AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm...

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana.

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

Opel

Humanitarna vožnja Toyote GT86

Humanitarna vožnja Toyote GT86

U subotu 13. oktobra na stazi Nacionalne vozačke akademije ( NAVAK ) u Subotištu, održana je humanitarna vožnja Toyote GT86, za pomoć Centru za smeštaj i dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju – dnevni boravak Čukarica...

Andrea Friedrich i njen Golf GTI

Andrea Friedrich i njen Golf GTI

Da li vas zanima, u čemu se vozi nemački model Andrea Friedrich? Ona ima samo 23 godine, osvojila je titulu Miss Yamaha 2012 i Monster Energy Girl, a planira da učestvuje u profesionalnim autosportskim takmičenjima. Firma BBM Motorsport za nju je pripremila takmičarski automobil Volkswagen Golf GTI Club Sport...

Chevrolet donirao 250.000 evra SOS Dečijim selima

Chevrolet donirao 250.000 evra SOS Dečijim selima

U godini u kojoj Chevrolet slavi stogodišnjicu postojanja, Chevolet program „Točkovi za decu“ donirao je 103 automobila SOS Dečijim selima u Evropi, Mongoliji, Izraelu, Uzbekistanu, Južnoj Africi i Lesotu – kako bi se pojačala mobilnost dece koja su u njihovom staranju i njihovih saradnika...

Boschovi eBike sistemi prvi put izloženi na  Intermot sajmu

Boschovi eBike sistemi prvi put izloženi na Intermot sajmu

Ove godine je po prvi put predstavljen Bosch eBike sistem na sajmu Intermot. eMobilnost bila je u središtu pažnje ovogodišnjeg Međunarodnog sajma motocikala, skutera i bicikala koji je održan od 3. do 7. oktobra u Kelnu, Boschov eBike sistem sastoji se od motora, baterije i upravljačkog računara i ekrana...

DMC Lamborghini Aventador LP900 Molto Veloce

DMC Lamborghini Aventador LP900 Molto Veloce

Nemačka tjunerska kompanija DMC, pripremila je kompletan program modifikacija za Lamborghini Aventador LP700–4. Čini ga aerodinamički kit Molto Veloce, kao i upgrade motora LP-900. Automobil je dobio karbonske elemente, kao što su branici, spojleri i nastavci pragova...

Porsche Cayenne Turbo S: 550 KS i 750 Nm

Porsche Cayenne Turbo S: 550 KS i 750 Nm

Poslednji komad slagalice u nizivu modela Porsche Cayenne, konačno je pronađen. Nemačka kompanija je predstavila prve fotografije i informacije o vrhunskoj verziji modela Porsche Cayenne, pod nazivom Turbo S. Posle modela Cayenne S Diesel, stiže Cayenne Turbo S...

Hyundai Auto Beograd: Oktobarska prodajna akcija

Hyundai Auto Beograd: Oktobarska prodajna akcija

Hyundai Auto Beograd u oktobru kupcima novih vozila poklanja dodatnu sigurnost. Kupci imaju mogućnost da izaberu jednu od ponuđenih opcija: 7 godina garancije, besplatan kasko za prvu godinu, 0% kamate na kredit ili dodatnu opremu...

Video: Novi Seat Toledo u prvoj reklami

Video: Novi Seat Toledo u prvoj reklami

Španska kompanija SEAT, na sajmu automobila u Parizu je predstavila novu generaciju modela Toledo. Automobil je razvijen u okviru koncerna VW, a proizvodi se u fabrici u češkoj Mladoj Boleslavi. SEAT se u novom reklamnom filmu oslanja na emocije...

Najluksuznija palata na točkovima ima i garažu za Ferrari

Najluksuznija palata na točkovima ima i garažu za Ferrari

Ukoliko ste zainteresovani da kupite originalnu i motorizovanu "kuću", moraćete ruke da zavučete duboko u džepove. Za ultraluksuzni autobus firme Volkner Mobil, potrebno je izdvojiti od 750.000 do 1.2 miliona funti. Unutrašnjost nudi komfor luksuznog stana, pa čak i garažu za neki niži automobil, po mogućstvu Ferrari :-)

Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje