AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Korporacija Kia Motors ulaže pozamašna sredstva u istraživanja i razvoj (R&D), pre svega poboljšanjem proizvodnih procesa i povećanjem broja inovacija na području automobilskih tehnologija, a sve sa ciljem smanjenja svog ekološkog uticaja...

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Po podacima najnovijeg korporativnog izveštaja o trajnom razvoju Kia je u 2011. godine u istraživanja i razvoj te u proizvodne kapacitete investirala 1,62 milijarde evra, što je iznosilo 6% ukupnih prodajnih prihoda ovog automobilskog giganta. Kia je zahvaljujući tome u 2011. bila čak 44% ekološki efikasnija nego u 2004. godini kada su prvi put počeli meriti svoj ekološki uticaj.

Kia se, između ostalog i zahvaljujući svojim odličnim prodajnim rezultatima, neće zaustaviti na tome. Tako će ove godine uložiti čak 1,81 milijardu evra (12-odstotno povećanje u odnosu na prošlu godinu), što će još više unaprediti proizvodne procese i doprineti razvoju veoma efikasnih vozila sa vrlo niskim emisijama CO2. Ukupno se na nivou cele poslovne grupacije istraživanjima i razvojem bavi više od 9.800 zaposlenih (30% svih koje su zaposlili od 2010. radi u R&D centrima).

Kijine ekološki prihvatljive proizvodne inicijative (Green Design System, koji povećava upotrebu prerađenih materijala i Chemical Management System, koji smanjuje upotrebu opasnih hemikalija i materija) uticale su na smanjenje emisija CO2 za 16 kg na svako prizvedeno vozilo u 2011. godini (u odnosu na 2010.). I zagađenje atmosfere je u 2011. godini takođe smanjeno i to za 9% po vozilu.

Upotreba prerađenog čelika se, zahvaljujući efikasnijim rešenjima obrade otpadaka, u 2011. povećala za 33% (u odnosu na 2010.). Ovaj napredak je između ostalog Kiji omogućio da u svoje dve korejske fabrike (Sohari i Hwaseong) praktično ne stvara otpatke, koje se ne bi dalo reciklirati, a što je uticalo na 28-odstotno smanjenje Kijine globalne količine otpadnih materijala u odnosu na 2003., kada su se u Kiji prvi put latili ove problematike.

Kijina ekološka i društvena odgovornost

EcoDynamics

Kia je razvila filozofiju EcoDynamics vozila, koja nisu samo atraktivna i dinamična, nego i ekološki prihvatljivija. Tako je npr. novi Kia Rio 1.1 CRDi (predstavljen 2011. godine) čak 41% štedljiviiji u odnosu na prethodni 1.5 CRDi iz 2005. godine. I mališan Kia Picanto ima 5,4% niže CO2 emisije u odnosu na prethodni model.

To je rezultat novih tehnologija motora, npr. CVVL (Continually Variable Valve Lift), koji upravlja izduvnim ventilima i količinom vazduha, koji ulazi u komoru za sagorevanje i povećava efikasnost, te sistema ISG (Stop&Go), koji automatski gasi i pali motor kod mirovanja i ponovnog polaženja vozila. Kia je takođe razvila (trenutno samo za limuzinu K9 i domaće korejsko tržište) svoj prvi 8-stepeni automatski menjač, koji za 18% smanjuje potrošnju goriva.

Šira društvena odgovornost

U prošloj godini Kia je mnogo sredstava namenila humanitarnom radu, gde je kroz 158 programa poklonila 13,7 miliona evra koji su značili pomoć za 27.459 osoba. Kijina evropska centrala podržava program ‘Sađenje za bolji život ’ (‘Planting for a Better Life’) pri kome su u afričkoj državi Mali od 2007. zasadili 3,5 miliona sadnica. Kia je obećala da će u naredne tri godine zasaditi dodatnih 6 miliona grmova vrste jatrofa, što će tamošnjoj zajednici povećavanjem prihoda od poljoprivrede pomoći da sebi i svojim članovima obezbedi svetliju budućnost.


Kia Vision 2016 postavljena je ove godine i jačanjem Kijinog identiteta i implementacijom vrednosti inovacija trebala bi ispuniti srednje- i dugoročne poslovne ciljeve korporacije. Tri glavna cilja vizije su pružati odličnu vrednost za stranku, jačati globalno poslovanje širenjem na nova tržišta i postati vodeći automobilski proizvođač na području inovacija.

Kia

Ford Focus ST : Novo oružje britanske policije

Ford Focus ST : Novo oružje britanske policije

Britanska policija ima novo "oružje" protiv pirata na autoputevima. Vozni park britanskih organa reda je obogaćen novom generacijom modela Focus ST. Zanimljivo je da se Focus ST treće generacije proizvodi i kao karavan, što je idealno za potrebe policije...

Grand Motors: Specijalna cena za sportski opremljen Volvo XC60

Grand Motors: Specijalna cena za sportski opremljen Volvo XC60

Najtraženiji Volvo automobil u Srbiji, ali i u većem delu Evrope i sveta, SUV originalnog dizajna i natrprosečnih performansi - XC60 - našim kupcima se nudi i u specijalnoj, limitiranoj prodajnoj verziji XC60 D4 AWD R Design, sa dizel motorom od 2,4 litra (163 KS, 400 Nm maksimalnog obrtnog momenta) i posebnom opremom čiji se neki elementi ne doplaćuju.

Agencija za bezbednost saobraćaja savetuje vozače

Agencija za bezbednost saobraćaja savetuje vozače

Agencija za bezbednost saobraćaja vozače i ostale učesnike u saobraćaju podseća na neophodnost povećane opreznosti u saobraćaju. Posebno u jutarnjim i večernjim satima zbog niskih temperatura, klizavih kolovoza i magle potrebna je veća opreznost, kako vozača tako i pešaka...

Srebrni Toyota Yaris - Posebna ponuda!

Srebrni Toyota Yaris - Posebna ponuda!

U prodajnoj mreži Toyote u Srbiji, od danas važi posebna ponuda za ograničenu količinu modela Toyota Yaris u srebrnoj metalik boji. Srebrna metalik je najzastupljenija i najtraženija boja u Toyotinoj ponudi. Posebna ponuda uključuje produženi garantni rok na 5 godina bez ograničenja pređene kilometraže, zatim 5 godina Toyota Eurocare usluge pomoći na putu, odlične uslove finansiranja do 5 godina i mogućnost kupovine ’staro za novo’.

MINI Finansijska ponuda

MINI Finansijska ponuda

Delta Motors je pripremio specijalnu finansijsku ponudu za MINI automobile sa kamatnom stopom od 4.99% i specijalnom akcijskom cenom za automobile sa lagera, koja se kreće već od 14 900 eur. Život nekada ispred nas postavi ozbiljne dileme. Jedna od njih je svakako koji MINI odabrati...

Filmska noć uz Chevrolet

Filmska noć uz Chevrolet

19. oktobra 2012. godine, Chevrolet će biti domaćin ekskluzivnog Holivudskog događaja kako bi se proslavio manje poznat deo 100-godišnje istorije ovog čuvenog brenda: njegova uloga na američkom filmu i televiziji...

Najpovoljniji zimski servis za sve vozače Opela

Najpovoljniji zimski servis za sve vozače Opela

Zimsko vreme donosi posebne, otežane uslove za koje bi svaki vozač trebalo na vreme da pripremi svoje vozilo. Opel je zato obezbedio posebne povoljnosti koje će vozačima omogućiti da na najbolji način, potpuno sigurno i bezbrižno dočekaju hladnije dane...

ONA je šampion Nemačke u parkiranju!

ONA je šampion Nemačke u parkiranju!

Sabine Langer (45) iz Dusseldorfa osvojila je nezvaničnu titulu "Nemačkog šampiona u parkiranju". U finalnom takmičenju u saobraćajnom test centru ADAC-a, ona uspešno savladala pet testova, porazivši četiri muškarca i tri žene...

Rast vrednosti Hyundai brenda nadmašuje sva očekivanja

Rast vrednosti Hyundai brenda nadmašuje sva očekivanja

Prema poslednjim istraživanjima „Interbrend 2012.“ i 100 najboljih svetskih brendova, Hyundai Motor Company, predstavlja najbrže rastući automobilski brend, što pokazuje I rast vrednosti brenda od 24 % u odnosu na prethodnu godinu i procenjuje se na $7,5 milijardi dolara...

Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje