivaju niše. Dugo očekivana intenzivna zelena boja preuzima vođstvo. Pored toga, boje kao što su tamno crvena i nijanse plave proširuju spektar boja.

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Materijali koji se mogu iskusiti

U politici, poslovanju i društvu, moderne komunikacione tehnologije izazivaju velike promene. Uvod ovome su pojave kao što je povećana dematerijalizacija tehnologije. U budućnosti, tehnologija će biti manje opipljiva u haptičkom smislu, a umesto toga postajaće sve intuitivnija.  Na primer, tastatura smart telefona razvila se u ekran osetljiv na dodir. „Suprotno tome, poštujemo nove narativne i haptičke kvalitete u mnogim oblastima. Teške supstance, istaknute površine i ekspresivni materijali kao što su drvo i kamen stvaraju jak emotivni naboj sveta u kojem živimo. U automobilskom svetu to znači da možemo očekivati intenzivnije boje i smelije efekte“, objasnila je Korina Saj, dizajner kompanije BASF Coatings Europe. „Nove boje su ekspresivne, ali nisu napadne, već su kao dobra priča“. Uz tamne boje bobičastog voća, intenzivne nijanse braon i bakarne boje, kao i uz blistave smaragdne nijanse, stručnjaci predviđaju snažne doživljaje boje na putevima.

Međunarodni tim, regionalne karakteristike  

Proizvođači automobila rade i razmišljaju na globalnom nivou. Zbog toga je tim dizajnera kompanije BASF prisutan svuda u svetu i ispituje međunarodne trendove ne ignorišući regionalne karakteristike i trendove boja. Kako bi odali priznanje sve većem značaju napredne automobilske industrije azijsko-pacifičkog regiona, a naročito lokalnim proizvođačima, dizajneri su u svoje trend kolekcije uvrstili posebne boje koje su specifične za azijsko-pacifički region i Kinu. Trendovi boja azijsko-pacifičkog regiona i Kine biće otkriveni u regionu kasnije ovog meseca.  

BASF

Hyundai Auto Beograd: Oktobarska prodajna akcija

Hyundai Auto Beograd: Oktobarska prodajna akcija

Hyundai Auto Beograd u oktobru kupcima novih vozila poklanja dodatnu sigurnost. Kupci imaju mogućnost da izaberu jednu od ponuđenih opcija: 7 godina garancije, besplatan kasko za prvu godinu, 0% kamate na kredit ili dodatnu opremu...

Video: Novi Seat Toledo u prvoj reklami

Video: Novi Seat Toledo u prvoj reklami

Španska kompanija SEAT, na sajmu automobila u Parizu je predstavila novu generaciju modela Toledo. Automobil je razvijen u okviru koncerna VW, a proizvodi se u fabrici u češkoj Mladoj Boleslavi. SEAT se u novom reklamnom filmu oslanja na emocije...

Najluksuznija palata na točkovima ima i garažu za Ferrari

Najluksuznija palata na točkovima ima i garažu za Ferrari

Ukoliko ste zainteresovani da kupite originalnu i motorizovanu "kuću", moraćete ruke da zavučete duboko u džepove. Za ultraluksuzni autobus firme Volkner Mobil, potrebno je izdvojiti od 750.000 do 1.2 miliona funti. Unutrašnjost nudi komfor luksuznog stana, pa čak i garažu za neki niži automobil, po mogućstvu Ferrari :-)

Bezbednost u saobraćaju: Saveti

Bezbednost u saobraćaju: Saveti

Pred nаmа su vremenski uslovi koji drugаčije utiču nа kretаnje vozilа, pre svegа zbog pаdа temperаture, oblаčnog i kišovitog vremenа, zbog čegа su putevi često mokri i klizаvi. Ujutru, аli i u ostаlim delovimа dаnа može se očekivаti pojаvа mаgle i sitne kiše, što dodаtno smаnjuje vidljivost...

Chevrolet beleži rast prodaje i udela na tržištu

Chevrolet beleži rast prodaje i udela na tržištu

Kompanija Chevrolet Europe je prodala 157.000  automobila u zapadnoj i centralnoj Evropi  u periodu od januara do septembra 2012. godine, što predstavlja porast od 2,3% (tj. 3.500 jedinica), u poređenju sa istim periodom prošle godine (2011:153.500 automobila), dok je autoindustrija zabeležila pad od 8,0%...

Mazda CX-5 premijerno u Novom Sadu, niže cene za nekoliko modela

Mazda CX-5 premijerno u Novom Sadu, niže cene za nekoliko modela

Na dvanaestoj manifestaciji Auto show Novi Sad, koja se od 10. do 14. oktobra održava na Novosadskom sajmu, među tradicionalnim učesnicima je i Mazda, koja na ovoj izložbi predstavlja šest automobila, među kojima je premijerno, prvi put u Srbiji i na ovom mestu, prodajni hit u celom svetu – potpuno novi crossover CX-5...

Peugeot 208 GTI u Francuskoj košta 24.500 evra

Peugeot 208 GTI u Francuskoj košta 24.500 evra

Peugeot je objavio francusku cenu novog hot-hatch modela 208 GTI. Serijski Peugept 208 GTI široj javnosti je predstavljen na sajmu automobila u Parizu, a prodaja ovog atraktivnog automobila će početi u januaru sledeće godine...

VW Golf 4Motion: Dizeli 1.6 TDI i 2.0 TDI sa pogonom 4x4

VW Golf 4Motion: Dizeli 1.6 TDI i 2.0 TDI sa pogonom 4x4

Samo nekoliko dana posle svetske premijere na sajmu automobila u Parizu, kompanija Volkswagen je objavila nove informacije o proširenju ponude pogona sedme generacije modela Golf. Ponuda se odnosi na sve one kojima paleta motora 1.2 TSI/63 kW, 1.4 TSI/103 kW, 1.6 TDI/77 kW i 2.0 TDI/110 kW...

Deathbolt Reloaded  Maserati GranTurismo - Jesen stiže...

Deathbolt Reloaded Maserati GranTurismo - Jesen stiže...

Tjuneri iz Kanade su oživeli projekat Deathbolt, što znači da vaš Maserati može biti nešto agresivniji. Oslanjanje je pojačano amortizerima marke KW, konkretno u pitanju je model Clubsport, što će značajno poboljšati ponašanje automobila na stazi...

Renault Twingo E-Tech electric (2026)
Slika nedelje