AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Popularni Audi Q5 u salonima se nalazi od 2008. godine, i sada je na polovini svog "životnog" ciklusa. To je jasan znak da je došlo vreme za "zatezanje bora". Pored dozajnerskih promena, unapređeni Audi Q5 je dobio i modernizovane motore...

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Dizajn

 

Spolja ćemo novi Q5 prepoznati po drugačijim branicima, čiji je donji deo, gde se nalaze i usisnici za vazduh, iznenađujuće zaobljen. Maska ima nešto tanji hromiran okvir, a izgled glavnih svetlosnih grupa je praktično isti, osim blago izmenjenih LED dioda za dnevno svetlo. Cevi izduvnog sistema, koje su vešto uklopljene u zadnji branik, sada imaju elipsast oblik, umesto dosadašnjih okruglih. Automobil je za 2 cm šiti (tačno 1,9 m), ima dužinu od 4,63 m i visinu od 1,65 m. Zapremina prtljažnog prostora iznosi 540 litara (maksimalno 1.560 L), što znača da je prošao bez promena.

Oslanjanje

Važnije od revizije eksterijera i enterijera (novi materijali i modifikacija nekih komandi) jesu tehničke modifikacije. Oslanjanje visine 200 mm i međuosovinskog razmaka 2,81 m dobilo je nove opruge, amortizere i stabilizatore, što će posadi obezbediti bolji komfor, a vozaču više užitka u vožnji. Moda elektro-mehaničkih pojačivača upravljača je stigla i u Q5, a tradicionalna hidraulika je prošlost. Felne su prečnika 17 inča, a po zahtevu kupca, mogu biti jedan, dva, pa čak i tri inča veće.

ESC i asistent za silazak niz strmu nizbrdicu su standard, a među "extras" elemente spadaju inteligentni tempomat, adaptivno oslanjanje i sistem održavanja vožnje u saobraćajnoj traci. Naravno, tu je i sistem "pametni ključ" za olakšan ulazak u automobil, trozonska klimatizacija, sedišta sa ventilacijom i panoramski stakleni krov. Vrata prtljažnika se mogu otvoriti ili zatvoriti električnim putem, sedište suvozača je preklopivo, a zadnja klupa je "klizna".

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Motori

Svi benzinski i dizel motori, standardno su opremljeni sistemom start-stop. 4-cilindarski turbodizel 2.0 TDI (105 kW, 320 Nm), uparen sa šestostepeni manuelnim menjačem, prosečno troši samo 5,3 litra "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. Ovu verziju, moguće je poručiti i sa pogonom na prednje točkove, dok sve ostale verzije imaju isključivo pogon na sve točkoce quattro. Rezervoar za gorivo ima zapreminu od 75 litara, što je dovoljno da Q5 2.0 TDI sa jednim rezervoarom pređe do 1.400 kilometara. U ponudi je i snažnija verzija istog motora (130 kW, 380 Nm), koja je za 5 kW jača, a na 100 km prosečno troši 6 l/100 km. V6 3.0 TDI motor razvija 180 kW (245 KS) i 580 Nm. Uparen sa robotizovanim sedmostepenim S-Tronic menjačem, Q5 3.0 TDI prosečno troši samo 0,4 litra više goriva na 100 pređenih kilometara, od snažnije verzije dvolitarskog motora. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h traje samo 6,5 s, a maksimalna brzina iznosi 225 km/h.

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Bazni benzinski motor je 2.0 TFSI (165 kW). Motor je opremljen inoviranim sistemom procesa hlađenja, i značajno skraćuje vreme potrebno za zagrevanje motora pri hladnom startu. Maksimalni obrtni moment motora iznosi 350 Nm, a potrošnja sa manuelnim menjačem iznosi 7,6 l/100 km. U ponudi je i verzija sa osmostepenim Tiptronic menjačem. Benzinski trolitarski V6 motor ima 200 kW i 400 Nm i opremljen kompresorom, a u ponudi menja dosadašnji agregat slične konfiguracije, ali zapremine 3,2 litra. Ovo je i najbrža verzija modela Q5, jer sa ovim motorom, atraktivni SUV iz mesta do 100 km/h ubrzava za samo 5,9 sekundi i postiže maksimalnih 234 km/h. Prosečna potrošnja iznosi 8,5 l/100 km. Tiptronic je u slučaju ovog motora standardan.

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Hybrid

U ponudi će biti i hibridni Q5, koji kombinuje stari benzinski 4-cilindarski 2.0 TFSI (155 kW) motor, sa elektromotorom od 40 kW. Elektromotor energiju crpi iz litijum-jonskih baterija. Ukupna snaga sistema iznosi 180 kW, a maksimalni obrtni moment 480 Nm. Vozač može izabrati jedan od tri režima vožnje, a "paralelni hibrid" je sposoban na čistu električnu energiju da pređe 3 kilometra pri konstantnoj brzini od 60 km/h.

 

Inovativni Audi Q5 biće predstavljen na sajmu automobila u Parizu, a prodaja počinje od oktobra tekuće godine. Klijenti će moći da biraju između petnaest boja karoserije, različite multimedijalne sisteme, audio sistem Bang & Olfusen, DVD, Bluetooth, aplikacije za pametne telefone...

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Automagazin.rs

Toyota Srbija: Prihvatimo decu i omladinu sa smetnjama u razvoju!

Toyota Srbija: Prihvatimo decu i omladinu sa smetnjama u razvoju!

U četvrtak 18. oktobra održana je konferencija za partnere humanitarne vožnje Toyote GT86, za pomoć Centru za smeštaj i dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju – dnevni boravak Čukarica. Ukupno je uplaćeno 52 ulaznice od 1.000,00 dinara za test vožnju novijeg Toyotinog sportskog modela GT86 na jedinstvenoj NAVAK stazi...

Najštedljiviji Opelov dizel do sada sa emisijom CO2  od samo 88 g/km

Najštedljiviji Opelov dizel do sada sa emisijom CO2 od samo 88 g/km

Najštedljivija Opel Corsa sada je posebno ekološka i ekonomična. Trovratna Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX sa 70 kW/95 KS i Start/Stop tehnologijom troši samo 3,3 litre dizela na 100 km. Što odgovara prosečnoj vrednosti emisije ugljen-dioksida od samo 88 g/km (petovratna verzija: 3,4 l/100 km i 89 g/km CO2)...

Nova Mazda3 na prvim fotografijama

Nova Mazda3 na prvim fotografijama

Generacijska smena modela u japanskoj kompaniji Mazda se nalastavlja. Posle nove modelske serije CX-5 i nove generacije modela Mazda6, na redu je predstavnik niže srednje klase, koji nosi oznaku Mazda3. Prve fotografije potpuno nove "trojke" objavio je britanski Auto Express...

Prva trka za Hondu Civic WTCC u Japanu

Prva trka za Hondu Civic WTCC u Japanu

Honda Racing Team debituje ovog vikenda na istorijskoj trci na stazi Suzuka u Japanu uz Tiago Monteiru za volanom Civic-a WTCC. Trkom u Japanu Honda proslavlja dva jubileja: pedesetogodišnjicu  staze Suzuka, koju je dizajnirao osnivač Honde, Soichiro Honda, i četrdesetogodišnjicu modela Civic...

TopCar unapredio novi Porsche 911 Carrera 4/4S

TopCar unapredio novi Porsche 911 Carrera 4/4S

Ruska tjunerska kompanija TopCar, u saradnji sa nemačkom kompanijom Lumma Design, pripremila je paket za potpuno novi model marke Porsche. Novi Porsche 911 Carrera 4/4S sa pogonom na sve točkove, među ruskim oligarsima je veoma popularan...

Nova Toyota ProAce

Nova Toyota ProAce

Toyota objavljuje detalje o novitetu, novim modelom ProAce Toyota širi ponudu u Europi u segmentu lakih privrednih vozila. Toyota ProAce će biti dostupan u dve različite varijante dužine i visine čime se definiše zapremina prtljažnog prostora od  5m³, 6m³ ili 7m³...

Euro Sumar: SX4 sa pogonom 4x4 pojeftinio 800 evra

Euro Sumar: SX4 sa pogonom 4x4 pojeftinio 800 evra

Nakon što je proteklih meseci popularna Suzukijeva “četvorka” sa pogonom na prednje točkove stigla do brojnih kupaca, njenim tragom od polovine oktobra kreće i verzija sa pogonom na svim točkovima, pa SX4 1.6 GLX+ 4WD od sada košta 11.990 evra, odnosno 800 evra manje nego donedavno...

Humanitarna vožnja Toyote GT86

Humanitarna vožnja Toyote GT86

U subotu 13. oktobra na stazi Nacionalne vozačke akademije ( NAVAK ) u Subotištu, održana je humanitarna vožnja Toyote GT86, za pomoć Centru za smeštaj i dnevni boravak dece i omladine ometene u razvoju – dnevni boravak Čukarica...

YANGWANG U9 Xtreme
Slika nedelje