AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

ZF oprema laka komercijalna vozila električnim upravljačkim sistemom

ZF oprema laka komercijalna vozila električnim upravljačkim sistemom

Nakon tržišta putničkih automobila sistem Servolectric firme ZF Lenksysteme, koji je konstruisan za optimalnu potrošnju, sada osvaja i veliku poslovnu oblast lakih komercijalnih vozila (LCV). Do sada je proizvedeno već preko 23 miliona sistema  električnog upravljanja Servolectric...

Od toga je 2,6 miliona sistema napravljeno sa paralelnim osovinama, sa najvećom snagom zupčaste letve. Uz manje modifikacije ovaj električni sistem upravljanja može da se adaptira za laka komercijalna vozila. U poređenju sa hidrauličkim sistemom upravljanja Servolectric firme ZF Lenksysteme štedi tačno 0,6 litara goriva u NEFZ-ciklusu vožnje (Neuer Europaischer Fahrzyklus - novi evropski ciklus vožnje) u gradskom saobraćaju. Još jedna prednost je sistemska sposobnost, odnosno umrežavanje sa električnim sistemima asistencije. Za kupce to znači više sigurnosti i komfora.

Manja potrošnja goriva –manje ugljen dioksida

Električnom upravljačkom sistemu Servolectric potrebna je snaga samo kada je aktivirano upravljanje. Prema aktuelnim merenjima električno upravljanje u poređenju sa hidrauličkim servo-upravljanjem štedi 0,6 litara goriva na 100 kilometara. Ako se godišnje pređe 25 000 km, to znači da se ostvaruje ušteda od 150 litara goriva samo zahvaljujući upravljanju. Ako je cena jednog litra dizela 1,40 evra, onda to iznosi 210 evra  godišnje.

 

U pogledu emisije CO2 takođe postoji velika mogućnost uštede. U poređenju sa hidrauličkim upravljanjem Servolectric proizvodi za 16,1 g/km manje CO2. Ako vozilo   godišnje pređe 25 000 km,  proizilazi da se ostvaruje ušteda od 0,4 tone CO2. Pored toga zakonodavac je odlučio da se na nivou Evropske Unije uvede kazneni porez za komercijalna vozila koja emituju više od 147 g/km CO2. Ovo će stupiti na snagu 2014. godine, ali će ograničenje u početku biti 175 g/km, a cilj je da se do 2020. postepeno dostigne granična vrednost od 147 g/km. I u ovom slučaju Servolectric pokazuje ogroman potencijal uštede.

„Power-on-demand“

Servolectric se zasniva na principu upravljačkog mehanizma sa zupčastom letvom koji je kod električnog upravljanja povezan sa servomotorom i visokorazvijenom elektronikom. Čim vozač napravi neki pokret pri upravljanju, senzori registruju odgovarajući upravljački momenat i brzinu upravljanja. Iz ovih podataka upravljačka jedinica za nekoliko milisekundi izračuna potrebnu asistenciju upravljanju i servomotor preko recirkulacionog upravljača prenosi optimalni momenat na zupčastu letvu mehaničkog upravljačkog mehanizma. Granica snage ovog upravljačkog sistema odgovara opterećenju upravljačke osovine od 2 000 kilograma. Električni upravljački mehanizam sa paralelnom osovinom koji se pojavio 2006. god. nudi još neke prednosti: potrebno je manje mesta za ugradnju jer više nema  upravljačke pumpe i creva što pojednostavljuje montažu i rasterećuje životnu sredinu. Pored upravljanja u putničkim automobilima ZF-Servolectric sada pokriva i laka komercijalna vozila (LCV), kao npr. Mercedes Sprinter ili Volkswagen Crafter. Time je ovaj višestrani upravljački mehanizam zastupljen u svim klasama vozila, od malih preko srednjih do luksuznih i na kraju dostavnih vozila.

Sistemska sposobnost stvara sigurnost u vožnji

Servolectric može da bude umrežen sa mnoštvom eksternih sistema. Tako sve informacije o uglu upravljača stoje na raspolaganju drugim sistemima kao npr. ESP-u ili nekoj adaptivnoj regulaciji šasije. Osim toga on omogućava sigurnosne funkcije vožnje kao što su asistent za održavanje pravca ili asistent za izbegavanje prepreka. U zavisnosti od situacije odgovarajući sistem reaguje i preporučuje vozaču putem optičkih, akustičnih ili haptičkih signala da koriguje upravljanje. Ako koristite asistent za parkiranje, više nije potrebno da držite volan rukom. Tu Servolectric potpuno autonomno preuzima upravljanje.

ZF Lenksysteme

Nova Mazda6 na četvrtom videu

Nova Mazda6 na četvrtom videu

Kompanija Mazda je objavila četvrti po redu zvaničan video, na kojem možemo videti novu generaciju modela Mazda6, čiji dizajn je baziran na prošlogodišnjem konceptu Takeri. Posle otkrivanja prednjeg dela automobila, prednjeg branika, A-stuba i zadnjih partija, ovoga puta je otkriven izgled bočne siluete vozila...

Kia predstavlja model K3, naslednika modela Cerato

Kia predstavlja model K3, naslednika modela Cerato

Južnokorejska kompanija Kia, ove godine će predstaviti novi kompaktni sedan, koji će biti naslednik modela Cerato. Na domaćem južnokorejskom tržištu, novi sedan će biti predstavljen pod oznakom K3. Pored toga, zvanično su objavljene prve dve skice...

Najzanimljiviji volani na svetu - TOP 5

Najzanimljiviji volani na svetu - TOP 5

Iako možda na prvi pogled izgleda, da je volan deo automobila koji služi samo da bi se odredio smer kretanja automobila, to nije tako. Volan je odavno prevazišao svoju osnovnu funkciju, i danas je volan važan element opremljenosti kod svakog automobila. Njegova veličina, kvalitet, funkcije...

Schumacher i Rosberg sklopili AMG motor + FOTO

Schumacher i Rosberg sklopili AMG motor + FOTO

Vozači Formula 1 tima Mercedes, Michael Schumacher i Nico Rosberg, nedavno su posetili proizvodne pogone kompanije AMG u Affalterbachu. Piloti su lično sastavili deo AMG V8 Twin-turbo motora zapremine 5.5 litara, koji će pogoniti novi model Mercedes-Benz CLS 63 AMG Shooting Brake, predstavljen juče u Hockenheimu...

Audi otvorio prvi virtuelni prodajni salon

Audi otvorio prvi virtuelni prodajni salon

Kompanija Audi otvorila je u centralnom Londonu, nedaleko od poznatog trga Piccadilly Circus, svoj prvi virtuelni showroom. Nemačka kompanija planira u naredne tri godine, da otvori više od 20 virtuelnih showrooma, koji bi u budućnosti trebali predstavljati ključan koncept prodaje, prvenstveno u oblasti električnih Audija...

Kia Quoris – Reprezentativna limuzina na prvom videu

Kia Quoris – Reprezentativna limuzina na prvom videu

Nova perjanica kompanije Kia dobile je ime Quoris. Na domaćem, južnokorejskom tržištu, ovaj model se prodaje od maja tekuće godine, pod imenom K9. Veliki sedan predstavlja povratak marke Kia pogonu na zadnje točkove, a još uvek zvanično nije potvrđeno, da će novi model biti dostupan na evropskom tržištu...

Peugeot 208 GTI - Serijska proizvodnja odobrena

Peugeot 208 GTI - Serijska proizvodnja odobrena

Britanski magazin Autocar preneo je informaciju, koja će obradovati sve ljubitelje automobila sa lavom u znaku. Atraktivni hot-hatch model Peugeot 208 GTI, dobio je "zeleno svetlo" za proizvodnju. Pokretaće ga turbo brnzinski 4-cilindarski motor 1.6 THP od BMW-a, koji pogoni i modele Citroën DS3 ili snažni Mini Cooper S...

Fostla Audi Q7 V12 TDI - Dizelska raketa iz tame

Fostla Audi Q7 V12 TDI - Dizelska raketa iz tame

Šta se može uraditi sa markantnim SUV modelom, koji pod haubom ima agregat od 500 konjskih snaga i 1.000 Nm? U kompaniji Fostla su ovaj atraktivni SUV učinili još gresivnijim, a najsnažniji turbodizel motor 6.0 V12 TDI dobio je novu "porciju" snage, pa sada razvija 600 KS i 1.150 Nm!

Audi A5 Avant (2025)
Slika nedelje