AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Popularni Audi Q5 u salonima se nalazi od 2008. godine, i sada je na polovini svog "životnog" ciklusa. To je jasan znak da je došlo vreme za "zatezanje bora". Pored dozajnerskih promena, unapređeni Audi Q5 je dobio i modernizovane motore...

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Dizajn

 

Spolja ćemo novi Q5 prepoznati po drugačijim branicima, čiji je donji deo, gde se nalaze i usisnici za vazduh, iznenađujuće zaobljen. Maska ima nešto tanji hromiran okvir, a izgled glavnih svetlosnih grupa je praktično isti, osim blago izmenjenih LED dioda za dnevno svetlo. Cevi izduvnog sistema, koje su vešto uklopljene u zadnji branik, sada imaju elipsast oblik, umesto dosadašnjih okruglih. Automobil je za 2 cm šiti (tačno 1,9 m), ima dužinu od 4,63 m i visinu od 1,65 m. Zapremina prtljažnog prostora iznosi 540 litara (maksimalno 1.560 L), što znača da je prošao bez promena.

Oslanjanje

Važnije od revizije eksterijera i enterijera (novi materijali i modifikacija nekih komandi) jesu tehničke modifikacije. Oslanjanje visine 200 mm i međuosovinskog razmaka 2,81 m dobilo je nove opruge, amortizere i stabilizatore, što će posadi obezbediti bolji komfor, a vozaču više užitka u vožnji. Moda elektro-mehaničkih pojačivača upravljača je stigla i u Q5, a tradicionalna hidraulika je prošlost. Felne su prečnika 17 inča, a po zahtevu kupca, mogu biti jedan, dva, pa čak i tri inča veće.

ESC i asistent za silazak niz strmu nizbrdicu su standard, a među "extras" elemente spadaju inteligentni tempomat, adaptivno oslanjanje i sistem održavanja vožnje u saobraćajnoj traci. Naravno, tu je i sistem "pametni ključ" za olakšan ulazak u automobil, trozonska klimatizacija, sedišta sa ventilacijom i panoramski stakleni krov. Vrata prtljažnika se mogu otvoriti ili zatvoriti električnim putem, sedište suvozača je preklopivo, a zadnja klupa je "klizna".

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Motori

Svi benzinski i dizel motori, standardno su opremljeni sistemom start-stop. 4-cilindarski turbodizel 2.0 TDI (105 kW, 320 Nm), uparen sa šestostepeni manuelnim menjačem, prosečno troši samo 5,3 litra "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. Ovu verziju, moguće je poručiti i sa pogonom na prednje točkove, dok sve ostale verzije imaju isključivo pogon na sve točkoce quattro. Rezervoar za gorivo ima zapreminu od 75 litara, što je dovoljno da Q5 2.0 TDI sa jednim rezervoarom pređe do 1.400 kilometara. U ponudi je i snažnija verzija istog motora (130 kW, 380 Nm), koja je za 5 kW jača, a na 100 km prosečno troši 6 l/100 km. V6 3.0 TDI motor razvija 180 kW (245 KS) i 580 Nm. Uparen sa robotizovanim sedmostepenim S-Tronic menjačem, Q5 3.0 TDI prosečno troši samo 0,4 litra više goriva na 100 pređenih kilometara, od snažnije verzije dvolitarskog motora. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h traje samo 6,5 s, a maksimalna brzina iznosi 225 km/h.

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Bazni benzinski motor je 2.0 TFSI (165 kW). Motor je opremljen inoviranim sistemom procesa hlađenja, i značajno skraćuje vreme potrebno za zagrevanje motora pri hladnom startu. Maksimalni obrtni moment motora iznosi 350 Nm, a potrošnja sa manuelnim menjačem iznosi 7,6 l/100 km. U ponudi je i verzija sa osmostepenim Tiptronic menjačem. Benzinski trolitarski V6 motor ima 200 kW i 400 Nm i opremljen kompresorom, a u ponudi menja dosadašnji agregat slične konfiguracije, ali zapremine 3,2 litra. Ovo je i najbrža verzija modela Q5, jer sa ovim motorom, atraktivni SUV iz mesta do 100 km/h ubrzava za samo 5,9 sekundi i postiže maksimalnih 234 km/h. Prosečna potrošnja iznosi 8,5 l/100 km. Tiptronic je u slučaju ovog motora standardan.

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Hybrid

U ponudi će biti i hibridni Q5, koji kombinuje stari benzinski 4-cilindarski 2.0 TFSI (155 kW) motor, sa elektromotorom od 40 kW. Elektromotor energiju crpi iz litijum-jonskih baterija. Ukupna snaga sistema iznosi 180 kW, a maksimalni obrtni moment 480 Nm. Vozač može izabrati jedan od tri režima vožnje, a "paralelni hibrid" je sposoban na čistu električnu energiju da pređe 3 kilometra pri konstantnoj brzini od 60 km/h.

 

Inovativni Audi Q5 biće predstavljen na sajmu automobila u Parizu, a prodaja počinje od oktobra tekuće godine. Klijenti će moći da biraju između petnaest boja karoserije, različite multimedijalne sisteme, audio sistem Bang & Olfusen, DVD, Bluetooth, aplikacije za pametne telefone...

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Automagazin.rs

Nova Mazda6: Otkrivanje počinje

Nova Mazda6: Otkrivanje počinje

Nova generacija modela Mazda6 zvanično će biti predstavljena na međunarodnom sajmu automobila u Parizu (od 29. septembra do 14. okrobra), a japanska kompanija započela je proces njegovog posetepenog otkrivanja. Predstavljamo vam prvi video snimak, na kojem možemo videti prve detalje nove serijske "šestice"...

Novi Renault Clio: Karavan verzija otkrivena

Novi Renault Clio: Karavan verzija otkrivena

Renault Clio će i u svojoj četvrtoj generaciji, biti dostupan u praktičnoj GrandTour karoserijskoj verziji. Njegov izgled je otkriven posredstvom video snimka na kojem je prikazan razvojni proces četvrte generacije modela Clio...

Opel ADAM: Prosto jedinstven

Opel ADAM: Prosto jedinstven

Izgled najmanjeg Opela je otkriven posredstvom nekoliko fotografija i zvaničnih informacija, koje se odnose na dimenzije i pogonske agregate. Mali Opel Adam ima troja vrata i stoji na skraćenoj platformi modela Opel Corsa...

Bjanka Vasilesku - novi generalni direktor InterMol-a u Srbiji

Bjanka Vasilesku - novi generalni direktor InterMol-a u Srbiji

1. jula 2012. godine gđa Bjanka Vasilesku (Bianca Vasilescu) zauzela je mesto novog generalnog direktora InterMol-a, članice MOL grupe. Kompanija InterMol koja nudi potrošačima u Srbiji visokokvalitetne proizvode i uslugu, sada je bogatija za jednog profesionalca sa značajnim regionalnim iskustvom...

BMW 5 Touring (2024)
Slika nedelje