AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Buduće boje automobila biće „prirodno uzgajane“. Nijanse bobičastog voća i tonovi bakra proširiće portfolio boja automobila budućnosti zajedno sa prirodnim braon, plavim i zelenim bojama koje će doživeti ponovno otkriće...

Dok je tokom prethodnih godina zelena boja igrala malu ulogu na putevima, za četiri do pet godina predviđa se da će ova boja postati popularnija. Ovo su rezultati tek objavljenog izveštaja o globalnim trendovima za period 2012 - 2013. koji su izneli stručnjaci kompanije BASF.  

Razvoj u svetu boja naročito je primetan izvan spektra osnovnih boja crne i srebrne. Nastavlja se trend braon boje koji su stručnjaci kompanije BASF predvideli godinama unazad. Na primer, ova boja se koristi za gotovo sedam procenata novoregistrovanih automobila u Nemačkoj i taj procenat će ostati na visokom nivou. „Postoje znaci da se nastavlja potreba za više boje na putevima i da ćemo se u buduće interesovati za nove vrste boja, kao što su bronzane i smaragdne nijanse. Ono što je specifično je to da zelena boja postaje sve važnija“, navodi se u prognozi globalnog tima dizajnera.  Mark Gutjahr, rukovodilac odseka Dizajn Evropa, objasnio je: „Kako se ekologiji i dalje pripisuje sve veći značaj, zelena boja će postati popularna i u svet automobila vratiće se za četiri do pet godina. Toliko je otprilike potrebno da se boja koja je u trendu pojavi na putevima. Tako da ćemo morati još malo da pričekamo na zelenu“. 

Ovih dana, zelena je već boja koja se nalazi u trenutnim prognozama tendencija koje su izneli dizajneri kompanije BASF iz Severne Amerike, Azije i Evrope. Ova prognoza zasniva se na sledećim društvenim tendencijama:  

Nova različitost

Tema održivosti i dalje nam je u vidokrugu i skreće pažnju ne samo na očuvanje životne sredine, već i na svet svakog dana. Gutjahr smatra: „Ovo je znak da proizvodi širom sveta postaju sve sličniji. S jedne strane, ovo vodi do novog poštovanja prošlosti i tradicija kao što su zanatske rukotvorine. S druge strane, posebno kombinujući i odabirajući tržišne niše, ponovo se trudimo da gajimo veću različitost“. Što se tiče boja automobila, i tu se ponovo otkrivaju niše. Dugo očekivana intenzivna zelena boja preuzima vođstvo. Pored toga, boje kao što su tamno crvena i nijanse plave proširuju spektar boja.

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Materijali koji se mogu iskusiti

U politici, poslovanju i društvu, moderne komunikacione tehnologije izazivaju velike promene. Uvod ovome su pojave kao što je povećana dematerijalizacija tehnologije. U budućnosti, tehnologija će biti manje opipljiva u haptičkom smislu, a umesto toga postajaće sve intuitivnija.  Na primer, tastatura smart telefona razvila se u ekran osetljiv na dodir. „Suprotno tome, poštujemo nove narativne i haptičke kvalitete u mnogim oblastima. Teške supstance, istaknute površine i ekspresivni materijali kao što su drvo i kamen stvaraju jak emotivni naboj sveta u kojem živimo. U automobilskom svetu to znači da možemo očekivati intenzivnije boje i smelije efekte“, objasnila je Korina Saj, dizajner kompanije BASF Coatings Europe. „Nove boje su ekspresivne, ali nisu napadne, već su kao dobra priča“. Uz tamne boje bobičastog voća, intenzivne nijanse braon i bakarne boje, kao i uz blistave smaragdne nijanse, stručnjaci predviđaju snažne doživljaje boje na putevima.

Međunarodni tim, regionalne karakteristike  

Proizvođači automobila rade i razmišljaju na globalnom nivou. Zbog toga je tim dizajnera kompanije BASF prisutan svuda u svetu i ispituje međunarodne trendove ne ignorišući regionalne karakteristike i trendove boja. Kako bi odali priznanje sve većem značaju napredne automobilske industrije azijsko-pacifičkog regiona, a naročito lokalnim proizvođačima, dizajneri su u svoje trend kolekcije uvrstili posebne boje koje su specifične za azijsko-pacifički region i Kinu. Trendovi boja azijsko-pacifičkog regiona i Kine biće otkriveni u regionu kasnije ovog meseca.  

BASF

Renault u Nemačkoj prodao preko 1.000 elektromobila Twizy

Renault u Nemačkoj prodao preko 1.000 elektromobila Twizy

Nemačko tržište novih automobila je veoma važno za sve proizvođače, jer je najveće na Starom kontinentu. Renault u Nemačkoj aktivno radi na promociji svojih električnih modela. Serijski sedan Fluence i dostavno vozilo Kangoo na električni pogon, od januara do maja na tamošnjem tržištu su prodati u 600 primeraka...

Hyundai Elantra Coupe kao Zombie Survival Machine

Hyundai Elantra Coupe kao Zombie Survival Machine

U San Diegu se održava izložba stripova i crtanih filmova, a časopis The Walking Dead je ovu priliku iskoristio da proslavi svoje 100. izdanje, i pokuša da odgovori na pitanje kako najlakše preživeti invaziju zombija iz kultnog strip serijala Walking Dead? Jedno od rešenja je uz pomoć Hyundai Zombie Survival Machine, naravno...

Seat Leon: Prve fotografije treće generacije

Seat Leon: Prve fotografije treće generacije

Na internetu su se pojavile fotografije treće generacije modela SEAT Leon, koji će svetsku premijeru imati na jesenjem međunarodnom sajmu automobila u Parizu. Automobil krase isti stilski detalji, koje smo videli na modelima Ibiza i novoj generaciji modela Toledo...

Letnji dodaci za Chevrolet Captivu

Letnji dodaci za Chevrolet Captivu

Leto je razdoblje kad nas većina odlazi na odmor. Mi u Chevrolet-u smatramo da veliki deo užitka u godišnjem odmoru treba da bude u putovanju, a ne samo odredištu. Upravo je zato Chevrolet Captiva, kao i drugi naši modeli, opremljena raznim dodacima koje čine putovanje ugodnim i sigurnim...

Fanovi Bube na Baltičkom moru

Fanovi Bube na Baltičkom moru

Jednom godišnje, fanovi VW Bube iz cele Evrope dolaze na obalu Baltičkog mora u blizini grada Travemünde. Sa više od 2.000 posetilaca, Beetle Sunshine tura je najveće privatno okupljanje ljubitelja Bube širom sveta...

Suzuki Grand Vitara: Modernizacija za 2012. godinu

Suzuki Grand Vitara: Modernizacija za 2012. godinu

Nedugo posle predstavljanja modernizovanog modela Suzuki Jimny, stigao je i facelift većeg Grand Vitara. Ovaj japanski automobil važi za najstariji mainstream kompaktni SUV na tržištu. Predstavljeni facelift, još jedan je dokaz da se još ne bliži kraj aktuelne generacije...

Honda Summer Tour - Takmičenje i zabava na trgovima Srbije

Honda Summer Tour - Takmičenje i zabava na trgovima Srbije

Ovog leta Honda Summer tour obići će Srbiju i proširiti zabavu na trgove Pančeva, Novog Sada, Niša, Kragujevca, Mladenovca, Zlatibora i Beograda... Obilazak kreće od Pančeva 14. jula, a održavaće se svake subote do kraja avgusta. U toku trajanja Honda Summer tour-a raspisana je potraga za najkreativnijim odgovorom na pitanje “Zašto Honda?”.

Unapređena verzija MX-5 stiže u Evropu na jesen

Unapređena verzija MX-5 stiže u Evropu na jesen

Nova, unapređena verzija najpopularnijeg sportskog automobila sa otvorenim krovom na svetu, Mazde MX-5, stiže iz pogona u Hirošimi u evropske salone ove jeseni. Uz poboljšane bezbednosne i vozne karakteristike, sa novim detaljima u eksterijeru i enterijeru, obe verzije modela – sa tvrdim i mekim krovom – sada su još atraktivnije.

Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje