AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Popularni Audi Q5 u salonima se nalazi od 2008. godine, i sada je na polovini svog "životnog" ciklusa. To je jasan znak da je došlo vreme za "zatezanje bora". Pored dozajnerskih promena, unapređeni Audi Q5 je dobio i modernizovane motore...

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Dizajn

 

Spolja ćemo novi Q5 prepoznati po drugačijim branicima, čiji je donji deo, gde se nalaze i usisnici za vazduh, iznenađujuće zaobljen. Maska ima nešto tanji hromiran okvir, a izgled glavnih svetlosnih grupa je praktično isti, osim blago izmenjenih LED dioda za dnevno svetlo. Cevi izduvnog sistema, koje su vešto uklopljene u zadnji branik, sada imaju elipsast oblik, umesto dosadašnjih okruglih. Automobil je za 2 cm šiti (tačno 1,9 m), ima dužinu od 4,63 m i visinu od 1,65 m. Zapremina prtljažnog prostora iznosi 540 litara (maksimalno 1.560 L), što znača da je prošao bez promena.

Oslanjanje

Važnije od revizije eksterijera i enterijera (novi materijali i modifikacija nekih komandi) jesu tehničke modifikacije. Oslanjanje visine 200 mm i međuosovinskog razmaka 2,81 m dobilo je nove opruge, amortizere i stabilizatore, što će posadi obezbediti bolji komfor, a vozaču više užitka u vožnji. Moda elektro-mehaničkih pojačivača upravljača je stigla i u Q5, a tradicionalna hidraulika je prošlost. Felne su prečnika 17 inča, a po zahtevu kupca, mogu biti jedan, dva, pa čak i tri inča veće.

ESC i asistent za silazak niz strmu nizbrdicu su standard, a među "extras" elemente spadaju inteligentni tempomat, adaptivno oslanjanje i sistem održavanja vožnje u saobraćajnoj traci. Naravno, tu je i sistem "pametni ključ" za olakšan ulazak u automobil, trozonska klimatizacija, sedišta sa ventilacijom i panoramski stakleni krov. Vrata prtljažnika se mogu otvoriti ili zatvoriti električnim putem, sedište suvozača je preklopivo, a zadnja klupa je "klizna".

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Motori

Svi benzinski i dizel motori, standardno su opremljeni sistemom start-stop. 4-cilindarski turbodizel 2.0 TDI (105 kW, 320 Nm), uparen sa šestostepeni manuelnim menjačem, prosečno troši samo 5,3 litra "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. Ovu verziju, moguće je poručiti i sa pogonom na prednje točkove, dok sve ostale verzije imaju isključivo pogon na sve točkoce quattro. Rezervoar za gorivo ima zapreminu od 75 litara, što je dovoljno da Q5 2.0 TDI sa jednim rezervoarom pređe do 1.400 kilometara. U ponudi je i snažnija verzija istog motora (130 kW, 380 Nm), koja je za 5 kW jača, a na 100 km prosečno troši 6 l/100 km. V6 3.0 TDI motor razvija 180 kW (245 KS) i 580 Nm. Uparen sa robotizovanim sedmostepenim S-Tronic menjačem, Q5 3.0 TDI prosečno troši samo 0,4 litra više goriva na 100 pređenih kilometara, od snažnije verzije dvolitarskog motora. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h traje samo 6,5 s, a maksimalna brzina iznosi 225 km/h.

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Bazni benzinski motor je 2.0 TFSI (165 kW). Motor je opremljen inoviranim sistemom procesa hlađenja, i značajno skraćuje vreme potrebno za zagrevanje motora pri hladnom startu. Maksimalni obrtni moment motora iznosi 350 Nm, a potrošnja sa manuelnim menjačem iznosi 7,6 l/100 km. U ponudi je i verzija sa osmostepenim Tiptronic menjačem. Benzinski trolitarski V6 motor ima 200 kW i 400 Nm i opremljen kompresorom, a u ponudi menja dosadašnji agregat slične konfiguracije, ali zapremine 3,2 litra. Ovo je i najbrža verzija modela Q5, jer sa ovim motorom, atraktivni SUV iz mesta do 100 km/h ubrzava za samo 5,9 sekundi i postiže maksimalnih 234 km/h. Prosečna potrošnja iznosi 8,5 l/100 km. Tiptronic je u slučaju ovog motora standardan.

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Hybrid

U ponudi će biti i hibridni Q5, koji kombinuje stari benzinski 4-cilindarski 2.0 TFSI (155 kW) motor, sa elektromotorom od 40 kW. Elektromotor energiju crpi iz litijum-jonskih baterija. Ukupna snaga sistema iznosi 180 kW, a maksimalni obrtni moment 480 Nm. Vozač može izabrati jedan od tri režima vožnje, a "paralelni hibrid" je sposoban na čistu električnu energiju da pređe 3 kilometra pri konstantnoj brzini od 60 km/h.

 

Inovativni Audi Q5 biće predstavljen na sajmu automobila u Parizu, a prodaja počinje od oktobra tekuće godine. Klijenti će moći da biraju između petnaest boja karoserije, različite multimedijalne sisteme, audio sistem Bang & Olfusen, DVD, Bluetooth, aplikacije za pametne telefone...

Audi Q5 facelift: Prve fotografije i informacije

Automagazin.rs

Pre 125 godina Bosch je proizveo prvi magnet za paljenje

Pre 125 godina Bosch je proizveo prvi magnet za paljenje

Počeci kompanije Bosch kao dobavljača automobilske opreme sežu još u daleku 1887. godinu. U toj je godini na zahtev jednog kupca, 25-godišnji električar i precizni mehaničar Robert Bosch izradio proizvod koji je kasnije odigrao važnu ulogu u automobilu – magnet za paljenje za stacionarni motor...

Wimmer RS: 1020 konja za Porsche 911 GT2 RS

Wimmer RS: 1020 konja za Porsche 911 GT2 RS

Porsche 911 GT2 RS dobija supersnažnu injekciju. Nemačka tjuning kompanija, Wimmer Racing Technology, smatra da su inženjeri Porschea pri razvoju modela GT2 bili previše oprezni, i zato je predstavila poseban tjuning paket...

Zimovnik za motocikle u Delta Automoto

Zimovnik za motocikle u Delta Automoto

Delta Automoto uvodi novu uslugu, Zimovnik za motocikle, za sve one koji nemaju adekvatan prostor za čuvanje motocikla u zimskom periodu i to po promotivnim cenama od 25eur za jedan mesec, 50eur za tri meseca i 100eur za šest meseci...

Takmičarski Subaru BRZ prikazan na salonu u Australiji

Takmičarski Subaru BRZ prikazan na salonu u Australiji

Jedan od najatraktivnijih modela za ljubitelje motosporta upravo je izložen na Salonu automobila u Australiji (AIMS) u obliku sportski opremljenog i za auto-piste spremnog Subaruovog BRZ-a. Na svom štandu prikazuje ga Subaru Australija, kao najnoviju kreaciju svog dugogodišnjeg partnera, kompanije Possum Bourne Motorsport (PBMS) iz Novog Zelanda.

Peugeot 2008: serijska verzija na prvoj fotografiji?

Peugeot 2008: serijska verzija na prvoj fotografiji?

Kompanija Peugeot je na sajmu automobila u Parizu predstavila koncept malog crossover modela, koji će u svom serijskom izdanju biti direktni konkurent modelima kao što su Nissak Juke ili Opel Mokka. Već tada je bilo jasno, da koncept nije daleko od serijske proizvodnje, što potvrđuje francuski časopis Auto Plus...

BASF: Međunarodno takmičenje u oblasti dizajna automobilskih sedišta

BASF: Međunarodno takmičenje u oblasti dizajna automobilskih sedišta

Povodom Noći dizajna, održane na pariskom sajmu automobila, BASF je pokrenuo prvo međunarodno takmičenje u oblasti dizajna automobilskih sedišta. Konkurs je otvoren za sve one koji su zainteresovani za dizajn automobila i udobnost sedenja, ukoliko osmisle dizajnersko rešenje automobilskog sedišta napravljenog od BASF-ovih materijala.

Kada smo obavezni da koristimo zimske pneumatike?

Kada smo obavezni da koristimo zimske pneumatike?

Novi Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima počeo je da se primenjuje od 4. maja 2012. godine. Upravo u ovom dokumentu su definisane odredbe, koje se odnose na upotrebu zimske opreme u predstojećem periodu od 1. novembra do 1. aprila...

Lexus LF-LC: Plava boja za Sydney Motor Show 2012

Lexus LF-LC: Plava boja za Sydney Motor Show 2012

Japanska premium marka Lexus zasenila je posetioce ovogodišnjeg međunarodnog sajma automobila u Sidneju konceptom velikog luksuznog kupea sa oznakom LF-LC. Na manifestaciji Sydney Motor Show, prikazan je atraktivni granturismo u plavoj boji...

Renault Twingo E-Tech electric (2026)
Slika nedelje