AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Beotruck 2012 - Premijera najsnažnijeg kamiona u Evropi

Beotruck 2012 - Premijera najsnažnijeg kamiona u Evropi

Prvi put na nekoj sajamskoj manifestaciji Volvo prikazuje FH16 sa motorom od 750 KS. Među eksponatima i šampion u potrošnji goriva, a prvi put u regionu, na izložbi u Beogradu i hibridni niskpodni autobus Volvo 7700 Hybrid...

Beotruck 2012 - Premijera najsnažnijeg kamiona u Evropi

Volvo kamionska korporacija, već decenijama tradicionalni učesnik specijalizovanih izložbi komercijalnih vozila (a ranije i putničkih) organizovanih na Beogradskom sajmu, ove godine na jubilarnom, 50. međunarodnom salonu privrednih vozila BEOTRUCK 2012 u hali 1, na štandu površine 500 m², izlaže nekoliko eksluzivnih eskponata.

Pre svih tu je najatraktvniji – Volvo FH16, tegljač s motorom od 750 KS. To je, inače, trenutno najsnažniji serijski proizveden kamion u Evropi (pa i na planeti), koji Volvo prvi put predstavlja na jednoj sajamskoj manifestaciji i u Evropi i u svetu. Isporuke prvih „snagatora“ iz Geteborga su počele neposredno pred BEOTRUCK 2012, pa je tako i eksponat spreman za beogradsku manifestaciju već stekao ponosnog vlasnika.

Vozilo izloženo u hali 1 Beogradskog sajma ima četiri osovine, ukupnu (tehnički) dozvolju masu 42.500 kg, dok u kombinaciji sa priključnim vozilom može da vuče teret ukupne mase do 100.000 kg (150.000 kg uz ograničenje brzine na 62,5 km/h); međuosovinsko rastojnaje iznosi 3.700 mm. Pokreće ga redni šestocilindrični dizel motor radne zapremine 16.123 cm³, snage 551 kW (750 KS), pri 1.600-1.800 obrtaja u minutu, maksimalnog obrtnog momenta 3.550 Nm pri 1.050 – 1.400 o/min. Njegova emisija izduvnih gasova u saglasnosti je sa Euro V i EEV propisima. Opremljen je pojačanom Volvo motornom kočnicom, snage 425 kW pri 2.300 o/min, ritarderom (usporivačem) kočione snage 440 kW pri 3.550 Nm, I-Shift automatizovanim menjačem sa 12 stepeni za vožnju unapred i 4 unazad.

Na svim osovinama su disk kočnice sa ABS-om i elektronskom kontrolom; prednja osovina je oslonjena na parabolične lisnate opruge; druga (podizna) i tandem (udvojena) zadnja osovina su vazdušno ogibljene. Kupac se opredelio za bolje opremljenu verziju u kojoj su, između ostalog, Dynafleet sistem, radar sa sistemom za adaptivnu kontrolu brzine, monitor za hod unazad, alarm, imobilajzer, komande na volanu, bi-ksenon farovi, automatski klima uređaj, frižider zapremine 27 l, air bag za vozača, električni podizači stakala, centralno zaključavanje, dva kreveta...

Prvi put pred širim auditorijumom, u Beogradu je i Volvo FH 13 42T, tegljač koji se nudi u posebnom paketu Fuel Champion. Njegova maksimalna bruto nosivost je 20.100 kg, ali u kombinaciji sa priključnim vozilom (poluprikolicom) lako vuče ukupnu (u većem delu Evrope maksimalno dozvoljenu) masu od 40.000, odnosno 44.000 kg.

Beotruck 2012 - Premijera najsnažnijeg kamiona u Evropi

Međuosovinsko rastojanje iznosi 3.800 mm, a pokreće ga redni šestocilindrični dizel motor radne zapremine 12,8 litara, sa 338 kW (460 KS), maksimalnog obrtnog momenta 2.300 Nm pri 1.000-1.400 o/min, ima Euro V i EEV sertifikat, a spoljna buka koju proizvodi pri maksimalnom opterećenju je ispod 80 dB. Opremljen je unapređenom, pojačanom Volvo motornom kočnicom, kočione snage 375 kW pri 2.200 o/min i Volvo AT2612D automatizovanim menjačem sa 12 stepeni prenosa za hod unapred i četiri stepena prenosa za hod unazad sa ekonomičnim softverskim paketom.

Na obe osovine su disk kočnice sa ABS-om i elektronskom kontrolom; napred su lisnate opruge, nazad vazdušno ogibljenje sa četiri jastuka. Opremu eksponata, između ostalog, čline Dynafleet paket, haldnjak u kabini, ksenon svetla, automatska klima, grejač kabine, centralno zaključavanje, paket za ekonomičnu vožnju (Fuell Efficient Package) itd.

Među vozilima izloženim na BEOTRUCK 2012 je i Volvo FLL 42 RD, dvoosovinski solo kamion, koja sa nadgradnjom i teretom može da poveze ukupnu masu od 16.000 kg. Međuosovinski razmak je 5.900 mm, a pogon od Volvo D7F240 rednog šestocilindričnog motora radne radne zapremine 7,2 l snage 177 kW (240 KS), maksimalnog obrtnog momenta 940 Nm pri 1.200-1.800 o/min. I ovaj kamion ima Euro V serrtifikat, i on pri maksimalnom opterećenju proizvodi buku ne višu od 80 dB.

Beotruck 2012 - Premijera najsnažnijeg kamiona u Evropi

Opremljen je motornom kočnicom snage 188 kW pri 2.300 o/min, ručnim menjačem ZTO1006 sa šest stepeni prenosa za hod unapred i jednim za hod unazad. Napred i nazad su disk kočnice sa ABS-om i elektronskom kotrolom; prednja osovina je oslonjena na parabolične opruge, zadnja na vazdušne jastuke. Domaća nadgradnja je napravljena u kompaniji Uniplast Živanović u Šapcu.

Na Volvo štandu je prvi put i kamion FEE 64R, šasija s kabinom i specijalnom nadgradnjom za prikupljanje smeća, ukupne mase 26.000 kg. Međuosovinski razmak ovog vozila je 3.850 mm, pokreće ga Volvo D7F260 redni šestrocilindrični motor radne zapremine 7,2 litra sa 191 kW (260 KS) koji snagu prenosi posredstvom šestostepenog automatskog menjača Allison AL306. Na svim osovinama su disk kočnice sa ABS-om i elektronskom kontrolom, oslanjanje i napred i nazad je na lisnatim oprugama.
Nadgradnju za sakupljanje smeća, zapremine 20 m³, napravila je kompanija Atrik.

Među eskponatima na BEOTRUCK 2012 je i niskopodni solo autobus Volvo 7700 Hybrid, koji se prvi put može videti ne samo u Beogradu, već i u širem regionu. Zahvaljujući hibridnom pogonu paralelnog tipa (istovremeni rad elektro i dizel motora), ovaj autobus ima i do 40 odsto nižu potrošnju i emisiju ugljen-dioksida, osetno je tiši od vozila koje pokreće konvencionalni dizel motor, a pruža maksimalan komfor za 95 putnika.

Foto: Milomir Bošković - Automagazin portal

VW Polo Blue GT - Četvorocilindarski dvocilindraš

VW Polo Blue GT - Četvorocilindarski dvocilindraš

Volkswagen Polo Blue GT debitobao je na martovskom sajmu automobila u Ženevi, a s obzirom da se bliži početak njegove prodaje, nemačka kompanija nas je "počastila" novim informacijama. Glavna novina kod ovog modela je 4-cilindarski motor 1.4 TSI, sa sistemom deaktivacije dva cilindra, koji se prvi put pojavio u modelu Audi A1...

Preminuo Sergio Pininfarina, slavni automobilski dizajner

Preminuo Sergio Pininfarina, slavni automobilski dizajner

U 85. godini, noćas je preminuo italijanski dizajner Sergio Pininfarina, počasni direktor istoimene slavne automobilske dizajnerske kompanije. Pininfarina se najviše proslavio dizajniranjem automobila za kompanije Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Ford, Cadillac...

Citroën C5: Sa faceliftom u 2013. godinu

Citroën C5: Sa faceliftom u 2013. godinu

Citroën C5 druge generacije, proizvodi se od 2008. godine, a poslednja unapređenja je imao u jesen 2010. godine. U novu modelsku godinu, luksuzni sedan ulazi sa minimalnim "kozmetičkim" promenama i unapređenom opremom...

Aston Martin V12 Vantage Roadster: Za sto srećnika

Aston Martin V12 Vantage Roadster: Za sto srećnika

Aston Martin ovih dana aktivno radi na promociji nove generacije modela Vanquish, ali na internetu su u senci ovog modela predstavljene prve fotografije novog automobila - V12 Vantage Roadster. O ovom atraktivnom super-automobilu, govori se još od 2009. godine, kada je debitovala njegova kupe verzija V12 Vantage...

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Trenutno, Range Rover Evoque pod "haubom" ima isključivo motore sa četiri cilindra. Uskoro bi najmanji Range Rover mogao svoju ponudu proširiti sa novim benzinskim motorom 3.0 V6 Supercharged, iz "radionice" Jaguara. Ovaj agregat bi trebao pokretati vrhunski verziju, koja će nositi oznaku Evoque R...

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Nova Škoda Rapid u Evropi postaje automobilska tema broj jedan, i to ne samo za automobilske časopise, već i za dnevne medije. Rapid i na srpskim TV stanicama dobija veliki "prostor", ali nisu svi mediji svojim gledaocima uspeli da pokažu pravi automobil...

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula 2012. godine, u Francuskoj je na snagu stupilo novo pravilo, prema kojem je vozač dužan da u vozilu kojim upravlja ima alkotester. Ova odluka će se primenjivati kako na vozila registrovana u Francuskoj, tako i na sva vozila koja ulaze na teritoriju Francuske, a registrovana su u nekoj drugoj državi...

Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje