AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Buduće boje automobila biće „prirodno uzgajane“. Nijanse bobičastog voća i tonovi bakra proširiće portfolio boja automobila budućnosti zajedno sa prirodnim braon, plavim i zelenim bojama koje će doživeti ponovno otkriće...

Dok je tokom prethodnih godina zelena boja igrala malu ulogu na putevima, za četiri do pet godina predviđa se da će ova boja postati popularnija. Ovo su rezultati tek objavljenog izveštaja o globalnim trendovima za period 2012 - 2013. koji su izneli stručnjaci kompanije BASF.  

Razvoj u svetu boja naročito je primetan izvan spektra osnovnih boja crne i srebrne. Nastavlja se trend braon boje koji su stručnjaci kompanije BASF predvideli godinama unazad. Na primer, ova boja se koristi za gotovo sedam procenata novoregistrovanih automobila u Nemačkoj i taj procenat će ostati na visokom nivou. „Postoje znaci da se nastavlja potreba za više boje na putevima i da ćemo se u buduće interesovati za nove vrste boja, kao što su bronzane i smaragdne nijanse. Ono što je specifično je to da zelena boja postaje sve važnija“, navodi se u prognozi globalnog tima dizajnera.  Mark Gutjahr, rukovodilac odseka Dizajn Evropa, objasnio je: „Kako se ekologiji i dalje pripisuje sve veći značaj, zelena boja će postati popularna i u svet automobila vratiće se za četiri do pet godina. Toliko je otprilike potrebno da se boja koja je u trendu pojavi na putevima. Tako da ćemo morati još malo da pričekamo na zelenu“. 

Ovih dana, zelena je već boja koja se nalazi u trenutnim prognozama tendencija koje su izneli dizajneri kompanije BASF iz Severne Amerike, Azije i Evrope. Ova prognoza zasniva se na sledećim društvenim tendencijama:  

Nova različitost

Tema održivosti i dalje nam je u vidokrugu i skreće pažnju ne samo na očuvanje životne sredine, već i na svet svakog dana. Gutjahr smatra: „Ovo je znak da proizvodi širom sveta postaju sve sličniji. S jedne strane, ovo vodi do novog poštovanja prošlosti i tradicija kao što su zanatske rukotvorine. S druge strane, posebno kombinujući i odabirajući tržišne niše, ponovo se trudimo da gajimo veću različitost“. Što se tiče boja automobila, i tu se ponovo otkrivaju niše. Dugo očekivana intenzivna zelena boja preuzima vođstvo. Pored toga, boje kao što su tamno crvena i nijanse plave proširuju spektar boja.

Stručnjaci kompanije BASF izveštavaju o globalnim trendovima

Materijali koji se mogu iskusiti

U politici, poslovanju i društvu, moderne komunikacione tehnologije izazivaju velike promene. Uvod ovome su pojave kao što je povećana dematerijalizacija tehnologije. U budućnosti, tehnologija će biti manje opipljiva u haptičkom smislu, a umesto toga postajaće sve intuitivnija.  Na primer, tastatura smart telefona razvila se u ekran osetljiv na dodir. „Suprotno tome, poštujemo nove narativne i haptičke kvalitete u mnogim oblastima. Teške supstance, istaknute površine i ekspresivni materijali kao što su drvo i kamen stvaraju jak emotivni naboj sveta u kojem živimo. U automobilskom svetu to znači da možemo očekivati intenzivnije boje i smelije efekte“, objasnila je Korina Saj, dizajner kompanije BASF Coatings Europe. „Nove boje su ekspresivne, ali nisu napadne, već su kao dobra priča“. Uz tamne boje bobičastog voća, intenzivne nijanse braon i bakarne boje, kao i uz blistave smaragdne nijanse, stručnjaci predviđaju snažne doživljaje boje na putevima.

Međunarodni tim, regionalne karakteristike  

Proizvođači automobila rade i razmišljaju na globalnom nivou. Zbog toga je tim dizajnera kompanije BASF prisutan svuda u svetu i ispituje međunarodne trendove ne ignorišući regionalne karakteristike i trendove boja. Kako bi odali priznanje sve većem značaju napredne automobilske industrije azijsko-pacifičkog regiona, a naročito lokalnim proizvođačima, dizajneri su u svoje trend kolekcije uvrstili posebne boje koje su specifične za azijsko-pacifički region i Kinu. Trendovi boja azijsko-pacifičkog regiona i Kine biće otkriveni u regionu kasnije ovog meseca.  

BASF

Honda CR-V - Konačno evropska premijera

Honda CR-V - Konačno evropska premijera

Studija četvrte generacije modela Honda CR-V predstavljena je u Kaliforniji, u septembru 2011. godine, a japanska i američka specifikacija su prikazane su u novembru iste godine. Evropljani su morali čekati do Ženeve 2012, gde je prikazan predprodukcijski koncept. Prve fotografije serijskog modela, Honda je predstavila danas...

Nova Mazda6 - Otkrivanje se nastavlja

Nova Mazda6 - Otkrivanje se nastavlja

Otkrivanje treće generacije modela Mazda6 se nastavlja. Ovoga puta, japanska kompanija je pokazala zadnji deo novog sedana srednje klase, a na videu možemo pogledati i detalj sa boka automobila. I zadnje partije su dinamično i elegantno dizajnirane, a možemo primetiti i povratak na mekše linije prve generacije...

Michelin-ovi eksperti diskutovali o performansama i EU propisima

Michelin-ovi eksperti diskutovali o performansama i EU propisima

U periodu od 12. do 14. juna, u Beogradu, Nišu i Kralijevu, Michelin-ovi stručnjaci su organizovali tri događaja čije su teme bile performanse Michelin pneumatika i novi propisi o etiketiranju pneumatika. U okviru svakog događaja, Michelin-ovi stručnjaci su predstavili Michelin-ovu posvećenost koja obuhvata performanse koje prevazilaze etiketu...

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

Letnja avantura Chevrolet Avea na putu dugom 14.000 km do Mongolije

14. jula veoma poseban Chevrolet Aveo kreće na put sa auto-staze u Gudvudu bez rezerve, bez podrške, bez određene rute u avanturu ka reliju u Mongoliji, dugu preko 14.000 km, kako bi sakupio novac za pomoć deci. Aveov PRVI tim za reli u Mongoliji će povesti mali Aveo 1.2 na putovanje puno prepreka: planine, pustinje, loši putevi, nedostatak puteva, banditi.

Lexus LF-LC ide u proizvodnju

Lexus LF-LC ide u proizvodnju

Japanska premium marka zasenila je posetioce ovogodišnjeg međunarodnog sajma automobila u Detroitu konceptom velikog luksuznog kupea sa oznakom LF-LC. Tokom premijere, Lexus je istakao da je LF-LC samo dizajnerski koncept, koji pokazuje budući smer dizajna ove marke. Od tog trenutka, situacija se značajno promenila...

Uralov novi „oklopnjak“ na salonu u Parizu

Uralov novi „oklopnjak“ na salonu u Parizu

Fabrika velikih terenskih i specijalnih kamiona Ural, koja posluje pod okriljem GAZ grupe, prvi put je učestvala na najvećoj međunarodnoj izložbi naoružanja i tehnologija za bezbednost i zaštitu Eurosatory 2012, koja je od 11. do 15. juna održana u izložbenom centru Paris Nord Villepinte Parc d’Expositions...

Elektromobil Nissan Leaf u službi portugalske policije

Elektromobil Nissan Leaf u službi portugalske policije

Najveću pažnju javnosti privlači policija koja u svojom voznom parku ima skupocene supersportske automobile. Portugalska policija (PSP - Polícia de Segurança Pública) svoju flotu je proširila sa automobilima, koje bi malo ko očekivao u službi "čuvara zakona"...

Novi globalni medijski web sajt Hyundai Motor Company

Novi globalni medijski web sajt Hyundai Motor Company

Hyundai Motor Company lansirao je svoj prvi full servis medijski web sajt www.hyundaiglobalnews.com dizajniran da obezbedi vesti i informacije o Hyundaiju za medije širom sveta. Na sajtu će biti distribuirane vesti o Hyundai Motor Company iz Hyundai filijala širom sveta...

Renault Rafale E-Tech Hybrid Esprit Alpine
Slika nedelje