AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Opel je dizajnirao vrhunski paket za šasiju, posebno opremljen u pogledu lateralne dinamike i sjajnog kvaliteta upravljanja novom Astrom OPC koji bi odgovarao njenom moćnom motoru od 206 kW/280 ks i obrtnim momentom od 400 Nm...

Šasija koja je opremljena amortizerima proizvedenim od strane ZF Sachs-a ima nekoliko odlučujućih elementata koji unapređuju dinamiku vožnje kod ovog automobila: visoko-performantni podupirači (HiPerStruts), mehatronička FlexRide šasija, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i Brembo kočnice. Šasija je dodatno ulepšana aluminijumskim felnama od 19’’ kao deo standardne postave, zajedno sa gumama tipa 245/40 ZR.

Diferencijal sa ograničenim proklizavanjem za bolju stabilnost

Da bi se snaga nove Astre pretvorila u efikasan pogon, prednja osovina opremljena je mehaničkim multi-plate diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem. Kada se jedan od prednjih točkova zavrti, dva multi-plate paketa unutar diferencijala rade kao kvačilo i vožnja je prilagođena strogo određenom otporu. Efekat zaključavanja (maksimalno 50 procenata) zavisi od ramp ugla pod kojim se pritiskaju ploče i koje na kraju određuju na koji način se pritisak primenjuje na multi-plate kvačilo zavisno od obrtnog momenta. Što je ramp ugao manji, to je sistem osetljiviji. Kod modela Astra OPC, za ubrzanje je odabran ramp ugao od 45 stepeni. Pri usporavanju, drugim rečima – kad kočimo ili kad smanjujemo pritisak na papučicu za gas, ploče kvačila se ponovo razdvajaju i tako dozvoljavaju da ABS deluje na prednje točkove.

FlexRide vešanje podešeno za OPC zadovoljava mnoge stilove sportske vožnje

Mehatronična FlexRide šasija koja je posebno osmišljena da bi unapredila potrebe OPC-a omogućava vozaču da bira između tri različita modula vožnje, a svaki od modula nudi jedinstveno i specifično iskustvo vrhunske vožjne. Standardni modul je delotvoran u svim pravcima dok istovremeno nudi komfor u svakodnevnim situacijama tokom vožjne. Čak i kod ovog modula, Astra OPC se pokazala odlično u krivinama i blista svojim performansama upravljanja i minimalnim trzajima. Kod Sport modula, dodirom na dugme, vešanje šasije se učvršćuje, ona postaje okretnija a upravljanje je direktnije. Pored toga, OPC modul nudi vrhunsko iskustvo u vožnji: upravljanje postaje još direktnije nego kod Sport modula, regulator bolje reaguje a šasija je podešena tako da pruži maksimalan učinak. Pale se crvene lampice na instrument tabli i na taj način daju signal da je auto u OPC modulu.

Ekskluzivna Astra OPC sa šasijom vrhunskih performansi

Kontrola dinamike šasije sa „ramp and roll“ pod-modulima kontrole

Za najbolju kontrolu vožnje, tzv „ramp“ pod-modul kontrole se dalje prilagođava vlažnom putu, omogućavajući da točkovi stalno budu u kontaktu sa putem tokom vožnje po neravninama i pri velikim brzinama. Ovo znači da se vozilo mekano prizemljuje čak i kada federi na sponi odskaču po neravnoj  površini puta. Istovremeno, tzv „roll“ pod-modul kontrole umanjuje bočne trzaje tako da je vozilo u ravnom položaju u odnosu na put i na taj način je njegova okretnost maksimalno uvećana.

U poređenju sa modelom 1.6 Astra GTC (132 kW/180 ks), inžejneri OPC-a su učvrstili standardne opruge za oko trideset procenata i spustili su auto za dodatnih deset milimetara, te na taj način još više približili auto površini puta. Da bi vozilo bilo još okretnije i da bi bolje odgovaralo na zahteve vožnje, učvršćene su i vođice i zadnja osovina.

ESP se može deaktivirati za ekstra sportsku vožnju

Kao kod FlexRide tipa, ESP kontrola stabilnosti takođe nudi tri različita modula, zavisno od toga koliko je vožnja zahtevna i sportska. Kod standardne postavke koja je optimizovana za OPC, obezbeđena je maksimalna bezbednost vožnje u svakodnevnim situacijama a da pri tom vozač ne izgubi kontrolu nad vozilom. Kod Competitive modula podiže se prag na kom automatski sistem interveniše. Međutim, kada je vozilo u situaciji koja je na granici opasnog, stabilizovaće se sistemom kočnica. U ESP-off modulu, kada je ESP dugme pritisnuto duže od pet sekundi, ESP sistem se može u potpunosti deaktivirati.

Opel

BMW grupa na sajmu automobila  Pariz 2012.

BMW grupa na sajmu automobila Pariz 2012.

Na Sajmu automobila u Parizu ove godine, BMW će predstaviti tri fascinantne koncept studije koje su  korak napred kada su u pitanju mobilnost u budućnosti, uživanje u vožnji i održivosti alternativnih pogona...

Auto godine 2013: Spisak kandidata

Auto godine 2013: Spisak kandidata

Bliži se izbor evropskog Automobila godine, a pred nama je spisak nominovanoh modela za 2013. godinu. Na listi se nalaze mnogi "masovni" modeli, kao što su Volkswagen Golf ili Renault Clio, preko skupljih modela, kao što je BMW serije 3, pa sve do sportskih modela, kao što je Mercedes-Benz SL...

Toyota Verso 2013: više nego običan facelift

Toyota Verso 2013: više nego običan facelift

Ovo nije nova generacija, ali kompaktni MPV se promenio više nego što je uobičajeno. Aktuelna generacija modela Toyota Verso (u prodaji od proleće 2009. godine), insprisana je izgledom prvog Aurisa. Osveženi japanski MPV, koji će biti predstavljen na sajmu automobila u Parizu, dobio je dizajnerske elemente novog Aurisa...

Dacia Lodgy stigao u Srbiju - Cene poznate

Dacia Lodgy stigao u Srbiju - Cene poznate

Dugo očekivani i zvanično prvi MPV rumunskog proizvođača automobila Dacia – Dacia Lodgy, konačno je stigao na tržište Srbije. U skladu sa proverenom filozofijom Dacije, osnovne karakteristike Lodgy-ja su veoma konkurentna cena, pouzdanost, robustnost i vrhunska prostranost. Lodgy dolazi s 3 nivoa opreme (Base, Ambiance i Laureate) i sa početnom cenom od 9.600 EUR...

Pariska svetska premijera novog Kia Carensa

Pariska svetska premijera novog Kia Carensa

Sasvim novi Carens dizajniran je i napravljen da zadovolji potrebe savremene, dinamične porodice. Napravljen je novoj platformi i nudi privlačnu, ali istovremeno i  praktičnu prostranost sa vitkim i aerodinamičnim crtama, dugim međuosovinskim rastojanjem i pet ili sedam sedišta...

Garancija na korišćena vozila!

Garancija na korišćena vozila!

Ovlašćeni Toyota partner, firma Toyota Centar Beograd od 17.og septembra svojim kupcima korišćenih vozila daje 6-mesečnu garanciju pri kupovini korišćenog vozila iz njihove ponude. Toyota Centar Beograd je prvi ovlašćeni Toyota partner, ali i prvi prodavac vozila u Srbiji, koji ima zatvoreni salon proverenih korišćenih vozila u sklopu svog prodajnog centra...

MINI Countryman John Cooper Works

MINI Countryman John Cooper Works

Porodica MINI automobila se konstantno širi a najnoviji član u okviru John Cooper Works edicije je MINI Countryman John Cooper Works. Zahvaljujući ovom modelu, trkačko uzbuđenje se prvi put može osetiti u kombinaciji sa transferom snage na sva četiri točka...

Mazda CX-5 2026
Slika nedelje