AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Korporacija Kia Motors ulaže pozamašna sredstva u istraživanja i razvoj (R&D), pre svega poboljšanjem proizvodnih procesa i povećanjem broja inovacija na području automobilskih tehnologija, a sve sa ciljem smanjenja svog ekološkog uticaja...

Kijina ekološka i društvena odgovornost

Po podacima najnovijeg korporativnog izveštaja o trajnom razvoju Kia je u 2011. godine u istraživanja i razvoj te u proizvodne kapacitete investirala 1,62 milijarde evra, što je iznosilo 6% ukupnih prodajnih prihoda ovog automobilskog giganta. Kia je zahvaljujući tome u 2011. bila čak 44% ekološki efikasnija nego u 2004. godini kada su prvi put počeli meriti svoj ekološki uticaj.

Kia se, između ostalog i zahvaljujući svojim odličnim prodajnim rezultatima, neće zaustaviti na tome. Tako će ove godine uložiti čak 1,81 milijardu evra (12-odstotno povećanje u odnosu na prošlu godinu), što će još više unaprediti proizvodne procese i doprineti razvoju veoma efikasnih vozila sa vrlo niskim emisijama CO2. Ukupno se na nivou cele poslovne grupacije istraživanjima i razvojem bavi više od 9.800 zaposlenih (30% svih koje su zaposlili od 2010. radi u R&D centrima).

Kijine ekološki prihvatljive proizvodne inicijative (Green Design System, koji povećava upotrebu prerađenih materijala i Chemical Management System, koji smanjuje upotrebu opasnih hemikalija i materija) uticale su na smanjenje emisija CO2 za 16 kg na svako prizvedeno vozilo u 2011. godini (u odnosu na 2010.). I zagađenje atmosfere je u 2011. godini takođe smanjeno i to za 9% po vozilu.

Upotreba prerađenog čelika se, zahvaljujući efikasnijim rešenjima obrade otpadaka, u 2011. povećala za 33% (u odnosu na 2010.). Ovaj napredak je između ostalog Kiji omogućio da u svoje dve korejske fabrike (Sohari i Hwaseong) praktično ne stvara otpatke, koje se ne bi dalo reciklirati, a što je uticalo na 28-odstotno smanjenje Kijine globalne količine otpadnih materijala u odnosu na 2003., kada su se u Kiji prvi put latili ove problematike.

Kijina ekološka i društvena odgovornost

EcoDynamics

Kia je razvila filozofiju EcoDynamics vozila, koja nisu samo atraktivna i dinamična, nego i ekološki prihvatljivija. Tako je npr. novi Kia Rio 1.1 CRDi (predstavljen 2011. godine) čak 41% štedljiviiji u odnosu na prethodni 1.5 CRDi iz 2005. godine. I mališan Kia Picanto ima 5,4% niže CO2 emisije u odnosu na prethodni model.

To je rezultat novih tehnologija motora, npr. CVVL (Continually Variable Valve Lift), koji upravlja izduvnim ventilima i količinom vazduha, koji ulazi u komoru za sagorevanje i povećava efikasnost, te sistema ISG (Stop&Go), koji automatski gasi i pali motor kod mirovanja i ponovnog polaženja vozila. Kia je takođe razvila (trenutno samo za limuzinu K9 i domaće korejsko tržište) svoj prvi 8-stepeni automatski menjač, koji za 18% smanjuje potrošnju goriva.

Šira društvena odgovornost

U prošloj godini Kia je mnogo sredstava namenila humanitarnom radu, gde je kroz 158 programa poklonila 13,7 miliona evra koji su značili pomoć za 27.459 osoba. Kijina evropska centrala podržava program ‘Sađenje za bolji život ’ (‘Planting for a Better Life’) pri kome su u afričkoj državi Mali od 2007. zasadili 3,5 miliona sadnica. Kia je obećala da će u naredne tri godine zasaditi dodatnih 6 miliona grmova vrste jatrofa, što će tamošnjoj zajednici povećavanjem prihoda od poljoprivrede pomoći da sebi i svojim članovima obezbedi svetliju budućnost.


Kia Vision 2016 postavljena je ove godine i jačanjem Kijinog identiteta i implementacijom vrednosti inovacija trebala bi ispuniti srednje- i dugoročne poslovne ciljeve korporacije. Tri glavna cilja vizije su pružati odličnu vrednost za stranku, jačati globalno poslovanje širenjem na nova tržišta i postati vodeći automobilski proizvođač na području inovacija.

Kia

Delta Motors organizovao BMW xDrive Event

Delta Motors organizovao BMW xDrive Event

Delta Motors je 27. i 28. oktobra organizovao  xDrive Event na NAVAK stazi, u Subotištu, gde su svi zainteresovani klijenti imali priliku da testiraju BMW sa xDrive pogonom i uvere se zašto je to najsavršeniji pogon na četiri točka...

EKO Serbia - 10 godina u Srbiji

EKO Serbia - 10 godina u Srbiji

Kompanija EKO Serbia a.d., članica grupacije Hellenic Petroleum, obeležila je je deset godina poslovanja na tržištu Srbije u prisustvu prijatelja kompanije, zvanica iz sveta sporta, poslovnih partnera, zaposlenih...

Lifestyle: Koji sat nosi Michael Schumacher?

Lifestyle: Koji sat nosi Michael Schumacher?

Uobičajeno je da proizvođači satova, u saradnji sa automobilskim kompanijama, proizvode specijalne edicije hronograga posvećene takmičarskim timovima. Ali, prava je retkost da sat bude posvećen određenoj osobi. Ko se može pohvaliti time, da ima sopstvenu limitiranu ediciju satova. To je definitivno Michael Schumacher...

Citroën DS3 1.2 VTi: Nova bazna motorizacija

Citroën DS3 1.2 VTi: Nova bazna motorizacija

Novi trocilindarski motor, koji je predstavljen u modelu Peugeot 208, stigao je i pod haubu modela Citroën DS3. U gradskom imidž modelu, 1.2 VTi će biti novi osnovni motor. Ima jedan cilindar i dva decilitra zapremine manje od dosadašnje bazne motorizacije 1.4 VTi (70 kW)...

Porsche 918 Spyder: Paprena dodatna oprema

Porsche 918 Spyder: Paprena dodatna oprema

Cena od 768.026 evra nije bila prepreka da skoro cela serija ovog atraktivnog automobila bude rasprodata i pre nego što je počela serijska proizvodnja. Konačno imamo i zvanične podatke iz brošure, u kojoj su cene dodatne opreme paprene. Tako će za neku od specijalnih boja karoserije, kupac morati da izdvoji dodatnih 60.000 evra...

Volkswagen Beetle Remix - Pojačava retro stil

Volkswagen Beetle Remix - Pojačava retro stil

Volkswagen predstavlja novu specijalnu ediciju modela Beetle pod nazivom Remix, koju karakterišu stilske promene eksterijera i enterijera, zajedno sa proširenim stepenom opreme. Volkswagen Beetle Remix zadovoljiće pre svih one koji žele viši stepen prepoznatljivosti...

Nissan testira uz pomoć zanimljivih balona

Nissan testira uz pomoć zanimljivih balona

Pred nama su nove "špijunske" fotografije iz test centra Nissana - Grandrive u Japanu, koje privlače veliku pažnju prolaznika. Na prvi pogled, sve izgleda kao da Japanci testiraju neku novu sofisticiranu konstrukciju, ali ovi "naduvani" automobilu su nešto sasvim drugo...

MOL šuma na Savskom nasipu

MOL šuma na Savskom nasipu

InterMOL, članica MOL Grupe, sprovela je ekološki svesnu akciju u saradnji sa uglednom nevladinom organizacijom Ekotopija i pošumila deo Savskog nasipa koji od sada nosi naziv „MOL šuma“. Ova akcija je samo početak saradnje InterMOL-a sa nevladinom organizacijom Ekotopija...

Rally Saudi Arabia 2025 - Sebastien Ogier
Slika nedelje