AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

ZF oprema laka komercijalna vozila električnim upravljačkim sistemom

ZF oprema laka komercijalna vozila električnim upravljačkim sistemom

Nakon tržišta putničkih automobila sistem Servolectric firme ZF Lenksysteme, koji je konstruisan za optimalnu potrošnju, sada osvaja i veliku poslovnu oblast lakih komercijalnih vozila (LCV). Do sada je proizvedeno već preko 23 miliona sistema  električnog upravljanja Servolectric...

Od toga je 2,6 miliona sistema napravljeno sa paralelnim osovinama, sa najvećom snagom zupčaste letve. Uz manje modifikacije ovaj električni sistem upravljanja može da se adaptira za laka komercijalna vozila. U poređenju sa hidrauličkim sistemom upravljanja Servolectric firme ZF Lenksysteme štedi tačno 0,6 litara goriva u NEFZ-ciklusu vožnje (Neuer Europaischer Fahrzyklus - novi evropski ciklus vožnje) u gradskom saobraćaju. Još jedna prednost je sistemska sposobnost, odnosno umrežavanje sa električnim sistemima asistencije. Za kupce to znači više sigurnosti i komfora.

Manja potrošnja goriva –manje ugljen dioksida

Električnom upravljačkom sistemu Servolectric potrebna je snaga samo kada je aktivirano upravljanje. Prema aktuelnim merenjima električno upravljanje u poređenju sa hidrauličkim servo-upravljanjem štedi 0,6 litara goriva na 100 kilometara. Ako se godišnje pređe 25 000 km, to znači da se ostvaruje ušteda od 150 litara goriva samo zahvaljujući upravljanju. Ako je cena jednog litra dizela 1,40 evra, onda to iznosi 210 evra  godišnje.

 

U pogledu emisije CO2 takođe postoji velika mogućnost uštede. U poređenju sa hidrauličkim upravljanjem Servolectric proizvodi za 16,1 g/km manje CO2. Ako vozilo   godišnje pređe 25 000 km,  proizilazi da se ostvaruje ušteda od 0,4 tone CO2. Pored toga zakonodavac je odlučio da se na nivou Evropske Unije uvede kazneni porez za komercijalna vozila koja emituju više od 147 g/km CO2. Ovo će stupiti na snagu 2014. godine, ali će ograničenje u početku biti 175 g/km, a cilj je da se do 2020. postepeno dostigne granična vrednost od 147 g/km. I u ovom slučaju Servolectric pokazuje ogroman potencijal uštede.

„Power-on-demand“

Servolectric se zasniva na principu upravljačkog mehanizma sa zupčastom letvom koji je kod električnog upravljanja povezan sa servomotorom i visokorazvijenom elektronikom. Čim vozač napravi neki pokret pri upravljanju, senzori registruju odgovarajući upravljački momenat i brzinu upravljanja. Iz ovih podataka upravljačka jedinica za nekoliko milisekundi izračuna potrebnu asistenciju upravljanju i servomotor preko recirkulacionog upravljača prenosi optimalni momenat na zupčastu letvu mehaničkog upravljačkog mehanizma. Granica snage ovog upravljačkog sistema odgovara opterećenju upravljačke osovine od 2 000 kilograma. Električni upravljački mehanizam sa paralelnom osovinom koji se pojavio 2006. god. nudi još neke prednosti: potrebno je manje mesta za ugradnju jer više nema  upravljačke pumpe i creva što pojednostavljuje montažu i rasterećuje životnu sredinu. Pored upravljanja u putničkim automobilima ZF-Servolectric sada pokriva i laka komercijalna vozila (LCV), kao npr. Mercedes Sprinter ili Volkswagen Crafter. Time je ovaj višestrani upravljački mehanizam zastupljen u svim klasama vozila, od malih preko srednjih do luksuznih i na kraju dostavnih vozila.

Sistemska sposobnost stvara sigurnost u vožnji

Servolectric može da bude umrežen sa mnoštvom eksternih sistema. Tako sve informacije o uglu upravljača stoje na raspolaganju drugim sistemima kao npr. ESP-u ili nekoj adaptivnoj regulaciji šasije. Osim toga on omogućava sigurnosne funkcije vožnje kao što su asistent za održavanje pravca ili asistent za izbegavanje prepreka. U zavisnosti od situacije odgovarajući sistem reaguje i preporučuje vozaču putem optičkih, akustičnih ili haptičkih signala da koriguje upravljanje. Ako koristite asistent za parkiranje, više nije potrebno da držite volan rukom. Tu Servolectric potpuno autonomno preuzima upravljanje.

ZF Lenksysteme

EKO Serbia - 10 godina u Srbiji

EKO Serbia - 10 godina u Srbiji

Kompanija EKO Serbia a.d., članica grupacije Hellenic Petroleum, obeležila je je deset godina poslovanja na tržištu Srbije u prisustvu prijatelja kompanije, zvanica iz sveta sporta, poslovnih partnera, zaposlenih...

Lifestyle: Koji sat nosi Michael Schumacher?

Lifestyle: Koji sat nosi Michael Schumacher?

Uobičajeno je da proizvođači satova, u saradnji sa automobilskim kompanijama, proizvode specijalne edicije hronograga posvećene takmičarskim timovima. Ali, prava je retkost da sat bude posvećen određenoj osobi. Ko se može pohvaliti time, da ima sopstvenu limitiranu ediciju satova. To je definitivno Michael Schumacher...

Citroën DS3 1.2 VTi: Nova bazna motorizacija

Citroën DS3 1.2 VTi: Nova bazna motorizacija

Novi trocilindarski motor, koji je predstavljen u modelu Peugeot 208, stigao je i pod haubu modela Citroën DS3. U gradskom imidž modelu, 1.2 VTi će biti novi osnovni motor. Ima jedan cilindar i dva decilitra zapremine manje od dosadašnje bazne motorizacije 1.4 VTi (70 kW)...

Porsche 918 Spyder: Paprena dodatna oprema

Porsche 918 Spyder: Paprena dodatna oprema

Cena od 768.026 evra nije bila prepreka da skoro cela serija ovog atraktivnog automobila bude rasprodata i pre nego što je počela serijska proizvodnja. Konačno imamo i zvanične podatke iz brošure, u kojoj su cene dodatne opreme paprene. Tako će za neku od specijalnih boja karoserije, kupac morati da izdvoji dodatnih 60.000 evra...

Volkswagen Beetle Remix - Pojačava retro stil

Volkswagen Beetle Remix - Pojačava retro stil

Volkswagen predstavlja novu specijalnu ediciju modela Beetle pod nazivom Remix, koju karakterišu stilske promene eksterijera i enterijera, zajedno sa proširenim stepenom opreme. Volkswagen Beetle Remix zadovoljiće pre svih one koji žele viši stepen prepoznatljivosti...

Nissan testira uz pomoć zanimljivih balona

Nissan testira uz pomoć zanimljivih balona

Pred nama su nove "špijunske" fotografije iz test centra Nissana - Grandrive u Japanu, koje privlače veliku pažnju prolaznika. Na prvi pogled, sve izgleda kao da Japanci testiraju neku novu sofisticiranu konstrukciju, ali ovi "naduvani" automobilu su nešto sasvim drugo...

MOL šuma na Savskom nasipu

MOL šuma na Savskom nasipu

InterMOL, članica MOL Grupe, sprovela je ekološki svesnu akciju u saradnji sa uglednom nevladinom organizacijom Ekotopija i pošumila deo Savskog nasipa koji od sada nosi naziv „MOL šuma“. Ova akcija je samo početak saradnje InterMOL-a sa nevladinom organizacijom Ekotopija...

Opel Mokka SUV: Novi detalji i fotografije

Opel Mokka SUV: Novi detalji i fotografije

Nova Opel Mokka je osvojila srca potencijalnih kupaca. Spremna je za lansiranje, a do oktobra je za ovaj SUV širom Evrope već primljeno preko 40.000 narudžbina. Tražnja je izuzetno velika u Nemačkoj, V. Britaniji, Italiji i Rusiji...

Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje