AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Korporacija Kia Motors ulaže pozamašna sredstva u istraživanja i razvoj (R&D), pre svega poboljšanjem proizvodnih procesa i povećanjem broja inovacija na području automobilskih tehnologija, a sve sa ciljem smanjenja svog ekološkog uticaja...

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Po podacima najnovijeg korporativnog izveštaja o trajnom razvoju Kia je u 2011. godine u istraživanja i razvoj te u proizvodne kapacitete investirala 1,62 milijarde evra, što je iznosilo 6% ukupnih prodajnih prihoda ovog automobilskog giganta. Kia je zahvaljujući tome u 2011. bila čak 44% ekološki efikasnija nego u 2004. godini kada su prvi put počeli meriti svoj ekološki uticaj.

Kia se, između ostalog i zahvaljujući svojim odličnim prodajnim rezultatima, neće zaustaviti na tome. Tako će ove godine uložiti čak 1,81 milijardu evra (12-odstotno povećanje u odnosu na prošlu godinu), što će još više unaprediti proizvodne procese i doprineti razvoju veoma efikasnih vozila sa vrlo niskim emisijama CO2. Ukupno se na nivou cele poslovne grupacije istraživanjima i razvojem bavi više od 9.800 zaposlenih (30% svih koje su zaposlili od 2010. radi u R&D centrima).

Kijine ekološki prihvatljive proizvodne inicijative (Green Design System, koji povećava upotrebu prerađenih materijala i Chemical Management System, koji smanjuje upotrebu opasnih hemikalija i materija) uticale su na smanjenje emisija CO2 za 16 kg na svako prizvedeno vozilo u 2011. godini (u odnosu na 2010.). I zagađenje atmosfere je u 2011. godini takođe smanjeno i to za 9% po vozilu.

Upotreba prerađenog čelika se, zahvaljujući efikasnijim rešenjima obrade otpadaka, u 2011. povećala za 33% (u odnosu na 2010.). Ovaj napredak je između ostalog Kiji omogućio da u svoje dve korejske fabrike (Sohari i Hwaseong) praktično ne stvara otpatke, koje se ne bi dalo reciklirati, a što je uticalo na 28-odstotno smanjenje Kijine globalne količine otpadnih materijala u odnosu na 2003., kada su se u Kiji prvi put latili ove problematike.

Kijina ekološka i društvena odgovornost

EcoDynamics

Kia je razvila filozofiju EcoDynamics vozila, koja nisu samo atraktivna i dinamična, nego i ekološki prihvatljivija. Tako je npr. novi Kia Rio 1.1 CRDi (predstavljen 2011. godine) čak 41% štedljiviiji u odnosu na prethodni 1.5 CRDi iz 2005. godine. I mališan Kia Picanto ima 5,4% niže CO2 emisije u odnosu na prethodni model.

To je rezultat novih tehnologija motora, npr. CVVL (Continually Variable Valve Lift), koji upravlja izduvnim ventilima i količinom vazduha, koji ulazi u komoru za sagorevanje i povećava efikasnost, te sistema ISG (Stop&Go), koji automatski gasi i pali motor kod mirovanja i ponovnog polaženja vozila. Kia je takođe razvila (trenutno samo za limuzinu K9 i domaće korejsko tržište) svoj prvi 8-stepeni automatski menjač, koji za 18% smanjuje potrošnju goriva.

Šira društvena odgovornost

U prošloj godini Kia je mnogo sredstava namenila humanitarnom radu, gde je kroz 158 programa poklonila 13,7 miliona evra koji su značili pomoć za 27.459 osoba. Kijina evropska centrala podržava program ‘Sađenje za bolji život ’ (‘Planting for a Better Life’) pri kome su u afričkoj državi Mali od 2007. zasadili 3,5 miliona sadnica. Kia je obećala da će u naredne tri godine zasaditi dodatnih 6 miliona grmova vrste jatrofa, što će tamošnjoj zajednici povećavanjem prihoda od poljoprivrede pomoći da sebi i svojim članovima obezbedi svetliju budućnost.


Kia Vision 2016 postavljena je ove godine i jačanjem Kijinog identiteta i implementacijom vrednosti inovacija trebala bi ispuniti srednje- i dugoročne poslovne ciljeve korporacije. Tri glavna cilja vizije su pružati odličnu vrednost za stranku, jačati globalno poslovanje širenjem na nova tržišta i postati vodeći automobilski proizvođač na području inovacija.

Kia

Automechanika 2012 - virtuelni obilazak Bosch izložbenog štanda

Automechanika 2012 - virtuelni obilazak Bosch izložbenog štanda

Na ovogodišnjem sajmu Automechanika koji se održava od 11-16. septembra 2012. u Frankfurtu na Majni Bosch izlaže svoje proizvode i usluge u paviljonu broj 9. Od 4. septembra 2012. posetioci mogu doživeti virtuelni obilazak i dobiti informacije o izložbenom štandu na posebnoj internet stranici sajma Automechanika...

Toyota u Parizu

Toyota u Parizu

Kompletno obnovljen asortiman Toyote u evropskom C segmentu se sastoji od novog Aurisa, novog Auris Touring Sports modela i novog Versa. Svi ovi modeli će imati premijeru na ovogodišnjem Sajmu automobila u Parizu. Takođe, biće predstavljeni novi Yaris Trend i TRD linija vrhunske dodatne opreme za GT86. Kao najvažniji korak u ofanzivi na evropski C segment, novi Auris je odraz Toyotine rešenosti da napravi dopadljivije, dinamičnije i zabavnije automobile...

Honda CR-V modeli sa popustom i dodatnom opremom

Honda CR-V modeli sa popustom i dodatnom opremom

Od 07. septembra,  kupci Honda SUV modela CR-V,  koji u standardnom paketu ima pogon 4x4, prednje i zadnje parking senzore, dvozonsku automatsku klimu, alu felne 17”, tempomat, napredne sisteme bezbednosti, 8 airbagova i multifunkcionalni kožni upravljač, moćiće da ostvare  popust do 2.000 eur i dobiju paket originalne Honda dodatne opreme.

Miss Tuning 2013: kalendar

Miss Tuning 2013: kalendar

Miss Tuning 2012 Frizzy Arnold predstavlja svoj kalendar za 2013. godinu. Prethodnih godina, mogli smo uživati u novom Miss Tuning kalendaru u oktobru ili novembru mesecu, a sada je predstavljen praktično odmah posle letnjih praznika...

Predstavljen evropski Ford Mondeo četvrte generacije

Predstavljen evropski Ford Mondeo četvrte generacije

Ford je danas u Amsterdamu otkrio četvrtu generaciju evropske limuzine Mondeo. U skladu sa aktuelnom globalnom strategijom američke kompanije, novi Mondeo će se prodavati i preko okeana. Zanimljivo je da je svoje mesto pod "haubom" novog Mondea, pronašao i novi motor 1.0 EcoBoost...

Opel Corsa po neverovatnoj ceni

Opel Corsa po neverovatnoj ceni

Kompanija Opel pokrenula je novu akciju kojom je svim svojim budućim kupcima omogućila da po najpovoljnijim uslovima dođu do jednog od najprodavanijih i najomiljenijih modela, Opel Corse...

Prvi kilometri sa NIS Petrolom

Prvi kilometri sa NIS Petrolom

NIS Petrol je pokrenuo novu akciju namenjenu mladim vozačima. Poklon kartica za gorivo u vrednosti od 1000 dinara namenjena je vozačima koji su u protekla dva meseca položili vozački ispit. Akcija se organizuje svakog meseca do kraja godine...

Stig u reklami za Aston Martin Vanquish

Stig u reklami za Aston Martin Vanquish

Kompanija Aston Martin uspeva da prati aktuelne trendove. Nedaleko od staze Nordschleife ima test centar, sarađuje sa Zagatom, ne boji se da uporedi svoju snagu na takmičenjima, a najnovije aktivnosti na polju marketinga, obradovaće sve ljubitelje ove britanske marke...

Ford Fiesta 2013: Trocilindarski EcoBoost i novi sistemi

Ford Fiesta 2013: Trocilindarski EcoBoost i novi sistemi

Posle tačno četiri godine, svetlost dana je ugledao facelift "kinetičke" Ford Fieste. Jedan od najpopularnijih modela u segmentu malih automobila, u svom modernizovanom izdanju, prvi put će biti prikazan na globalnoj konferenciji Forda u Amsterdamu. Šira javnost, imaće priliku da ga vidi na sajmu automobila u Parizu...

BMW M5 Touring 2025
Slika nedelje