AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel slavi 150. rođendan

Opel slavi 150. rođendan

U ponoć na novogodišnje veče zaposleni Opela neće nazdravljati samo za Novu godinu, već će proslavljati i početak godine u kojoj Opel puni 150 godina. 1862. godine, osnivač Adam Opel verovatno nije ni zamišljao da će ova kompanija jednog dana postati jedan od najvećih proizvođača automobila u Evropi...

1862. godine, Adam Opel je pravio šivaće mašine u bravarskoj radionici svog oca u Riselshajmu, u Nemačkoj. Posao je krenuo. Ubrzo počinje prodaja bicikala, a 1886. godine je lansirano prvo biciklo marke "Velociped". Bicikli iz Riselshajma veoma brzo postaju popularni. Do polovine dvadesetih godina 19. veka, Opel je postao poznat kao najveći proizvođač bicikala  na svetu. U međuvremenu i motocikli ulaze u asortiman proizvoda. Automobilska tradicija Opela počinje 1899. godine, što ovu kompaniju čini drugim najstarijim proizvođačem automobila u Nemačkoj, odmah nakon kompanije Daimler-Benz.

Na jesen 1902. godine, Opel predstavlja "patent automobil Lutzmann“ sa motorom od 10/12 ks. Popularnost automobila uskoro počinje da raste: do 1906. godine već je sišlo preko 1.000 ovakvih vozila sa proizvodnih linija. Do 1914. godine, Opel je prestigao sve konkurente i postao najveći proizvođač automobila u Nemačkoj. Brend je postao poznat kao proizvođač popularnih i pristupačnih hit modela, kao što su „Doktorwagen“ (1909.) i „Puppchen“ (1914.). Ovi modeli su postavili temelje za Opelovu korporativnu politiku da proizvodi kvalitetna, pouzdana i pristupačna vozila za širi segment klijenata.

Dvadesete godine 19. veka su otelotvorenje Opelovog pionirskog duha koji živi i dan danas. To je era vozila marke “Laubfrosch” i “Rakete”. Malo vozilo od 4/12 ks je poznato kao “Laubfrosch” ili “kreketuša” zbog svojih jarko zelenih boja. 1924. godine, Opel je prvi nemački proizvođač automobila koji je počeo da koristi automatsku proizvodnu liniju. Na primer, 1928. godine Opelov raketni automobil obara kopneni brzinski rekord na trkačkoj stazi Berlin Avus. Fric fon Opel je uspeo da dostigne brzinu od 238 km/h, što je u to vreme bio prosto nezamisliv poduhvat. Godinu dana kasnije, Opel stiže i do zvezda: Opel Sander RAK1 je lansiran sa jednog velikog trga u Frankfurtu i to je bio prvi javni raketni let sa ljudskom posadom u istoriji, iako veoma kratak.

1929. godina je obeležila početak teških vremena za automobilsku industriju. Milioni ljudi su ostali bez posla za vreme globalne ekonomske krize. Svetska ekonomija se srušila kao kula od karata na kraju “burnih dvadesetih”. Međutim, Opel je reagovao brzo i pronašao je jakog partnera u američkom gigantu, kompaniji General Motors. Proizvođač automobila iz Riselshajma je uspeo da učvrsti svoju tržišnu poziciju, a 1935. godine mu je pošlo za rukom da poveća godišnju proizvodnju na preko 100.000 vozila. Među proizvodima je i novi kamion “Blitz”, koji se proizvodi u fabrici u Brandenburgu. U to vreme, proizvođač automobila iz Riselshajma lansira tehničku inovaciju: “Olympia”, prvo nemačko vozilo u serijskoj proizvodnji sa samo nosećom karoserijom od čistog čelika. Godinu dana kasnije, kompanija postavlja temelje jedne uspešne priče u klasi kompaktnih vozila, koja će trajati 75 godina, sve do današnjeg dana. Skoro neprekidna tradicija linije “Astra”, koja traje i dan danas, započela je sa prvim “Kadett”-om. Do 1936. godine Opel je postao najveći proizvođač automobila u Evropi, sa godišnjom proizvodnjom od 120.000 vozila.

Nakon zaustavljanja civilne proizvodnje za vreme rata, Opel obnavlja poslovanje u periodu rekonstrukcije Nemačke. Nemačko ekonomsko čudo se povezuje sa mnogim Opelovim modelima, kao što su “Olympia”, “Olympia Rekord”, “Rekord P1” i “Kapitan”, dok veliki broj domaćinstava ima Opelov frižider, nazvan “Frigidaire” koji obezbeđuje svežinu namirnica. 1962. godine, u kojoj Opel slavi svoj 100. rođendan, otvara se druga fabrika brenda u Bohumu, gde se proizvodi novi “Kadett”. Tokom šezdesetih godina 19. veka rađa se veliki broj novih Opel-ovih modela, koji učvršćuju Opelovu sportsku i emotivnu reputaciju, uključujući legendarne “Commodore” “Mantu” i “GT” modele. Opel takođe ima snažno učešće u višem segmentu automobila sa prestižnom linijom KAD (Kapitan, Admiral, Diplomat) koje su kasnije zamenili Senator i Monza.

1971. godine desetomilioniti Opel silazi sa proizvodne linije. U istoj godini Georg fon Opel sa Opel GT-om, obara brzinski rekord na baterijski pogon, dostigavši brzinu od 188 km/h. To dokazuje da Opel ima u obziru pitanje električne mobilnosti – decenijama pre nego što je iko i pomislio na to. Danas je Opel pionir na ovom polju: “Ampera” sa snagom od 111 kW (150 ks), opremljena revolucionarnim produživačem dometa, je prvo električno vozilo u serijskoj proizvodnji na svetu koje nije ograničeno na domet koji osigurava baterija.

1972. godine Opel postaje najuspešniji proizvođač automobila u Nemačkoj. U Riselshajmu izlazi nova linija modela, koja akcenat stavlja na bezbednost, potrošnju i sprečavanje zagađenja životne sredine. Peta generacija “Kadett”-a, koja po prvi put ima pogon na prednje točkove, ima koeficijent vuče od svega CD  0,39, što je čini jednim od najaerodinamičnijih kompaktnih automobila. Ove rekordne cifre se nastavljaju sa modelima “Omega A” (CD  0,28) i “Calibra” (CD  0,26). Tokom osamdesetih godina, pitanje kontrole emisije štetnih gasova postaje prioritet. Opel je među pionirima na ovom polju. Brend iz Riselshajma je prva nemačka kompanija koja nudi kompletnu flotu sa kataličkim konvertorima. Od 1989. godine svi modeli su opremljeni ovom tehnologijom.

1991. godine, Opelov bezbednosni sistem je premijerno predstavljen sa “Astrom”. Ovaj sistem obuhvata zaštitu od bočnih udaraca, podupirače za sedišta i zatezače sigurnosnih pojaseva. Sa novim modelom “Frontera”, ovaj brend ponovo dokazuje da je začetnik novih trendova. Ovo ležerno vozilo je jedan od prethodnika SUV pokreta i polako se uzdiže do pozicije lidera u tom segmentu. 1992. godine, Opel otvara vrata fabrike u Ajzenahu – u to vreme to je najsavremenija fabrika na svetu. Nakon toga Opel lansira nekoliko modela: 1997. Opel postaje prvi evropski proizvođač koji nudi ekonomičan trocilindrični motor plasiranjem modela “Corsa” .1999. godina je obeležena premijerom “Zafire”. Kompanija iz Riselshajma postavlja temelje rastućeg segmenta kompaktnih monokeb vozila, kao i nove standarde fleksibilnosti u enterijeru porodičnih vozila. Te iste godine Opel slavi glamurozni jubilej u proizvodnji: 50 miliona Opelovih vozila je do tada napustilo njihove fabrike.

Lansiranjem modela “Insignia” 2008. godine, Opel repozicionira brend. Nova perjanica kompanije uvodi novu filozofiju brenda: kombinovanje vajarske umetnosti i nemačke preciznosti. Ova ideja se nastavlja sa aktuelnim modelima “Zafira Tourer” i “Astra GTC”.

Opel i njegov britanski srodni brend Vauxhall danas prodaju automobile u preko 40 zemalja. Kompanija zapošljava oko 40.500 radnika u fabrikama i inženjerskim centrima u šest evropskih država. Samo u 2010. godini, Opel/Vauxhall je prodao preko 1,1 miliona automobila i lakih komercijalnih vozila, dok je tržišno učešće kompanije u Evropi iznosilo 6,2%. Lansiranjem električne “Ampere”, ovaj tradicionalni brend stvara novi segment u evropskoj automobilskoj industriji i učvršćuje svoju ulogu kao začetnik progresivnih rešenja u oblasti mobilnosti.

Opel

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Range Rover Evoque R: Uskoro sa V6 motorom

Trenutno, Range Rover Evoque pod "haubom" ima isključivo motore sa četiri cilindra. Uskoro bi najmanji Range Rover mogao svoju ponudu proširiti sa novim benzinskim motorom 3.0 V6 Supercharged, iz "radionice" Jaguara. Ovaj agregat bi trebao pokretati vrhunski verziju, koja će nositi oznaku Evoque R...

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Evropska Škoda Rapid se razlikuje od indijske

Nova Škoda Rapid u Evropi postaje automobilska tema broj jedan, i to ne samo za automobilske časopise, već i za dnevne medije. Rapid i na srpskim TV stanicama dobija veliki "prostor", ali nisu svi mediji svojim gledaocima uspeli da pokažu pravi automobil...

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula u Francuskoj obavezan alko-tester u vozilu

Od 1. jula 2012. godine, u Francuskoj je na snagu stupilo novo pravilo, prema kojem je vozač dužan da u vozilu kojim upravlja ima alkotester. Ova odluka će se primenjivati kako na vozila registrovana u Francuskoj, tako i na sva vozila koja ulaze na teritoriju Francuske, a registrovana su u nekoj drugoj državi...

McLaren MP4-12C Spider: Otkrivanje počinje

McLaren MP4-12C Spider: Otkrivanje počinje

McLaren je pokrenuo kampanju otkrivanja novog modela. MP4-12C Spider, tako će se zvati otvorena verzija sportskog modela McLaren MP4-12C. Pored imena, preko prve oficijelne fotografije smo saznali, kako će izgledati kokpit nove karoserijske verzije novog supersportiste...

Zbogom, Renesis Wankel

Zbogom, Renesis Wankel

Molimo za minut tišine. Posle 35 godina, kompanija Mazda je okončala proizvodnju rotacionih motora. Japanska kompanija je rekla i konačno zbogom Wankel motoru sa rotacionim klipom, koji nas je očarao svojom konstrukcijom, netipičnim zvukom i visokim brojem obrtaja (do 10.000!)...

Buduću Renault Clio RS pokretaće motor 1.6 Turbo

Buduću Renault Clio RS pokretaće motor 1.6 Turbo

Četvrta generacija modela Renault Clio, zvanično će biti predstavljena na jesenjem sajmu automobila u Parizu. Sportska verzija modela Clio, koja nosi oznaku RS, ispod haube će imati motor zapremine 1.6 litara, opremljen turbopunjačem...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje