AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

500.000-ta Opel Insignia izašla iz fabrike u Riselshajmu

500.000-ta Opel Insignia izašla iz fabrike u Riselshajmu

500.000-ta Opel Insignia je sišla sa proizvodne trake u fabrici u Riselshajmu u  Nemačkoj na proslavi kojoj je prisustvovao i direktor fabrike Aksel Šajben. Radi se o belom Insignia Sports Tourer karavanu, koji je opremljen najnovijim 2.0 BiTurbo CDTI motorom (snage 143 kW/195 ks i obrtnim momentom od 400 Nm) i koji je imao svoju premijeru u februaru.

„Siguran sam da su svi zaposleni u ovoj fabrici, kao i ja, veoma ponosni na ovaj uspeh. Od prvog predstavljanja modela Insignia u oktobru 2008. godine, naši zaposleni su prešli jednu milju više“, rekao je Šajben. „Od samog početka smo znali da je Insignia istinski pobednik. Raduje me to što je 500.000-ta Insignia opremljena najnovijim BiTurbo dizel motorom. Nova jedinica je nedavno lansirana i već dobija pozitivne reakcije od strane medija i kupaca.“

Insignia 2.0 BiTurbo CDTI: sekvencijalni dupli turbo i dvostruki intrerkuler sistem

Osim sekvencijalnog turbo sistema sa dva turbo punjača različitih veličina, Insignia 2.0 BiTurbo CDTI je prvo putničko vozilo opremljeno dvostrukim interkuler sistemom sa dva potpuno razdvojena rashladna kola. Zahvaljujući sekvencijalnom duplom turbo sistemu sa dva nivoa punjenja, Insignia je dizajnirana tako da pruži izrazito brze, osetljive i glatke performanse pri ubrzavanju. To posebno važi za model Insignia Sports Tourer koji, kada je opremljen šestostepenim ručnim menjačem, Start/Stop sistemom i prednjim pogonom, može da dostigne brzinu do 100 km/h za samo 8,9 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 228 km/H. Dok su performanse na visokom nivou, potrošnja goriva je na malom i to na svega 5,4 litre na 100 km dok emisija štetnih gasova iznosi svega 134 g/km.

Osim 2.0 BiTurbo CDTI motora, porodica Insignia nudi još tri dizel motora i još četiri prenosna dizel mehanizma. Kada je reč o benzinskim motorima, novi 1.4 Turbo ecoFLEX (103 kW/140 ks) je jedan od najefikasnijih motora u segmentu autmobila srednje veličine dok je potrošnja goriva svega 5,7 litara na 100 kilometara, a emisija štetnih gasova iznosi 134g/km CO2.

Insignijina priča o uspehu

Od svoje premijere 2008. godine Insignia je osvojila više od 50 nacionalnih i internacionalnih nagrada, uključujući i prestižnu „Nagradu za auto godine 2009“. U smislu pouzdanosti, Insignia je proglašena za najbolji polovan auto u segmentu automobila srednje veličine (septembar 2011.) od strane nemačkog posmatrača polovnih automobila, „GTU“ (Udruženje za tehnički nadzor). Osim toga, Insignia je po drugi put za redom postigla najveći uspeh u izveštaju za polovne automobile DEKRA 2012. Ovo vozilo je broj jedan u svom segmentu zbog najmanjeg broja grešaka. Pohvale od strane stručnjaka za automobile takođe su se odrazile i na potražnju kupaca iz Rusije, gde trenutno vodi na tabeli po rastu prodaje. 2011. godine je prodato oko 150.000 primeraka modela Insignia u Evropi, dok su Ujedinjeno Kraljevstvo i Nemačka još uvek najveća tržišta sa 46.000 i 26.000 prodatih primeraka.

Od svih Insignia automobila koji se proizvedu u Riselshajmu, oko 40 odsto su Sports Tourer modeli, 40 odsto su hečbek modeli a preostalih 20 procenata vozila su nočbek modeli.



Vrlo moderna fabrika u Riselshajmu

Moderni pogon u Riselshajmu počeo je sa radom u januaru 2002. godine i predstavlja dom jedine fabrike u vlasništvu kompanije General Motors  u Evropi  u kojoj se vozila iz dva segmenta sklapaju na istoj proizvodnoj traci: u ovom slučaju to su kompaktni i segment vozila srednje veličine.

U Riselshajmu se proizvede 60 vozila na sat ili 860 na dan, a među njima su i hečbek, nočbek i Sports Tourer stilovi karoserije modela Insignia kao i Astra sa petora vrata. Linija za sklapanje stoga zahteva visok stepen fleskibilnosti. 770 potpuno automatizovanih robota na liniji programirani su tako da mogu da uoče razliku među svim različitim modelima i mogu da obrade oko 9.000 različitih delova koji se koriste u pravljenju modela Insignia. Oko 3.000 radnika rade u dve smene u fabrici koja predstavlja jednu od najmodernijih pogona za proizvodnju automobila širom sveta.



500.000-ta Opel Insignia izašla iz fabrike u Riselshajmu

Opel

VW Taigun: koncept terenske verzije modela Up!

VW Taigun: koncept terenske verzije modela Up!

U brazilskom Sao Paulu ove nedelje se održava međunarodni sajam automobila. Kompanija Volkswagen ovde je predstavila studiju kompaktnog SUV modela pod nazivom Taigun. Automobil je tehnički baziran na seriji modela New Small Family, u koju spadaju modeli VW Up!, Škoda Citigo i SEAT Mii...

Benzin od vazduha i vode - dolazi uskoro?

Benzin od vazduha i vode - dolazi uskoro?

S vremena na vreme u ozbiljnim medijima se pojavljuju informacije, koje se odnose na takozvana zelena goriva. Poslednja takva informacija se pojavila u dnevniku The Telegraph. Prema pisanju ovog dnevnog lista, britanska firma Air Fuel Synthesis (AFS) je pronašla revolucionaran način, kako od vode i vazduha napraviti "benzin"...

Vespa u Progresu

Vespa u Progresu

U galeriji “Progres” u Knez Mihajlovoj ulici u Beogradu u toku je izložba pod nazivom “Vespa – 55 godina u Beogradu”. Organizator izložbe je “Vespa Klub Srbija”. Izložbu je svečano otvorio ambasador Italije u Srbiji gospodin Armando Varikio (Armando Varriccio), inače veliki ljubitelj starovremenskih vozila...

Evropsko tržište u septembru 2012 - Analiza

Evropsko tržište u septembru 2012 - Analiza

Mesec septembar je pokazao, da je situacija na evropskom tržištu novih automobila veoma ozbiljna. U Evropi je tokom septembra meseca tekuće godine prodato 1.132.908 vozila, što je za 11,2 % manje nego u istom mesecu prošle godine. Ovo pokazuje statistika analitičke kompanije JATO Dynamics...

Istraživanje - Pušenje je štetno za putnike u automobilu

Istraživanje - Pušenje je štetno za putnike u automobilu

Ranije studije su jasno dokazale, da udisanje dima cigareta šteti zdravlju ljudi. Najnovije istraživanje u Velikoj Britaniji upozorava, da je pasivno pušenje opasno po zdravlje putnika u automobilu. Zaključak je jasan, nikako ne pušite dok vozite ili se vozite...

Pre 125 godina Bosch je proizveo prvi magnet za paljenje

Pre 125 godina Bosch je proizveo prvi magnet za paljenje

Počeci kompanije Bosch kao dobavljača automobilske opreme sežu još u daleku 1887. godinu. U toj je godini na zahtev jednog kupca, 25-godišnji električar i precizni mehaničar Robert Bosch izradio proizvod koji je kasnije odigrao važnu ulogu u automobilu – magnet za paljenje za stacionarni motor...

Wimmer RS: 1020 konja za Porsche 911 GT2 RS

Wimmer RS: 1020 konja za Porsche 911 GT2 RS

Porsche 911 GT2 RS dobija supersnažnu injekciju. Nemačka tjuning kompanija, Wimmer Racing Technology, smatra da su inženjeri Porschea pri razvoju modela GT2 bili previše oprezni, i zato je predstavila poseban tjuning paket...

Zimovnik za motocikle u Delta Automoto

Zimovnik za motocikle u Delta Automoto

Delta Automoto uvodi novu uslugu, Zimovnik za motocikle, za sve one koji nemaju adekvatan prostor za čuvanje motocikla u zimskom periodu i to po promotivnim cenama od 25eur za jedan mesec, 50eur za tri meseca i 100eur za šest meseci...

Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje