AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Lancia na Belom dvoru

Lancia na Belom dvoru

Kompanija Fiat Automobili Srbija svečano je predstavila novu gamu Lancinih vozila. Modelu Delta pridružili su se novi Ypsilon, Thema i Voyager. Slavna istorija brenda Lancia počela je 29. novembra 1906. godine...

Lancia na Belom dvoru

Vincenzo Lancia i njegov prijatelj Claudio Fogolin osnovali su kompaniju koja je već 1907. razvila svoj prvi automobil „Tipo 51“, kasnije označen kao „Alfa“. Konstruktorski prvenac imao je četvorocilindrični motor i za to doba respektabilnu maksimalnu brzinu od 90 km/h.

Od samog početka, Lancia se predstavila kao proizvođač koji diktira rešenja. Godine 1913. lansirana je Theta, prvi serijski model s kompletnom električnom opremom na tržištu. Lancine inovacije na polju udobnosti i voznih karakteristika odavno su deo legende, a ostaće zabeleženo da je ovaj proizvođač bio pionir na polju nezavisnog oslanjanja i prvi na tržište uveo samonoseću karoseriju.
Vrhunski komfor, stabilnost i upravljivost pratili su snažni, hrabro konstuisani motori. Lancia je prva razvila V4 motor i prva uvela V6 u standardnu ponudu. Prvi petostepeni menjač u serijskom automobilu, takođe je delo Lancie.

Kao kruna u ponudi grupe Fiat Automobili, kojoj se pridužila 1969. godine, Lancia se oduvek isticala rafiniranim dizajnom, elegancijom i kvalitetom bez kompromisa. Da pored vrhunskog komfora i sjajnih voznih karakteristika može da ponudi znatno više, pokazale su brojne pobede osvojene na sportskim takmičenjima. Kao nijedan proizvođač do sada, Lancia je uspela da spoji vrhunski luksuz i titule u Svetskom reli šampionatu (WRC), gde je kao konstruktor trijumfovala čak 10 puta.

Nakon više od veka rekorda i inovacija, Lancia i dalje traga za novim izazovima. Nova gama nudi maksimalan nivo komfora i luksuza u svakom tržišnom segmentu koji pokriva, s posebnim osećajem za specifične potrebe kupaca i bogatom ponudom opreme za dodatnu personalizaciju vozila.

Lancia na Belom dvoru

Najmanji model u ponudi – Ypsilon, po prvi put ima karoseriju s petora vrata. Dva od tri ponuđena motora nude rekordno nisku emisiju ugljendioksida, ispod 100 grama po kilometru. Višestruko nagrađivani TwinAir od 0,9 litara ima maksimalnu snagu od 63 kW (85 KS), dok standardni benzinac od 1,2 l nastupa sa 51 kW (69 KS). Proslavljeni 1.3

MultiJet isporučuje 70 kW (95 KS). Najjeftinija verzija na srpskom tržištu je Ypsilon 1.2 Fire Evo II Start&Stop 69 KS sa Silver paketom opreme, čija je cena 10.900 EUR.

Nova Thema, prestižna limuzina dužine 5066 mm, može da se naruči i s pogonom na sva četiri točka. Ponudu motora čine 3.6 V6 s maksimalnom snagom od 210 kW (296 KS) i dve verzije trolitarskog turbo dizela – sa 140 kW (190 KS) i 176 kW (239 KS). Za početak, na srpskom tržištu prodavaće se verzija Thema 3.0 MultiJet Platinum (239 KS) koja košta 41.900 EUR.

Lancia na Belom dvoru

Monovolumen Voyager ističe se vrhunskim komforom i prostorom za sedam putnika. Karoserija od 5218 mm pravi je izbor za porodičnu ili poslovnu upotrebu bez kompromisa. Benzinski motor 3.6 V6 kod ove Lancie isporučuje 208 kW (283 KS), a kao štedljiva alternativa javlja se turbo dizel od 2,8 litara s maksimalnom snagom od 120 kW (163 KS). Verzija koja će biti dostupna na startu prodaje u Srbiji je Voyager 2.8 MultiJet Gold (163 KS), čija je cena 37.900 EUR.

Nova gama Lancinih vozila debitovala je na srpskom tržištu svečanom promocijom na Belom dvoru, na kojoj su se u ulozi domaćina pojavili Njihova Kraljevska Visočanstva, Prestolonaslednik Aleksandar II i Princeza Katarina. Mnogobrojne goste iz diplomatskog kora, vladinih institucija, sveta biznisa i medija ispred kompanije Fiat Automobili Srbija pozdravili su generalni direktor Antonio Cesare Ferrara i komercijalni direktor Gerry Clarke.

Šira publika imaće priliku da detaljno upozna novu gamu Lancinih vozila i druge novitete iz programa grupe Fiat, na FAS Motor Showu koji se u ovlašćenoj mreži širom Srbije organizuje od 30. marta do 30. aprila.
 
FAS

VW Polo Blue GT - Četvorocilindarski dvocilindraš

VW Polo Blue GT - Četvorocilindarski dvocilindraš

Volkswagen Polo Blue GT debitobao je na martovskom sajmu automobila u Ženevi, a s obzirom da se bliži početak njegove prodaje, nemačka kompanija nas je "počastila" novim informacijama. Glavna novina kod ovog modela je 4-cilindarski motor 1.4 TSI, sa sistemom deaktivacije dva cilindra, koji se prvi put pojavio u modelu Audi A1...

Preminuo Sergio Pininfarina, slavni automobilski dizajner

Preminuo Sergio Pininfarina, slavni automobilski dizajner

U 85. godini, noćas je preminuo italijanski dizajner Sergio Pininfarina, počasni direktor istoimene slavne automobilske dizajnerske kompanije. Pininfarina se najviše proslavio dizajniranjem automobila za kompanije Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Ford, Cadillac...

Citroën C5: Sa faceliftom u 2013. godinu

Citroën C5: Sa faceliftom u 2013. godinu

Citroën C5 druge generacije, proizvodi se od 2008. godine, a poslednja unapređenja je imao u jesen 2010. godine. U novu modelsku godinu, luksuzni sedan ulazi sa minimalnim "kozmetičkim" promenama i unapređenom opremom...

Aston Martin V12 Vantage Roadster: Za sto srećnika

Aston Martin V12 Vantage Roadster: Za sto srećnika

Aston Martin ovih dana aktivno radi na promociji nove generacije modela Vanquish, ali na internetu su u senci ovog modela predstavljene prve fotografije novog automobila - V12 Vantage Roadster. O ovom atraktivnom super-automobilu, govori se još od 2009. godine, kada je debitovala njegova kupe verzija V12 Vantage...

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Trenutno, Range Rover Evoque pod "haubom" ima isključivo motore sa četiri cilindra. Uskoro bi najmanji Range Rover mogao svoju ponudu proširiti sa novim benzinskim motorom 3.0 V6 Supercharged, iz "radionice" Jaguara. Ovaj agregat bi trebao pokretati vrhunski verziju, koja će nositi oznaku Evoque R...

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Nova Škoda Rapid u Evropi postaje automobilska tema broj jedan, i to ne samo za automobilske časopise, već i za dnevne medije. Rapid i na srpskim TV stanicama dobija veliki "prostor", ali nisu svi mediji svojim gledaocima uspeli da pokažu pravi automobil...

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula 2012. godine, u Francuskoj je na snagu stupilo novo pravilo, prema kojem je vozač dužan da u vozilu kojim upravlja ima alkotester. Ova odluka će se primenjivati kako na vozila registrovana u Francuskoj, tako i na sva vozila koja ulaze na teritoriju Francuske, a registrovana su u nekoj drugoj državi...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje